X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Bedste spil nogensinde


Svar
PvtSommerPvtSommerSkrevet 11/08-03 17:37 
Synes helt klart at det må være... hmm...

Zelda eller Mario... Det er de spil jeg ALTID kan spille igen og igen og igen...

PC spil holder ganske simpelt ikke i længden... udover settlers ;)
"And sheppards we shall be..."
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 11/08-03 17:39 
Mario OG Zelda. Intet nærmer sig disse to serier IMO.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
TurricanTurricanSkrevet 11/08-03 17:39 
SF2 CE!
The Gods pause for a moment...
SephirothSephirothSkrevet 11/08-03 17:54 
Igen...?

Jamen hovsa!
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
Le RoofLe RoofSkrevet 11/08-03 18:08 
Phantasy Star (SMS) - spillet har været mit kæreste eje siden '89 :)
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
NaieraNaieraSkrevet 11/08-03 18:11, rettet 11/08-03 18:12 
Turrican >
SF2 CE!

Pff!

MOTW!

;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
TurricanTurricanSkrevet 11/08-03 18:27 
Er det til at få fat i for penge? Jeg har jo aldrig prøvet det...
The Gods pause for a moment...
NaieraNaieraSkrevet 11/08-03 18:29, rettet 11/08-03 19:46 
Besked sendt for at holde emnet på sporet...

Personligt ville jeg nok sige FFVII, men efter at have spillet (og gennemført) en masse andre fremragende RPG'er, er jeg kommet en smule i tvivl, men kun lidt ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ComradeComradeSkrevet 11/08-03 19:04 
Star Wars: KoTOR.
Intet spil har formået at underholde så godt, som det har IMO.

Men ellers er der jo Civilazation 1+2 og Zelda: Ocarina of time.
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
NaieraNaieraSkrevet 11/08-03 19:10 
KOTOR, der kom for tre uger siden? Skal vi nu ikke lige se om det kan klare sig på længere sigt?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JAAJAASkrevet 11/08-03 19:30 
FFVII ville nok også være mit bud, men Sega Rally Championship giver det kamp til stregen.
RitesRitesSkrevet 11/08-03 19:55 
FFVII selvfølgelig.

En konsolejers bibel.
» a winner is you «
PalsgaardPalsgaardSkrevet 11/08-03 20:03 
Jeg holder nok som eneste mand?, på:
TETRIS !!!! den version til den første Gameboy !!!
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
PvtSommerPvtSommerSkrevet 11/08-03 20:04 
Hmm skummelt. Var faktisk ikke mig der startede dette topic.

Der var tomt, og jeg skrev en reply :D

Mario OG Zelda ja... De spil lever endnu... Begge ældre end mormor, næsten.
"And sheppards we shall be..."
Star SoldierStar SoldierSkrevet 11/08-03 20:29, rettet 11/08-03 21:26 
ICO og Ocarina of time er nok det nærmeste jeg kommer, men der er så mange andre som har været gode (dengang de kom frem), hvad med Resident Evil da hundene sprang igennem vinduet første gang?, det var sku cool nok :)

Ellers har næsten alle været fra Nintendo (Mario, Super Metroid osv.).

Et spil som jeg også har været vild med og gerne vil se en toer af er Vagrant Story, nice.
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
Zzap!Zzap!Skrevet 11/08-03 21:41, rettet 11/08-03 21:43 
Hmm... at vælge det bedste spil nogensinde? Det er som at skulle vælge sit ynglings musik album, eller bedste film: Umuligt.
Men hvis nogen satte mig en pistol for panden og sagde: Vælg!
Så ville jeg nok sige, Mario 64.

Det spil har alt, inklusiv en køkkenvask (fyldt med kviksølv)! Udover at være næsten perfekt, i alle henseender der kan beskrives med ord, har det også det drys "magi", som kun ganske få spilskabere har en pose af.
Born to kill space
tastasSkrevet 11/08-03 22:13 
Yndlings Musik album: Pink Floyd - Dark Side of the Moon
Yndlings Film: Monty Pynthon - Quest for the Holy Grail

Det var ikke så svært ;p

Spil er lidt være - dem jeg har brugt mest tid på er Quake III og Transport Tycoon Deluxe, meeen nok ikke de 'bedste' - det må nok for mit vedkommende være et slag mellem Final Fantasy VII / Zelda: TWW!ALTP / Metroid Prime
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
Zzap!Zzap!Skrevet 11/08-03 22:28 
Jeg ved ikke, men måske er det fordi du ikke har set så mange film, og hørt så mange albums endnu (nu ved jeg ikke hvor gammel du er (du behøver ikke at sige det))

Personligt ville jeg have utroligt svært ved at vælge mellem for eksempel, Citizen Kane, 2001 aSO, Bambi, De syv samuraier eller en hel femte film.
Der er trods alt så meget godt, men først og fremmest forskelligt derude, at det ikke ville være fair at vælge een som den bedste, for de bedste film, spil og albums er gode på deres egne præmisser.
Born to kill space
dchangdchangSkrevet 11/08-03 22:35 
Bedste spil er for mit vedkommende nok The Legend Of Zelda og Metroid. Generelt er alle de bedste spil, imo, lavet til NES.

Bedste album er enten Radiohead's "Ok Computer" eller Plaid's "Double Figure" (tvivler på at mange er enig med mig på det sidste forslag)

Bedste film er nok sværere at få øje på, men "The Usual Suspects" er nok ikke langt fra.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
Homer00Homer00Skrevet 11/08-03 22:40 
Bedste spil: Er nok Golden Axe

Bedste cd : Metallica (Master of Puppets eller Ride The Lightning)

Bedste film : Matrix
Must eat - So cheap...
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 11/08-03 22:47 
Kan godt lide Samba De Amigo lige pt.

Hører ikke så meget musik, men af film elsker jeg Austin Powers-serien :P
Zzap!Zzap!Skrevet 11/08-03 22:54 
Husk nu på at det med film og albums, kun var et eksempel, det er ikke sikkert at den originale thread opretter, eller modsene synes det er fedt med alt det offtopic?

Men jeg kan nu alligevel ikke dy mig, he he.
Hvordan kan det være, at når der skal vælges "bedste" film og album, så er det stort set altid noget fra de sidste 5-10 år? Som i ovenstående post.
IMPs liste over "best movies ever" er et gruopvækkende eksempel på dét.
Er det fordi folk har meget kort hukommelse, eller meget ringe evne til at abstrahere, fra ting der ikke er lige præcis op af den "dagens mode"?
Det er jo ikke fordi kunstnerne er blevet bedre og bedre med årene, IMO er den generelle kvalitet nærmest konstant (dog igen IMO, med et temmelig stort dyk ned, fra midt-halvfemserne og frem).
Born to kill space
tastasSkrevet 11/08-03 23:17, rettet 11/08-03 23:20 
Ganske enig med dig ;)

Og at PF's DSM er 30 år gamle er for mig ufatteligt.

Nu valgte jeg så også kun ovenstående film/album grundet i, at jeg simpelthen ikke bliver træt af dem.
Pink Floyd's DSM er jeg ganske overbevist om, vil blive et album jeg altid vil finde godt. Når det er sagt kører det jo heller ikke 24/7 i anlægget...Der bliver plads til lidt andet PF, Beatles, Radiohead og hvad man nu lige har lyst til.
Nu opfattede jeg dette lidt som i en "øde ø sitaution" og tog nogle valg som jeg mener jeg selv kan stå ganske godt inden for. Selvom jeg vil savne The Wall, Ok Computer eller Zelda: OOT, var de førnævnte noget jeg abeslut ikke ville begræde at strande med.

Do it make sense?
Sikkert ik' ;)

Og min alder...21, nu sagde jeg det :/
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
millenniummillenniumSkrevet 12/08-03 09:09 
Verdens bedste spil?
Hmm det er ikke nogen som ligger på min personlige top5 (anden tråd), men når jeg i dag ser på Pac Man og Paradroid, kan jeg blive meget positivt overasket over deres evne til at opretholde et fantastisk gameplay gennem en næsten uhørt simplicitet. Idéen bag disse spil er uvuderlige.

Bedste album?
Jeg holder nok på min personlige erfaringer, og mener at Nine Inch Nails "Pretty Hate Machine" er ét af de mest gennemførte albums jeg nogensiden har købt.

Bedste film?
Efter jeg fornylig genså Godfather blev jeg atter påmindet hvorfor denne filmen igen og igen holder sig på toppen over filmhistoriske mesterværker. Det sygeligt så god den film er.
The medium is the message.
yokanabsteryokanabsterSkrevet 12/08-03 15:35 
Bedste spil...Bedste spil...Bedste spil...
Alt til alt HALO, men nu er jeg jo også fanatisk fan så deeet.
Det spil har jeg spillet siden det kom ud, og det underholder mig stadig.
Ingen dumme kommentarer...Dette er dog også pgr. de to bøger til spillet jeg har læst. Universet ud over spillet facsinerer mig! "Det er jo bare et fps" ja, men kigger man lige lidt ud over skudlinierne finder man et af de mest gennem detaljerede spil både historie og detalje mæssigt...efter min mening!
Det er altså historien bag!

Det syntes jeg bare!

Dog var super mario 2 også vildt, husker stadig boss banen med de store morgenstjerner der hang ned fra loftet! ( fra 93 eller noget!
soon the world will be one big computer
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/08-03 15:57 
Bedste Spil: Phantasy Star Online (DC / GC)
Spiller nu: Phantasy Star IV
RonaldoRonaldoSkrevet 12/08-03 16:44 
You gotta be kidding...
RitesRitesSkrevet 12/08-03 16:49 
Ja, hvis noget er det Xbox med voice support...
» a winner is you «
Anders_JensenAnders_JensenSkrevet 12/08-03 16:56 
PvtSommer >
Begge ældre end mormor.

Ikke ældre end min Mormor ;)
Sælg mig en Xbox =)
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 12/08-03 17:20, rettet 12/08-03 17:21 
Konsolkongen >
Bedste Spil: Phantasy Star Online (DC / GC)

Drunk as a skunk!
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
Zzap!Zzap!Skrevet 12/08-03 18:32 
Starfish >
Bedste spil...Bedste spil...Bedste spil...
Alt til alt HALO, men nu er jeg jo også fanatisk fan så deeet.
Det spil har jeg spillet siden det kom ud, og det underholder mig stadig.
Ingen dumme kommentarer...Dette er dog også pgr. de to bøger til spillet jeg har læst. Universet ud over spillet facsinerer mig! "Det er jo bare et fps" ja, men kigger man lige lidt ud over skudlinierne finder man et af de mest gennem detaljerede spil både historie og detalje mæssigt...efter min mening!
Det er altså historien bag!

Hvis du er så glad for Halo, skulle du måske også kigge lidt på de tre Marathon spil til Mac, de er grundlaget for Halo.
Halo er en slags semi-fortsættelse, til hvad mange regner for de bedste Fps.er nogen sinde.
http://www.bungie.com/products/products.htm
Born to kill space
yokanabsteryokanabsterSkrevet 12/08-03 19:01 
Zzap! >
Hvis du er så glad for Halo, skulle du måske også kigge lidt på de tre Marathon spil til Mac.

Yep, jeg er så glad at jeg allerede spiller dem :)
Fantastiske spil!
soon the world will be one big computer
ComradeComradeSkrevet 12/08-03 20:23 
Naiera >
KOTOR, der kom for tre uger siden? Skal vi nu ikke lige se om det kan klare sig på længere sigt?

Det har en fantastisk replay value. Er allerede ved at gennemføre det for anden gang, denne gang på The Dark Side.
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
NaieraNaieraSkrevet 12/08-03 20:47 
Ja, men du ved ikke hvor godt du synes det er om et år...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
quadquadSkrevet 12/08-03 20:53 
Derfor kan det vel sagtens være verdens bedste spil for ham :) Også selvom i snakker om replay-value ;)
CronossCronossSkrevet 12/08-03 22:07, rettet 12/08-03 22:08 
Morrowind er uden tvivl det bedste spil jeg har spillet, og også det jeg uden bare den mindste sammenligning har brugt længest tid på!
Ultima VII kommer rigtigt tæt på, men var nok ikke helt gammel nok da det udkom til fuldt ud at nyde det. Spiller det dog stadigvæk meget.

Min største spiloplevelse har derimod været Silent Hill 2. Aldrig før har noget medie (TV, film, spil - musik undtaget, det er mit liv ;) grebet mig så voldsomt og efterladt et så stort indtryk på mig. Jeg var simpelthen rystet i så lang tid efter spillet, at jeg stadigvæk husker selv den mindste detalje. Gameplaymæssigt er det dog ikke noget særligt.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/08-03 22:21 
Born2Play >
Drunk as a skunk!

Ja... hvis ikke du kan li' det, så er det jo bare dit problem. Jeg elsker det spil og sårn er det bare!
Spiller nu: Phantasy Star IV
JAAJAASkrevet 12/08-03 23:10, rettet 12/08-03 23:11 
Havde helt glemt Paradroid. Nu har jeg et dilemma.

Det spil bliver aldrig gammelt.
millenniummillenniumSkrevet 13/08-03 08:59 
Zzap! >
Hvis du er så glad for Halo, skulle du måske også kigge lidt på de tre Marathon spil til Mac, de er grundlaget for Halo.
Halo er en slags semi-fortsættelse, til hvad mange regner for de bedste Fps.er nogen sinde.

Wow - Marathon-serien! Den havde jeg næsten helt glemt. Som Mac-bruger har jeg tilbragt uendelig lang tid på disse (gennemførte dog kun ét'eren). Som FPS var det klart overlegen i forhold til alle daværende PC FPS'er, men sikkert fordi det var et mac-spil, endte det med at være ret overset, desværre. Et øjebliks stilhed for Marathon, tak. :)
The medium is the message.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig