X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Star Wars Jedi: Fallen Order


Svar
millenniummillenniumSkrevet 01/01 11:11 
Det landede under juletræet i år, så jeg har haft rigeligt tid til at finde Kraften og danne mig en holdning. Imponerende hvordan et spil som, efter første gameplay-demo virkede så intetsigende, stik mod forventningerne er et solidt AAA-spil af høj kvalitet. Jeg har ikke spillet Dark Souls, men er blevet mindet om hvor meget Fallen Order har stjålet fra det - på den gode måde.

Det gode:
- Savepoints er virkelig sparsomt doseret. Man får ikke et nyt forsøg serveret på et sølvfad hvis man dummer sig. På enkelte sektioner hvor man skal rutsje nær afgrunde eller hvor risikoen for fejltrin er høj, bliver man hurtigt transporteret tilbage til sektionens begyndelse - det er kun fair, da det ellers havde været en kæmpe irritation.

- Hvis jeg handler overilet, er utålmodig eller uopmærksom, så bliver jeg prompte straffet for det. “Hovsa, jeg studerende ikke området inden jeg løb igennem det, og overså det monster som torperede mig fra siden”. Et respawn til sidste savepoint tager lang tid, og imens kan jeg tænke over mine fejltrin og taktik til næste forsøg.

- Jeg synes virkelig ikke spillet tager spilleren i hånden. F.eks. ved at give guides eller skrue ned for sværhedsgraden hvis spilleren mister fremdrift (som andre spil har hang til): Spiller det på Jedi Master niveau som er tilpas svært og fair for mit niveau.

- Kæmpe kærlighed til Star Wars universet. Eminent artwork.

Det dårlige:
- Hvis det er en dårlig ting. Måske ærgerligt at nye AAA-spil ikke har fantasi til andet end, at stjæle/genbruge de bedste ingredienser og idéer fra andre spil.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 02/01 08:59, rettet 02/01 09:09 
Star Wars: Jedi: Fallen Order: EA er i store brede træk ret meget af hvad jeg havde håbet. En genoplevelse af en knap-så-gammel alder indenfor spilhistorien som jeg ikke havde forestillet mig at jeg nogensinde skulle være nostalgisk for, navnligt PS2/Gamecube generationen, med spil som Prince of Persia Sands of Time, osv. Det føles som om spillet er lavet over præcis den samme tankegang.

Jeg ville ikke klandre det for at være fantasiløst. Jeg er enig i at stort selt alting det gør er set før, eller direkte løftet fra andre spil. Men det kan jeg nu ikke se det store problem med, det er ikke fordi det føles som en kopi af noget.
Tværtimod synes jeg at Star Wars: Jedi: Fallen Order: EA er rigtig godt til at have valgt én vision for hvilken type spil det skal være, og har skåret ind til benet og holdt sig til det, uden så meget andet AAA-bras. I stedet for bare at smide "alt det der skal være" i alle moderne spil ind i bunken, har det taget præcis de elementer der rent faktisk giver mening, og det føles langt mere strømlignet.
En ting der slog mig som lidt irriterende, er at en stor del af spillets design er baseret på at finde hemmelige kister rundt omkring. Men udover et par stimpacks finder man aldrig noget "brugbart". Størstedelen er ponchoer og nye kosmetiske knapper til et lyssværd man knap kan se på skærmen alligevel. Men jeg tænker at et af Respawns mål med spillet må have været at bevidst undgå den slags inventory- og overload af stat/level-jank som blandt andet tyngede den ellers også rigtig velgjorte God of War revival, og rigtig rigtig mange andre moderne spil. Og jeg har vildt meget respekt for at de har været i stand til at holde sig på den sti, og stadig kunne retfærdiggøre spillet over for EA! Det taler da til dets kvaliteter.

Jeg har heller ikke set det som en reel AAA-titel. Måske er det? Det har bestemt ikke været billigt, men jeg tror budgettet er bevidst hold lavt nok til at spillet ikke har været så stor en risiko for EA, og det tror jeg også er et win/win scenarie for alle. Men det kan også godt være at de bare har spredt budgettet tyndt udover et spil der rækker bredere. For der er da godt nok voldsomt mange fantastiske setpieces undervejs, og på den måde føles det ikke som om der er sparet på noget - men på andre områder virker det lidt billigt og forhastet. Det er nok et af de mest buggy spil jeg længe har oplevet hvis vi ser bort fra Bloodstained. Jeg ved ikke om PS4-porten bare er dårlig, eller om mange af de issues jeg oplever er elimineret på Pro'en? Her tænker jeg på ret voldsomme texture pop-ins, underlige små freezes og skips rundt omkring, især under cutscenes, figurer der ryger ind i T-poses i et splitsekund, manglende øjenlåg(!) osv. Masser og masser af den slags, udover de reelle programmeringsbugs som jeg forestiller mig eksisterer i alle udgaver af spillet.
Dog endnu ikke noget der har ødelagt oplevelsen for mig, selvom jeg et øjeblik var bange for at mit savegame var ødelagt, da jeg faldt gennem gulvet og overlevede, uden nogen vej ud.

Jeg har ikke spillet Dark Souls, men er blevet mindet om hvor meget Fallen Order har stjålet fra det - på den gode måde.

Jeg synes det er meget småt med ting der er "stjålet" fra Dark Souls. Selve healing-mekanismen med et lager der reloades ved checkpoints er den samme, men efter ming mening bør næsten alle moderne actionspil stjæle den mekanik, det er uendeligt meget bedre end en stor stak consumables.

Derudover tænker jeg det nok er banedesignet der tænkes på, når folk har draget paraleller til Souls-serien?
Ikke at banerne minder vildt meget om et Dark Souls-design, men det følger en filosofi der bygger på at få områderne til at virke mere "ægte" ved at guide spilleren rundt i et kompleks, der gradvist åbner for tidligere låste døre og andre former for genveje, så man havner de steder man allerede har været, og får et bedre samlet indtryk af spilverdenens layout.
Det er selvfølgelig ikke Dark Souls, der har opfundet den tankegang, men hvis det har været med til at putte den tilbage på verdenskortet, så ser jeg det absolut kun som en positiv ting at andre spil er begyndt at løfte den, for der er ingen tvivl om at det giver en langt bedre oplevelse af spillets verden. Det er også noget af det der går tilbage til King's Field-serien, i særdeleshed 4'eren der er bygget omkring ét kæmpestort kompleks som er hele spillets omdrejningspunkt. Og det var for den sags skyld også et af de elementer der fangede mig ved Ico i sin tid.

Ellers synes jeg ikke der er meget Souls over Star Wars: Jedi: Fallen Order: EA, og det gør sådan set heller ikke noget. Det er sin egen ting, og som du selv siger så er oplevelsen af at se Star Wars-universet indefra helt fantastisk udført. Ikke overraskende bliver jeg mindet meget om Jedi Knight, der stadig i dag er et af mine yndlingsspil i FPS-genren, og især på baggrund af de seneste film-fiaskoer, er det virkelig rart at se dette perspektiv på Star Wars igen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Toki, Tetris Effect, Shadow Tower: Abyss
SumezSumezSkrevet 02/01 09:09, rettet 02/01 09:09 
Mht. udfordringen så er jeg fint underholdt, men jeg spiller også på Jedi Master, og spillet er stadig voldsomt nemt. Bevares, jeg dør da af og til og sådan, men helt generelt kæmper jeg mig vej gennem spillet uden at spille særlig godt. Jeg bruger force powers og tæsker bare tilfældigt løs på fjenderne, og fejler konstant mine pareringer i nærkamp, men det er meget sjældent jeg bliver reelt straffet for det.
Checkpoints er spredt liberalt nok ud til at man sagtens kan være rimelig gavmild med sin brug af stimpacks uden det nogensinde bliver et problem.

Jeg er dog bange for at sætte sværhedsgraden længere op. Alle har anbefalet Jedi Master, og jeg ved ikke om spillet er "godt nok" til at kunne bære en hårdere indstilling i første gennemspilning?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Toki, Tetris Effect, Shadow Tower: Abyss
millenniummillenniumSkrevet 02/01 09:27 
Jeg troede også der var en pointe i, at gå på skattejagt og finde nye dele til mit lyssværd, indtil jeg når tilbage til rumskibet, finder arbejdsbordet og opdager ... at det er rent og skær æstetik. Man kan (umiddelbart?) ikke gøre sværdet bedre eller stærkere via crafting. Både lidt skuffende men også befriende at spillet afholder sig fra loot-jagt og afsporinger hvor hemmelige huler fjerner fokus fra hovedhistorien. Heldigvis har de også helt afholdt sig fra noget som helst stealth-gameplay, som efterhånden er overbrugt på grænsen til det udmattende.

Jeg også godt lide den valgte pacing. I skarp kontrast til Spider-Man som jeg gennemførte forinden, hvor spilleren lokkes med egenskaber, gadgets, crowd pleasing og succesoplevelser i højt tempo, så har jeg ikke den samme første-fix-er-gratis følelse i Fallen Order. Virker mere sobert og gamer-henvendt.

Texture-popping oplever jeg også - i ret stor stil. Det er mest noget der flimrer hurtigt forbi blikket i mellemsekvenser. Ikke noget der spolere oplevelsen. Og så oplever jeg også gentagende gange at blive presset op af en mur i kampene, så jeg ikke kan se en fis af hvad der foregår - men det er også en del af udfordringen at undgå dette.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 02/01 09:49 
Ja, kamera-bossen er rimelig voldsom til tider, men igen ikke noget der har irriteret mig voldsomt, da spillet trods alt er ret tilgivende.
I de fleste kampe er det ikke noget problem, men der er visse fjender der er placeret i områder hvor man enormt nemt får ryggen mod muren hvis man prøver at tilgå dem "traditionelt", hvilket får kameraet til at spasse fuldstændigt ud. Ét eksempel er f.eks. den rabiale miniboss-trold man møder på gulvet i et rum med en lodret propel, hvor det primære trick var at holde ham på den modsatte side af propel-skaftet, så man rent faktisk kunne se hvad man lavede. Det er fint nok at det er et element i kampene, men det føles ikke helt som en bevidst del af designet, og hvis Dark Souls (der ellers også kan være problematisk når man står med ryggen mod muren) havde været så ligeså slemt på dette område, ville jeg nok have haft rigtig svært ved at holde af det.

Selvom jeg er ret glad for spillet, er der visse ting i historien der irriterer mig lidt. Jeg er dog slet ikke færdig med det endnu, så det er nok lidt for tidligt at udtale sig helt konkret om det. Mest af alt, har jeg svært ved at holde af hovedpersonen. Udover at han ligner lidt en douche, sådan en af de typer der har drukket sig stiv og spiller smart overfor alle omkring ham i S-toget, så virker det også som om at udviklerne selv har haft lidt svært ved at finde ud af hvordan hans personlighed skulle være, så han skifter fuldstændig som vinden blæser.
Er han en indadvendt mistantropisk anti-helt? Er han en smart ballademager, der altid er rap i replikken?. Er han en stoisk Jedi-lærling med en respektfuld tilknytning til The Force? Kast terningen og find ud af det.

Jeg synes også det virker som en lidt forspildt chance, at historiens drivkraft blot er at rejse rundt og lede efter en mcguffin. Med alle de ting man oplever, kunne der sagtens være meget mere dynamik i det.
Især komisk virker det at man indiana jones'er den rundt i galaksen gennem gamle grave og dybe jungler, fra det ene farlige eventyr til det næste, med det ene formål at nå til et arbitrært rum hvor man kan se et kort (in-universe) video-klip der forklarer hvor det næste sted man skal se det næste video-klip er. Det føles som om man kunne have sparet sig ret meget besvær hvis ham der Brian Eno Cordova havde sagt alt det han ville sige i sin første besked.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Toki, Tetris Effect, Shadow Tower: Abyss
millenniummillenniumSkrevet 02/01 10:16 
Vores protagonist er i det mindste rødhåret, og afliver derved årtiers film-kliche: At rødhårede mænd enten er skurke eller nørder :D
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 02/01 20:23, rettet 02/01 20:27 
Sumez>
Jeg er dog bange for at sætte sværhedsgraden længere op. Alle har anbefalet Jedi Master, og jeg ved ikke om spillet er "godt nok" til at kunne bære en hårdere indstilling i første gennemspilning?

Nu ved jeg ikke hvor langt du er nået, men der er et par enkelte boss kampe - og muligvis nogle senere fjender/multi encounters (afhængigt af force powers), hvor det kan blive frustrerende at have sat den op. Jeg oplevede ihvertfald enkelte gange en ret voldsom stigning i sværhedsgraden og var tæt på at sætte den ned.

Generelt synes jeg dog Jedi Master var ret nemt hele vejen igennem.
j/k
millenniummillenniumSkrevet 04/01 22:52 
Jeg er ikke nået såååå langt endnu, men langt nok til at krumme tæer over hvor skidt udført Wookies er. Animeret pels er selvfølgelig svært, men selv ansigtet er helt til hest.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 06/01 11:41 
Kom igennem spillet i går, og mine tanker omkring historien holder desværre stik.

Uden at spoile noget, så bliver hovedpersonen ikke bedre, tværtimod. Det medfører at nogle af de scener sent i spillet der skal forestille at være mere emotionelle, falder fuldstændig fra hinanden, da det er svært at føle nogen form for konlikt fra ham, eller for den sags skyld føle med ham overhovedet.
Der er også en anden figur der introduceres relativt sent som er endnu værre mht. skizofren/udefineret personlighed, og jeg forstår stadig ikke hvilken rolle hun skal spille udover at tilføje foder til waifu-publikummet.

Den overordnede historie fortsætter også præcis ligeså ufokuseret som den starter. Der er intet reelt mål med Cal's mission, og hvis man føler at The Last Jedi ikke tilføjede noget til fortællingen, så må Jedi Fallen Order være fuldstændig til skraldespanden.
Heldigvis er der masser af de små enkeltstående eventyr undervejs der har masser af værdi. Men det er virkelig ærgerligt at spillet ikke har andet end et excuse plot til at binde de forskellige setpieces sammen. :\
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Toki, Tetris Effect, Shadow Tower: Abyss
slk486slk486Skrevet 06/01 13:04 
Vildt nok vi kan have så forskellige vinkler på historien. Jeg synes stadig det er det bedste Star Wars skrivning i mange år og føler hverken at selve historien er ufokuseret eller meningsløs. Samtidig synes jeg at karakterene er charmerende, vel-spillede og kan slet ikke genkende din waifu udtalelse. Om den hænger sammen i det større Star Wars univers vil jeg ikke gøre mig klog på..

Tomato tomato, I suppose :)
j/k
WehnerWehnerSkrevet 06/01 13:14 
Man skal måske også tage forbehold for, at den ene af jer er en smule mere hater end lover generelt set :p
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
millenniummillenniumSkrevet 06/01 13:20, rettet 06/01 13:24 
Når jeg tænker over det (hvilket jeg åbenbart ikke har gjort særligt meget), så er jeg indtil videre nok mest enig med Sumez. Dvs. den karakterdrevne del af historien har indtil videre være lidt svingende, uvedkommende og ubeslutsom, mens den plotdrevede del fungerer meget bedre.

Nuvel, hvis jeg vil have top-notch psykologi og karakterudvikling, så kan jeg altid vende tilbage til The Last of Us.

Jeg har efterhånden også følelsen af at Respawn har været presset frem til udgivelsesdatoen (og julesalget), og at spillet ikke nåede at få de iterationer til sidst som kunne løfte det højere op. Kan sagtens se virkelig mange gode idéer og det meste af kernen fungerer heldigvist upåklageligt. Der er blot en del uslebne hjørner, som udviklerne ikke nåede at få poleret rigtigt.
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 06/01 18:47 
slk486>
Jeg synes stadig det er det bedste Star Wars skrivning i mange år.

Intet i den sætning behøver at konflikte med det Sumez skrev :-D
slk486slk486Skrevet 07/01 07:03 
Ha ha, nej, det siger nok mere om filmene, end om spillet :D
j/k
SumezSumezSkrevet 07/01 08:39, rettet 07/01 08:40 
Som jeg også nævnte tidligere, så er Star Wars-"ånden" i store træk også super velgjort, og IMO langt bedre end mange/alle de nylige filmudgivelser. På det punkt er vi nok ikke så uenige. Jeg er generelt rigtig glad for historien, men de issues jeg nævner er ret svære at ignorere, primært fordi resten af spillet er så godt.

Helt generelt forstår jeg godt at det altid er rigtig svært at skrive en historie hvis primære formål er at binde en række baner sammen med det gameplay-mæssige formål at nå fra punkt A til punkt B. Uanset hvad bliver det jo en eller anden form for "skattejagt". Jeg synes bare det går en del udover oplevelsen af at nå til alle disse forskellige steder, når det eneste man finder der, er "information" - og i alle tilfældene en information der på ingen måder er direkte knyttet til det pågældende sted.
Der sker en del ting undervejs i spillet, men intet der rykker historien fremad. Den mission man får i første kapitel er den samme som man har helt op til lige før den sidste bane, så alle mellemliggende cutscenes føles som om de prøver at udskyde den, ved at sende Cal på en "goose chase".

Eksempel:
SPOILER-TEKST:
Man har hørt at Eno har snakket med en Wookiee-høvding, og tager til Kashyyk for at finde ham. Når man ankommer til planeten falder man midt ind i en slag mellem imperiet og de lokale oprørere. Man deltager i striden og befrier en masse wookieeer(sp?). I den forbindelse skaber man sig en ny kontakt som lover at opspore førnævnte høvding.
Man vender tilbage senere efter at have fået besked om at de har fået kontaktet ham, og begiver sig ud i planetens jungle for at finde ham. Når man møder ham, har man en enkelt dialog hvor det eneste man får ud af det er informationen om at Eno havde gået sig en tur op i det store træ, og så er hans rolle ellers færdig.
Derefter bevæger man sig op i træet, og har en række eventyr hvor man besejrer The Ninth Sister, bliver venner med en kæmpe fugl efter at have reddet dens liv, og får et lift oppe til et arbitrært sted som sikkert har en eller anden religiøs betydning for wookieeerne. Her får man så (af dårligt forklarede årsager?) lov til at se en ny video med Eno, der nævner planeten Dathomir i en indskudt sætning, som han reelt set ligeså godt kunne have nævnt i en af hans andre videoer.

Det er slutresultatet af hele denne streng af ellers fint velgjorte (i spilsammenhæng) fortællinger, og jeg synes det tager lidt af oplevelsen.
Man har i forvejen adgang til Dathomir, og hvis man har været der tidligere har man allerede set det tempel man skal hen til, og den eneste årsag til at man ikke kunne tage derhen var at man manglede et dobbelthop. Den "rigtige" (gameplay-mæssige) årsag til eventyret på Kashyyk var at lære at dobbelthoppe. Måske ville det give mere mening hvis det på en eller anden måde var flettet ind i historien?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Toki, Tetris Effect, Shadow Tower: Abyss
silverstarsilverstarSkrevet 17/01 22:33, rettet 17/01 22:38 
Så fik jeg også spillet mig igennem Fallen Order.

Jeg er enig i de fleste af de nævnte kritikpunkter i tråden, vil lige fremhæve et par stykker:
De første ca 2/3 af spillet er klart den bedste del, historie, fjender og områder er lige i SW-universets ånd og en fryd at spille, især Wookieernes planet er nice.
Den sidste 1/3 af spillet (fra planeten Dathomir og frem) tager kvaliteten et markant drop, ringere og mindre interessante baner og fjender mm. Jeg synes som Milennium at det lugter af at man har måttet skrue op for udviklingstempoet for at nå en deadline, hvilket er ærgerligt.
Er også enig med Sumez i måden historien drives fremad på (en evindelig jagt på næste vigtige "dims") er en lidt dum måde at hive os igennem historien og planeterne. Det burde kunne være gjort mere elegant, og være bedre integreret i selve kerne-historien.

Når det er sagt, så synes jeg stadig spillet er en charmerende og god tilføjelse til SW-universet, som klart er en gennemspilning værd. Jeg er også positivt overrasket over slutproduktet, når jeg tænker tilbage på de gameplay-trailers der blev vist i spillets tidlige udviklingsforløb. Jeg synes de gav et indtryk af et kedeligt og generisk spil, som jeg ikke umiddelbart fik lyst til at spille. Det fik de heldigvis rettet op på :-)
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
nerosnerosSkrevet 21/01 22:41 
Ja...Altså jeg nåede sådan ca. 2-3 timer ind i det og synes historien og hele spil-konceptet er monster kedeligt. Jeg kan virkelig mærke at jeg simpelthen bare ikke gider den slags spilopskrifter mere. Ville ellers gerne kunne lide det men orker det bare ikke. Desuden synes jeg controllen er for flowtig og tung. Skuffende..
Bashful Neophyte
millenniummillenniumSkrevet 22/01 10:23 
Kontrollen er bevidst tung, fuldstændig i samme ånd som Dark Souls genren. Det er noget af et skift at komme fra den lette og elastiske kontrol i Spider-Man, til den tunge og bastante i Fallen Order, men det er ikke en fejl det er sådan. Det er bare acquired taste. :)
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/01 10:32 
Hvordan kan en kontrol være både tung og floaty på samme tid? :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 15/02 23:08, rettet 15/02 23:11 
Backlog: Byggede pc til spillet, inden det udkom (har ikke gjort tilsvarende siden Batman: Arkham Asylum).

Opsætning primært til brug i kombination med LG C9. Det ville jo nok have været for meget at håbe på 60 fps på nogen konsoller :/

I 4K@60 Hz har jeg kun haft succes med at køre det stabilt i 60 fps med alle grafiske settings på Medium :(

Latterligt mange fejl ved spillets lancering. Jeg holdt derfor en (lang) pause fra spillet. Det ser dog ud til, at EA har rettet op på en del ting i diverse patches. Er derfor klar til at gå i gang igen...more or less :)

Jeg er bare lidt splittet, om jeg skal genoptage spillet i 4K@60 Hz eller blot køre det i 1440p@120 Hz med lidt under 120 fps (prøvede jeg kortvarigt sidste år men virker for mig *forkert* ikke at køre i tv'ets native opløsning).

Ville nogen herinde foretrække at spille det i 1440p@120 Hz på Epic (grafisk settings) fremfor stabile 4K@60 Hz på Medium?
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Resident Evil: Revelati..., Legend Of Zelda, The: T..., Bloodstained: Ritual Of...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 15/02 23:19, rettet 15/02 23:26 
PS: Jeg kan godt nævne specs på pc'en, hvis nogen er nysgerrige. Kort sagt: 16 GB RAM (SWJ:FO bruger maks ca 7 GB), 8. gen i7 CPU + RTX 2080 Super (mit tidligere selvbyg fra 2016 blev solgt for at få råd til denne GPU ;P).

EDIT: Er ikke kommet så langt i spillet, at jeg har bemærket en RAM-brug på over 7 GB...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Resident Evil: Revelati..., Legend Of Zelda, The: T..., Bloodstained: Ritual Of...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/02 14:39 
Jeg ved ikke hvor godt TV'et skalerer 1440p da ingen konsoller understøtter den opløsning, men når du nævner en framerate på lidt under 120 fps, har du så prøvet at lege med Gsync som TV'et skulle understøtte?
Spiller nu: Phantasy Star IV
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 16/02 22:58 
Jep :) Spillede det dog først på C9 i 4K 60 Hz uden Gsync og før C9 var officielt Gsync-kompatibelt...der var godt med tearing :) Brugte MSI Afterburner + Rivatuner til at sætte en maks fps for spillet (fx 59.97 eller 119.97). Superflydende derefter :)

Har mest spillet i 1800p...:D Fik et tip om at spillet så (likely) ville køre locked 60 fps (med alle grafiske settings på High...mener dog AA og Textures blev sat til Epic).

Men den står helt sikkert på Gsync fremover...hader kørende apps i baggrunden under et spil (MSI Afterburner + Rivatuner bruger dog ikke de helt vilde ressourcer).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Resident Evil: Revelati..., Legend Of Zelda, The: T..., Bloodstained: Ritual Of...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 16/02 23:06, rettet 16/02 23:15 
PS: Har ingen tidligere erfaring med Gsync, men mener jeg læste i en driveropdatering til GPU'en, at Vsync også skal aktiveres i Nvidias kontrolpanel, for at Gsync træder i kraft (og ikke mindst skal "Instant Game Response" på LG C9 lige slås til).

EDIT: Jeg er jo i grunden ikke pc-gamer, trods jeg bygger en pc i ny og næ :) ...det tog mig 3-4 timer at rode med diverse settings (ud over at downloade spillet på 50+ GB fra EA Origins!), før jeg reelt kom i gang med spillet...christ :\
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Resident Evil: Revelati..., Legend Of Zelda, The: T..., Bloodstained: Ritual Of...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig