X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

microsoft ond supermagt eller.....


78 emne(r).
1 2 > »

Svar
FrierFrierSkrevet 12/08-03 18:10 
Mange hader Bill Gates fordi han udkonkurere alle,jeg synes ikke at det gør noget, han er bare den bedste og det synes jeg er fint hvad siger i????
StriferStriferSkrevet 12/08-03 18:11 
.......nej!

Han kan ikke bare udkonkurere alle.......
XBL Gamertag: ZeNtiX
FrierFrierSkrevet 12/08-03 18:14 
Når han kan hvofor så ikke gøre det...
StriferStriferSkrevet 12/08-03 18:18, rettet 12/08-03 18:18 
Hmmm det kan han heller ikke.....!
Han har ikke super-duper magt pga hans penge! Nok har han skabt Windows men har han ellers skabt andet der har givet stor succes? Xbox'en har da aldrig slået helt igennem! Det kan da godt være at han har skabt alt muligt andet! Men det giver ham da ikke lov til at komme og udkonkurere alle!
......som du siger!
XBL Gamertag: ZeNtiX
FrierFrierSkrevet 12/08-03 18:20 
Jeg synes bare at det er klamt at nogle folk hader Microsoft, bare fordi de ikke lige kan klare den måde Bill Gates tager sig af sit forretningsliv på...
StriferStriferSkrevet 12/08-03 18:23 
Det vil jeg give dig ret i!

Men du spørger hvad I siger! Og jeg svare på den måde jeg ser det! Og jeg syntes ikke han er den bedste til at udvikle ting.....
XBL Gamertag: ZeNtiX
FrierFrierSkrevet 12/08-03 18:26 
Okay fair nok jeg siger jo også bare hvad jeg mener, det er aldrig dårligt med en lille diskution....
FrierFrierSkrevet 12/08-03 18:31 
Hvis du ikke synes han er den bedste, hvem er så dit bud?
StriferStriferSkrevet 12/08-03 19:01 
Jeg syntes ikke at der er en der bare er super-god, de ligger på plan stand. Men Bill Gates er god men ikke "udkonkurere alle god"!
XBL Gamertag: ZeNtiX
RitesRitesSkrevet 12/08-03 19:08 
Kan han udkonkurrere dem er han bedre end dem.

Siger ikke MS er de bedste, da der stadig er konkurrence, men hvis de står alene tilbage så ville de sgu være de bedste i min bog.

The end justifies the means.
» a winner is you «
DommergaardDommergaardSkrevet 12/08-03 19:20 
Han køber det der står ham i vejen..

.. sværere er det ikke!
jaesjaesSkrevet 12/08-03 19:21 
MartinM >
men har han ellers skabt andet der har givet stor succes?

"Han" har ikke, men MS har skabt, købt og "stjålet" masser af programmer, teknologier m.m.
Dos, Windows, MSM Messenger, Hotmail, Internet Explorer, Outlook Express, MS Office og mange andre.
quadquadSkrevet 12/08-03 19:29 
Hvilket nødvendigs self. gør dem til de klogeste ~ Bedste.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/08-03 19:55 
Bill Gates er genial!!!
(Det syntes min nørde ven ihværtfald)
Spiller nu: Phantasy Star IV
DommergaardDommergaardSkrevet 12/08-03 20:19, rettet 12/08-03 20:20 
Han er ihvertfald rig!

;)
jaesjaesSkrevet 12/08-03 21:45 
Wagner >
Hvilket nødvendigs self. gør dem til de klogeste ~ Bedste.

Det skrev jeg vist ikke ;)
quadquadSkrevet 12/08-03 21:48 
Men det gjorde jeg, og de dygtigste forretningsfolk må nødvendigvis også være de "Bedste." Ingen er bedre end M$ til det de laver..
jaesjaesSkrevet 12/08-03 21:54 
Ja, de er gode til det de gør, og så kan man være enig eller uenig med dem, omkring deres metoder...
dRxLdRxLSkrevet 12/08-03 22:58 
Bill Gates startede sin karriere med at stjæle gode idéer fra andre og tage patent på dem, og det har han så fortsat med hvornår han end øjnede muligheden for det.

Folk som ham holder fri udvikling af idéer og dermed udviklingen tilbage. Men det er da fint for ham at han nu er blevet rig nok til at give "så meget" til velgørenhed som han gør...

Personligt mener jeg at han skulle have ført ståltråd igennem testiklerne og blive slæbt efter en lastbil, men jeg er også lidt middelalderlig hvad den slags angår...
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RitesRitesSkrevet 12/08-03 23:10 
That I do believe...
» a winner is you «
RonaldoRonaldoSkrevet 12/08-03 23:11 
Jeg syntes ellers jeg læste et sted på nettet, at store summer fra velgørenheds fonde var blevet brugt til noget helt andet.

Bill Gates har spillet rigtig unfair, og det har gjort ham verdens rigeste pikhovede. Han er jo menneske lige som os andre, så hvad havde i forventet? Alle havde jo gjort det samme anyways...
RJKRJKSkrevet 12/08-03 23:25 
Jeg vil bare give et eksempel, som jeg synes egentligt siger det hele. Først lidt baggrund:

En af grundene til, at internettet fungerer er W3C. Det er en uafhængig organisation af forskellige internetinteresserede og -eksperter, der sørger for at lave fælles standarder, så vi kan kommunikere med hinanden (grundlaget for internettet). De har sørget for at HTML og de andre internetrelaterede sprog hænger sammen og er veldefinerede. Det er dem der sætter standarden via samarbejde med en masse andre. Det er en god organisation, der gør et godt stykke arbejde.

99% af nettet har skod-HTML-kode fordi browsere (primært Microsofts) fortolker alt muligt skrammel, som de ikke burde fortolke, hvormed folk bliver dovne og laver skrammel.

En vej ud af dette er W3Check, hvormed man kan checke om ens site er korrekt formuleret HTML. Så kan alle der mener det er vigtigt - og det er ligeså vigtigt som fx at skrive danske ordentligt - checke at deres ting er i orden.

Og så selve eksemplet:

I ånd med resten af Play:Right forsøgte vi selvfølgelig at lave sitet, så det fulgte W3C's definitioner som korrekt HTML. Det kunne vi også sagtens.

MEN selvom det er korrekt kode og ser perfekt ud i alle fornuftige browsere, så var der én browser, der ikke kunne vise den korrekte kode korrekt. Microsoft Internet Explorer.

Der var/er ingen vej udenom. Browseren understøtter ikke HTML-standarden og der er i vores tilfælde ingen vej udenom. Valget var så mellem at have korrekt kode, der ville blive vist korrekt i ordentlige browsere, eller have fejlfyldt kode, og dermed medvirke til degenereringen af internettet - med det ser korrekt ud i Explorer.

Og det er så dét, der er problemet. Vi valgte det sidste uden at tøve (ret meget). At Microsoft fungerer ved at nedbryde traditionelle, gode og veldefinerede standarder og istedet indføre deres egne, som per tradition er dårligere, er der ikke noget nyt i. Sådan fungerer firmaet.

Det der virkeligt genererer mig er, at man - og jeg - er tvunget til at gå med på deres vogn, fordi de reelt har et monopol uden sammenligning. DET er sørgeligt...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RonaldoRonaldoSkrevet 12/08-03 23:49 
Det er nu ISO som designede OSI modellen som er reglerne for digital kommunikation, men det er nu ikke så meget det. HTML er bare en applikation og har teknisk set intet at gøre med internettet, men det er bare den vej det er gået. Det er rigtigt at Microsoft hele tiden vil have alle til at følge deres standarder, det er sådan at de får mere kontrol.
Zzap!Zzap!Skrevet 13/08-03 00:00 
FreddiE > Alle havde jo gjort det samme anyways...

Nej det havde alle andre ikke. Og der er derfor verden stadig (til dels) er værd at leve i.

Læs Tor Nørretranders nyeste bog, "Det Generøse Menneske". Den forklarer en ting eller to.
Born to kill space
RonaldoRonaldoSkrevet 13/08-03 00:36 
Du overvurdere dig selv som menneske...
dRxLdRxLSkrevet 13/08-03 06:32, rettet 13/08-03 06:35 
FreddiE >
Du overvurdere dig selv som menneske...

RJK er et eksempel på et menneske der i hvert fald ikke er "overvurderet" men som gør "det rigtige", måske fordi alternativet er at man ikke kan leve med sig selv.
At det forholder sig sådan tror jeg en hel del brugere herinde, som han bl.a. har handlet ualmindeligt fortjenestefrit med, kan skrive under på. For slet ikke at nævne det at han bruger tid, kræfter og penge på at bygge et seriøst konsol-samfund op i Danmark.

Andre herinde der har gjort uselviske ting for mig er Naiera og Fizban. Og jeg agter dem så meget højere for at være i stand til det.

Selv er jeg naturligt betinget til at gøre "det rigtige" og "uselviske" (tror det skyldes måden mine hippieforældre opragede mig på, man kommer jo ikke til at hedde Fairchild til mellemnavn for sjov) men er begyndt at undlade at gøre det som mine Pavlovske reflekser byder mig, fordi jeg har fundet at de fleste mennesker er nogle pikspillere der ikke fatter alt det gode, der er rent faktisk er nogen der gidder gøre for dem.

Mennesker der er så åndeligt formørkede at de ensidigt messer markedskræfternes mantra, med samme skadelige effekt for åndslivet og udviklingen som Kirkens jerngreb om samfundet i den mørkeste middelalder.

Desuden hvis jeg bare gør "gode" ting for at trigger den måde belønningssystemet i min hjerne er blevet påvirket, for på den måde at føle mig godt tilpas, er det så stadig en "god" gerning?
Ideelt set burde jeg jo nøgternt vurdere hver mulig handling op mod dens mulige konsekvenser og finde det "rigtige" at gøre. Rigtig som i at det er rigtig og ideelt at have en fælles velfungerende standard for HTML kode der er frit tilgængelig og anvendelig af alle mennesker og ligesom det burde regnes som en forbrydelse mod menneskeheden at udhule denne standard for så misforståede og lave mål som magt og økonomisk "vinding".

Nå men jeg er vel bare træt efter en hård nats "uselvisk" "arbejde" :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RonaldoRonaldoSkrevet 13/08-03 07:19 
Det er selvfølgelig sådan nogle ting der skal respekteres, når folk gør noget godt for andre end dem selv. Deter heller ikke så meget det, jeg mener bare generelt at vi er nogle primitive dumme svin. Hvis jeg reagerede bare på 5% af de negative/idiotiske impulser jeg får, så havde jeg sku' nok været endt i en spændetrøje. Vores værdier er fucked up i dag, de ligger de forkerte steder. Materialer har ikke den værdi de er prissat til, vi har overhovedet ikke brug for alle de penge vi drømmer om, men vi går så skide langt for dem når det kommer til stykket. Bill Gates tog røven på en masse mennesker, og det var jo ikke ligefrem fattige børn i Afrika eller lign. men derimod andre folk i industrien som havde endt som multi-millionære, og enda nok er endt som det alligevel. Det handler kun om penge, og det vil det gøre indtil vi finder en anden form for kredit.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 13/08-03 09:44 
Først RJK - AMEN!

Kunne ikke have sagt det bedre selv.

FreddiE -> du ved vist ikke hvad W3C er.


Wagner >
Ingen er bedre end M$ til det de laver..

Hmm hvis "det de laver" er at misbruge deres monopol, og bruge deres penge på at opkøbe firmaer, der rent faktisk kan lave noget, så har du ret.
Hvis du påstår at de er de bedste til at lave computer software, så har jeg ondt af dig.

De eksempler som RJK kommer med i forhold til webstandarder, gør sig også i høj grad gældende i Windows.
Enhver der har arbejdet længere tid med Mac eller Linux, ved at det er et faktum, at de generelt kører MEGET bedre.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 13/08-03 09:51 
dRxL >
Personligt mener jeg at han skulle have ført ståltråd igennem testiklerne og blive slæbt efter en lastbil, men jeg er også lidt middelalderlig hvad den slags angår...

Har du set hans kone?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
fumfumSkrevet 13/08-03 10:02 
Meget kan man sige om ms, og jeg er enig med rjk i hvad han siger. Men Windows er skyld i at jeg kan sidde og have et rigtigt fedt arbejde med at udvikle applikationer til en windowsplatform. Hvis ms ikke havde fået gennemtrumfet windowsstandarden så gad vide hvormange platforme vi skulle udvikle til. Det havde ikke været voldsomt rentabelt.
Og det er jo ikke kun for mig at dette gør sig gældende.

Dermed ikke være sagt at ms har været rimelige da de gennemtrumfede standarden.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
RitesRitesSkrevet 13/08-03 11:36 
Vil ikke blande mig alt for meget i denne diskussion, men syntes at der kun er to grupper i denne tråd.
Dem, som af en eller anden grund, elsker MS helt vildt.
Dem, som af en eller anden grund, hader MS helt vildt.

De har sgu lavet nogle gode og funktionelle ting, dog er dette et par gange sket på, hvad nogen ville kalde umoralske måder. Sådan er det bare. Snup en kiks.
» a winner is you «
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 13/08-03 11:40 
Nævn én virksomhed, der ikke anvender shitty forretningsmetoder i én eller anden form.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
RitesRitesSkrevet 13/08-03 11:48 
Oticon :)
» a winner is you «
RJKRJKSkrevet 13/08-03 12:39 
Jeg bryder mig da ikke om Microsoft i forbindelse med mange af de ting de laver (deres Xbox-afdeling har jeg dog ikke rigtigt noget problem med, men ud fra firmaets historie kan jeg jo nok godt gætte mig til, at problemerne kommer, hvis de får monopolagtige tilstande...). Jeg mener det er uomtvistelige fakta, at de laver dårlige programmer. Især set i forhold til hvilke ressourcer, muligheder og penge de har til det. Deres ting er generelt ikke top notch og det er jeg sikker på er fuldstændigt bevidst - andet er jo ikke nødvendigt for dem. De har fra forretningsmæssige aspekter handlet klogt adskillige gange og det går nærmest hver gang direkte eller indirekte udover forbrugerne. Og det er sikkert ikke så meget anderledes end en række andre store kapitalistiske firmaer, men der har jeg bare ikke i så høj grad lagt mærke til konsekvenserne.

Hvis jeg hader noget, er det selve idégrundlaget bag den slags og som Freddie siger, er der da mange - men bestemt ikke alle - der tænker på den måde. Derfor kan man vel dårligt hade enkelte, der bare gør det samme...

Og med lidt god vilje kan jeg vel også få lov at hade den dobbeltmoralske amerikanske regering, der holder hånden over firmaet i et land der skulle forestille at være definitionen på det frie marked, når Microsoft åbenlyst har et uhørt monopol på adskillige områder... Mon EU kommisionen tør gøre noget ved det...?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 13/08-03 13:23 
Jeg har ondt af dig Freddie hvis det forholder sig for dig som du skriver. Så du lever du i en fattig verden.

Der findes mennesker i hvis verden ting som ånd, selvrespekt og værdighed er bærende elementer og har reduceret det éne menneskeskabte, forgængelige som du bygger hele din tillid til menneskelig interaktion på til noget ubetydeligt.

Hvordan tror du et fænomen som linux kan opstå og blive ved med at blive videreudviklet? Og så er der sandsynligvis heller ikke en gang fisse i det, da de kvinder jeg hidtil har mødt alle har fundet tanken om trådbaseret makrokernel styresystemer med modul-understøttelse utroligt usexet.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
fumfumSkrevet 13/08-03 13:25 
Der er generelt alt for lidt f.... i at prale med et it-job i tiden......
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
quadquadSkrevet 13/08-03 14:12, rettet 13/08-03 14:15 
Wagner
Hvis du påstår at de er de bedste til at lave computer software, så har jeg ondt af dig.

Kan du være sikker på jeg ik gør, kører selv med Windows 98 og hader det mere end at stå op om morgenen. Der er så mange bugs i, så mange fejl og der gør ik' en skid, fordi de skal nok få solgt lortet alligevel.
RitesRitesSkrevet 13/08-03 14:30 
fum >
Der er generelt alt for lidt f.... i at prale med et it-job i tiden......


Kom an på hvilken bil man kører selvfølgelig, men du har ret ;)
» a winner is you «
fumfumSkrevet 13/08-03 14:38 
Nu kører jeg rundt i en 12 år gammel Toyota Carina II, med tre børnesæder i.
Tro mig, man kan ikke cruise noget som helst k.... op i den.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
RonaldoRonaldoSkrevet 13/08-03 14:52, rettet 13/08-03 14:57 
SeventhSun >
FreddiE -> du ved vist ikke hvad W3C er.

Jeg er ikke den store HTML koder, men jeg ved godt hvad W3C er, ved du overhovedet hvad en DNS server er? Hvis du ikke kan svare på det simple spørgsmål, så burde du bare blande dig totalt uden om. Hyg dig på google.com

RJK, dRxL - Jeg tror bare vi stopper, vi misforstår hinanden, og jeg gider ikke skrive halve romaner om mine synspunkter som alligevel ikke er relateret til topic. ;)
yokanabsteryokanabsterSkrevet 13/08-03 15:05, rettet 13/08-03 15:06 
Foresten...har Microsoft ikke opkøbt apple(nu MAC)?
Og så er jeg foresten heller ikke for glad for microsoft's
mono-kapitalistiske Foretnings metoder...Jeg mener at monopol/eks. patent foretning) rent udsagt er noget værre lort pgr. at det stopper udvikling, øger forskellen mellem rig og fattig og gør ejerne (microsoft) til kapitalister der hovedsaglit tjener penge på opkøp og patent penge, (det er så lige lidt groft sagt. jeg har ikke meget til overs for Ekstremt ekstremt
rige firmaer,.. syntes det er grotesk når man ser verden som en helhed med de fattige lande og sådan...(dog har jeg selv en xbox :)
soon the world will be one big computer
RJKRJKSkrevet 13/08-03 15:27, rettet 13/08-03 15:28 
Det må vi hellere lade op til nogle Mac-eksperter at besvare komplet, men som jeg husker det:

Da monopolretssagen mod Microsoft under Clinton-regeringen for alvor var ved at blive til noget, så var Apple tæt på at gå fallit.

Det ville selvfølgelig have betydet at en af de "største" konkurrenter til Microsoft var forsvundet. Det anså Microsoft åbenbart som potentielt så farligt for monopolretssagen, at de skød penge ind i Apple, så de ikke gik fallit.

For at det stunt skulle virke, måtte Microsoft vel ikke ligefrem eje Apple (det var jo blot endnu "værre" for monopolsagen), så jeg går ud fra at de bare gav Apple pengene. Der var vist noget med i aftalen om, at Explorer så skulle være standardbrowser i MacOs og den slags...

Så det var vel en simpel kalkulering som så meget andet fra Microsofts side. Det kunne bedre betale sig at give penge til konkurrenten end at lade være. Det siger vel også hvor meget "konkurrent" Apple reelt er til Microsoft...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
yokanabsteryokanabsterSkrevet 13/08-03 15:43 
RJK >
Det anså Microsoft åbenbart som potentielt så farligt for monopolretssagen, at de skød penge ind i Apple, så de ikke gik fallit.

He he, verden ville jo heller ikke være den samme uden mac :)
De har jo råd til ar lave alverdens stunts, med deres penge, en dag skal de sku nok gå neden on og hjem om 1000år..
soon the world will be one big computer
SeventhSunSeventhSunSkrevet 13/08-03 16:17 
FreddiE >
... ved du overhovedet hvad en DNS server er? Hvis du ikke kan svare på det simple spørgsmål, så burde du bare blande dig totalt uden om.

Det ved jeg så godt.
Må jeg så blande mig alligevel?

Du skrev: "HTML er bare en applikation og har teknisk set intet at gøre med internettet."

For at det skulle argumentere imod RJKs indlæg om W3C og webstandarder, går jeg ud fra?

Så er det jeg siger, at hvis du ved hvad W3C er, og hvad de gør, så kan du ikke bare sige at det intet har med internettet at gøre.

Selvfølgelig - man kan lave hjemmesider uden HTML, men det er de færreste, der gør det i en eller anden form.

W3C's standarder er som en færdselslov for internettet.
M$ er i øvrigt selv med til at vedtage de standarder.

Det M$ gør med IE svarer lidt til at Ford kun lavede biler, der kørte i venstre side af vejen.
Nu kører alle folk så i den forkerte side af vejen, selvom skilte, kryds osv er lavet til at man skal køre i højre side.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
AnglachelAnglachelSkrevet 13/08-03 17:43, rettet 13/08-03 17:46 
Et par bemærkninger til diskussionen:

Den gennemgående kritik jeg synes at høre er at Microsoft laver dårlige produkter og er for rige.

For det første skal vi huske, at Microsoft ikke bare er ploppet op som verdens førende softwarefirma. De har forstået løbende, at levere det produkt masserne krævede, og stadigt kræver. En hurtig poll ville sikkert afsløre, at næsten samtlige skribenter på dette forum benytter Windows og andet Microsoft produceret software. Da der eksisterer andre alternativer end Windows betyder det altså at folk har valgt netop Microsoft Windows på grund af en lang række kvaliteter. Blandt disse er en fantastisk udbredelse af styresystemet og software pakkerne, derudover den geniale brugerflade der er lige til at gå til. For Microsoft har brugervenligt interface høj prioritet. Dette skyldes at langt størstedelen af verdens befolkning foretrækker at tingene virker umiddelbart. De færreste arbejdende mennesker gider bruge flere timer på, at få selv de ?simpleste? funktioner til at fungere.
Microsoft forstår altså at tilfredsstille kunderne!

At Microsoft skulle have akkumuleret for megen velstand er en pudsig tanke. Præcis hvornår har et firma tjent så meget at netop I ikke synes det er "retfærdigt" at de skal tjene mere. Så længe der er penge at tjene skal Microsoft selvfølgelig gøre sit for at forøge sin formue. Om det så kræver at de opkøber patenter eller konkurrenter, det er der jo intet forkert i det.

Hvis Microsoft skulle have begået en direkte ulovlighed kan de jo straffes efter gældende lovgivning, da ingen, uanset formue, er hævet over loven.
På trods af de mange teorier om industrispionage hvor Microsoft direkte skulle have stjålet et koncept er vel bare dårlige historier fra tabere der ikke har passet ordentligt på sine produkter og set de samme muligheder som Microsoft har set. Det er blot eksempler på at den kloge narrer den mindre kloge.
RJKRJKSkrevet 13/08-03 17:49, rettet 13/08-03 17:54 
Anglachel >
Hvis Microsoft skulle have begået en direkte ulovlighed kan de jo straffes efter gældende lovgivning, da ingen, uanset formue, er hævet over loven.

Nu er det så min tur til at være pessimist... Nej, sådan er det ikke i praksis... Det er der mange eksempler på.

Resten af dit indlæg lyder som om du er forvænt med Microsoft-produkter. At Microsoft-programmer og Windows i særdeleshed skulle være mere brugervenligt og fungere bedre end konkurrenter er jo direkte usandt.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SeventhSunSeventhSunSkrevet 13/08-03 17:59 
Anglachel >
Blandt disse er en fantastisk udbredelse af styresystemet og software pakkerne.

Men når nu deres softwarepakker og styresystem er mest udbredt, blandt andet fordi de har indgået ulovlige aftaler, der tvang PC handlere til at installere Windows.
Eller det samme med IE.
Eller sørgede for at IE ikke kunne af-installeres.
Så er der nogen af os, der ikke mener det er ok.

Anglachel >
derudover den geniale brugerflade der er lige til at gå til. For Microsoft har brugervenligt interface høj prioritet.

Det er på ingen måde noget M$ har opfundet.
Den grafiske brugerflade eksisterede på andre platforme mens Bill Gates sad og programmerede DOS.

Som sagt har både Mac og Linux begge 2 brugergrænseflader, der på visse områder, langt overgår Windows i brugervenlighed og "ease of use".


Anglachel >
På trods af de mange teorier om industrispionage hvor Microsoft direkte skulle have stjålet et koncept er vel bare dårlige historier fra tabere ... etc.

Hvis fremtrædende tidligere ansatte i M$ fortæller at de videofilmede andre firmaers stande til computermesser.
Blot for at kunne efterligne selve præsentationen, til næste messe - og altså ikke lave et reelt program, kun noget der lignede. Så er det vel ikke bare amnestuehistorier?

Hvis du har lyst kan du eks. også på nettet finde et internt skrivelse fra Microsoft, som er blevet bekræftet som værende ægte, hvor Linux bliver indentificeret som deres største fjende, og det skal bekæmpes med alle midler. Blandt andet ved at svine open source software til som værende fuld af fejl og virus.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
AnglachelAnglachelSkrevet 13/08-03 18:05 
RJK >
At Microsoft-programmer og Windows i særdeleshed skulle være mere brugervenligt og fungere bedre end konkurrenter er jo direkte usandt.

For det første skal det siges at jeg ikke, i mit ovenstående indlæg, ikke medregnede Apple som en direkte konkurrent, da deres software udgives til en helt anden platform.
Ydermere slår tanken mig: Hvis ikke Windows er brugerveligt og fungere tilfredstillende for den almene bruger, hvorfor er Windows da så udbredt?

Jeg har selv erfaringer med både Linux og FreeBSD, som jeg stadigt lejlighedsvis benytter. Det skal dog her nævnes at ingen af disse fungerer nær så optimalt som Windows. Dette skyldes selvfølgelig at en lang række af min hardware ikke understøttes af ovennævnte styresystemer da producenterne ikke laver drivere til disse. Grunden til dette er selvfølgelig at markedet for Linux baserede drivere og understøttelse er for småt og dermed ikke rentabelt for producenterne at bruge sin tid på.
yokanabsteryokanabsterSkrevet 13/08-03 18:15, rettet 13/08-03 18:17 
Anglachel >
RJK >
At Microsoft-programmer og Windows i særdeleshed skulle være mere brugervenligt og fungere bedre end konkurrenter er jo direkte usandt.

For det første skal det siges at jeg ikke, i mit ovenstående indlæg, ikke medregnede Apple som en direkte konkurrent, da deres software udgives til en helt anden platform.

Anglachel...Vrøvl har du overhovedet prøvet mac osx eller linux?
undskyld mig men Du taler tom snak...Eller ved noget om nettet og patent handel i det hele taget eller microsfts just-steal markedsføring...NEJ det gør du tydeligvis ikke... jeg prøver lige at finde et link til en side med eksempler urætfærdigheder i forbindelse med deres handler!

EDIT: prøv at søg "anti microsoft" på google, og se hvor mange der er uenige med dig!
soon the world will be one big computer
AnglachelAnglachelSkrevet 13/08-03 18:35, rettet 13/08-03 18:35 
Starfish >
EDIT: prøv at søg "anti microsoft" på google, og se hvor mange der er uenige med dig!

Resultat:
Søgte på nettet efter Anti Microsoft.
Resultaterne 1 - 10 ud af ca. 456,000. Søgningen tog 0.10 sekunder.

Bare fordi mange mener det samme om et emne gør det jo ikke deres mening til en sandhed.

Desuden er majoritet af siderne usaglige og kan ikke benyttes i en argumentation.
Det er tydeligt at folk er misundelig på en af verdens rigeste mænd, men mange har en tendens til at glemme at velstand ikke rammer den heldige, men den dygtige.
78 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig