X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Kender i ham?


Svar
RaGeRaGeSkrevet 20/08-03 21:59, rettet 20/08-03 23:04 
En fra Gamereactor som bruger navnet Moogle havde jeg lavet en handel med, hvor jeg har købt diverse sager til en værdi af 1050 kr.(har overført dem, da han skulle bruge nogle penge til porto), som han skulle sende her sidste fredag. Det underlige er, at han påstår, at han hans mor sendte pakken for ham denne søndag *WTF* pga. blodforgiftning. Da jeg ikke har modtaget pakken endnu spurgte jeg eft... Se hele indlægget
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
87 emne(r).
« < 1 2

Svar
TurricanTurricanSkrevet 20/08-03 23:53, rettet 20/08-03 23:53 
Teki >
Det er på eget ansvar at handle privat, jeg tror ikke det vil nytte noget at melde manden til politiet..?

Vrøvl. Der gælder præcis de samme regler hvis du sælger noget, om du så er privat eller erhvervsdrivende. "Købt som beset" er en vrøvle sætning der ikke har hold i nogen som helst lovgivning. Køber du f.eks. en bil der er et par år gammel og som burde holde en del år, men som går i stykker med det samme fordi den tidligere ejer er en konsolfreak fra sjælland der elsker at køre ræs, ja så har du f.eks. krav på at sælger betaler for evt. reperationer. Jeg er ikke vild stiv i jura, men garantireglerne er vist også de samme.

Og så tag lige en slapper gutter... 1000,- eller hvad det nu drejer sig om, er absolut IKKE værd at få en dom for. Vores fucked up retssystem straffer den slags SÆRDELES hårdt!

I øvrigt er i sikkert bare en flok nørder som vil prøve at kvæle staklen med jeres PS2 joypadledning mens i griller hans testikler i en NES connector.... ;þ
The Gods pause for a moment...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/08-03 23:57 
Jeg har da set i rene ord for pengene engang at hvis man handler gennem f.eks den blå avis, så er der ikke noget at gøre...
Spiller nu: Phantasy Star IV
RaGeRaGeSkrevet 20/08-03 23:59 
Wagner >
Ville have været smart med lidt grammatisk korrekt dansk i et trusselbrev :)

Whoops, nu kan jeg også se det ;) Det gik så hurtigt, at jeg ikke så alle de irriterende gramatik fejl.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
MadsMadsSkrevet 21/08-03 00:01, rettet 21/08-03 00:02 
EDIT: Til Turrican.

Nu snakker vi heller ikke lige om salg af bil her.
Hvis politiet fik anmeldelser hver gang en godtroende Internet-privathandels-køber ikke modtager sit spil/DVD, så ville de have en del at se til. Jeg har bare aldrig hørt om et tilfælde, hvor svindleren er blevet anmeldt, og jeg har desværre kendt til en del tilfælde gennem årene.

Men jeg har ikke noget at have det i, så du kan da have ret, men jeg vil da lige prøve at tjekke op på det.

Det er jo lidt en påstand mod påstand sag, sælger kan jo bare hævde at have sendt varen, og at den i så fald må være gået tabt, hvilket jo så bare er ærgeligt for køberen.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
RaGeRaGeSkrevet 21/08-03 00:03 

I øvrigt er i sikkert bare en flok nørder som vil prøve at kvæle staklen med jeres PS2 joypadledning mens i griller hans testikler i en NES connector.... ;þ

Jeg foretrækker nu, at rive skelettet ud af røven på ham eller brække arme og ben, måske rive hovedet af X og sk*de ham i halsen.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
TurricanTurricanSkrevet 21/08-03 00:05, rettet 21/08-03 00:06 
EDIT: Til Teki

Jeg burde måske have skrevet at det var ment ud fra et lovgivningssynspunkt. Om det alt for underbemandede politi så vil/kan gøre noget ved en sådan "lille" sag er noget ganske andet...
The Gods pause for a moment...
RaGeRaGeSkrevet 21/08-03 00:05, rettet 21/08-03 00:08 

Det er jo lidt en påstand mod påstand sag, sælger kan jo bare hævde at have sendt varen, og at den i så fald må være gået tabt, hvilket jo så bare er ærgeligt for køberen.

Da ikke, hvis postdanmark ikke har modtaget noget som helst? Hvordan vil han så forklare, at pakken er gået tabt, desuden så er der TT nr. på alle større pakker der sendes.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
TurricanTurricanSkrevet 21/08-03 00:15 
RaGe >

Jeg foretrækker nu, at rive skelettet ud af røven på ham eller brække arme og ben, måske rive hovedet af X og sk*de ham i halsen.

Det forstår jeg skam godt, og var det mig havde jeg gjort det på stedet uden at blinke.

MEN det er altså ikke nogen god at trappe op og true med/udføre vold. Prøv istedet at alliere dig med en som kan sin jura, og få ham til at skrive et par bevingede ord som du så kan smide i hovedet på forældrene. Den slags skider de i bukserne af og giver dig pengene tilbage...

I de fleste tilfælde....
The Gods pause for a moment...
RaGeRaGeSkrevet 21/08-03 00:25 
Lyder fornuftigt og jeg har hellere ikke lyst til brummen lige nu ;)
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 21/08-03 00:42, rettet 21/08-03 00:58 
Citer følgende for hans forældre (af min mand BIG):

[Cut censur] Tekst fra "What's beef?"
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
SumezSumezSkrevet 21/08-03 06:39, rettet 21/08-03 06:40 
Jeg vil også mene at hvis man møder op hos ham, personligt, med kvittering for overførslen af penge - og snakker med hans mor om det, som åbenbart har "ansvaret" for at varerne er blevet sendt afsted, så vil det nok kunne hjælpe noget.
Jeg vil på ingen måde opfordre til vold. Det er både barnligt og dumt at ty til brutale ulovligheder på grund af den slags.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Anders_JensenAnders_JensenSkrevet 21/08-03 07:30, rettet 21/08-03 07:42 
Når i alligevel er igang, så los ham lige i løgene for mig ;)

Ikke fordi han har snyt mig, bare fordi han giver internet-handel et dårligt ry....

EDIT: Hvis du tager det over spare i jo også portoen ;)
Sælg mig en Xbox =)
dRxLdRxLSkrevet 21/08-03 07:50, rettet 21/08-03 07:54 
Jep, jeg er med Sumez i det her. Kvittering for overførsel af pengene og en snak med hans juridiske værge.

Hvis den lille lort, eller i værste fald hans forældre, er frække nok til at prøve at "forklare" situationen, så pres dem på at de ikke kan dokumentere at varerne er afsendt, hvilket er deres ansvar.
Hvis de ikke er til at hugge eller stikke i, så må vi prøve at samle penge ind imellem os her på boardet til at hyre en advokat.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
MajorPMajorPSkrevet 21/08-03 08:19, rettet 21/08-03 08:19 
Man kan på en eller anden måde sige, at det er det fede ved P:R. Mange herinde er jo ordentlige forum medlemmer og ikke som på GR spammere, eller folk der vil snyde hinanden. Og når sådan en lille lort vil snyde RaGe, så synes jeg det er kanon "forum-ånd", at man kan give de nødvendige oplysninger, så det formodentlig kommer i orden =)

Lad os give brugerne på P:R en stor hånd ;)
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
fuzionfuzionSkrevet 21/08-03 08:23 
...vi ku' også sende Krammeholdet efter ham...!?....(bare uden kram..)??
MajorPMajorPSkrevet 21/08-03 08:30 
hehe...

Men til RaGe. Da du fik skideballe af hans mor (hihi), så kunne du bare sige, at hun på ingen måde skal blive sur, da jo kan melde ham til politiet omgående - måske ville det kunne tysse hende ned!?
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
PalsgaardPalsgaardSkrevet 21/08-03 09:45 
Jeg kan sende en hockeypuck afsted med omkring 150 km/t og jeg stiller gladeligt mine egenskaber til rådighed, hvis det bliver nødvændigt! (det er nemmere at få det til at ligne et hændeligt uheld sådan;)
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
Danny SallingDanny SallingSkrevet 21/08-03 10:25 
Lidt synd for dig du bor helt over i "det mørke", vi er da nogle stykker som ikke bor så pokkers langt fra Ringsted herinde mener jeg. Jeg bor feks. kun 35 km. derfra, og jeg mener at der da også er en del andre der også bor tæt på. Kunne jo være vi skulle kører derned for dig og så sende dine ting til dig, så bliver du jo fri for den lange tur der er. Jeg vil personligt ikke have noget imod det(alt med spænding er lige mig*gg*).
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 21/08-03 10:39 
dRxL >
Jep, jeg er med Sumez i det her. Kvittering for overførsel af pengene og en snak med hans juridiske værge.

Vi kunne også sende lidt "dRxL klasse" verbal terror efter dem :o)
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
UriurUriurSkrevet 21/08-03 10:54 
Jeg synes bare dette var en passende lejlighed til at sige at jeg har handlet med Moogle, og har ikke oplevet problemer. Har han snydt jer, så snak med hans forældre.
SumezSumezSkrevet 21/08-03 17:05 
Born2Play >
Vi kunne også sende lidt "dRxL klasse" verbal terror efter dem :o)

Er det lovligt at gå til den slags ekstremer? ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PapandPapandSkrevet 21/08-03 17:24 
Bare drop jeres ide' med at tæve ham - den holder alligevel ikke. En politianmeldelse er hvad der skal til. Vi var en flok der blev snydt af en fyr fra Horsens (LWS var i hvert fald en af dem), og sagen blev politianmeldt. Samtlige implicerede fik sig en snak med politiet (pr. telefon,) og man kunne forklare, hvad man var blevet snydt for, under hvilke omstændigheder osv..
Der er blevet kørt sag mod fyren, men han havde så åbenbart ingen penge. Så jeg har altså ikke fået det tabte tilbage, men der er blevet sat en stopper for fyren (forhåbenligt!).

I jeres tilfælde hvor det er en mindreårige, er der forholdsvis stor chance for at få noget af det tabte tilbage da hans værge hæfter for ham. Det er ulovligt at handle med folk uden at sende dem deres varer, og det er uanset, om det er handel på DBA, QXL eller P:R.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
SquareSquareSkrevet 21/08-03 17:54 
Jeg er også blevet snydt af ham fyren fra Horsens men som snowman sagde,havde fyren ingen penge. Håber det går bedre for jer !
It's only a state of mind.
dRxLdRxLSkrevet 21/08-03 18:43 
Jeg terroriserer ikke, jeg intimiderer. Der er en hårfin forskel. Man bemærker det bedst anbragt på en knivsæg.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RaGeRaGeSkrevet 21/08-03 21:04 
Fik en snak med hans mor i dag og hun sagde at mine ting var på vej nu, så jeg håber fandme det er rigtigt denne gang ellers er han på skideren knægten.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
Homer00Homer00Skrevet 21/08-03 21:09 
Tillykke ; )
Must eat - So cheap...
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 21/08-03 21:13 
dRxL >
Jeg terroriserer ikke, jeg intimiderer. Der er en hårfin forskel. Man bemærker det bedst anbragt på en knivsæg.

*lol* :-D
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/08-03 21:53 
Good luck champ!
Spiller nu: Phantasy Star IV
OmenOmenSkrevet 21/08-03 22:09 
Altså jeg kan sku ikke se hvordan du, eller alle de andre som angiveligt er blevet snydt af ham kan finde sig til rette med at tingene nu skulle være sendt.
Hvis han virkeligt har snydt så mange mennesker er det da mildest talt utroligt der ikke er blevet gjort noget ved det endnu!

Jeg har heldigvis kun gode erfaringer med handler over internettet (der i blandt en del herinde fra), men ser det da som ganske normalt at man gør noget ved det, så snart man bliver snydt i første omgang.

Sæt ham dog på plads en gang for alle, ved at tage en alvorlig snak med ham og hans forældre, hvis ingen af disse parter er villige til at hjælpe, kan du ganske gratis få politiet på sagen.
Vote Ficus!
RaGeRaGeSkrevet 21/08-03 22:10, rettet 21/08-03 22:11 
Jeg er sgu stadigvæk i tvivl om jeg får mine ting, da hans mor sagde, at han havde sendt en mail til mig i eftermiddags og den har jeg ikke modtaget endnu.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
RaGeRaGeSkrevet 22/08-03 12:31, rettet 22/08-03 12:32 
Har ikke modtaget mine sager endnu og har ingen TT nr. fået som bedt om. Er der andre herinde, som er interesseret i, at lave en politianmeldelse?
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
RaGeRaGeSkrevet 22/08-03 15:35, rettet 22/08-03 15:35 
Hmmm... så fik jeg mine ting idag :)
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
MajorPMajorPSkrevet 22/08-03 15:52 
weeeeee :)
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
SquareSquareSkrevet 22/08-03 17:21 
Tillykke. Hvad har du / i så tænk jer at gøre nu ?
It's only a state of mind.
KTCKTCSkrevet 22/08-03 17:26 
Jeg synes i bør samle jeres "gamle sager", og så præsentere det for ham/hans forældre. På den måde kan de jo næsten ikke ignorere det, og hvis de gør, burde der være et ret godt grundlag for politianmeldelse...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RaGeRaGeSkrevet 22/08-03 17:37, rettet 22/08-03 17:40 
Det er i hvert fald sidste gang jeg laver det samme nummer med at forudbetale nogen på GR uden at tjekke om denne person er fair nok at handle med.

Jeg synes alle dem som er blevet snydt af denne person burde rotte sig sammen og lave en politianmeldelse, da han så nok skal lære det, at man ikke bare snyder folk uden konsekvenser.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
AsseAsseSkrevet 22/08-03 18:49 
P:R er også det eneste forum hvor jeg overfører penge til nogen på forskud! Om andre på andre fora stoler nok på mig til at overføre til min konto må de om, men jeg skal ikke risikere noget!
87 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig