X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Ny virus!


Svar
dpldplSkrevet 12/08-03 21:36, rettet 12/08-03 21:49 
Er der andre end mig som har oplevet en af de værste virus/orme EVER.

Nok at, den virus der har spredt sig hurtigest EVER. Plus det er en af de farligste.

Jeg har været meget uheldig at få den virus :( (min lillebror også). Og den er ikke til at komme af med.

Så alle med NT,2000 eller XP pas på.

(pis nu slukker den min PC igen :( )

(sorry vis der er stave fejl, men svær at skrive når ens PC går ned)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
MajorPMajorPSkrevet 12/08-03 21:40 
Laver den andet end at tænde og slukke PC'en? :/
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
StriferStriferSkrevet 12/08-03 21:46 
Den har jeg too..... Lige pludselig slukkede min pc og så tændte den igen! Det har gentaget sig et par gange nu!
XBL Gamertag: ZeNtiX
dpldplSkrevet 12/08-03 21:47 
Ja majorP den giver hacker fuld adgang til din PC. sååååå
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
MajorPMajorPSkrevet 12/08-03 21:50 
ok... Har downloadet patchen mod den, og den nyeste opdatering for lidt tid siden... Nok derfor jeg ikke fik den ;)
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
KTCKTCSkrevet 12/08-03 21:55 
Har den ikke et navn?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
3of193of19Skrevet 12/08-03 22:00 
Er det MS Blaster du mener?
Jeg har downloadet patchen fra MS, men den virker ikke på min maskine, da jeg ikke har Service Updated min maskine :( har så prøvet at hente sikkerheds updatet efter at fjerne Blaster med Symantec's FixBlaster, men har ikke kunne hente Service Updatet endnu, det ser ud til at forbinderlsen bliver kappet efter at jeg accepterer EULA'en... :(
jaesjaesSkrevet 12/08-03 22:01, rettet 12/08-03 22:04 
"A new worm known as W32.Blaster.Worm (also known as MBlaster, W32/Lovsan.worm, MSBlast, W32.blaster.worm, Win32.posa.worm, Win32.poza.worm) has been identified that is seeking to exploit the vulnerability patched with Microsoft Security Bulletin MS03-026. Blaster is designed to launch a denial of service attack against Microsoft's Windows Update Web site."

Den kommer vist i en zip-fil på mail...

EDIT: Jaeh, lidt for langsom :)
SquareSquareSkrevet 12/08-03 22:02 
Jeg kender også en ven der fik den i går. Hans computer slukkede sig selv 50 sekunder efter han havde tændt den, og det gjorde den hver eneste gang!. Han blev nødt til at formatere harddisken.
It's only a state of mind.
KTCKTCSkrevet 12/08-03 22:03 
Øhm, så vidt jeg kan se, slukker den ikke spontant for computeren?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/08-03 22:15 
To fra min klasse fik den i dag i samfundsfag :)
De troede at det var en 1.g'er der nukede dem ;)
Men de hentede bare updaten og så forsvandt den...
Selvfølgelig gik Konsolkongen fri. Ingen tør røre min puter. :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
Dr. MogensenDr. MogensenSkrevet 12/08-03 22:22 
Ahhhh er endelig kommet af med den lede virus nu, damm den er styg.

For folk der ikke kan nå at hente patchen, er der her en direkte genvej www.support.microsoft.com/?kbid=823980 . Derfeter vælger man bare sit system - sprog og downloader den. Hvis den er igan med nedtælling, så bare gem den på skrivebordet og hiv derefter net-stikket ud, så har man endelig fred til at installere patchen.
"Det eneste anstændige menneske i Real Madrids præsidentloge er hende der gør rent på toiletterne" - Joan Gaspart, tidligere præsident for BarcelonaSpiller nu: Mario Kart Wii, Gran Turismo 5: Prologue
T.REXT.REXSkrevet 12/08-03 22:24, rettet 12/08-03 22:27 
Hvad er det nu det hedder der hvor pachen ligger? Er det ikke www.microsoft.com/support
Gør virusen ikke også sådan at hackere kan hæve alle ens penge fra netkonto?
One PS2 to rule them all
dpldplSkrevet 12/08-03 22:29 
Dejligt. den er væk igen.

Men det tog mig os lang tid at få den orm væk. (tak for hjælp Koluda). Godt der var fejlsikret tilstand man kunne bruge, ellers havde jeg ikke kunne redde min PC
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
la0sla0sSkrevet 12/08-03 22:31 
jeg fik den også.. well.. jeg fik faktisk min PC til at starte op, ved at have 2 brugere på.. da nedtælling begyndte "switchede" jeg mellem users og så forsvandt den. Anyway det er jo ikke en særlig brugbar metode... men man kan gå ind via Safe mode så er der ingen problemer.. Norton har et utility der fjerner BLASTER!
Hvad sker der?
KoludaKoludaSkrevet 12/08-03 23:13 
Ja, håber sku også jeg er helt af med den nu.
Fik den i går aftes, og orkede ikke mere i går.
Kæmpede med det i godt 2½ time uden held.

Men den skulle være HELT væk nu... (Håber jeg)
RonaldoRonaldoSkrevet 12/08-03 23:16 
Den nemmeste ville være, at lade være med at åbne underlige mails med underlige vedhæftede filer.
KoludaKoludaSkrevet 12/08-03 23:19 
Tro mig, jeg ÅBNER ikke underlige mail´s og filer.
Havde også mcafee antivrus den nåede slet ikke at fange noget, skifter nu til Norton Antivirus.
Den kunne genkende den.
RonaldoRonaldoSkrevet 12/08-03 23:21 
Den er jo ikke hoppet ind på dit system af sig selv...
dchangdchangSkrevet 12/08-03 23:23 
Så vidt jeg har læst mig til kommer den ikke via mails. Den kommer via din internetopkobling.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
KoludaKoludaSkrevet 12/08-03 23:25 
Jo, den er faktisk....

Læs lidt info om den....!
RonaldoRonaldoSkrevet 12/08-03 23:45 
Ja okay, det er det hul som har været der i evigheder, som microsoft åbenbart ikke gad at fikse før det gik galt.

Desuden er det pakker som bliver sendt til port 135, så teknisk set skal du bruge en firewall for at holde det lort ude. De er sjove de fejl, før servicepack 1 var der en fejl som gjorde at du via et link på nettet, kunne slette alt indehold på hvilket som helst drev.
AssassinAssassinSkrevet 13/08-03 00:01 
Dvs. at hvis man bruger Windows 98 så går man fri for denne djævel?
Her lips said "no" - but her eyes said "read my lips"
dpldplSkrevet 13/08-03 00:02, rettet 13/08-03 00:03 
Jep. det er kun NT, 2000 og XP, som kan blive ramt
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
SquareSquareSkrevet 13/08-03 00:16 
Ah, så er det nok derfor jeg er gået fri. Jeg bruger win98, og plejer altid at blive ramt af alt muligt...
It's only a state of mind.
SideshowSideshowSkrevet 13/08-03 00:29 
FreddiE >
Den nemmeste ville være, at lade være med at åbne underlige mails med underlige vedhæftede filer.

Ja det tænkte jeg også. Lærer folk aldrig??
>>There's only Juan Pablo Angel<<
3of193of19Skrevet 13/08-03 00:51 
Som tidligere sagt, så kræver virussen ikke at man åbner en eller anden fil, har man ikke en sindsyg firewall der blokerer de relevante porte eller sikkerhedspatchet fra MS, kan man næsten ikke undgå at få virussen.

Nå, jeg må håbe at jeg kan får hentet service pack 4 til min windows 2000 maskine hos dRxL i morgen, jeg orker ikke at prøve at downloade 34 MB på et 33.6 modem til 8 øre per minut :(
(sikkerhedspatchet til win2000 kræver mindst service pack 2 for at virke, så det skal hentes og indstalleres først)
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 13/08-03 07:18 
Damn, nu tror jeg næsten min computer virker igen :)

Jeg sad hele aftenen i går og rodede med den, formatterede osv osv, uden held. Først her til morgen læste jeg det her, installerede patchen, og nu har den været tændt i mere end 3 minutter, så jeg går ud fra at den virker :)

Det var dog den mest irriterende virus jeg længe har haft.. Og jeg fik den uden at åbne nogle luskede filer eller noget. Oh well :)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig