X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

En Konsolspillers tid.


Svar
AmbyAmbySkrevet 09/03-03 18:23 
Denne gang handler det om spil, og den tid vi bruger på dem. Mens ens samling af konsoller stiger, bliver ens rækkevidde af gode spiloplevelser også udvidet.
Kort sagt : Der er flere spil man skal komme igennem på den samme tid.
For ikke at tale om de spil vil alle har til at stå på hylderne, som man skal igennem engang man får tid.
Jeg selv er meget slem til at være et ”spil-egern”. Samler en masse, men får det aldrig spillet.
Ved sidste flytning(Mellem jul & Nytår) besluttede jeg af jeg ville ligge stilen om. Tage et spil og komme igennem for derefter at starte på et nyt.
Min taktik havde selvfølgelig en alvorlig fejl; Den tog ikke højde for at jeg købte nye spil.
Således endte det med at Stuntman så jeg skulle starte med at komme igennem, veg pladsen for Headhunter(DC), som igen veg pladsen for The Getaway. Nu, i dag, er jeg ikke kommet igennem nogle af de spil jeg satte mig for øje at gennemføre.

Hvordan fungerer jeres system ? Føler I ikke også at der er alt for kort tid til at spille alt for mange spil ?

Sidste poster jeg lige min To-Play liste. Prioriteret i den rækkefølge de skal gennemføres i :
1. The Getaway
2. Stuntman
3. ICO
4. Stupid Invaders(Fælles projekt med en ven)
5. Devil May Cry
6. Silent Hill 2

Ud over dette er der også spil der skal købes og gennemføres :
1. GTA:VC
2. Panzer Dragoon Orta

Listerne er mangelfulde og bliver opdateret. Jeg sidder ikke i min lejlighed og skriver derfor efter hukommelse.
Har I nogle skeletter i skabet hvad angår uafsluttende spil ?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
la0sla0sSkrevet 09/03-03 18:29 
To Play:
Metal Slug 1 & 2
Pulstar
Ikaruga
Gigawing
Shock Troopers 2
Xenosaga
Shining Soul
Xenogears
Chrono Cross
Robotech Battlecry


og det er hvad jeg lige på stående fod kan huske
Hvad sker der?
SaturinoXSaturinoXSkrevet 09/03-03 18:30, rettet 09/03-03 18:31 
Jeg Plejer at spille lidt på det ene, og lidt på det andet, så man ikk køre træt, meen Nogle gange, kan det ske at man bliver for "afhængig" =), og så kan man ikk give slip, har også lige GennemFørt The Getaway over ved en makker, vi spilled et par timer i ugen på det...

To play:
Mech Assault (snart færdig)
Tony hawk pro skater 4
HALO (har desv. ik gamet Single Player)
Resident Evil (har gennemført, men ska gennemføre det igen)
Mess With Me, You Mess With Moi Familia - Vatos Locos!
NaieraNaieraSkrevet 09/03-03 18:38 
la0s >
Shock Troopers 2

Arj, det har du ikke købt mand!! Ged!

Men Metal Slug 3 (som jeg har :p ), er bedre end de to første ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
PlaykidPlaykidSkrevet 09/03-03 18:59, rettet 09/03-03 19:00 
Jeg spiller det jeg har lyst til, og hvis et nykøbt spil ikke siger mig noget,så finder jeg et af mine gamle frem.
Men senere henne plejer jeg at tvinge mig selv til at gennemføre et spil som jeg sidder fast i, eller simpelthen bare ikke har lyst til at spille.
Spil som jeg kan lide er som regel gennemført.

Spil der SKAL gennemføres (i række følge).

Resident Evil (GC)
Splinter Cell (Xbox)
The Thing (Xbox)
Super Mario Sunshine (GC)...mangler bare et par stjerner.
Spiller nu: Halo 3
SaturinoXSaturinoXSkrevet 09/03-03 19:05 
har du Gennemført Resident Evil, eller skal du først??...det er et virkelig fedt spil..
Mess With Me, You Mess With Moi Familia - Vatos Locos!
Anders_JensenAnders_JensenSkrevet 09/03-03 19:11 
Jeg gad ikke til at gennemføre SMS. Da det var ikke så godt som forventet.
Sælg mig en Xbox =)
SaturinoXSaturinoXSkrevet 09/03-03 19:14 
Jeg Syntes det var "monster"
men det er vel smagssag
Mess With Me, You Mess With Moi Familia - Vatos Locos!
dpldplSkrevet 09/03-03 19:17, rettet 09/03-03 19:19 
hmmmm, det er faktisk, tit jeg glemmer ar gennemføre et spil.Men når jeg køber et nyt spil, så spiller jeg det så meget som muligt (logik ik´). Og så af en eller anden grund ligger jeg dem til side når jeg maks mangler omkring 2 timer.

Men lige nu har jeg sat mig i hovedt at få gennemført Mortal Kombat: DA. konquest er færdig, så nu mangler jeg bare at åbne alle krypts og arkade (men det er svært med moloch(han er overpoweret))

To play:
Mortal Kombat: DA (GC)
JSRF (xbox)
mario sunshine (GC)
Eternal darkness (GC)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
Anders_JensenAnders_JensenSkrevet 09/03-03 19:24 
Har du ikke gennemføret Eternal darkness, det syntes jeg tilgengæld var mega "Monster".
Sælg mig en Xbox =)
PlaykidPlaykidSkrevet 09/03-03 19:30 
SaiYaJiN >
har du Gennemført Resident Evil, eller skal du først??...det er et virkelig fedt spil..

Jeg har ikke helt gennemført det endnu.
Men "jeg" er næsten færdig med at gennemføre spillet med Jill, og "jeg" er kommet meget langt med Chris.
Spiller nu: Halo 3
la0sla0sSkrevet 09/03-03 19:37 
Naiera >
Arj, det har du ikke købt mand!! Ged!


øhm? hvordan skal den lige læses
Hvad sker der?
NaieraNaieraSkrevet 09/03-03 20:00 
Som: Arj, mand, du er da lidt heldig.

Eller noget...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 09/03-03 20:26 
Jeg har en kæmpeliste som er meget gammel og som jeg ikke har opdateret i lang tid. Kan simpelthen ikke overskue alle de nye spil jeg får >.<
Men så vid tjeg ved har jeg ENDNU ikke spillet nogen af de spil på den liste igennem. Og jeg har fået mange spil siden.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 09/03-03 20:34 
Mit system:

Køb en masse spil.

Kig en time eller to på de mest interessante.

Spil dem der VIRKELIG fanger.

Det er et skodsystem, der betyder at jeg ikke spiller ret mange spil, som de burde spilles. Inden for det sidste år er det vel - uden for anmeldelser - kun blevet til Final Fantasy X, Eternal Darkness og Kingdom Hearts indenfor singleplayerspil. Der er (var) simpelthen ikke tid til mere med op til ti spilanmeldelser om måneden.

Det værste er de spil man går seriøst i gang med og så ikke kan holde moralen til at gennemføre. Det er sket med titler som Metroid Prime og Final Fantasy V på det sidste. Så er de nærmest umulige at vende tilbage til senere.

Jeg elsker at have gennemført et spil og dermed afslutte "processen", men det sker alt for sjældent. Endnu en grund til, at jeg senere kommer med en opfordring til at lave kortere spil :p
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 09/03-03 20:39 
Argh! Har du ikke gennemført Final Fantasy V? Kom så i gang! Kom så! Det er simpelthen et must.
Og ja, det er en god idé at starte forfra, hvis du er gået i stå med det. (så fatter man måske også job systemet bedre anden gang)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 09/03-03 21:21 
Sjovt nok har jeg samme system som RJK, på trods af at jeg anmelder LANGT færre spil, og køber langt færre spil ;)

Det må være noget med det der skolehalløj, der tager lidt tid...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
CronossCronossSkrevet 09/03-03 22:11 
Jeg anmelder en pæn stak spil, men udover det spiller jeg KUN Morrowind. Det er godt nok uhyggeligt så megen tid jeg får stoppet i det spil :)
MadsMadsSkrevet 09/03-03 22:13 
Ja, faktisk er det ved at blive lidt uhyggeligt ;)
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
dchangdchangSkrevet 09/03-03 22:17 
Det var meget nemmere for mig, i en periode hvor jeg kun havde pc og ingen internet. Der hed den Championship Manager 00-01.

Og for dem der kender spillet og hvor lang tid det tager, kan det siges at jeg med Juventus nåede til år 2014!

Ellers kører jeg osse "egernstilen". Har alt for mange fede spil lige nu til at jeg kan spille dem på en gang. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
AssassinAssassinSkrevet 09/03-03 22:57 
RJK >
Mit system:

Køb en masse spil.

Kig en time eller to på de mest interessante.

Spil dem der VIRKELIG fanger.

Det er et skodsystem, der betyder at jeg ikke spiller ret mange spil, som de burde spilles. Inden for det sidste år er det vel - uden for anmeldelser - kun blevet til Final Fantasy X, Eternal Darkness og Kingdom Hearts indenfor singleplayerspil. Der er (var) simpelthen ikke tid til mere med op til ti spilanmeldelser om måneden.

Det værste er de spil man går seriøst i gang med og så ikke kan holde moralen til at gennemføre. Det er sket med titler som Metroid Prime og Final Fantasy V på det sidste. Så er de nærmest umulige at vende tilbage til senere.

Jeg elsker at have gennemført et spil og dermed afslutte "processen", men det sker alt for sjældent. Endnu en grund til, at jeg senere kommer med en opfordring til at lave kortere spil :p


Kender fornemmelsen alt for godt.....
Her lips said "no" - but her eyes said "read my lips"
SaturinoXSaturinoXSkrevet 09/03-03 23:33 
Anders_Jensen >
Har du ikke gennemføret Eternal darkness, det syntes jeg tilgengæld var mega "Monster".

er ordet "monster" ik bare for godt... haha
Mess With Me, You Mess With Moi Familia - Vatos Locos!
SaturinoXSaturinoXSkrevet 09/03-03 23:34 
PS2 playkid >
SaiYaJiN >
har du Gennemført Resident Evil, eller skal du først??...det er et virkelig fedt spil..

Jeg har ikke helt gennemført det endnu.
Men "jeg" er næsten færdig med at gennemføre spillet med Jill, og "jeg" er kommet meget langt med Chris.


jeg har gennemført det med Jill, og set min ven gennemføre med Chris,, og det var "monster"
Mess With Me, You Mess With Moi Familia - Vatos Locos!
APHAPHSkrevet 09/03-03 23:47 
dchang >

Det var meget nemmere for mig, i en periode hvor jeg kun havde pc og ingen internet. Der hed den Championship Manager 00-01.

Og for dem der kender spillet og hvor lang tid det tager, kan det siges at jeg med Juventus nåede til år 2014!

tell me about it....jeg har godt nok brugt uendelige timer på denne fantastiske spilserie.....og mon ikke jeg får spillet 1 time eller 2 den 28/3 :)
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
jaesjaesSkrevet 10/03-03 01:59 
To play:

Zelda: OT (købt i `98) ;-)
+ en helt masse andet...
Det siger vist lidt om min købe-/spillestil :-)
SaturinoXSaturinoXSkrevet 10/03-03 07:53 
Nå ja, Zelda OT (64) det var et fedt spil, der må være MANGE her som har gennemført det....det var guld vær HELT igennem
Mess With Me, You Mess With Moi Familia - Vatos Locos!
ChronoChronoSkrevet 10/03-03 08:06 
Jeg havde samme problem sidste år - alt for mange halvgennemførte spil. Men det er bare et spørgsmål om at være beslutsom og gennemføre de spil man har sat sig for.

Læs om mit nytårsforesæt i min profil. Det har ændret alt og nu får jeg gennemført mange spil. Også selvom jeg bruger meget tid på at anmelde ved siden af. Og så er der også lige en skole der skal passes hver aften.

Men jeg har dog også et par spil liggende som jeg ikke har rørt endnu - godt det snart er sommerferie :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SumezSumezSkrevet 10/03-03 10:33 
SaiYaJiN >
Nå ja, Zelda OT (64) det var et fedt spil, der må være MANGE her som har gennemført det....det var guld vær HELT igennem

Bestemt! Hele den dag det tog at gennemføre det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoChronoSkrevet 10/03-03 10:57 
Hele den dag det tog at gennemføre det.

Det må ha været en lang dag. Jeg tror jeg brugte flere uger på det! Kan specielt huske at jeg hang fast i det palads med vand i lang tid.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Star SoldierStar SoldierSkrevet 10/03-03 11:17, rettet 10/03-03 11:18 
To play 2003, der bliver kun et par extra titler oven i:

-GC Biohazard 4 (hvis den når at komme)
-GC Zelda
-GC PSO (fik aldrig xflop versionen op at køre online)
-GBA Castlevania ~ AOS
-PS2 Castlevania
-PS2 FFX-2
-PS2 Gradius 5
-PS2 R-Type Final
-PS2 ICO 2 (hvis den når at komme)
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
tue hazukitue hazukiSkrevet 10/03-03 11:33 
Ja Dark-Light.... Jeg har det sq på samme måde - spilegern du ved :-)

Spiller et spil - køber et nyt, spiller det - køber et nyt.......

Og det er sjældent at jeg har tid til at gennemføre et spil med det samme - nogen siger n00b om mig ???
»You'll never walk alone«
SumezSumezSkrevet 10/03-03 11:34 
Chrono >
Det må ha været en lang dag.

Man skal vel bruge den 25. december på et eller andet. Det var før de begyndte at lave film over Ringenes Herre
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DeluxScanDeluxScanSkrevet 10/03-03 11:47 
Det er netop lykkedes mig at gennemføre Medal of Honor med guld i alle missioner, så nu er jeg begyndt forfra på Ty the Tasmanian Tiger, som jeg fandt temmeligt skuffende først. Men faktisk er jeg ret 'hooked' på det nu. Desværre er det en temmelig omstændelig affære at skulle samle alle 3000 objekter - flere end i DK64 til N64 - så det tager jo nok lidt tid.
I øvrigt har jeg også lige gravet Diablo II frem, som jeg heller aldrig fik gennemført, men det kommer nok tilbage i skabet næste weekend, hvor Baldurs Gate: Dark Alliance kommer til Xbox - Can't wait!
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
TLTLSkrevet 10/03-03 12:02 
Jeg syntes ikke at det er et problem. Jeg har heller ikke særlig mange spil, som jeg ikke har gennemført. Dem jeg mangler er

To play:
1. GTA:VC (100%)
2. MGS2:SOL (Jeg har gennemført det én gang, men jeg vil gerne gennemføre flere gange)
3. Silent Hill 2
4. PES 2 (Alt unlocked)
5. ICO (Hvisjeg får det købt)
6. Splinter Cell (Får det snart fra Cool Shop)
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 10/03-03 21:47, rettet 10/03-03 21:53 
For at bryde med RJK og Naieras hamstre-system :

Læs helst mere end én anmeldelse af det enkelte spil du er interesseret i for at få en vurdering af spillet fra forskellige synsvinkler.

Ved spontane køb - gå efter butikkernes Top 10, genreindeling m.m. Stol ikke alt for meget på glansbillede-agtig marketingsmateriale. Hovedsagligt er det dog kun de stærkeste titler, der får en god POS-markedsføring (Point of Sale).

Fremfor alt - prioritér. Jeg køber udelukkende spil, jeg virkelig brænder for at påbegynde - i stedet for en håndfuld af de mest aktuelle udgivelser på én gang. Et sådan tilfælde kan for mit vedkommende ende i frustration, fordi man ikke aner hvilket et af sine fem nyligt indkøbte spil, man skal kaste sig ud i.

Mange nye spil falder desuden ret hurtigt til en fordelagtig pris efter få måneder. Onimusha 2 har jeg først erhvervet nu efter prisnedsættelsen til ca. 249kr landet over - og det er med stor lyst, at jeg vil påbegynde spillet. Mest fordi jeg holdt af originalen (gennemførte Xbox-udgaven), og fordi jeg ved, at toeren er et godt spil uden at have prøvet det på forhånd. Jeg ved det bliver en stor spiloplevelse og at jeg kommer til at nyde spillets indhold fuldt ud. Men det er så alene af den grund, at jeg tvinger mig selv til at fokusere på netop dét spil over en given periode.

Viljestyrke skal der til for at det modne spilmarked ikke får dominans over spilleren. Det ender kun med overtræk på bankkontoen.

Kort og godt: Femfingerreglen - tag den ene hånd frem og giv hver finger et spilnavn i prioriteret rækkefølge, dvs. prioriter tommelfingeren først og lillefingeren sidst. Disse fem spil bør man spille godt igennem de næste tre-fem måneder (køb et eller to spil ad gangen...).

Og husk, ikke noget med at snyde... >:)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
NaieraNaieraSkrevet 10/03-03 21:55 
Nu er det ikke således, at jeg køber aktuelle spil med mindre jeg vil spille dem. Spil for 500 skal der puttes noget ind i, især når det måske ikke engang er noget der vil være at finde i samlingen om et halvt eller et helt år...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 10/03-03 21:56 
Ditto.

Jeg snakker kun om de ældre spil jeg indkøber, som SKAL spilles på "et eller andet tidspunkt"...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
quadquadSkrevet 10/03-03 22:40 
Jeg køber alle spil jeg kan finde, så går jeg fallit og spiller de spil indtil jeg har penge igen og køber spil for alle pengene en gang til. Hvis jeg er kommet rigtig godt igang for jeg nok penge til at købe endnu en konsol :)
PoulPoulSkrevet 10/03-03 22:46 
paasch >
dchang >

Det var meget nemmere for mig, i en periode hvor jeg kun havde pc og ingen internet. Der hed den Championship Manager 00-01.

Og for dem der kender spillet og hvor lang tid det tager, kan det siges at jeg med Juventus nåede til år 2014!


tell me about it....jeg har godt nok brugt uendelige timer på denne fantastiske spilserie.....og mon ikke jeg får spillet 1 time eller 2 den 28/3 :)


Tell me about it too. Jeg har brugt, og bruger stadig vildt mange timer på denne spilserie. Timeforbruget stiger nok igen kraftigt når 4'eren kommer.
APHAPHSkrevet 10/03-03 22:54 
jeg spiller stadigvæk cm 00/01 hvor jeg er i år 2014 med fck :)....

men når cm4 udkommer, kunne jeg godt tænkte mig at være med i en online liga, men det er desværre nok ikke muligt med alle de dataer det skal overføres...så er det lidt træls at have stofa flexrate:/
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
SaturinoXSaturinoXSkrevet 10/03-03 22:59 
jeg Tror, at det Fedeste spil JEG har prøvet, det er nok Perfekt Dark, NØØØj det er fedt, grafiken er stadig fed (syntes jeg) sælger ALDRIG min n64 så længe PD virker....

har aldrig HELT 100% Gennemført det, men har da fået de fleste "cheats" unlocked...
Perfekt dark Dør aldrig...
Mess With Me, You Mess With Moi Familia - Vatos Locos!
dchangdchangSkrevet 11/03-03 00:55, rettet 11/03-03 00:56 
paasch......så er det lidt træls at have stofa flexrate:/

Du kan få flatrate hos Stofa nu. Det koster 100 kr. mere. Jeg skulle have haft det d. 1/12, men det glemte de. Så de sagde 1/1. Det glemte de osse. Så blev vi enige om d. 1/2, og ja i gættede rigtigt, de glemte de osse. :-)

Men jeg glæder mig osse enormt til CM4, det bliver dejligt med nye spillere igen.

Phantastisk at være forbruger i DK. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
JimPPJimPPSkrevet 11/03-03 07:44, rettet 11/03-03 07:44 
To Play:

Resident Evil Zero
Super Monkey Ball 2
Racing Evoluzione
Starfox Adventures
GTA Vice City

Jeg lider af et køber/samler-mani, hvilket ikke hænger så godt sammen med min noget begrænsede fritid :D

Så er det jo godt at nogle spil, kan spilles i embedes medfør.
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
PoulPoulSkrevet 11/03-03 12:47, rettet 11/03-03 12:49 
dchang >

paasch......så er det lidt træls at have stofa flexrate:/

Du kan få flatrate hos Stofa nu. Det koster 100 kr. mere. Jeg skulle have haft det d. 1/12, men det glemte de. Så de sagde 1/1. Det glemte de osse. Så blev vi enige om d. 1/2, og ja i gættede rigtigt, de glemte de osse. :-)



Problemet med flatrate hos Stofa er bare at din hastighed bliver nedsat, så medmindre du ofte overskrider trafikgrænsen i dit flexrate abonnement, så mener jeg ikke det kan betale sig at gå over til flatrate. Jeg spiller selv online med en kammerat et par gange om ugen og det synes jeg nu ikke gør nogle store indhug i min trafikmængde, men det kan selvfølgelig ændre sig i CM4.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 11/03-03 13:18 
to play

Første prioritet:
Eternal Darkness - 10 timer and counting
Morrowind
Ghost Recon (Live)
Starfox Adventures
Zelda: Wind Waker (så snart US versionen lander)

Anden prioritet:
Deathrow
Mario Sunshine - skal lige ha historien helt færdig. Jeg gået kold i Yoshis Fruit Adventure
Pikmin
Battlefield 1942
Zelda: OOT - bare fordi
Mario64 - se ovenfor
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
AmbyAmbySkrevet 13/03-03 22:14 
Der gjorde jeg det igen.
Købte GTA:VC for at bruge det som sutteklud, da mit internet er fucked.
Havde ellers svoret at jeg ikke ville købe den før jeg er igennem Getaway...

Jeg er svag.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig