X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Jeg savner Megaman... (snøft)


103 emne(r).
1 2 3 > »

Svar
dchangdchangSkrevet 19/08-03 14:32 
Hvordan er jeres erfaringer med at skaffe nogle af Megaman-spillene til NES? Det bliver vel noget udover almindeligt prisleje eller?
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
SumezSumezSkrevet 19/08-03 14:47 
De er så vidt jeg ved ikke vildt dyre. De er dog svære at skaffe med æske og manual.
Det kan også godt løbe op til en ret pæn sum hvis du skal have dem ALLE.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dchangdchangSkrevet 19/08-03 14:52 
Æske og manual betyder ikke så meget. Jeg er bare gået i NES-mode, og har ingen af mine alltime-favoritter på hånden. Og de er alle nogen som desværre ikke er så gængse. Som fx Rygar, Megaman-serien, Kid Icarus, The New Zealand Story osv.

Hvis der er nogen der ligger inde med nogle af de her spil, og vil sælge dem, vil jeg gerne give en god pris.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
KTCKTCSkrevet 19/08-03 15:21 
Jeg købte selv Megaman hos min lokale brugspilspusher til normal-pris, men jeg er er da interesseret i nogle flere, for det er en fed serie.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
dchangdchangSkrevet 19/08-03 15:27 
Man kan selvfølgelig godt købe flere af dem over ebay og i Tyskland, men det gider jeg ikke. Jeg syntes det er alt for besværligt.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
Star SoldierStar SoldierSkrevet 13/09-03 14:27 
G A M E C U B E

- Capcom USA announced they will release Mega Man Anniversary Collection for GameCube in February 2004, a compilation of classic Mega Man titles, include Mega Man 1 - 8 and the two Mega Man arcade games Mega Man: The Power Battle and Mega Man 2: The Power Fighters. In addition to games, the compilation will also include a collection of Mega Man TV commercials, interviews and history of the Mega Man series.
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
SephirothSephirothSkrevet 13/09-03 14:49, rettet 13/09-03 17:09 
... og PS2!

SUNNYVALE, Calif - September 12, 2003 - Capcom today takes players on a retrospective journey through the evolution of their renowned blue action hero with the announcement of the Mega Man Anniversary Collection, a compilation of Mega Man titles for the PlayStation 2 computer entertainment system and the Nintendo GameCube™. Featuring hours of endless entertainment, the Mega Man Anniversary Collection is an anthology of classic Mega Man games (Mega Man 1 through Mega Man 8) from the Nintendo Entertainment System, Super Nintendo Entertainment System, Game Boy, PlayStation game console and arcade systems. This set will also include two never-before-released-in-the-US Mega Man arcade games: Mega Man the Power Battle and Mega Man 2 the Power Fighters. The Mega Man Anniversary Collection is scheduled to release throughout North American in February 2004. The ESRB (Entertainment Software Rating Board) rating is pending.

"The Mega Man Anniversary Collection pays tribute to the brainchild behind this multimillion unit selling franchise, Keiji Inafune, and the original games that he created," said Todd Thorson, director of marketing, Capcom Entertainment. "It gives gamers, who have not experienced the Mega Man phenomenon, an opportunity to play the titles that redefined the platform genre."

In the Mega Man Anniversary Collection, players will be challenged to see if they have the skills to master some of the most extreme Mega Man titles ever released and to unlock a cache of bonus features that includes 30 minutes of anime, producer interviews, footage from the original TV commercials, and a history of the series. This ultimate set provides a comprehensive look at Mega Man’s progression through the years, as this near human robot embarked on his journey to becoming one of the longest running videogame icons to date. Take a trip down memory lane, reliving Mega Man's numerous quests to defeat Dr. Wily and his attempts to control the world and its resources. Gamers will reacquaint themselves with past adversaries such as Elect Man, Metal Man, Gemini Man, Pharaoh Man, Centaur Man, and Tengu Man, just to name a few. The Mega Man Anniversary Collection encompasses everything a new and hard-core fan would want for their existing library.

The Mega Man Anniversary Collection will include the following features:

- 10 Mega Man games on one disk
- Mega Man 1 through Mega Man 8
- Two never before released in the US Mega Man arcade games: Mega Man the Power Battle and Mega Man 2 the Power Fighters
- Additional content – Unlock hidden original artwork, producer interviews, footage from the original TV commercials, anime videos and information about the entire franchise
- Updated soundtracks
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
dchangdchangSkrevet 13/09-03 15:55 
Yihaa! Det kalder jeg sgu gode nyheder! :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
The BruceThe BruceSkrevet 13/09-03 16:07, rettet 13/09-03 16:36 
Star Soldier >
G A M E C U B E

- Capcom USA announced they will release Mega Man Anniversary Collection for GameCube in February 2004, a compilation of classic Mega Man titles, include Mega Man 1 - 8 and the two Mega Man arcade games Mega Man: The Power Battle and Mega Man 2: The Power Fighters. In addition to games, the compilation will also include a collection of Mega Man TV commercials, interviews and history of the Mega Man series.


Jaaaaaaaaaaaaaaa daaaaaaaaaaaa!!

DÉT skal jeg ha'- alene for musikken ville jeg købe den "pakke"- suverænt!
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
StriferStriferSkrevet 13/09-03 16:27 
Det lyder genialt, men mon prisen bliver lige så genial?
XBL Gamertag: ZeNtiX
Cless AlveinCless AlveinSkrevet 13/09-03 16:47 
selv en tusse for den pakke vil jeg give for at eje den.
Det skal på min wishlist.

Anyways, jeg har 2 af de helt gamle MM spil til nes'en
MM1 (Uden Kasse og Manual)
MM4 (Med Kasse og Uden Manual)

Så har jeg MM2: Wily's Revenge til GB med kasse, manual og reklamer der fulgte med.
"Truly if there is evil in this world, it lies within the heart of mankind" Edward D. Morrison
SephirothSephirothSkrevet 13/09-03 17:08, rettet 13/09-03 17:10 
Hvorfor skulle prisen blive dyrere end på alle andre spil? Det udkommer jo på én dvd...

Glæder mig til at genopleve MM 3 og 4 - mine to klare favoritter!
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
Cless AlveinCless AlveinSkrevet 13/09-03 17:29, rettet 13/09-03 17:31 
For mig var MM2 helt klart den fedeste, fed music og cool looking bosser.
Surt det dog ikke er remakes og simple porte (Tror jeg).

EDIT: Hvad angår prisen mente jeg bare at jeg ikke ville have noget imod at købe den for den pris. Jeg er die-hard MM fan.
Men det bliver nok en 6-700kr.
"Truly if there is evil in this world, it lies within the heart of mankind" Edward D. Morrison
KTCKTCSkrevet 15/09-03 13:49 
Damn, det er jo lige før man er tvunget til at få sig en cube så ;)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SumezSumezSkrevet 15/09-03 13:54 
Som sephiroth siger, bliver det næppe dyrere end et normalt GC spil. Se på Sonic Mega Collection.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ValkyrieValkyrieSkrevet 15/09-03 16:45 
Er jeg den eneste der synes Megaman X var cool? Til SNES:)??
Well crucify the insincere tonight...
StriferStriferSkrevet 15/09-03 16:49, rettet 15/09-03 16:49 
Hvad med Megaman X5 (tror jeg det hed)til PS1, det syntes jeg var vildt godt og gennemførte det 5 gange tor jeg, men så en dag......... Svuup, væk var det! Og har savnet det spil lige siden!
XBL Gamertag: ZeNtiX
SumezSumezSkrevet 15/09-03 17:07 
Jeg står stadig fast på at X5 er det dårligste spil i hele Mega Man X serien. X3 eller X4 vil jeg definere som det bedste. X, X2, X3 og X4 er alle enormt fede, de to næste er jeg ikke så glad for.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SephirothSephirothSkrevet 15/09-03 17:42 
Er ikke så vild med X-serien, men holder alligevel på X1 på SNES, hvis jeg skal vælge en favorit. Hvorfor mon de stoppede med den egentlige Mega Man serie efter 8?! ØV!
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
SumezSumezSkrevet 15/09-03 20:40 
Rockman & Forte er da en del af den oprindelige Mega Man serie. De ændrede strukturen lidt og tilføjede en ekstra spilbar figur, men det er stadig original mega man, meget i stil med 7'eren og især 8'eren. Det er til gengæld synd at de stoppede den dér, lige efter der kom noget udvikling i serien (og positiv udvikling, i modsætning til det lort de lavede med MMX5)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
StriferStriferSkrevet 15/09-03 20:48, rettet 15/09-03 20:48 
Sumez >
i modsætning til det lort de lavede med MMX5

Sagde jeg noget forkert?:)........Naaah det var bare min mening! Jeg var trodsalt ikke andet end 9 år den gang jeg spillede det, men andet end gode minder kan jeg ikk komme på!
XBL Gamertag: ZeNtiX
KamekKamekSkrevet 28/06-08 15:07 
Mega Man 9 annonceret til WiiWare, XBLA og PSN - med NES-grafik ;-)

http://wii.ign.com/articles/884/884605p1.html

http://blue-bomber.jvmwriter.org/community/index.php?showtopic=1505
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
dchangdchangSkrevet 28/06-08 15:31 
Sweet. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 28/06-08 15:45 
Ellers har bozz nogle:
http://bozz.dk/index.php?cPath=60_63&sort=2a&page=5&language=da
Hoid to colony C05 where the computer is...
dchangdchangSkrevet 28/06-08 16:11 
Jeg har nu fundet en del af dem siden, tråden er knap 5 år gammel. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 28/06-08 16:15, rettet 28/06-08 16:15 
Fuck, drikker sku for meget brændevin #:=D
Hoid to colony C05 where the computer is...
SumezSumezSkrevet 28/06-08 18:25 
Splash woman :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 14/07-08 19:45 
Så er der en debut trailer. Må indrømme at det gør mig lidt våd i trussen (don't ask!).
Jeg har dog ét bonusspørgsmål, da jeg aldrig selv rigtig har spillet NES. Ville konsollen virkelig kunne levere det vi ser, eller er de gået lidt længere end dogmet byder?

Nydeligt!
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 14/07-08 20:24 
Ved ikke helt... et SNES-lignende spil i 2008?

Syntes ikke helt det holder ;)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/07-08 20:28, rettet 14/07-08 20:39 
NES... Jeg synes det er ser fantastisk ud! Meget modigt af Capcom at lave et nyt spil i den klassiske stil. Ærgeligt at det er download only da jeg hader den måde at distribuere spil på. Men jeg skal ret sikkert ha' det til PS3 alligevel.

EDIT: Man kunne måske godt komme til at frygte hvordan det vil blive skaleret til 1080p.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KroeboCopKroeboCopSkrevet 14/07-08 20:29 
Ikke SNES du gamle, NES :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
dchangdchangSkrevet 14/07-08 20:43 
Ser da helt og aldeles fantastisk ud. Who cares about 3d, jeg vil have gameplay. Og det ser Megaman ud til at levere til mig igen, igen. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
3of193of19Skrevet 14/07-08 21:21 
dRxL>
Så er der en debut trailer. Må indrømme at det gør mig lidt våd i trussen (don't ask!).
Jeg har dog ét bonusspørgsmål, da jeg aldrig selv rigtig har spillet NES. Ville konsollen virkelig kunne levere det vi ser, eller er de gået lidt længere end dogmet byder?

Hmm godt spørgsmål. Så vidt jeg har hørt skulle spillet være lidt mere clean, altså ingen slowdowns eller sprite flicker, synes også at animationerne ser lidt flottere ud end de gør i NES spillene (elefant robotten især), men generelt ser det ud til at være meget tro til MM 1-6.
BeanoBeanoSkrevet 14/07-08 21:27 
Jeg har skam ikke noget imod det er 2D grafik og gameplay, tværtimod da der er for lidt af det, men hvorfor så simpelt og "(S)NES-grimt"?

Hvorfor ikke nogle flotte moderne HD sprites? ;)
dRxLdRxLSkrevet 14/07-08 21:37 
Er vel et spørgsmål om smag. Personligt er jeg vild med den let forbedrede retro stil.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 14/07-08 21:51 
Jow jow... men modigt er det da :)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 14/07-08 22:02 
Jeg synes det ser lækkert ud! Forhåbentligt vælger andre store udviklere at prøve noget lignende - også gerne med nye franchises, og ikke blot dem, de er sikre på vil sælge (modigt kan man IMO ikke kalde det) :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
ChronoChronoSkrevet 14/07-08 22:38 
Jeg ville nu have foretrukket SNES/X-stilen, men det ser egentlig ret spændende ud alligevel.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SumezSumezSkrevet 15/07-08 08:30 
Beano>
Hvorfor ikke nogle flotte moderne HD sprites? ;)

Ville jeg også have elsket, men synes det her er en meget sjov idé.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alf81Alf81Skrevet 15/07-08 08:56 
Det ser da fantastisk ud! En af de serier jeg bare ikke kan blive træt af. Rart at se, at der stadig er spiludviklere der fatter den ganske hat :) Capcom GO!
Ting om dét og pis.
SumezSumezSkrevet 15/07-08 09:27 
Alf81>
Rart at se, at der stadig er spiludviklere der fatter den ganske hat :)

*host*
Jeg savner Megaman... (snøft)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alf81Alf81Skrevet 15/07-08 12:19 
Hehe... Er det ikke et af de der PS2 X spil?
Ting om dét og pis.
SumezSumezSkrevet 15/07-08 12:30 
Jo, ganske rædsomt...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 15/07-08 12:35 
Er jeg den eneste, der har det indtryk af at have spillet et par af de sekvenser fra traileren, før?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 15/07-08 12:53 
Altså der er et sted der minder lidt om et sted i 1'eren, men det er med andre fjender og trodsalt stadig et andet layout.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alf81Alf81Skrevet 15/07-08 13:02, rettet 15/07-08 13:03 
Sumez>
Jo, ganske rædsomt...

Men med så meget kval det firma spytter ud, så må det jo' svipse en gang imellem ;)
Ting om dét og pis.
happyEDhappyEDSkrevet 01/08-08 09:50 
Jeg syntes nu det ser lækkert ud, og virkelig godt at der stadig er nogen der ikke bare prøver at følge 3D ræset.

Som man kan se har capcom prøvet mange gange at gøre noget ud af Megaman serien, som det ikke er. For mig er det her den helt rigtige stil til megaman.

Jeg har faktisk aldrig rigtig spillet megaman, altså jo har spillet det måske 5-10 min. nogle gange en gang i mellem.
Men nu har jeg sat mig for at gennemføre alle sammen en efter en. Spiller 1éren lige nu.

Så har jeg et spørgsmål. Er det bare mig der syntes det kan til tider være så svært man river sig i håret.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
SumezSumezSkrevet 01/08-08 09:55, rettet 01/08-08 09:59 
happyED>
Jeg syntes nu det ser lækkert ud, og virkelig godt at der stadig er nogen der ikke bare prøver at følge 3D ræset.

Jeg holder af når firmaer ignorerer 3D ræset, og i stedet fyrer en gang flot, storladen 2D med imponerende effekter af, som virkelig udnytter kræfterne i de nyeste systemer. Det her er en hel anden ting, det er regulær retro/nostalgi-gimmickery.

Men jeg synes stadig det er fedt gjort. :P
Har bare hørt mange udtale "Fedt gjort! Men så må man da også håbe/gå ud fra at det ikke koster særlig meget"...

happyED>
Så har jeg et spørgsmål. Er det bare mig der syntes det kan til tider være så svært man river sig i håret.

Haha ja for satan, Mega Man-serien er en af de notorisk sværeste fra den tid, og den gang var spil generelt langt mere ubarmhjertige end i dag. Især 1'eren er næsten umulig, da den ikke har noget password-system, så kan man evt. spille remaken på PSP eller Mega Drive (hvis du kan opstøve dén!) i stedet.

Men humlen i den gamle Mega Man serien er jo også generelt at hver eneste boss har et unikt mønster, som man er nødt til at terpe og indøve før man har den mindste chance for at kunne tæve dem. Det tager tid, men når man lærer det, giver det også så meget mere end bare en normal actionfyldt bosskamp.
Tricket er jo så også at hver eneste boss tager ekstra skade fra en af de andre bossers våben, så der er altid en rækkefølge der er bedst at tage dem i (hvor man formentlig starter med den nemmeste boss først - så vidt jeg husker er det Bombman eller Gutsman i 1'eren)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/08-08 13:37, rettet 01/08-08 13:39 
Sumez>
Har bare hørt mange udtale "Fedt gjort! Men så må man da også håbe/gå ud fra at det ikke koster særlig meget"...

Der vil jeg nu give mange ret. Spillet kan ikke ha' kostet alverden at lave så jeg håber da selv på en pris omkring 50,-. Overstiger den 100 tror jeg hellere jeg vil købe mig en NES og de rigtige spil istedet :)

så vidt jeg husker er det Bombman eller Gutsman i 1'eren)

Hvis Gutsman er ham med bomerangen så husker jeg også ham som den nemmeste.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 01/08-08 14:14 
Tænker du på Cut man?
Ham synes jeg er pisse besværlig :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
103 emne(r).
1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig