X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

ti 83 plus lommeregner


Svar
UriurUriurSkrevet 20/08-03 14:30 
Jeg er lige startet på gym. Der er blevet krævet af os, at vi investere i en ti 83 plus lommeregner, som koster omkring 950 kr. Det har jeg så gjort. Nu vil jeg så også have noget ud af den. Hvor finder man de gode spil til den (på nettet)? Jeg tænker på Bomberman og de klassiske spil som Tetris.
tue hazukitue hazukiSkrevet 20/08-03 14:47 
prøv at snuse lidt rundt her...

http://www.ticalc.org/pub/83plus/

Hvis du har andre spørgsmål - så bare spørg ;)
»You'll never walk alone«
JinkJinkSkrevet 20/08-03 16:44 
Ha, jeg gav kun 860kr :)
UriurUriurSkrevet 20/08-03 17:08 
Fik du så også graph-link med?
JinkJinkSkrevet 20/08-03 17:28, rettet 20/08-03 17:38 
Ja. Plus CD-rom osv.

Hvad skal man egentlig gøre for at installere de spil? Gider ikke til at læse manualen.

Og hvilke spil kan I anbefale?
UriurUriurSkrevet 20/08-03 17:49 
Det der bomberkids er godt, har prøvet det på en anden maskine. Jeg fandt det på nettet, men jeg har problemer med at få det til at virke på min lommeregner. De der basic games er der ingen problemer med, men de der assambly games, eller hvad de nu hedder, kan jeg ikke få til at virke. Skal man have et andet program også, og i så fald hvilket?
JinkJinkSkrevet 20/08-03 18:15 
men hvad skal man gøre for at installere spillene?
MarcKMarcKSkrevet 20/08-03 18:47, rettet 20/08-03 21:15 
Among >
Skal man have et andet program også, og i så fald hvilket?

Nu er jeg desværre ikke så meget inde i det, så jeg kan ikke blive alt for specifik (og jeg kan ikke garantere for rigtigheden i det følgende).

De fleste TI-83/TI-83+ programmer skrevet i assembler benytter sig af nogle kernel-specifikke funktioner, og du behøver derfor at downloade en sådan kernel (ofte (fejlagtigt?) refereret til som en "shell"). Så vidt jeg ved er den mest populære kernel Ion, men du vil sikkert kunne læse dig frem til hvilken kernel som kræves i en readme-fil eller lignende.

Ion
GatmanGatmanSkrevet 21/08-03 02:59, rettet 21/08-03 03:00 
Among >
... Skal man have et andet program også, og i så fald hvilket?

Jeg har godt nok ikke Bomberkids liggende på min grafregner længere, men jeg mindes, at jeg brugte applikationen/OS'et MirageOs til at afvikle dét, og andre, spil.
Det kan ske jeg husker forkert...

Spis dild!
SumezSumezSkrevet 21/08-03 06:41 
Det er vist kun nødvendigt med den slags til TI-83. Alle de spil jeg så til TI-83+ kørte af sig selv. Kan da godt være, det ikke gælder alle.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
UriurUriurSkrevet 21/08-03 10:35, rettet 21/08-03 10:35 
Jeg har fundet ud af det med Ion. Jeg har også fundet Bomberman, men med mit Tetris og Super Mario, er der nogle grafikfejl, hvad kan årsagen til det være (Hvad løser problemet). Eks. når jeg prøver at vender figuren i Tetris, bliver den ikke bare vendt, men en helt anden figur vises (=grafikfejl).
JinkJinkSkrevet 27/08-03 16:58 
For fanden er der ikke nogle der vil forklare mig, hvordan man gør, hvis man skal installere spil?
tue hazukitue hazukiSkrevet 27/08-03 17:49 
ok! der er to slags spil...

Basic: kører uden problemer, bare du overfører filen til din lommergner

Asm: her skal du have et program til at "styre" spillende med - et slags windows. Her anbefaler jeg Ion. Hver gang du vil spille et Asm spil skal du starte Ion op, og vælge det spil du vil spille...

PS. der er mange af de spil som man får fra nettet der ikke virker...


Hvis dette her ikke hjælper så skriv 100% nøjagtigt hvad dit problem er - så skal jeg nok hjælpe ;)
»You'll never walk alone«
JinkJinkSkrevet 27/08-03 18:26 
Ok. Så vil jeg forklare mit problem mere specifikt.

Hvordan får jeg Asm? Altså Ion eller mirageOS. Skal jeg sætte et kabel i computeren, trykke på nogle knapper eller hvad skal? Og hvis jeg skal sætte et kabel i, hvor skal det side og hvordan overfører jeg spillene så fra computeren til lommeregneren? Altså en guide til en total nybegynder.

Det samme gælder om spillene, hvordan man overfører dem?
tue hazukitue hazukiSkrevet 27/08-03 19:05 
Nåe så du kan ikke finde ud af at overføre "ting"...

Du skal installere "TI-graph link" som ligger på cd-en der fulgte med.
Og så skal du bare tilslutte lommeregneren til computeren, og starte programmet, vælge hvilke filer du vil overføre - og vupti! Så ligger de på lommeregneren.

PS. læs manualen hvis du fatter hat af hvad jeg siger ;)
»You'll never walk alone«
JinkJinkSkrevet 27/08-03 19:40 
Ok. Det hjalp så jeg forstod det, men jeg har stadig et problem. Hver gang jeg prøver at sende ram, siger den at kablet måske ikke sider rigtig osv.??
tue hazukitue hazukiSkrevet 27/08-03 22:09 
ja jeg har været ude for det samme. Jeg skulle bare "motionere" det lidt, så virkede det igen.
»You'll never walk alone«
JinkJinkSkrevet 13/09-03 14:33 
Endelig fik jeg det til at fungere. Men der er stadig nogle problemer, for jeg ved ikke hvordan man får installeret MirageOS eller ION?

Jeg har fået installeret nogle basic spil, men de er pænt skod. Hvordan sletter jeg dem uden at skulle ressete hele lommeregneren?

Hvad kan bedst anbefales ION eller MirageOS?
DommergaardDommergaardSkrevet 13/09-03 14:40 
DAMN, der er mange spil! Hvor mange mb spil kan den holde til?

Uf..
tue hazukitue hazukiSkrevet 13/09-03 15:22 
Jeg kender kun til ion - og det er fint nok.
Du skal overføre ion-filerne til din lommeregner, vælge filen (ion) under programmer, så skulle den gerne skrive 'ion installed'.
Når det er gjort vælger du 'a' under programmer - og vupti!

Mht. sletning.
tryk '2nd' og så '+'
vælg nr. 2
vælg nr. 7
og vælg nu det program du vil slette og tryk 'del'.

Sådan - håber det hjalp...
»You'll never walk alone«
JinkJinkSkrevet 13/09-03 15:35, rettet 13/09-03 15:54 
Hvor finder jeg filen ION? Eller fillerne?

Nå jo. Jeg kan ikke få det til at fungere hvis der er flere ram der skal sendes fra det samme spil.
tue hazukitue hazukiSkrevet 13/09-03 16:51 
nu er det længe siden men ion består vidst nok af 3 filer ikke? (ion, ionz og "et eller andet")

Bare overfør dem hver for sig.
»You'll never walk alone«
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig