X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Jeg savner Megaman... (snøft)


Svar
dchangdchangSkrevet 19/08-03 14:32 
Hvordan er jeres erfaringer med at skaffe nogle af Megaman-spillene til NES? Det bliver vel noget udover almindeligt prisleje eller?
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
103 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Svar
happyEDhappyEDSkrevet 01/08-08 14:39 
Jamen jeg syntes det er den her stil og ikke mere, der passer på Megaman. Det erlet nok at fylde en masse på et spil, men det svære er jo at ramme det helt rigtige.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
SumezSumezSkrevet 01/08-08 14:46 
Jeg kunne nu ret godt lide stilen i Mega Man 7 og 8.
For ikke at nævne MMX-spillene, det mere rå look klæder Mega Man bedre end det nuttede.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/08-08 15:45, rettet 01/08-08 15:54 
Hvem er Gutsman så? Er det ham der kaster med sten? Ham husker jeg heller ikke som det store problem men hans bane var møg svær.

EDIT: Eller måske ikke? http://www.youtube.com/watch?v=tVk7f2-cek8

Jeg har har heller ikke noget imod MM8 og MMX4 stilen. De spil er fantastisk flotte og holder stilen fra de gamle meget godt.
Spiller nu: Phantasy Star IV
AzzkikrAzzkikrSkrevet 01/08-08 16:10 

Så har jeg et spørgsmål. Er det bare mig der syntes det kan til tider være så svært man river sig i håret.



Hehe kan berolige dig med at det kun bliver lettere efter 1'eren. 2,3,5,6 er meget lette 4'eren har sine øjeblikke men overhovedet ikke på samme niveau som 1'eren.

Men jeg ved squ snart ikke, jeg gennemførte alle dem til NES som lille knægt for år tilbage tonsvis af gange, men her da jeg fik anniversary collection til ps2 kunne jeg ikke ikke engang nakke Topman i MM3 uden at bruge continue (letteste boss i alle spil imo), tror desværre jeg har mistet mine Mega Man skills :(.
HeroldHeroldSkrevet 01/08-08 17:08 
Konsolkongen>
Der vil jeg nu give mange ret. Spillet kan ikke ha' kostet alverden at lave så jeg håber da selv på en pris omkring 50,-. Overstiger den 100 tror jeg hellere jeg vil købe mig en NES og de rigtige spil istedet :)

Hvorfor? Er det fordi du tror at det mest omkostningskrævende i et spil, er den grafiske del, eller hvad? Selvfølgelig er det et XBLA- (eller whatever) -spil, men værdien er da den samme, uanset om det ligner det gamle eller ej. Det er da kun et plus at de vender tilbage til den gamle (og sikkert også bedste) stil - men det betyder da ikke at der ikke er lagt lige så meget arbejde i det. Der var da en der nævnte at der blandt andet var gjort noget ved animationerne, og dertil kommer nye fjender osv.

Det er nok bare mig, der køber og spiller spil, fordi de er sjove :(
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/08-08 20:07 
Hold da op en masse ævl. Jeg var ellers en af de første der bakkede op om stilen her i tråden. Synes ideen er fremragende og jeg er ikke i tvivl om at det nok skal være godt.

Men helt ærligt. Det siger vel sig selv at det har været ganske nemt for Capcom at lave når de i forvejen har formen til spillene og meget af det grafiske i orden. Så voldsomt svært er det heller ikke at lave sprites, og da slet ikke i den opløsning.
Spiller nu: Phantasy Star IV
HeroldHeroldSkrevet 01/08-08 20:29 
Nej, men du får det til at lyde som om at det grafiske er halvdelen af arbejdet - og selvom det var, betyder det ikke at grafikken i spillet er 100 procent genbrug. Der skal nye baner til, nye fjender, og som en bemærkede, sikkert også nye animationer osv. Det er jo det samme som at pive over at der kun er én bane i Geometry Wars - "Så har det jo været nemt at lave, og skal være billigere."

Mega Man 2, 3, 4, whatever var jo heller ikke billigere.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/08-08 20:40 
Nej det er ikke det samme. Men sikke en træls og typisk tone fra din side.

MegaMan 1 har ikke været nemt at lave da det udkom for godt 20 år siden. Spillene er så blevet nemmere og nemmere for Capcom at lave grundet det voldsomme grafikgenbrug de har benyttet til og med MM6. Capcom må altså siges at være i træning når det gælder 8-bit MM spil. Hvad får dig til at tro at vil være sværere i dag end for 15-20 år siden?
Spiller nu: Phantasy Star IV
HeroldHeroldSkrevet 01/08-08 20:49 
Det siger jeg heller ikke at det er. Jeg siger derimod at dét at lave et spil er mere end den grafiske overflade. MEGET mere. Selvfølgelig er noget af det genbrug, men meget af det er ikke - er det så svært at forstå?

Hvis det viser sig at der stort set intet grafisk nyt er i spillet, så er det lidt for billigt sluppet. Jeg synes bare det er ret hurtigt at afskrive arbejdsindsatsen for hele spillet, når a) der alt andet er mere til det, end at modellere pixels og b) der sagtens kan være nye elementer i det, selvom de beholder den gamle stil. Det eneste der indtil videre ligner sig selv af det vi har set, er jo Mega Man. Resten kan sagtens være lavet fra bunden af.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/08-08 20:54 
Klart. Jeg mener bare ikke at have set noget voldsomt nyt i spillet udover de platforme man skal få til at svinge ved at løbe frem og tilbage. Hvis spillet ikke ændrer sig markant i forhold til de gamle (hvilket det forhåbentlig ikke gør), og samtidig koster for meget så vil jeg hellere bruge pengene på et af de gamle. Og samtidig få et "rigtigt" spil til samlingen istedet for en download fil.
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 22/09-08 20:50 
I følge Gametrailers udkommer MM9 i dag, får nok ikke lige tændt mine konsoller, men vil da gerne høre om det er rigtig. Er det tilgængeligt på de 3 maskiner fra og med nu?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KamekKamekSkrevet 22/09-08 20:51, rettet 22/09-08 21:01 
Det udkommer på Wii i dag i USA.

XBLA-udgaven udkommer vist 1. oktober

EDIT: Link tilføjet

Link...
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
dRxLdRxLSkrevet 22/09-08 21:00 
Der er en enkelt anmeldelse oppe fra IGN:
http://wii.ign.com/articles/911/911715p1.html

Det tyder på at der også er "achievements" i Wii versionen, i form af challenges.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KamekKamekSkrevet 22/09-08 21:02, rettet 22/09-08 21:03 
Kunne rigtig godt tænke mig at få fingrene i dette!

Mega Man 9 packaging
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
3of193of19Skrevet 23/09-08 00:38 
Så ligger MM9 på US Wii shoppen. Hvorfor skulle jeg absolut købe Alien Soldier? bah. En kammerat i USA får fat i nogen points til mig, glæder mig til at spille det :)
dRxLdRxLSkrevet 23/09-08 00:50 
Jeg tror ikke at du kan spille amerikanske downloads på en pal wii, men du har måske en amerikansk maskine?
Hvis ja, så synes jeg at du skal tage den med herhen på søndag, så skal jeg vise dig noget sjovt ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
3of193of19Skrevet 23/09-08 02:06 
Ja, jeg har en US maskine :)
Men desværre skal jeg arbejde til kl 20 på søndag og der var I vist nok allerede færdig med Fight Night
KroeboCopKroeboCopSkrevet 23/09-08 11:45 
Kamek>
Kunne rigtig godt tænke mig at få fingrene i dette!

Fuck den er nice, det er vist en Gamecube skive, ville være det fedeste hvis den var til NES, men pyt har også Gamecube.
Hoid to colony C05 where the computer is...
SumezSumezSkrevet 23/09-08 11:52 
Det er ikke en gamecube-skive, de kan ikke distribuere spillet som en disc. :) Det er bare en cd-rom med info om spillet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 23/09-08 12:02, rettet 23/09-08 12:03 
Hysteri over æsker uden spil til download-only spil?... ja jeg er bare blevet for gammel og kynisk ;)
KroeboCopKroeboCopSkrevet 23/09-08 12:09 
Sumez>
Det er ikke en gamecube-skive, de kan ikke distribuere spillet som en disc. :) Det er bare en cd-rom med info om spillet.

Øvouii :.=(
Hoid to colony C05 where the computer is...
3of193of19Skrevet 23/09-08 21:10 
Så fik jeg mine Wii points fra min ven i USA. Har spillet i ca en time indtil videre og hold kæft, det er hårdt. Sværhedsmæssigt ville jeg sige det ligger på niveau med Mega Man 2 eller endda lidt over.
Jeg har prøvet alle 8 start baner og kun klaret en boss indtil videre og kun kommet til bossen i en yderlige bane.
Banedesignet er rigtig godt, men der er godt nok et par steder hvor man river sig i håret og ikke ved hvordan man nu skal klare det sted. Jeg HADER elefanterne i Concrete Man banen! Men sådan har det jo altid været med MM spillene indtil de blev lidt slappe ved MM4/5 stykker.

Der er en del "challenges" man kan prøve på men mange er godt nok lidt hardcore (gennemfør uden at dø, gennemfør 5 gange på én dag...).
I hvert fald pengene værd til basis spillet, men jeg ved ikke om jeg gider smide points efter nogen af de udvidelser der er blevet annonceret.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/09-08 21:13 
Hvad koster det?
Spiller nu: Phantasy Star IV
3of193of19Skrevet 23/09-08 21:28 
1000 points
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/09-08 21:30 
Hvad er det i kroner?
Spiller nu: Phantasy Star IV
3of193of19Skrevet 23/09-08 22:22 
Det er ti US$, så kender jeg Nintendo ret er det nok 150 kroner ;)
ChronoChronoSkrevet 28/09-08 18:54 
Jeg tror nærmere det er omkring 70 kr. Jeg har købt det, spillet det en time og sletter det snart igen. Det er godt nok urimeligt svært og på ingen måde sjovt at spille... Det vil sikkert blive lidt sjovere hvis jeg ligger nogle flere timer i det, men jeg gider ikke spille noget der i så høj grad bygger på udenadslære.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/09-08 20:44 
Hvad havde du regnet med? :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoChronoSkrevet 28/09-08 21:27 
Jeg har stort set ikke spillet NES-spillene, så jeg regnede nok med noget i retning af X- eller Zero-serien. Det er det jo så ikke.

Det er mere som det her:
http://www.youtube.com/watch?v=3C1BSbq5aB0
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
WehnerWehnerSkrevet 28/09-08 21:33 
Den er sjooov. Man skal mindst se hen til 1:21, så forstår man essensen af de gamle Megaman-spil :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 28/09-08 21:35, rettet 28/09-08 21:36 
Det mod tænkte jeg også på, da jeg så en kammerat spille og blive lammetævet af MM9 :)
(...)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/09-08 21:54 
MegaMan spillene er jo ikke urimeligt svære. Hvis man kun spiller børnevenlige spil der ikke kræver de store skills eller fordybelse kan jeg da godt se at det nok ikke er nemt.
Spiller nu: Phantasy Star IV
3of193of19Skrevet 28/09-08 22:37 
Har klaret de første 8 baner indtil videre. Tror jeg giver mig lidt i kamp med de afsluttende baner i aften :)
SumezSumezSkrevet 29/09-08 09:08 
Har hørt at der skulle være en "achievement" for at gennemføre hele spillet uden at tage skade overhovedet??

Det lyder jo sindssygt, især hvis det, som rygterne siger, er på niveau med de sværeste af NES-spillene.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 29/09-08 14:02, rettet 29/09-08 14:05 
der er mange "challenges" i Wii udgaven. Ret mange af dem er sindsyge.
Gennemføre på 60 minutter (Jitterbug)
Aldrig skyd ved siden af med Mega Buster og gennemføre spillet. (Bust a Move)
Gennemfør uden at tage skade (Mr. Perfect)
Gennemfør spillet 5 gange på én dag (Gamer's Day)
Besejr alle bosser med kun én pixel energi tilbage (Last Man Standing)

Ved dog ikke hvilke af disse bliver "ægte" achievements i Xbox udgaven.
dRxLdRxLSkrevet 29/09-08 14:14 


Xbox 360 achievements liste
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 29/09-08 14:34 
Der er allerede en Challenge guide oppe på gamefaqs, når man læser hans beskrivelser lyder det jo let ;-)

Spoiler guide
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 01/10-08 12:20, rettet 09/12-12 16:09 
Man kan blive bitter som Chrono, eller man kan vælge at se på det sådan her:
Jeg savner Megaman... (snøft)

;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KroeboCopKroeboCopSkrevet 01/10-08 18:20 
Det er så ladt det ikke kommer, så man kan have det fysisk i sin hånd, nu når det er MM9 :=(
Hoid to colony C05 where the computer is...
KamekKamekSkrevet 28/01-10 23:55 
Mega Man 10 box art - ser fantastisk ud! :-)

Mega Man 10 box art
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
SumezSumezSkrevet 28/01-10 23:59 
Parallel Hyper-bit Interface <3
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/01-10 00:10, rettet 29/01-10 00:11 
Med Mega Man 9, 10 og Dark Void Zero kunne man håbe at Capcom udgav en 8-bit collection til en billig penge en dag. Gider heller ikke det download crap :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 09/12-12 09:19 
Der kommer et officielt gratis Mega Man spil på PC her den 17 December.

Street Fighter X Mega Man
http://youtu.be/FYTW0P9DerA
AzzkikrAzzkikrSkrevet 09/12-12 12:36, rettet 09/12-12 12:43 
Ser fedt ud.

Men PC? Så kan det jo være fuldstændig ligegyldigt, griner nok de ikke engang gider ofre lidt tid og penge på at smide det på psn osv når nu det endda det er et 100% fanmade spil de intet har ofret på, men det understreger vel blot yderligere at megaman er blevet ligegyldig for capcom.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 09/12-12 12:39 
Zeit nok! :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
happyEDhappyEDSkrevet 09/12-12 15:52 
Tror faktisk at pc bliver mindre og mindre ligegyldig.
om 5 år sidder du nok med dit joypad ved en tv/monitor og spiller "pc"spil via feks steam.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
FancyPantsFancyPantsSkrevet 09/12-12 16:11 
happyED>
om 5 år sidder du nok med dit joypad ved en tv/monitor og spiller "pc"spil via feks steam.

Hvilket allerede er en af de retninger Steam har taget med deres "Big Picture" feature. (og tilhørende tilbud på Controller-venlige titler indtil den 10. december) :P

For ikke at snakke om prisforskellen i udgivelsesomkostninger.
I et spil som Awesomenauts bliver folk ved med at klage over, at de nyeste patches og characters ikke udkommer til konsollerne på nøjagtig samme tidspunkt som PC - Og gang på gang får svar fra udviklerne, at det koster betydeligt mere at sende selv en simpel patch ud på XBL/PSN.

Jeg ved godt at Capcom er _meget_ større end et lille studio som Romino Games, men i sidste ende handler det hele oftest om penge. Så hvis det Mega Man spil senere udkommer til konsollerne, kræver de sikkert penge for det, selvom det er gratis til PC :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
KroeboCopKroeboCopSkrevet 09/12-12 17:07, rettet 09/12-12 17:11 
Mega Man 9-10 er til Wii, 360 og PS3, men ikke PC, lidt sort :=/
Hoid to colony C05 where the computer is...
FancyPantsFancyPantsSkrevet 09/12-12 17:22 
Jeg burde måske have uddybet, at jeg mente det fanmade SFxMM spil som DarkBeat snakkede om :P

- Men jeg ville nu alligevel gerne se nogle flere MM ports til PC, frem for at man er nødsaget til at hente roms og en klap til øjet, i mangel af de rette konsoller + MM spil :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
KroeboCopKroeboCopSkrevet 09/12-12 17:43 
Havde ikke lige set det var fan made. Så er det ikke så sort mere :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
103 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig