X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad er det lige der sker med RPG spil?


Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/08-03 21:12 
Ja hvad er det der sker med dem? Når jeg tænker RGP spil så tænker jeg (belive it or not) Skies Of Arcadia, Grandia, Shining Force osv. osv.
Næsten ingen af de RPG spil der udkommer i dag ligner de gode gamle. For de gode gamle rollespil var tur-baseret og man havde tid til at tænke spillet igennem.

Alle de RGP spil der udkommer i dag er intet andet end Hack 'n' slash spil med RPG elementer (Lv. up og lign.). Morrowind, Phantasy star online, BG dark alliace er alle blot hack 'n' slash spil med RPG elementer, og hvad skyldes dette?

Er det fordi at vi brugere er blevet trætte af dette? Nej det mener jeg jo ikke det er... men hvad er det så? Kan det virkelig være rigtigt at der ikke skal udkomme flere ordentlige RPG'ere udover FF serien?, og det er jo ikke særlig fedt da jeg ikke har en PS2.

Jeg har læst at KOTOR skulle indeholde turbaseret gameplay vilket jeg ser meget frem til. Men jeg kan ikke finde info om andre RPG spil til henholdsvis Xbox og GC som bare ligner de gamle, men hvis der er kommet nogle så giv lige besked!
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 13/08-03 21:24 
Xeno serien er ligeså turbaseret som FF serien.

Og hvis du VIRKELIG kan lide RPG'er, så var det nok en ide at få en PS2...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/08-03 21:32 
Ej... man kan også få for mange konsoller :P
Men jo det skulle jeg jo nok ha tænkt på inden jeg gik af med den. Jeg regnede bare med at de andre konsoller ville ha noget lign. at byde på... hvad skal jeg sige, jeg tog fejl. Desuden har jeg ikke penge til en PS2 lige forløbig, så jeg må jo bare vente :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
CronossCronossSkrevet 13/08-03 21:49 
Og du mener så helt seriøst at Morrowind bare er Hack´n slash???
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/08-03 21:53 
Hvad gameplay ang. ja. Det mener jeg, jeg har dermed ikke sagt at det ikke er et godt spil. Og det indeholder da også en masse RPG elementer.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JAAJAASkrevet 13/08-03 22:40 
Det er masser af tur-baserede RPG'er til PS2.

Suikoden III
Xenosaga
Breath of Fire: Dragon Quarter (så vidt jeg ved)
FFX
.hack serien
Wild Arms 3

Og sikkert en del flere.
kingsizekingsizeSkrevet 13/08-03 22:44 
Det var til xbox de blev efterlyst;)
Minecraft / Xboxlive: BaumspielerSpiller nu: Trials HD, World Of Warcraft: Cata..., Minecraft
NaieraNaieraSkrevet 13/08-03 22:48, rettet 13/08-03 22:48 
Det antyder han jo kun til sidst, og emnet blev altså lavet i Multiplatform...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/08-03 22:48 
...Og GC for den sags skyld :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 14/08-03 02:28 
Konsolkongen >
Hvad gameplay ang. ja. Det mener jeg, jeg har dermed ikke sagt at det ikke er et godt spil. Og det indeholder da også en masse RPG elementer.

Kampsystemet kan man vel godt kalde hack `n slash, men det er ikke et action-rollespil i stil med Baldurs Gate: DA, Diablo etc.
JAAJAASkrevet 14/08-03 02:41, rettet 14/08-03 02:43 
Ups :) I det tilfælde kan jeg kun stille mig enig.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/08-03 11:09 
jaes >
Kampsystemet kan man vel godt kalde hack `n slash, men det er ikke et action-rollespil i stil med Baldurs Gate: DA, Diablo etc.

Det er sådan set også det jeg mener.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig