X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Domæne vurderes...


Svar
dchangdchangSkrevet 13/08-03 22:55 
Jeg søger en vurdering på et top-domæne som jeg alligevel ikke får tid til at bruge. Jeg havde tænkt mig at lave en portal med nyheder, guides, tests og forhandler-links til de nye barebone-pc'ere (som jeg tror er, og bliver, det næste store hit). Som fx Shuttle, Soltek, Qbic, MSI's Megapc, ECS osv.

Det kan ikke betegnes som domænepirateri idet ordet barebone mere er en betegnelse istedet for et decideret produkt. Og grunden til købene af de her domæner var og er fordi at jeg er en stor fan af teknologien.

Domænet hedder barebone.dk og endvidere barebones.dk

Hvad siger i? Tror i jeg bare skal vente og se om jeg får tid, eller tror i at det har en réel værdi?
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
RitesRitesSkrevet 13/08-03 23:33 
Tror at det marked er meget lille nu.

Lad være med at holde fast i det, i håb om at du kan tjene på det, for du ender med "underskud" efter oprettelse og årlig afgift.
» a winner is you «
quadquadSkrevet 13/08-03 23:35 
Yes, evt. kontakt en af Barebone-producenterne. Spørg hvad de vil give for det - sig at du også tilbyder det til andre Barebone-producenter. Få så meget for det som muligt mens du stadig ik har brugt for mange penge på det :)
PvtSommerPvtSommerSkrevet 14/08-03 00:52 
Barebone.dk og barebones.dk er jo ikke noget specielt. Folk klikker jo ikke udenvidere ind på de sider, som man gør med fx. www.nyhed.dk

Forstå mig ret...

Du skal helst have noget produkrelateret før det bliver penge værd, som fx sms.dk eller lignende.

Mit umiddelbare bud vil være på 500-1000 kroner for begge. Måske kan du være heldig, som en anden har nævnt, at fx shg.dk eller en anden it-shop vil købe dem for lidt mere (evt. hardware)... Find evt. den største danske importør af barebone-sager...

Jeg har selv været heldig med et domæne (community) engang.
fik 20.000 kroner for battlefield1942.dk

Så prøv dig endelig frem, og sælg ikke for 250 kroner, fordi du mangler penge til en bytur.
"And sheppards we shall be..."
dRxLdRxLSkrevet 14/08-03 08:58 
Øv hvor er I klamme...
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dchangdchangSkrevet 14/08-03 11:56 
Uddyb, Kloge Åge...
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
dRxLdRxLSkrevet 14/08-03 12:43 
Jeg synes at spekulation er klamt.
Domænepirateri nærmer sig svindel.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dchangdchangSkrevet 14/08-03 12:48 
Hvis du gad læse det hele, ville du osse se at grunden til købet ikke var spekulation. At situationen så har ændret sig, og jeg kan tjene på et evt. salg er noget helt andet.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
dRxLdRxLSkrevet 14/08-03 13:23 
Det ændrer så ikke på det faktum at .dk domæner kan købes til 99 kroner inklusive et års dk-hostmaster afgift og at et hvert salg hvor du tjener væsentlig mere end dette betyder at du har taget røven på én eller anden, som hvis du ikke havde registreret domænet ville have kunnet registrere det til omkring 99 kroner.

Med aktiehandel kan man i det mindste sige at det er med til at holde økonomien sund, men "videresalg" af domæner kommer kun én oppertunist til gode, og har vel snarere en skadelig indvirkning på den økonomiske cyklus.

Det er selvfølgelig dit valg. Problemet med den slags valg er bare at så har man også valgt at acceptere at andre optræder på lignende måde, hvilket hurtigt kan udvikle sig til en glidebane for éns personlige integritet.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dchangdchangSkrevet 14/08-03 13:30 
Whatever. Jeg er en parasit. Og du er indtil videre det mest hellige menneske, jeg har mødt på playright.

Jeg har jo ikke købt det med den hensigt at jeg skulle tjene penge på det. Men at der ligefrem er et marked, kan da umuligt være mit problem?
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
PvtSommerPvtSommerSkrevet 14/08-03 14:01 
Jeg købte det nu heller ikke for at sælge det igen
Jeg solgte fordi jeg fik et bud. Jeg satte det ikke til salg eller noget...
"And sheppards we shall be..."
MarcKMarcKSkrevet 14/08-03 15:31, rettet 14/08-03 15:31 
dRxL >
"videresalg" af domæner kommer kun én oppertunist til gode

Vil du lige uddybe det? Du mener altså at køberen faktisk handler imod sin egen vilje, da han ikke selv mener købet er fordelagtigt for ham?
dRxLdRxLSkrevet 14/08-03 16:18 
Jeg har egentlig ikke lyst til at diskutere det her med dig Marc, da du i tidligere diskussioner har vist dig som en fuldstændig ensporet til markedsøkonomi sværgende freak.
Når man skriger frit valg på den måde de unge løver i venstre gør, glemmer man at man ved at uddøve sit personlige frie valg ofte fratager andre muligheden for at gøre det samme. Når man lader markedsøkonomi være den eneste gældende og totalitære mantra, bliver den der ellers kan være med til at holde et samfund dynamisk og progrossivt, lige så forstenet, uholdbar og dræbende som den totalitære kommunisme var det i østeuropa. Der skal være balance i tingene.

Jeg vil dog godt pointere at køberen (eller retmæssige ejer om man vil) ofte ikke har noget valg hvis en domænepirat først har kastet sig over hans navn.

Men som sagt har jeg baseret på tidligere erfaringer med dig og dit ensporede firkantede verdenssyn, ikke lyst til at have noget med dig at gøre, og vil ikke bruge energi på at svare på andet du måtte skrive. Kun håbe på at du bliver lidt ældre og begynder at kunne se verden som noget der er mere komplekst og sammensat.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
MarcKMarcKSkrevet 14/08-03 16:41, rettet 14/08-03 18:55 
dRxL >
Jeg har egentlig ikke lyst til at diskutere det her med dig Marc, da du i tidligere diskussioner har vist dig som en fuldstændig ensporet til markedsøkonomi sværgende freak.

Egentligt ikke. Jeg ser dog markedsøkonomien som et retfærdigt resultat af værnen om den naturlige frihed, og har endnu ikke taget stilling til om den er et så gennemført fantastisk system i sig selv. Ligesom jeg har sympati for mange andre systemer som ville kunne opstå i et frit samfund.

Når man skriger frit valg på den måde de unge løver i venstre gør, glemmer man at man ved at uddøve sit personlige frie valg ofte fratager andre muligheden for at gøre det samme.

Tydelig misforståelse af (eller bevidst undladelse af hensyn til) den liberale brug af ordet frihed som "naturlig frihed" og altså ikke "frihed til lighed" eller lignende.

Jeg vil dog godt pointere at køberen (eller retmæssige ejer om man vil) ofte ikke har noget valg hvis en domænepirat først har kastet sig over hans navn.

Han kan lade være med at købe domænet? Desuden er den retmæssige ejer indehaveren (med mindre han ejer domænet i strid med dansk lovgivning).

Men som sagt har jeg baseret på tidligere erfaringer med dig og dit ensporede firkantede verdenssyn, ikke lyst til at have noget med dig at gøre, og vil ikke bruge energi på at svare på andet du måtte skrive.

Sikken elegant måde at hævde sig selv på.

Kun håbe på at du bliver lidt ældre og begynder at kunne se verden som noget der er mere komplekst og sammensat.

Jeg mener faktisk, at jeg har et meget nuanceret syn på tilværelsen, hvilket dine udtalelser her måske viser du ikke har? ("Jeg vil ikke have noget med ham som ikke er enig med mig at gøre!")

Interresant er også, at du aldrig egentligt besvarede mit første spørgsmål. Istedet gav du dig til at kaste en masse mudder og optræde arrogant som sædvanligt.

Desuden har tråden vist bevæget sig alt for langt væk fra emnet.
RitesRitesSkrevet 14/08-03 18:01 
Jeg forstår udemærket hvad du mener dRxL, men jeg syntes nu at denne situation er ret uskyldig og slet ikke spekulation.

Lidt ligesom at købe et fedt spil, vente et par til det er rare og sælge det for mere end du købte det for (har jeg gjort). Det er stortset det samme, jo.
» a winner is you «
dRxLdRxLSkrevet 14/08-03 20:06 
Fuck og piss, jeg skulle nok have holdt mine meninger for mig selv. Jeg kan i hvert fald mærke at jeg er blevet ualmindeligt agressiv af at skrive i den her tråd (og måske også lidt af M$ tråden).

Jeg står ved alt hvad jeg har skrevet, men beklager at jeg har været så konfrontationssøgende et sted hvor det ikke er nødvendigt.
Lad os snakke om konsoller i stedet.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RitesRitesSkrevet 14/08-03 20:25 
Sådan, roooolig nu, ja ;)
» a winner is you «
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig