X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvordan ser dit konsol-setup ud?


Svar
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 19/08-03 19:23, rettet 07/04-05 14:43 
Ja, så er det tid... Nu skal vi have kortene på bordet :) Hvordan har i sat jeres konsoller op? Hvor mange har i sat til på samme tid, og hvordan.. Og hvor får i plads til dem? Hvor mange af dem står oppe på loftet og samler støv, og hvor ¤#"%" får i plads til alle jeres spil :)

Jeg mangler lidt inspiration, eftersom min sidste anskaffelse er henvist til en plads på gulvet... Se hele indlægget
447 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > »

Svar
SumezSumezSkrevet 28/12-09 16:16, rettet 28/12-09 16:17 
Jeg har pt. både NES, MegaDrive, Saturn, Wii, X360, 2xPS2, PS3, Xbox, SNES og Dreamcast sat til samtidig, og planen er at de alle skal være tilgængelige samtidig uden udskiftning af kabler, samtidig med at de er gemt væk bag skabsdøre som Beanos setup.

Jeg har også overvejet at sætte Master System og PC Engine til, men førstnævnte har jeg næsten aldrig spillet (samme med min Atari og Amiga), og PCE'ens cd drev er defekt.

Mit setup inkluderer også fire skuffer til controllers.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 28/12-09 16:42 
Håber ikke du bliver fanget i alle de kabler - du slipper aldrig fri igen ;)
SumezSumezSkrevet 28/12-09 16:49 
Kabelhelvedet er ekstremt. Jeg har dog haft fjernet flere konsoller ifbm. J-Popcon og sat dem til igen uden problemer.
En af mine løsninger har været at dedikere en hel hylde udelukkende til stikdåser og strømkabler, så de ikke ligger og flyder tilfældigt omme bag reolen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/12-09 17:02 
Sumez>
Jeg har også overvejet at sætte Master System og PC Engine til, men førstnævnte har jeg næsten aldrig spillet

Overvej at anskaffe en Master System Converter istedet. Bemærk dog at en Master System Converter II (der passer til MD2) kan koste det hvide ud af øjnene, mens du kan få den gamle smidt i nakken.
Spiller nu: Phantasy Star IV
PalleJensenPalleJensenSkrevet 28/12-09 17:37 
Sumez>
Jeg har pt. både NES, MegaDrive, Saturn, Wii, X360, 2xPS2, PS3, Xbox, SNES og Dreamcast sat til samtidig...

Pas på at klima-aktivisterne ikke finder ud af hvor du bor, så kommer de med sikkerhed efter dig... Du må bruge strøm og udlede CO2 som en mindre dansk provinsby... :)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
HankyHankySkrevet 28/12-09 18:10 
En del af maskinerne bruger næsten ingen strøm, i hvert fald ikke i standby :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/12-09 18:21 
Dreamcast og Saturn bruger nada når de er slukket :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 28/12-09 18:52, rettet 28/12-09 19:01 
Her er mit setup, med links neden under for at se det i større udgave.
1:
Hvordan ser dit konsol-setup ud?
http://i856.photobucket.com/albums/ab130/saturinox/DSC00061.jpg
2:
Hvordan ser dit konsol-setup ud?
http://i856.photobucket.com/albums/ab130/saturinox/DSC00065.jpg
3:

Hvordan ser dit konsol-setup ud?
http://i856.photobucket.com/albums/ab130/saturinox/DSC00068.jpg
4:

Hvordan ser dit konsol-setup ud?
http://i856.photobucket.com/albums/ab130/saturinox/DSC00069.jpg
5:

Hvordan ser dit konsol-setup ud?
http://i856.photobucket.com/albums/ab130/saturinox/DSC00072.jpg
6:

Hvordan ser dit konsol-setup ud?
http://i856.photobucket.com/albums/ab130/saturinox/DSC00060.jpg
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 29/12-09 02:52 
Sumez>
I hear you like Castlevania

Naah.. jeg kan bare ikke stå for Metrofyre med piske. .
og for det ikke skal være løgn hænger der flere på skråvæggen.

Sumez>
Jeg har pt. både NES, MegaDrive, Saturn, Wii, X360, 2xPS2, PS3, Xbox, SNES og Dreamcast sat til samtidig.

Det er også det ultimative, jeg havde det også med mine retro konsoller, problemet var bare at jeg havde nogle billige scartfordelere der havde alle fordeler portene "åbne" på samme tid, det resulterede så i at de forskellige konsoller virkede som modstande på hinanden, hvilket resulterede i stærkt nedsat lyd/kvalitet på lyd.

Men når jeg engang får en kæmpe lejlighed og gider at ofre de penge der skal til for at få ordenlige fordeler stik/forstærkere, så skal jeg også have det hele op at stå igen.
PalleJensen>
Klima.. CO2.. du må ikke spise kød...

Standby strømforbruget kan jo fixes let fixes ved at have en strømskinde med remote controlle, så på hver"kanal" sætter man bare en stikdåse med plads til 4 konsoller. så behøver man kun at have 3 på stand by, og det er kun imens man spiller : P
og hvis man er lidt awesome og alligevelle køre rundt i en SUV selvom man bor i kbh, så har man alle de konsoller der kan tændes på controlleren på en strømskinde der ALTID er tændt : o
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
SumezSumezSkrevet 29/12-09 09:36 
PalleJensen>
Sumez>
Jeg har pt. både NES, MegaDrive, Saturn, Wii, X360, 2xPS2, PS3, Xbox, SNES og Dreamcast sat til samtidig...

Pas på at klima-aktivisterne ikke finder ud af hvor du bor, så kommer de med sikkerhed efter dig... Du må bruge strøm og udlede CO2 som en mindre dansk provinsby... :)


Høhø! Jeg spiller dem jo ikke samtidig. :)
Det er klart plasmaskærmen, der er den store strømsluger.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 29/12-09 11:31 
Enig - sårn fætter bruger typisk 100 gange mere end en moderne konsol i stand-by. Og stand-by forbrug elimineres nemt med en strømskinne med kontakt :)
SumezSumezSkrevet 29/12-09 11:34 
Nu har jeg ikke andet end Wii, X360 og PS3 i standby, alle de andre gør jo ingen forskel.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 29/12-09 11:43 
Xbox og PS2 tager også en smule...

Strømforbrug-tråden
SumezSumezSkrevet 29/12-09 11:51 
Men PS2 har en afbryderknap som jeg bruger. Der er INGEN grund til at have den maskine stående på standby.
Anede ikke at Xbox brugte så meget.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 29/12-09 11:52 
Det er selvfølgeligt rigtigt... mht. PS2 :)
KeenKeenSkrevet 09/01-10 15:30, rettet 09/01-10 15:31 
så fik jeg ryddet lidt op efter min mini flytning :)

Mit Setup
NaieraNaieraSkrevet 09/04-10 23:14 
Hvordan ser dit konsol-setup ud?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 10/04-10 00:38 
Hey Naiera du har et klistermærke på dit tv..
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
NaieraNaieraSkrevet 10/04-10 00:45 
Ja, det ser fantastisk ud ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 31/05-10 22:50, rettet 31/05-10 22:56 
Tada.. . fik endeligt taget mig sammen til at tage nogle nye billeder eller dvs. det er nok en måneds tid siden efterhånden, ja det tager også lidt tid at resize og uploade dem!

Hvordan ser dit konsol-setup ud?
46"

Hvordan ser dit konsol-setup ud?
Ja, det er så halvdelen af spiloplevelsen.
Hvordan ser dit konsol-setup ud?
Der er også plads til kameraterne ;P . Ja det er totalt i scenesat med de to sticks dér.
Hvordan ser dit konsol-setup ud?

Bemærk det fantastiske billede der er på min 3gs´er. uhhh..
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
NaieraNaieraSkrevet 13/07-10 14:00 
Nu med mere power ;)

Hvordan ser dit konsol-setup ud?

Og så er Blu-ray, dvd og cd-afspilning i øvrigt blevet samlet i Oppo BDP-83 siden sidst.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
majjohamajjohaSkrevet 19/04-11 19:23 
Jeg står og skal flytte inden længe og er i den anledning begyndt at kigge efter et nyt TV-møbel. Jeg faldt i denne forbindelse over et aflastningsbord (... hvad dette så end er?) på Ikeas hjemmeside kaldet Hemnes og kunne godt tænke mig at høre, om der er nogle af jer der ejer sådan en. Jeg tænker mest af alt på, om der er plads i de pågældende rum til maskinerne, og om nogen kan be- eller afkræfte, hvorvidt dette setup er muligt:

Hvordan ser dit konsol-setup ud?
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 20/04-11 10:21 
Du kunne jo prøve at kigge på målene for møblet, dem plejer Ikea at angive på deres website.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/04-11 12:31 
Er det optimalt at stille SNES og N64 i sådan nogle indelukkede hylder? Det bliver da besværligt at hive dem ud når der skal skiftes spil.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 20/04-11 12:36, rettet 20/04-11 12:37 
Ja, man skal altid huske på om en konsol har top loading - både mht. cartridges og discs (tænk Saturn, Gamecube og PS1 - alle discbaserede konsoller burde have slot-in drev)

Den slags er "the devil" når det kommer til effektiv indretning af tv-møbler :( :(
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/08-12 21:19, rettet 20/08-12 21:27 
Så er jeg omsider blevet færdig med at flytte alt mit bras til en anden større (dog stadig forholdsvis lille) lejlighed.

Alter i YOKO og med Blazing Star:
Hvordan ser dit konsol-setup ud?

Alter i TATE og med Batsugun:
Hvordan ser dit konsol-setup ud?

Hi-Fi rack:
Hvordan ser dit konsol-setup ud?
Fra oven:
* PC (Intel i5@4.5ghz, 8gb DDR3 ram@1600mhz, Geforce GTX 560 Ti@960mhz)
* DVDO Edge scaler
* Optoma HD3000 scaler
* Denon DCD-920 - en oldsag fra '92 hvis jeg husker rigtig. Spiller fremragende.
* Yamaha A1010 - 7.2 AVR. Kører 5.1 og bi-amper mine fronthøjttalere.
* Extron Crosspoint HVA84 - Fremragende analog AV matrix. Tager alt fra composhite til VGA. Tilsluttet direkte er Saturn, MegaDrive, PS2, SNES, NES, MVS, NGCD. Og tilsluttet igennem AVR receiveren Wii, GameCube og Xbox. Outputter til XRGB-mini (RGB), XRGB-mini (component), EDGE (component), Optoma HD3000 (RGB/component)

Alter venstre side:
Hvordan ser dit konsol-setup ud?
Konsol - video kabel - mods:
* MVS - RGB - Unibios 3.0
* GameCube - Component - Qoob Pro modchip
* XRGB-mini (oven på supergun)
* Supergun lavet ud af tidligere Pioneer CD-afspiller
* Neo Geo CD - RGB - Language switch
* PS2 - RGB/component - Modbo 760 modchip, samt 40GB HDD
* NES - RGB - Regions og RGB-moddet
* Wii - Component - softmod

Alter højre side:
Hvordan ser dit konsol-setup ud?
* MegaDrive - RGB - 50/60Hz, language, jailbar fix, 10mhz overclock. MegaCD - multibios
* SNES - RGB - 50/60Hz, region lockout switch
* Saturn (This is COOL) - RGB - Regionsfri bios, 50/60Hz, optisk lyd-udgang
* Dreamcast (Resident Evil) - VGA - Regionsfri Devkit bios
* Xbox 360 Elite - HDMI
* PS3 160GB - HDMI
* Xbox - Component - Aladdin modchip, 300GB HDD

Spilhylder front:
Hvordan ser dit konsol-setup ud?

Spilhylder (samt værktøj) bagside:
Hvordan ser dit konsol-setup ud?

Spil og CD-hylder:
Hvordan ser dit konsol-setup ud?

Jeg er meget godt tilfreds med indretningen og der er endda plads til et arcade kabinet når jeg kommer dertil :) Lortebilleder, så endnu engang savner man sin egen Echelon IV ;)

Jeg har heldigvis også en rigtig flink nabo og vi har egentlig indgået en aftale om at vi bare larmer indtil den anden siger stop. Indtil videre har det ikke været noget problem overhovedet :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 20/08-12 21:31 
Helt afsindigt fedt setup :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
FancyPantsFancyPantsSkrevet 20/08-12 21:32 
Man bliver jo kun _lidt_ misundelig når man ser det der :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
JuggernautJuggernautSkrevet 20/08-12 22:01 
Jeg spotter NeoCd på den øverste hylde. Men hov.. Håndtaget mangler vist;-)
Seriøst fedt setup, Martin.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
DarkbeatDarkbeatSkrevet 20/08-12 22:30 
Det er sautmer et fedt setup. Ligemeget hvad jeg gør i mit, så er der kabel spaghetti ud over det hele.
nerosnerosSkrevet 20/08-12 22:54 
Badass!
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/08-12 23:07 
Tak :)

Juggernaut>
Jeg spotter NeoCd på den øverste hylde. Men hov.. Håndtaget mangler vist;-)
Seriøst fedt setup, Martin.

Hehe ja håndtaget røg da jeg bar den hjem fra togstationen. Sjovt nok røg samme slags håndtag der sad på min Steel Battalion kasse i går da jeg skulle have den op på reolerne :)

Darkbeat>
Det er sautmer et fedt setup. Ligemeget hvad jeg gør i mit, så er der kabel spaghetti ud over det hele.

Det hjalp utrolig meget på mit ledningsrod at jeg købte det Hi-Fi rack da stort set alt bliver forbundet dertil. Det er dog stadig ret uoverskueligt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 20/08-12 23:50 
Du har godt nok styr på det med de kabler!
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/08-12 00:04 
Jeg kan prøve at lave en tegning over hvordan alle kabler er forbundet i morgen. Kunne være sjovt at se hvor mange der egentlig er :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
--Skrevet 21/08-12 07:04 
Konsolkongen:

Super flot setup! Virtuelt skulderklap til dig champ ;)
Spiller nu: Animal Soccer World
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/08-12 07:40 
Takker :)

Jeg droppede hurtigt ideen om at lave en tegning over ledninger da det bliver alt for indviklet. Det vigtigste må være at alt er tilsluttet på samme tid (ikke strøm naturligvis) uden at gå på kompromis med hverken billede eller lyd.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 21/08-12 08:08 
Ægte ungkarle-hybel du har fået dig der, kong sol :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
GreaseballGreaseballSkrevet 21/08-12 08:40 
Danm det er et nice set-up. Der sku styr på alle de små detajler. Hvordan titler du TV'et?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/08-12 08:48 
Det kan det wallmount jeg bruger :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
GreaseballGreaseballSkrevet 22/08-12 14:18 
Kan du ikke lige sige hvad den model heder. Det kunne da være intr. at havde den mulighed.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/08-12 18:27 
Kan ikke huske hvad den hedder desværre. Det skulle moddes en smule før det passede til mit TV med VESA 400x300 huller.
Spiller nu: Phantasy Star IV
ProzelProzelSkrevet 22/08-12 19:15 
Pisse smukt det der!
NaieraNaieraSkrevet 07/12-12 17:34, rettet 07/12-12 17:36 
Jeg flyttede jo her for et par uger siden, og efter en lille uges tid var det helt oppe at køre med hensyn til billedet. Senere har jeg fået et tæppe til stuen, som hjælper en del på akustikken. Der er stadig lidt flytterod, og på væggen til venstre for billedet mangler der nogle små hylder/skabe, som skal hænges op, og som Mac Mini'en (musikserveren) skal have sin plads på. Indtil videre nøjes den med Stofa-kassen.

Hylderne til højre for billedet står der fordi der er plads. Ellers ville jeg slet ikke kunne have hele samlingen. Jeg regner med kun at pakke mine HD DVD'er væk, og så rense ud blandt de mindre interessante dvd'er. Region 2'erne (dem som Blockbuster vil tage) er mere eller mindre alle væk. På hylderne til højre står der kun film (og få serier) i 11mm covers, uden slip-covers og uden Blockbusters ex-leje klistermærker.

Andetsteds blev der efterspurgt et billede af lærredet med et billede på, så sådan et har jeg også taget. Det syntes jeg dog ikke blev så interessant ;) Billederne er taget med et Nikon D3100, hvor jeg har bedt blitzen om at blive hjemme. Alt er selvfølgelig kalibreret med det nyeste og mest svedige udstyr. Computeren blev sat til både scaleren og sensoren foran lærredet, og så tog det ellers nogle timer at køre det hele igennem. Otto var meget oppe at køre over resultatet bagefter, og jeg har ingen indvendinger ;) Kabelrodet ved jeg ikke rigtig hvad jeg skal gøre ved, men HDMI-kablet op til projektoren bliver selvfølgelig hængt op i en kabelbakke, når jeg lige kommer dertil.

Her følger en liste over udstyret:

Projektor: JVC X30
Scaler: Lumagen RadianceXD
Lærred: Lissau TrueColor 108"
Receiver: Marantz SR4001
Forstærker: Creek Audio Evolution 2
Blu-ray-afspiller: Oppo BDP-83
Højttalere: DLS R55
DAC m. asynkron USB: Musical Fidelity M1 DAC
Kabel-tv: Smart TV tuner fra Stofa
Tuner: Cambridge Audio 640T
Server: Mac Mini medio 2010
Konsoller: PS3, Xbox 360, Wii
Streaming: Apple TV 3, Boxee Box, Roku 2 XD
Kabler: Black Rhodium Rhythm (lyd-interconnects), AudioQuest (HDMI, etc.) og diverse.

Hvordan ser dit konsol-setup ud?

Hvordan ser dit konsol-setup ud?

Hvordan ser dit konsol-setup ud?

Hvordan ser dit konsol-setup ud?

Hvordan ser dit konsol-setup ud?

Hvordan ser dit konsol-setup ud?

Billeder af samlingen kommer senere. Jeg har endnu ikke fået flyttet 2/3 af mit anime, og så mangler jeg også spillene. Det jeg har herinde nu står også bare mere eller mindre tilfældigt på hylderne i værelset.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
AzzkikrAzzkikrSkrevet 07/12-12 18:29, rettet 07/12-12 18:42 
Selv det at du åbenbart ser venner kan ikke ødelægge at det er et virkelige nice setup.

Jeg har i øvrigt selvsamme Ikea 149 kr's sofabord :).
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/12-12 19:05 
Det ser helt vildt godt ud :) Skal du ikke have nogen af de seje konsoller til på et tidspunkt, eller nøjes du med alt det nye?
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 08/12-12 00:47 
Jeg kan ikke forestille mig at finde en permanent plads til noget retro, men noget scaler-værk så det dur på mit setup kunne jeg nok godt finde plads til, og så kunne en eventuel retro-konsol komme frem når der er brug for den.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
FancyPantsFancyPantsSkrevet 08/12-12 00:52 
Det setup er jo slet ikke til at blive misundelig over :)

Og det 149 kroners Ikea sofabord er vejen frem! :P
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
NaieraNaieraSkrevet 08/12-12 01:05 
Det var vigtigt at der var en hylde til opbevaring af mindre brugte fjernbetjeninger og mus/tastatur til Mac Mini'en :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
John DoeJohn DoeSkrevet 08/12-12 02:57 
Nice setup, du burde dog købe en universal fjernbetjening.
Do not let Dr. Mario touch you, he is not a real doctor!
NaieraNaieraSkrevet 08/12-12 03:15 
Logitech Harmony er ikke godt nok. Bedre koster meget. Personligt har jeg det fint med mine fjernbetjeninger ;) Hvis jeg fandt det nødvendigt havde jeg gjort noget ved det.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
447 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig