X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Ori and The Will of the Wisps


Reply
quadquadSkrevet 26/03-20 18:56, rettet 26/03-20 19:49 
Efter alt for mange års ventetid er fortsættelsen her endelig. Jeg er stadig helt vild med 1'eren, så mine forventninger har været skyhøje. Heldigvis spiller det stadig fremragende og rammer godt en balance mellem udforskning, kamp og gådeløsning.
Jeg er dog ikke helt overbevist om at spillet var klar til udgivelse endnu, der er på trods af tre patches stadigvæk jævnlige småbugs, der enten kræver load af et tidligere save eller genstart af spillet. Derudover er der et par moves der er kontekstafhængige, som bare ikke virker godt nok til et spil hvor det er så vigtigt at have et godt flow.
Musikken er igen sublim og grafikken, igen, muligvis det flotteste set i genren.
Sværhedsgraden har fået hak op, samtidig med at det omdiskuterede save-system er fjernet og erstattet af traditionelle check points.

SPOILER-TEKST:
Historien er nær den samme, så den emotionelle effekt man oplevede i 1'eren, udebliver fuldstændig. Jeg tror egentlig at historien fungerede så godt i 1'eren ved et rent lykketræf. Det har de åbenbart været klar over, fordi de har ikke engang forsøgt at ramme andre tangenter denne gang.

Nu hvor der er mulighed for Xbox Game Pass til 10,- ville jeg ikke tøve med at få det spillet, men vil man gerne købe det fysisk, ville jeg vente indtil et par patches mere og en prisnedsættelse. Så får man forhåbentlig også en oplevelse der er tættere på 10/10.
quadquadSkrevet 07/04-20 08:45, rettet 07/04-20 08:46 
Så kom endelig den patch, der burde have været der day one.

Nu er der ikke mange undskyldninger tilbage. Det er stadig muligt at spille for 10kr på Xbox game pass.


Patch
Login for at besvare
Username
Password
Remember me