X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Rise of Skywalker (spoilers)


Svar
WehnerWehnerSkrevet 18/12-19 17:29 
Tråd til at snakke om Rise of Skywalker - for folk der har set den.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
56 emne(r).
« < 1 2

Svar
JmogJmogSkrevet 08/01-20 21:51, rettet 08/01-20 21:52 
Så fik jeg set den. Udmærket underholdning, men jeg fik følelsen af, at det var en film med adskillige fremragende scener, men det hele var for løst bundet sammen. Scenen med Chewie der dør var fremragende, men undermineres totalt, da det viser sig, at manuskriptforfatteren er en kylling.

Lidt plothuller der irriterede mig:

“This one’s locked, move along”. Uha, hvor er stormtroppernes husundersøgelser og banken på døren om natten dog FARLIGE... når man bare kan låse døren.

De er nødt til at lande tropper på Sith planeten for at smadre parabolen... hvorfor ikke bare bombe den?

Signalet (som det aldrig var superklart hvorfor destroyerne har brug for) kan bare overflyttes til et skib på et minut. Hvorfor flytter de det ikke bare til et andet skib, da det første angribes?

Hele humlen med heltenes angreb er at destroyernes skjolde ikke virker i atmosfæren. Alligevel skal de lande tropper på skibet for at smadre det med håndgranater gennem en luge... var den kæmpestore parabol virkelig så svær at ramme for en x-wing?

Hux som spionen giver ingen mening. Han hader Ren og elsker imperiet. Han mener han selv burde været dets leder. Og så forråder han imperiet. What?

Ting jeg godt kunne lide:

Ligesom Force Awakens, så er noget af det bedste Rey, der udforsker imperiets ruiner.

Filmen er pisseflot.

Kylo Rens udvikling. Jeg havde ikke troet, det var muligt at skrive en troværdig omvendelse, men det lykkedes.

Rei der til slut vælger sin egen familie, var en sød måde at slutte på.
millenniummillenniumSkrevet 09/01-20 09:37 
Den med "This one's locked, move along"... Det kan da kun være en kærlig reference til Episode IV A New Hope, hvor Stormtropperne siger det samme i Mos Eisley.
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 09/01-20 12:41 
Det kan være.

Konceptet (begge film) er i øvrigt meeeeget underligt. “Politiet” render rundt for at finde nogen. De steder hvor folk ikke åbner døren for dem.... der går de bare videre. Kæft, det er nemt at være kriminel i Star Wars.
millenniummillenniumSkrevet 09/01-20 16:40 
Det er også mega nemt at undslippe Imperiets star destroyers... :)

https://youtu.be/2UDeZ-H8QOU

(Kan i øvrigt højt anbefale Family Guy Blue Harvest - den oser at kærlighed til Star Wars).
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 09/01-20 18:35 
Hov, styrede de udenom lige før de hoppede til hyperspace eller lavede Poe faktisk et hyperjump lige mod det der store monster i starten af filmen, uden at den kom til skade ved det? Hvis så, så hænger det jo ikke ret godt sammen med at et hyperspace jump tilsyneladende er destruktivt for alt hvad der ligger i vejen for det, de første 100 meter. Medmindre selvfølgelig at manuskriptforfatteren var uenig med sin forgænger :-D
millenniummillenniumSkrevet 05/06-20 10:35, rettet 05/06-20 10:39 
Mens Rise of Skywalker har fået sine slag på YouTube pga sit manuskript, så er der her en ny video som vender blikket mod filmfotografens fantastiske arbejde.

Får lyst til at se den igen, for lige at holde øje med kameraets arbejde.

Rise of Skywalker - What it got right
The medium is the message.
56 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig