X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

SMS II/Megadrive II Spørgsmål


Svar
JAAJAASkrevet 11/08-03 00:10 
Måske kan en af jer kloge hoveder hjælpe mig med følgende spørgsmål:

1: Kan man bruge et ganske almindeligt TV kabel (f. eks. et standard videomaskine til TV kabel) til at koble en SMS II til et TV?

2: Er der et sted i Danmark, hvor man kan få fat i et Megadrive II TV kabel til en fair pris?

Håber i kan hjælpe.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/08-03 00:23 
Ja... hvis det kan gå i maskinen så kan du.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JAAJAASkrevet 11/08-03 02:19 
Jo, tak ;)

Spørgsmålet går på, om et sådant kabel rent faktisk GÅR i maskinen.
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 11/08-03 06:51 
Så vidt jeg ved er der ingen steder i DK der sælger dem (men hvis du nu bare kan bruge sådan et standard kabel, er det nok ikke så svært at finde.) Ellers kan du evt prøve at kigge lidt på Ebay, der er mange der sælger de originale kabler til højst et par pund... Så er du i hvert fald sikker på at de går i maskinen :)
msxtrdmsxtrdSkrevet 11/08-03 09:51 
>1: Kan man bruge et ganske almindeligt TV kabel (f. eks. et standard videomaskine til TV kabel) til at koble en SMS II til et TV?

Nej.
Dit kabel skal have et rundt AV stik som skal ind i SMS2, og i den anden ande antenne stik.
NaieraNaieraSkrevet 11/08-03 09:56, rettet 11/08-03 09:56 
Benyt venligst Quote funktionen for fremtiden.

Tak.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 11/08-03 11:30 
JAA >
2: Er der et sted i Danmark, hvor man kan få fat i et Megadrive II TV kabel til en fair pris?

Det er ikke et kabel, men en RF unit du skal bruge (ordkløver? ;)). Hvis det er, så tror jeg at jeg har ekstra.

Men hvorfor ikke bruge composite eller RGB, når maskinen understøtter det? Kablerne kan købes for £10-agtigt (noget smartere end at lave dem selv, da stikkene er umulige at få fat på).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JAAJAASkrevet 11/08-03 15:06 
Tak for svarene alle sammen. Jeg kunne ikke finde konkret information om SMS II indgangen, og tænkte, at det måske var lige som på Spectrum og C64, hvor man bare kunne smide et almindeligt TV kabel i.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/08-03 15:34 
Min fætter brugte ihvertfald et SMS RF stik til hans C64. Så det må kunne lade sig gøre!
Spiller nu: Phantasy Star IV
JAAJAASkrevet 11/08-03 15:36 
Ok. Så er forvirringen vist komplet. :)
dRxLdRxLSkrevet 11/08-03 15:58, rettet 11/08-03 15:58 
Nu bliver jeg lidt i tvivl RJK. Du har min SMS og der sidder der et rundt stik med en masse pins i. Er det RGB udgangen? Sidder der et tilsvarende stik i 2'eren?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 11/08-03 16:05 
dRxL >
Du har min SMS og der sidder der et rundt stik med en masse pins i. Er det RGB udgangen?

Yes. Der er RGB, composite og monolyd.

Sidder der et tilsvarende stik i 2'eren?

Nej. Der er kun RF udgang på (skrabe-model).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
msxtrdmsxtrdSkrevet 11/08-03 16:30 
Konsolkongen: Vel, RF stik og AV stik er ikke lige frem komaptible. C64 må have et AV (banan stik) lignende udtag som er i de fleste gamle 8 bit maskiner/ sms2/atari 2600 /atari 7800 etc. Så kan jeg være med på at RF adapteren passer, men ej et alm. RF kabel.
JAAJAASkrevet 11/08-03 17:29, rettet 11/08-03 17:31 
Så hudt jeg visker er der en ganske almindelig RF udgang på C64, ganske som på en videobåndoptager.

Det er ved at være lidt pinligt, at vi med vores samlede konsolkløgt endnu ikke har fundet et entydigt svar på spørgsmålet :P
TurricanTurricanSkrevet 11/08-03 17:52 
RJK >
Men hvorfor ikke bruge composite eller RGB, når maskinen understøtter det? Kablerne kan købes for £10-agtigt (noget smartere end at lave dem selv, da stikkene er umulige at få fat på).

Ja undskyld hvis jeg er dum, men som du selv skriver længere nede har II´eren kun RF udgang. Betyder det ikke at maskinen er begrænset til RF signal?
The Gods pause for a moment...
NaieraNaieraSkrevet 11/08-03 18:09 
Nu snakker vi så også MegaDrive II, og den klarer det hele, udover S...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
TurricanTurricanSkrevet 11/08-03 18:28 
Ahh, jeg VAR altså lidt dum... :)
The Gods pause for a moment...
JAAJAASkrevet 14/08-03 02:46, rettet 14/08-03 02:46 
Så har jeg da svaret på SMS II spørgsmålet. Den ankom i dag, og den virker upåklageligt med et ganske almindeligt antennekabel a la Bilka.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig