X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvordan ser dit konsol-setup ud?


Svar
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 19/08-03 19:23, rettet 07/04-05 14:43 
Ja, så er det tid... Nu skal vi have kortene på bordet :) Hvordan har i sat jeres konsoller op? Hvor mange har i sat til på samme tid, og hvordan.. Og hvor får i plads til dem? Hvor mange af dem står oppe på loftet og samler støv, og hvor ¤#"%" får i plads til alle jeres spil :)

Jeg mangler lidt inspiration, eftersom min sidste anskaffelse er henvist til en plads på gulvet... Se hele indlægget
447 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Svar
NaieraNaieraSkrevet 04/01-16 13:03 
Er det ikke lidt af en luksus i sig selv at have et rum dedikeret til spil? :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 04/01-16 13:35 
Hvis man kalder det en "luksus" at alt hvad der har med spil og andre drengede genstande at gøre er fuldstændig bandlyst fra resten af huset, så jo.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 04/01-16 14:31 
Det er mega luksus. :) I nat drømte jeg om et gaming-room, eller også er jeg et gaming-room der drømte om mig.
The medium is the message.
--Skrevet 14/05-16 11:31 
Jeg fik i går aftes taget en række billeder af mit nye gameroom. Jeg er selv meget glad for resultatet indtil videre :)

http://konsolting.blogspot.dk/2016/05/det-nye-gameroom-nu-med-mere-plads.html
Spiller nu: Animal Soccer World
DarklynoonDarklynoonSkrevet 15/05-16 07:50 
kan godt lide din hylde til bøgerne,
Mortal Kombat the mother of all fighting games
slk486slk486Skrevet 16/05-16 11:41 
Lækkert med så meget plads m1chelsen! :D
j/k
--Skrevet 16/05-16 12:03 
Ja, det er super nice, at det hele ikke er så kompakt længere :)
Spiller nu: Animal Soccer World
DarkbeatDarkbeatSkrevet 16/05-16 15:36 
Det er super nice game room! Jeg er mega misundelig på pladsen. :)
--Skrevet 28/05-16 08:35 
Nu med video :)

Game Room Tour 2016
Spiller nu: Animal Soccer World
GreaseballGreaseballSkrevet 03/09-16 13:56 
Spørgsmål. Jeg skal til at lave en update af mit konsol setup. Har kigget lidt på denne reol http://m.ikea.com/dk/da/catalog/products/art/80275887/ i liggende tilstand. Men kan ca. regne mig frem til at rummene bliver for små. Er der nogle der kender til noget som ligner det. Eller måske har noget i samme stil. Mener jeg set noget lignende her i tråden før. Har 9 enheder stående inklusiv dvd afspiller og lyd anlægs enheder. Bredeste er nok ca. 35 ~ 40cm.
Lige pt er det et rod med et gammelt tv bord og en for stor reol. Ville være rart hvis det kunne samles på langs under tv'et som er væg monteret.
GreaseballGreaseballSkrevet 06/10-16 17:52, rettet 07/04-18 15:53 
Så blev jeg stort set færdig med min lille upgrade af mit konsol setup. Tak til Konsolkongen for inspiration til møblerne.
Vil havde fat i en større strømskinne, gerne med separate afbrydere per stik.

Edit. Kommer billeder igen. Photobucket er blevet noget hø.
teddyboyblueteddyboyblueSkrevet 05/03-17 14:31 
Lige en kort room tour her

Game room
Youtube er min ven
--Skrevet 18/10-17 20:21 
Så fik jeg lige rundet de 2.500 spiltitler og i samme forbindelse lavet en 2017 room tour :)

2017 Game room tour
Spiller nu: Animal Soccer World
NaieraNaieraSkrevet 05/04-18 14:00, rettet 05/04-18 14:01 
Hvordan ser dit konsol-setup ud?

Eftersom den nye forstærker er nærmest 100% identisk med den gamle i udseende, så er det svært at se en forskel, men hvis man skruer op for musikken, så lyder det bedre ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
vyssenvyssenSkrevet 06/04-18 18:30 
Har du både in walls og floorstanding som fronthøjttalere?
NaieraNaieraSkrevet 06/04-18 19:28, rettet 08/04-18 04:35 
Nej, det der på væggen er bare noget lyddæmpende som er sat helt tilfældigt op ;) Der er kun de to højttalere i setuppet. Jeg opgraderede forstærkeren fra Creek Evolution 50A til Creek Evolution 100A i tirsdags. Scaleren og mine to DACs sørger for at der er nok HDMI og lyd-indgange uden en AV-receiver.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
vyssenvyssenSkrevet 07/04-18 19:58 
Ah ja. Jeg skal jo bare se ordentligt efter. Hvordan er det med responstid på dit setup? Er der ikke delay gennem bokse og med projector?
NaieraNaieraSkrevet 07/04-18 21:15 
Det er der vel, men det er ikke noget der generer mig.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 07/04-18 23:51 
En projektor har ikke mere input delay end et gennemsnitligt TV. Jeg er på min fjerde projektor og ingen af dem har ligget højere end 25ms.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/04-18 03:01 
Det må være i forhold til den traditionelle måde at måle lag på, for det er ekstremt lavt. Stort set alle projektorer jeg har set reviews af de sidste år har ligget højere end det :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 08/04-18 10:51 
Hvad er hhv den traditionelle og utraditionelle måde?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/04-18 18:09 
Sammenligning med CRT og nu med en lagtester :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 03/08-18 21:53 
Hvordan ser dit konsol-setup ud?

Nej, det er ikke til konsoller, men det er et herligt setup med fin micro-hi-fi til computer-musik ;)

Ja, det sorte sæt er til salg :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/08-18 23:33 
Hvad skal Dacmagic 100’en koste?
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 04/08-18 00:11 
En plov, men jeg har interesse på sættet. Hvis du slutter den magiske DAC til Mac’en, og så direkte til de aktive højttalere, så kan du ikke styre systemets lydstyrke længere.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/08-18 01:20 
Jeg er kun interesseret i DAC’en til CD brug :)

Men helt i orden hvis du har en køber til det hele :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 04/08-18 01:25 
Hvis det falder igennem vil jeg selvfølgelig hellere sælge kamerabroen alene til dig.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/08-18 01:30 
Du gir bare besked :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 07/09-18 17:22, rettet 07/09-18 17:23 
Jeg har stadig en USB DAC til salg, hvis dine behov skulle have ændret sig ;)

Hvordan ser dit konsol-setup ud?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/09-18 21:16, rettet 07/09-18 21:19 
Jeg endte med at få købt en Arcam Airdac i stedet :)

Den passer mit behov helt perfekt, som hedder kun CD-afspiller, og Airplay er bare bonus, som jeg faktisk har endt med at få en del glæde af :) Den er desuden fuldstændig automatisk, så man skal heller ikke rode med knapper eller fjernbetjening for at skifte inputs.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 07/09-18 22:20 
Den ser bedre ud end den umiddelbart lyder til at være, dømt ud fra navnet :)

Den der Pro-Ject Pre Box S2 Digital lyder VILDT godt.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/09-18 22:39 
Det er selvfølgelig forskelligt fra nummer til nummer hvor stor en forskel den gør. Men helt generelt synes jeg at den fremhæver detaljer i mellem-området rigtig fint. Sådan noget som rytme guitarer og sårn.

Det er ikke nat og dag i forhold til den analoge udgang på min cd-afspiller, men der havde jeg også opgraderet hele outputtet ganske betydeligt i forhold til stock :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 03/02-19 20:14 
Hvis det her var en konkurrence, så vil jeg mene jeg har en god chance for hermed at have vundet ;-)

Hvordan ser dit konsol-setup ud?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/02-19 20:55 
Det er rigtig nydeligt :)

Er dine konsoller over receiveren?
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 03/02-19 21:20 
Det er helt sikkert en konkurrence, men såvidt jeg husker skal du til at oppe dit game på projektorfronten ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 03/02-19 22:54 
Nahr, af en 1080p projektor at være, så er den ganske habil. Jeg klarer mig nogle år endnu :-)

@Konsolkongen: egentlig har jeg snydt lidt for indtil videre er det kun Blu-Ray afspilleren der er koblet til. Den er over receiveren. Der er ikke plads til yderligere, så ved lejlighed skal jeg lige have købt et møbel til, så der er et sted til konsollerne. Men budgettet blev lidt stramt til sidst, så det kommer lidt senere.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/02-19 00:30 
Du må vente med at vinde til du får nogle konsoller sat ind så :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 04/02-19 18:16 
Jmog>
Hvis det her var en konkurrence, så vil jeg mene jeg har en god chance for hermed at have vundet ;-)

Jeg syntes det ser fint ud (selv uden konsoller) :D
Ville gerne selv have muligheden/pladsen for noget lign, men omvendt vist godt jeg ikke har da jeg hurtigt ville købe mig fattig ;)
NaieraNaieraSkrevet 08/09-22 14:45 
Så er vi vist ved at være i mål :) Seneste tilføjelse er en scaler der kan det der 4K.

Hvordan ser dit konsol-setup ud?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/04 07:04 
Vi har lige købt hus. Her er setup i mit midlertidige legeværrelse, indtil jeg får bygget garagen om.

Hvordan ser dit konsol-setup ud?

Var nødt til at bygge en lige væg som TV’et kunne hænge på, pga skråvæg. Synes det blev meget godt. Det er lige plads nok til at jeg kan gå om bagved og det er rart at Apple TV, DAC og netværks switch kan monteres på bagsiden.
Tror jeg vil lave det samme i garagen også, men med hylde til centerhøjttaler under TV’et. Så alle højttalere foran vil være i niveau med TV’et.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 02/04 18:06 
Ser flot ud!
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/04 19:31, rettet 02/04 19:32 
Tak :)

Fik også skruet nogle højttalere op i loftet her i weekenden, så har 7.2.2 surround nu. Havde aldrig hørt rigtig Atmos før, og var først lidt skuffet over at det ikke var mere tydeligt - størstedelen af tiden hører man det ikke rigtigt, men det kan gøre en stor forskel når det virkelig spiller.

Et par timer inde i FF Rebirth hvor helikopterne ankommer til Kalm lyder helt vildt fedt :)

Fik du nogensinde styr på konsollerne i dit setup? :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 03/04 12:17 
Jeg har permanent min PS4 Pro koblet til, men det er egentlig primært for at have PSVR1 fast tilkoblet.
GreaseballGreaseballSkrevet 04/04 01:16 
Konsolkongen>
Vi har lige købt hus. Her er setup i mit midlertidige legeværrelse, indtil jeg får bygget garagen om.

Var nødt til at bygge en lige væg som TV’et kunne hænge på, pga skråvæg.

Det er virkelig en god ide. Ser godt ud og samtidig skjuler det lige kablerne.

Har selv brugt dage i påsken på at pille alle mine kabler ud bad HiFi møbler m.m fået dem lagt om. Plus pakket mine højtalere og switch box væk. Virker ikke uden forstærker alligevel så istedet for de bare står og fylder er de sat væk indtil videre.

Overvejer at købe en soundbar i stedet til min lille lejlighed.
Soren47Soren47Skrevet 04/04 07:17 
Synes også det ser rigtig fedt ud!
Kan godt lide hvordan du kan smide en masse ting bagved.
Og tillykke med huset :)

Hvilke højtalere har du i dit surround system?
Jeg overvejer at opgradere mine stereohøjtalere til DALI OBERON 7.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/04 07:52, rettet 04/04 07:54 
Tak :)

Jeg har over det sidste år købt Triangle Esprit Ez-højttalere. Lidt ad gangen som budgettet nu har tilladt det.

Antal (front), Voce (center), Comete (surround) og Heyda (surround back (pga pladsen)).

Skal have et sæt Comete mere på standere til surround back når jeg laver om.

Jeg har to Rel T/9i subwoofers der er forbundet direkte til fronterne og til LFE outputs på min forstærker.

Til Atmos har jeg bare skruet nogle gamle JBL Cambridge E10 op i loftet. De skal helt sikkert udskiftes med noget bedre en dag, men de fungerer okay for nu :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Soren47Soren47Skrevet 05/04 19:16 
Uh, de lyder også til at være gode :)
447 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig