X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Tolden tog den


Svar
la0sla0sSkrevet 20/08-03 10:32 
Ja så skete det endeligt, det at tolden snuppede en af mine forsendelser. Så kan jeg lære det. Anyway de vil have, at jeg sender min faktura ind til dem, så de kan beregne told. Jeg betalte 11USD i porto og varen kostede 48USD, i alt 59USD. Kan jeg forvente, at de fortolder portoen og selve varens værdi, eller at de kun fortolder på 48USD?
Hvad sker der?
Danny SallingDanny SallingSkrevet 20/08-03 10:35 
De er nogle dumme nogen dem, de tager 50,- bare for at have den der, moms skal du også betale, så det bliver ikke helt billigt, og jeg tror sgu at de tager moms på hele beløbet, så det bliver lidt dyrt for dig tror jeg :-(
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
la0sla0sSkrevet 20/08-03 10:41 
crap crap crap :)
Hvad sker der?
RJKRJKSkrevet 20/08-03 10:47 
Du skal betale told og moms af det komplette beløb og dertil kommer kr. 60,- i gebyr per varegruppe. En bog + DVD er fx to forskellige varegrupper og så skal man af med kr. 120,- i gebyr...

Hvem sagde toldmur...?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
King ChaosKing ChaosSkrevet 20/08-03 10:47 
Der er ikke moms på fragt i Danmark, MEN jeg ved ikke hvon det forholder sig med pakker fra udlandet.
kooikkooikSkrevet 20/08-03 10:50 
Kan godt følge jer, at det er surt at blive taget af tolden, men de gør nu bare deres arbejde. Man løber jo også en risiko ved at købe i udlandet
la0sla0sSkrevet 20/08-03 10:54 
jeg synes bare det er smukt når firmaer tager gebyr for at tjene penge. Eksempelvis krævede mit forsikringsselskab, et gebyr for at finde ud af at de nu skulle have flere penge fra mig fordi jeg var flyttet. Desuden er det sølle, at de tager told for portoen.
Hvad sker der?
kooikkooikSkrevet 20/08-03 11:00 
forsikringsselskab er noget af det man skal passe meget på, for mange af dem snyder. Min kusine har lige købt bil til 15.000 til 20.000 kr. (kan ikke helt huske hvad hun havde givet men deromkring, og forsikringen ville have mere end bilen kostede, så de snyder hvis de kan komme afsted med det.

Nok om forsikringer, det høre jo ikke under dette emne.
notatplayrightnotatplayrightSkrevet 20/08-03 11:12 
Du kommer til at betale import told (12,5%) af hele beløbet, samt 25% i moms! så den bliver lidt dyr ..

Se her :

Toldværdi er ( Din pris + fragt) = 59 USD
Importtold fra ikke EU land er 12,5% (af toldværdi) = 7,38 USD
Så kommer moms hvilket er 25 % af Toldværid + Importtold [ 59 + 7,38 ] = 16,60 USD

Så du skal betale for :
- told + moms [7,38 + 16,60 ] = 23,98 USD (ca. 162,-)
+ Gebyr til Post Danmark for behandling = 50,-

I alt mindst 212,- kr. til den danske stat.

Du kan se valutakuser hos valutakuser.dk og selve beregningen kan du læse mere om via. linket

Told Og Skat -> Internetjhandel for private -> Køb i ikke-EU-lande (tredjelande)
notatplayright
la0sla0sSkrevet 20/08-03 11:16 
gad vide om amerikanerne skal betale told på de danske soldater som vi sender til Irak?
Hvad sker der?
RitesRitesSkrevet 20/08-03 11:47 
Jeg har også lige fået en pakke taget. Det blev 120 kr ialt.
60 i told og 60 fordi de syntes det.
» a winner is you «
MajorPMajorPSkrevet 20/08-03 13:24 
Engang fik jeg snuppet en CD i tolden. Selve CD'en inkl. forsendelse kostede 90 kr. Men så lagde de åbenbart 100 kr. oveni det? Mener ikke man må smide told på noget under 15 euro - eller er det bare noget crap jeg har fundet på?
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
SumezSumezSkrevet 20/08-03 13:32 
Rites >
og 60 fordi de syntes det.

Det er SÅ røvklamt.. "Fordi vi gør dig den tjeneste at opholde din pakke i nogle dage, så du skal vente lidt længere, tvinge dig til at sende en os en faktura, og derudover pumpe dig for en masse penge, der alligevel går til skattefinancierede foretagender som os, bliver vi lige nødt til at plukke dig for et ekstra beløb, der muligvis er ligeså stort som det du i forvejen har betalt for varen. Takoghavenfortsatgoddag."
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JimPPJimPPSkrevet 20/08-03 14:01 
I det midste er servicen i særklasse... :S
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
Søster SalsaSøster SalsaSkrevet 20/08-03 14:15, rettet 20/08-03 14:18 
MajorP >
Mener ikke man må smide told på noget under 15 euro - eller er det bare noget crap jeg har fundet på?

Så vidt jeg har læst mig til er mindstegrænsen 160 kr. EDIT: kig det ovenstående link, der står 22 Euro eller 165 kr.

Ang. alt det told så skal man være vågen og brokke sig, hvis man mener er noget galt - det hjælper. F.eks. skulle jeg engang betale told for en vare, som jeg havde fået bedt om at sende retur. Men en mail til PostDK og så kom de allerede betalte told-pengene tilbage dagen efter.
EDIT: det står åbenbart også i ovenstående link at man kan gøre..
Don´t touch my pom pom. Kupo! Why does everybody want to touch it, Kupo?
JAAJAASkrevet 20/08-03 14:23, rettet 20/08-03 14:24 
I Sverige er det ikke meget bedre.

Jeg har lige fået en pakke fra USA, der var værdisat til 285 kr. Der skulle jeg så betale moms/told PLUS 50 kroner i håndteringsafgift, PLUS 13 kr. MOMS af håndteringsafgiften, PLUS 25 kroner for det girokort, regningen var udskrevet på. I alt 159 kr. i håndteringsafgifter og moms. DØ.
dRxLdRxLSkrevet 20/08-03 16:21 
Betal nu bare med glæde, så 68'er generationen kan blive ved med at blive forkælet i hoved og røv indtil den dag de endelig dør.

Vi er den første generation der både har det bedre end vores forældre og de efterfølgende generationer.
-Citat (efter hukommelsen) finansminister Mogens Lykketoft.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
notatplayrightnotatplayrightSkrevet 20/08-03 17:26 
Skulle du så ikke lige have justeret din tidshorisont lidt og se at komme lidt fremad! Så vidt jeg ved så hedder vores finansminister ikke Mogens Lykketoft, men Thor Pedersen :)
notatplayright
MadsMadsSkrevet 20/08-03 17:33 
Nej, ikke nu, men da han sagde det, var han.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
notatplayrightnotatplayrightSkrevet 20/08-03 18:49 
Og derfor skriver man også enten forhenværende minister eller mf. soc. dem .. :)
notatplayright
KoludaKoludaSkrevet 20/08-03 19:53 
Har da fået taget 10-12 pakker de sidste 2-3 måneder :(

Men sådan er det at hente fra udlandet, det gælder om at have en del i pakken, da 55,- i gebyr er en del hvis der kun er 1 eller 2 spil.
ThediazThediazSkrevet 11/02-11 14:06, rettet 11/02-11 14:08 
Så er jeg blevet snuppet for første gang nogensinde :(

150kr for selve spillet Nba 2k11, har lige betalt 199kr for toldomkostninger, undskyld mit sprog, men fuck det stinker.
Bare fordi grafikken er blevet bedre, betyder det ikke spillene er bedre!Spiller nu: DeathSmiles, Mass Effect 2, Call Of Duty: Black Ops
millenniummillenniumSkrevet 11/02-11 14:13 
Det er gået fint med mine enkelte fusker-retur forsendinger, som kun rusker lidt i min samvittighed for online-butikken. Hvis tolden overgår pakkens værdi, så kan jeg simpelthen ikke få mig selv til at betale.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 11/02-11 14:13, rettet 11/02-11 14:14 
@Thediaz: Nægt modtagelse (så det ryger retur) og få afsender til at sende nyt eksemplar.

Zavvi?

@Mill: Enig!
NaieraNaieraSkrevet 11/02-11 14:18 
millennium>
Det er gået fint med mine enkelte fusker-retur forsendinger, som kun rusker lidt i min samvittighed for online-butikken. Hvis tolden overgår pakkens værdi, så kan jeg simpelthen ikke få mig selv til at betale.

Det koster jo ikke butikken noget, at du nægter modtagelse.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
AzzkikrAzzkikrSkrevet 11/02-11 14:24 
De mister da fragten.
BeanoBeanoSkrevet 11/02-11 14:24, rettet 11/02-11 14:24 
Lidt porto, kuvert og besvær ;)

EDIT: Langsom
ThediazThediazSkrevet 11/02-11 14:29 
ja det er fra zavvi, jeg var så dum at betale, men det gør jeg aldrig igen
Bare fordi grafikken er blevet bedre, betyder det ikke spillene er bedre!Spiller nu: DeathSmiles, Mass Effect 2, Call Of Duty: Black Ops
NaieraNaieraSkrevet 11/02-11 14:29, rettet 11/02-11 14:30 
Azzkikr>
De mister da fragten.

Sådan nogle butikker betaler jo ikke porto for hver pakke de sender afsted; de har en aftale med postvæsnet, hvor de betaler et bestemt beløb, som jeg kunne forestille mig reguleres hvert år. En enkelt tilbagesendelse eller to her og der, vil ikke registrere sig på bundlinjen.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 11/02-11 15:41 
Men nu skal vi jo også tænke lidt på alle de flinke postarbejdere der bare gør deres arbejde og åbner vores post. De får jo ikke nogen penge i kassen nu.... :D
millenniummillenniumSkrevet 13/02-11 07:38 
De får lov til at åbne vores breve - det er vel løn nok i sig selv.

X-)
The medium is the message.
ElgenElgenSkrevet 02/03-11 13:20 
Er der nogen der ved om, hvis PostDK udbeder sig en kvittering og man kommer med een om de så krydschecker med sælger?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 02/03-11 13:33 
Jeg ved at hvis det IKKE stemmer, kan de sådan set anklage dig for dokumentfalsk :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 02/03-11 13:33 
Noget skal de vel gøre for de der forfærdelige gebyrer de har sig. D:
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
ElgenElgenSkrevet 02/03-11 13:37, rettet 02/03-11 13:39 
Hmmmm, tænkte det. Så er det sgu nok ikke værd at risikere 6år på vand og brød for at snyde sig fra at betale };-/

Har ikke modtaget info fra PostDK endnu, men den står til status: 'Tilbageholdt da faktura mangler' på deres T&T.

Link...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 02/03-11 14:15 
Jeg har fået samme trusselsbrev, og desværre er eBays dokumentation for afsluttede ordrer blevet voldsomt forbedret de seneste år, så det er ret svært at maskere hvad man har givet for varen inkl. forsendelse.

Især trist når det man har købt er noget man troede skulle være en billig bootleg...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig