X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Spil til mobiltelefoner


Svar
jaesjaesSkrevet 12/08-03 18:54, rettet 12/08-03 19:09 
Kort sagt anbefal et mobiltelefonspil. Platformen er underordnet.

Snippet fra Elkware.com:

"UMTS-Games
By 2001, elkware had already developed the first ever working entertainment showcase in the world for cellular phone network providers. The example here shows the game 'Loop Bomberman' (Viag Interkom) which is also a cross-platform game. With UMTS, up to five players can play 'Bomberman' against each other simultaneously; any combination of PDA and PC is possible. New UMTS games are at present being developed for various mobile phone network providers and will be available when the networks start up. "

Lyder da fedt.
Meeen der er jo lidt tid til at UMTS slår igennem (EDIT: Hvis det gør ;) )...

Synes generelt, at der er mange spil på diverse sites der ser interessante ud, men det er jo svært at bedømme om det er crap.
Men hvis gameplay i f.eks. Rayman 3 (som har fået god kritik på Midlet-review.com), følger den høje grafiske standard som efterhånden er nået, primært på javatelefoner, så ser fremtiden da lovende ud...
EulogyEulogySkrevet 13/08-03 23:38 
jaes >
høje grafiske standard som efterhånden er nået, primært på javatelefoner

du mener da vel ikke at java spil er pænt grafisk?? I hope not... ikke engang for en mobil tlf...
'Hi super nintendo Chalmers'
jaesjaesSkrevet 14/08-03 02:44 
Det jeg mener er, at der er sket en del siden de første mobilspil kom frem.
Det kan måske lyde som logik for burhøns, men ikke helt vil jeg mene.
Pointen er, at mobiltelefoner som spilplatform bliver taget seriøst nu.

Prøv at kigge på Rayman 3, teknisk set ligger det vel et sted mellem GBC og GBA...
EulogyEulogySkrevet 14/08-03 17:42 
Ok vi kan godt blive enige om at der er sket meget men det er jo bare udviklingen og hip hurra for den. Men det jeg troede du mente var at java spil er pæne grafiske. Tag feks en alm Nokia tlf med java spil det er LANGT fra en standart der er værd at sætte.. Jeg vil give dig ret i at der er ved at være en stor intresse for spil på mobil tlf'er (og det er jo bare lækkert) meenn jeg må sige at Nokia halter noget bagefter også selvom at de har deres N-Gage i baghånden som entelig ikke har noget nyt at byde på som man ikke allerede har set.. Men det er jo bare at vente og se hvad der ellers sker..
'Hi super nintendo Chalmers'
jaesjaesSkrevet 17/12-03 19:44, rettet 10/02-04 01:23 
Jeg kan varmt anbefale MiniGolf, der bl.a. fås her for 30 kr.:
http://ringetoner.tildinmobil.dk/

+ Fysikken er god
+ Banerne er sjove (der er tre)
+ Man kan gemme sit spil (ét save slot)
+ EDIT: Styresystemet er godt

- Grafikken er ikke særlig god, og er den samme på alle baner og huller.
- Man kunne godt bruge en zoom funktion, da man ikke altid kan se hullet, fra hvor man skyder. Man kan dog flytte skærmbilledet rundt på banen inden man skyder.

EDIT 2: Nårh ja, må jo hellere skrive, at det er Nokia 6100-versionen jeg har prøvet.

EDIT 3: Og så bør det tilføjes, at nogle nok finder det lidt frustrerende ;)

Anmeldelse
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 17/12-03 19:53 
Splinter Cell (3510i) er også meget underholdende. Se evt. denne side. Har ikke prøvet at hente noget derfra endnu, men der er der lidt forskelligt gratis ;)

gratis spil
Homer00Homer00Skrevet 17/12-03 20:23 
Kan man få Splinter Cell gratis?
Must eat - So cheap...
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 17/12-03 20:24 
Virker fint her. Og ja, SC ligger vist derinde :)
Homer00Homer00Skrevet 17/12-03 20:24 
Det gør det da også. Ved ikke hvad der var galt lige før.
Must eat - So cheap...
Homer00Homer00Skrevet 17/12-03 20:28 
Hvordan i alverden får man det over på sin mobil?
Must eat - So cheap...
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 17/12-03 20:37 
Står øverst :)
Homer00Homer00Skrevet 17/12-03 20:51 
Fattede det ikke lige først, men han mener at man skal skrive add. for det man vil på wap?
Must eat - So cheap...
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 17/12-03 20:53 
Jep, det virker vist kun, hvis man har WAP, sådan som jeg har forstået det.
DizzyDizzySkrevet 17/12-03 23:19 
Jeg tror nu ikke helt denne side er lovlig... ;-)

Men en kabel er en god investering, så er det dejlig nemt at uploade spil til sin telefon. Og da er da masser af gratis steder på nettet hvor man kan hente spil + demoer
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
HankyHankySkrevet 18/12-03 08:19, rettet 18/12-03 08:20 
Yes .. men så vidt jeg forstår indlægget har de én Nokia 3510i. Den telefon kan der ikke bruges datakabel til. Der findes ikke noget originalt kabel fra Nokia, men det der findes, er et Multichoice kabel som passer til alle mulige telefoner.N3510i kan ikke kommunikere med sådanne kabler. Derfor skal det hentes vía WAP.

Og nej !
Hvis spillet kan hentes gratis, er siden ikke lovlig.
Der er set mange eksempler på sådanne sider, hvor deres udbyder har drejet nøglen om for dem ;)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
DizzyDizzySkrevet 18/12-03 15:03 
Jeg har et datakabel til min nokia 3510i, den fungere fint.
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
HankyHankySkrevet 18/12-03 16:44 
Ok !

Hvilke programmer bruger du ?
Hvor har du købt det ?
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
DizzyDizzySkrevet 18/12-03 17:36 
jeg bruger "MobiMB Mobile Media Browser" til at overfører spil, billeder, ringetoner.

Jeg kan ikke lige finde den shop jeg købte mit i, men her er en anden, det er det samme kabel http://www.pcv.dk/shop/cat-mobil-001_712.htm eller her til kun 69 kr http://www.cellshoppen.dk/shop/
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
jaesjaesSkrevet 05/02-04 22:31, rettet 05/02-04 22:33 
Siberian Strike (på Nokia 6100):

+ Gennemført gameplay
- Skærmen er ikke god til hurtige spil, og spillet ser ud som et spil der kører med omkring de 15 fps. At der efterlades "trails", gør det selvfølgelig kun værre.
Svjv er de fleste mobilskærme langsomme, med mindre det er TFT-skærme.

Til 30 kr. kan det godt anbefales, men også kun lige :) (EDIT: Se bort fra det sidste. 30 kr. er sgu´ ikke møj for et mobilspil:) )
http://www.midlet-review.com/index.php?content=review&id=106&rel=j2me
jaesjaesSkrevet 24/10-05 13:57 
Gridrunner++ er blevet konverteret til mobiltelefoner (Java). Jeg købte det i går og har spillet en halv times tid. Spil, der kræver hurtig og præcis styring har det med at at fungerer tvivlsomt på en del mobiltelefoner, men Gridrunner++ i mobiludgaven er faktisk ret sjovt, men også svært. En del sværere end pc-versionen, vil jeg umiddelbart vurdere det til.

Da der jo er en del forskel på knapper, "joysticks" og skærme på mobiltelefoner, så kan jeg lige oplyse om, at min er en Sony Ericsson K500i. Ægte TATE ;)

http://www.llamasoft.co.uk/gridrunner.php
BaggyBaggySkrevet 24/10-05 15:32 
Kan også huske jeg fandt en side hvor man kunne lave jpeg billederne om til MMS billeder.. altså ens egne lige fra harddisken... self. ikke i besiddelse af linket mere...

Men ellers er SC ok som mobil spil.
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
jaesjaesSkrevet 03/08-09 23:35, rettet 04/08-09 09:05 
Beneath a Steel Sky får en tur med remaster-køllen, og udgives bagefter til iPhone og iPod Touch til efteråret. Andre håndholdte platforme er en mulighed bagefter.

Køb det så vi kan få en 2'er! :)

http://www.gamespot.com/news/6214450.html?part=rss&tag=gs_news&subj=6214450
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig