X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Notion - god til lister/databaser for spil, film mv.


Reply
jaesjaesSkrevet 21/05-20 20:44 
Jeg har i et par måneder brugt "alt-i-ét-værktøjet" Notion til en god slat opgaver og projekter.

I anledning af, at den gratis version har fået fjernet sin største begrænsning (antal "byggeklodser") - og fordi Notion er god til at holde styr på fx sin spil- eller filmsamling, kommende spil, og meget andet - skriver jeg lidt om det her.

Meget kort er Notion digitale "bygge-klodser" man placerer på sider, og kan udover til spil, film m.m. bruges til fx to do-lister, projektstyring privat eller på arbejde, wikis, noter, simple hjemmesider/blogs og meget andet.
Findes som app til Windows, Mac, Android og iOS, men kan også bruges direkte i en browser.

Som meget andet "alt-i-ét-værktøj", er Notion ikke lige god til alt, men det er fedt at kunne skære ned på apps og tjenester, og endda gratis, og der er funktioner som ligger i den gode ende uanset sammenligningen.

Jeg står gerne til rådighed for spørgsmål, fx om specifikke muligheder eller funktioner :)

---

Hvordan bruges Notion?
- Man kan enten bruge en skabelon, eller selv trække byggeklodserne rundt på hver side

Er der nogen avancerede funktioner?
- Databaser - tænk Excel-tabeller som kan forbindes, og har forskellige visninger (som tabel, firkanter, liste, kalender og bræt)
- Man kan indsætte simple formler/scripts til at udvide funktionerne i databaserne

Hjemmesiden:
https://www.notion.so/
- der er animationer af de fleste features + link til mange skabeloner (man kan også finde flere skabeloner via Google) - skabeloner kan ses uden at have profil.

Billeder fra en spil-skabelon med tre forskellige visninger og filtre (ikke min database/samling):
Notion - god til lister/databaser for spil, film mv.
Notion - god til lister/databaser for spil, film mv.
Notion - god til lister/databaser for spil, film mv.
Login for at besvare
Username
Password
Remember me