X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Blood Gulch CTF taktikker


Svar
OkottaOkottaSkrevet 12/08-03 11:09 
Lad mig starte med at sige - så jeg ikke senere bliver klantret for det - at BG er den bedste multiplayer bane i Halo; Den er sublim, genialt designet, og tilpas stor. Sådan - så er det sagt.

Men når det så er sagt, så nægter jeg at tro på, at Bungie mente, dengang de designede banen, at det egentligt bare skulle gå ud på, at én fra hvert team skulle sidde og campe ved de to teleportere, imens ens teammates skulle ligge og fræse rundt, henover banen, i en Warthog, for således at kunne køre ind på den fjendtlige base, og stjæle flaget.

Det er nærmest komplet idiotisk, bare at fræse henover midten i en Warthog, imens de andre står og skyder på én, samt skyder TVÆRS over banen - det ender på et tidspunkt med at man bliver ramt af en teammate, eller man selv kører en teammate over, fordi han står og hænger derude - for at ramme det andet holds sniper, som står og camper ved deres teleport.

HVORFOR bruger man ikke de to bjerge til noget mere? Hvorfor bruger man ikke hulen i det ene bjerg? I hulen ligger der et overshield + pistol ammo, og man kan snige sig uset hen til modstanderens base, og drøne ind og hente flaget. Bagefter kan man smutte i teleporteren - med mindre der selvfølgelig sidder en anden og camper ved den(!) - eller snige sig tilbage via. et af de to bjerge + hulen i det ene bjerg.

Men NEJ; Denne taktik bruges slet ikke af de såkaldte "elite spillere" - det er ihvertfald hvad jeg bliver fortalt. Faktisk handler det bare om, på BG, at campe ved teleports, og fræse henover i en Warthog, for derefter at nærmest crashe jeepen ind i basen, og forsøge at stjæle flaget.

Efter jeg er begyndt at spille med, og mod, disse såkaldte "elite spillere", så er det som om at Halo bevæger sig mere og mere i retning af et PC spil, og mere og mere ligner en bastard version af en omgang Counter Strike, hvor folk osse bare sidder og camper, hvis de ikke kan finde ud af andet.

Jeg har hentet masser af flag, ved at bruge bjergene og hulen, men jeg har nærmest intet hentet, ved at ligge og tæve rundt i en Warthog, imens min teammate sidder og skyder imod den anden teleport.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/08-03 11:47 
Den er fed nok, men efter min mening er Hang 'Em High langt den bedste.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BatemanBatemanSkrevet 12/08-03 12:39 
Jeg kan ikke genkende disse taktikker, men det skyldes muligvis at vi altid spiller med All vehicles.

Og en person der camper ved en teleport er så godt som død indenfor 30 sekunder.

Hvis det er så et stort problem med teleportene, så block dem dog!

P.S: Du klarer aldrig vejen rundt i bjergene, hvis en modstander har en sniper rifle eller rocket launcher :)
Bateman - PesCup Champion 2002 - 2005
The GuardiansThe GuardiansSkrevet 12/08-03 14:15 
Jeg har aldrig brugt den taktik da jeg ikke kender til den. Men den gang at jeg kunne få xbc til at virke, plejet jeg og min temeate bare at hoppe op i en Warthog og så storme hen til modstanderens base og tage flaget.

Jeg tror da også det ville kede mig bare at stå og vente ved en teleporter.
I have witnessed countless empires break before me.Spiller nu: Halo 2 [Limited Collect..., Elder Scrolls IV, The: ..., Battlefield 2: Modern C...
PlaykidPlaykidSkrevet 12/08-03 14:23 
Jeg synes kommunikationen mangler, hvis man altså ikke har aftalt taktik på forhånd.
Ellers plejer jeg at snuppe sniperen og en pistol og satse på at løbe rundt i banen.
Ellers er en af mine andre taktikker at snuppe en assult riffel og en pistol og drøne lige ind i fjendens base (hvis der kun spilles med wartog).
Men jeg synes at man mangle en interaktiv kommunikationen mellem spillerne.
Spiller nu: Halo 3
BatemanBatemanSkrevet 12/08-03 14:28 
Prøv at spille med dine venner, det åbner en helt ny dimension af spillet. (især skænderierne :D )
Bateman - PesCup Champion 2002 - 2005
PlaykidPlaykidSkrevet 12/08-03 14:31, rettet 12/08-03 14:34 
De er begyndt at lukke af for samtaler mellem mig, siden at jeg er ret god til at køre dem over ved et uheld;)
Men jo, det er helt klart sjovere end at spille alene på en Xbox.
Spiller nu: Halo 3
Bede-xBede-xSkrevet 14/08-03 12:54 
Bateman >
P.S: Du klarer aldrig vejen rundt i bjergene, hvis en modstander har en sniper rifle eller rocket launcher :)

Jeg vil også klart holde mig fra bjergene i CTF. Søg lidt rundt på nette så finder du nok nogle guides.

Fx denne :http://1337guide.com/

Du kan også prøve at søge på nogle af linksene fra denne side:http://halo.bungie.org/links.html

Bemærk at den første guide anbefaler dig at holde fra bjergene i CTF.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 14/08-03 12:56 
Bateman >
Prøv at spille med dine venner, det åbner en helt ny dimension af spillet. (især skænderierne :D )

Helt sikkert. Denne tråd er måske nok opstået af en diskussion mig og Okotta havde da vi spillede. Han vil bare op i bjergene...

Oh, disse herlige diskussioner :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
OkottaOkottaSkrevet 14/08-03 15:38 
Når alle andre render rundt ude midt på banen, og det ikke er til at komme nogen steder, så vil jeg klart foretrække at at ta' turen rundt i bjergene, når jeg skal hente flaget.

Det er da li'som logisk; Man ta'r den vej, hvor man helst ikke vil opdages, når man vil hente flaget.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
PlaykidPlaykidSkrevet 14/08-03 16:42 
Man bliver opdaget hvis man kører med wartog i bjergene, men ellers er det faktisk en god overraskelses teknik hvis man kommer hen til de rødes base på den måde.
Spiller nu: Halo 3
DunwichDunwichSkrevet 31/08-21 00:49 
Min nye veninde, som spiller CoD MP og Warzone på hardcore højt plan, spurgte mig om Halo var godt - hun har aldrig spillet det; Ejer “kun” en PS4, og har aldrig spillet Xbox.

Jeg kunne jo kun svare positivt til spørgsmålet, af åbenlyse årsager, så vi bootede MCC op, og hun fik en Xbox controller i hånden. Efter at have fundet ud af, at left trigger IKKE aimer down sight, som i CoD, men kaster håndgranater, tog Fanden ved hende: “Jeg skal lige ændre lidt ved styringen” kan jeg huske hun sagde, og så satte hun den til “Recon”, hed den, så vidt jeg husker, og så står det meste i en tåge, hvad der ellers skete, udover at vi havde det skide sjovt, og hun vandt to ud af tre kampe, på både Hang em High og Blood Gulch. Jeg anede ikke, at “kun” to spillere, mod hinanden, kunne være så sjovt på feks disse to baner; Det synes jeg aldrig det har været før, men måske husker jeg forkert. Jeg anede heller ikke, at der var en flammekaster, på Hang em High, men det er også lang tid siden og jeg er gammel.

Ingen af os brugte i øvrigt bjergene og/eller hulerne; Vi spillede med all vehicles, og det var så samtidigt første gang, jeg prøvede MP i Halo, flyvende i en Banshee, på Blood Gulch. Det har man da ikke kunne før MCC, har man? Men igen, jeg er blevet gammel, og husker ikke alle detaljerne i MP mere.

Nå, men nu vil hun købe en Series S her til den første, og så komme online på den, så jeg har flere straffe at se frem til, ser det ud til, og jeg glæder mig.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig