X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox Series X


Svar
GreaseballGreaseballSkrevet 13/12-19 11:32 
Så blev MS næste Xbox fremvist.
Meget godt lide designet. Der også kommet en trailer til Hellblade 2 som er eksklusiv på konsollen.
https://youtu.be/g76M2x2tQCA

Xbox Series X
453 emne(r).
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > »

Svar
GreaseballGreaseballSkrevet 13/12-19 11:32 
Så blev MS næste Xbox fremvist.
Meget godt lide designet. Der også kommet en trailer til Hellblade 2 som er eksklusiv på konsollen.
https://youtu.be/g76M2x2tQCA

Xbox Series X
SumezSumezSkrevet 13/12-19 11:53 
Virkelig underligt spil at lave en efterfølger til... Det står jo som en fuldstændig selvstændig historie med en meget klar slutning, og mere eller mindre forceret budskab.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/12-19 11:58 
Jeg synes det er så vildt at Microsoft endnu engang går forrest i kampen om værste produkt navne. Jeg er endnu engang målløs og må tage hatten af for deres opfindsomhed (eller mangel på samme).

Jeg kan godt lide designet på maskinen. Desværre har jeg absolut nul tiltro til at de skulle formå at vende skuden fra denne generation af konsoller, hvor Xbox One formåede at vælte alle andre kandidater af listen som dårligste mainstream konsol nogensinde. Der var ikke en skid at spille på maskinen, og den var tilmed underpowered as fuck.

Xbox One X er langt mere interessant, men af alle de forkerte årsager. Det er fedt at man kan køre Xbox og 360-titler i meget højere opløsninger og med bedre texture-filtering. Det er vitterligt imponerende synes jeg. Bare en skam at der ikke kom ret mange titler der gjorde brug af funktionen :/

Fint at de holder controlleren ens, den er meget god på Xbox One.
Spiller nu: Phantasy Star IV
EltanEltanSkrevet 13/12-19 12:07, rettet 13/12-19 12:07 
Greaseball>
Så blev MS næste Xbox fremvist.
Meget godt lide designet. Der også kommet en trailer til Hellblade 2 som er eksklusiv på konsollen.
https://youtu.be/g76M2x2tQCA

Ligner en pc med konsol kontroller?
BeanoBeanoSkrevet 13/12-19 12:12, rettet 13/12-19 12:21 
Greaseball>
Så blev MS næste Xbox fremvist.

Det er en PC i tower kabinet med et Xbox klistermærke - men er det som Xbox brandet efterhånden er reduceret til.

EDIT: Næh... det er Scarlett, dvs. deres næste konsol. Bare weird den skal ligne en PC :P
EltanEltanSkrevet 13/12-19 12:26 
Helt enig, det var min første indskydelse, modded pc tower med xbox kontroller, kunne næsten ikke komme længere væk fra målgruppen eller?
GreaseballGreaseballSkrevet 13/12-19 15:33 
Meget lille tårn, hvis man skal dømme efter størrelse på controller ved siden af. Syns den er lige så spændende som One X. Hvilke vil sige så neutral en enhed som de kan lave. Men mon ikke vi ser et hav af forskellige farver og udsmykning af den gennem tiden.
Jeg er meget glad for min røde GOW One S med 3D ridser efter klør i overfladen.
Den GOW One X de kom med var fristende. Men venter på den næste konsol.
Om man skal springe ombord på en sort fra dag et. Eller venter lidt på speciel edition. Det må tiden vise.

Kunne godt tænke mig at vide lidt mere om dens specifikationer.
JmogJmogSkrevet 13/12-19 19:56 
Irriterende at de laver den høj. Alle tv-borde er designet til DVD-afspiller højder. Få er designet til noget der er højere end det er bredt.
GreaseballGreaseballSkrevet 13/12-19 20:04 
Mon ikke den kan lægges ned på siden lige som de andre Xbox maskiner? (Første undtaget, den var ikke bygget til at stå op)
JmogJmogSkrevet 13/12-19 20:07, rettet 13/12-19 20:07 
Ah, hvis den kan det, så er det ok.

Tror jeg har luret det tumpede navn. Marketingafdelingen satser sikkert på at fansene tager en specifik forkortelse til sig:
Series X = SEX
GreaseballGreaseballSkrevet 13/12-19 20:11 
Xbox SEX?? Det lyder som om der ligger nogle lumre memes og lure i fremtiden ^^;
3of193of19Skrevet 14/12-19 00:16 
https://youtu.be/7ciVKIm7bcg
GreaseballGreaseballSkrevet 14/12-19 01:01 
Jmog>
Ah, hvis den kan det, så er det ok.

De bekræfter det her, at den kan stilles både vertikalt og horisontalt.

XboxSEX First look.
JmogJmogSkrevet 14/12-19 07:35, rettet 14/12-19 07:40 
Den er godt nok stor!

Xbox Series X

Xbox Series X

I dybde fylder der dog klart mindst. Set ovenfra, når den er lagt på siden:
Xbox Series X
SumezSumezSkrevet 16/12-19 13:42 
What the.....

Da jeg pakkede min PS4 ud nægtede jeg nærmest at tro på hvor stor de havde gjort den. At XSEX bliver næsten tre gange så tyk virker helt ekstremt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 16/12-19 14:57 
Årsagen til den store størrelse skulle være, at Phil Spencer har sagt til sin folk, at MS går efter at lave den hurtigst mulige konsol. Dermed at de skal prioritere ydelse over design m.m.

Så forhåbentlig leverer de en hurtig maskine med god køling (mindre støj).
JmogJmogSkrevet 16/12-19 15:22 
Giver bare ingen mening, hvis den koster 400-500 dollars. Så burde de sagtens kunne lave en maskine på størrelse med 1X med samme støjniveau.

Den her størrelse burde ikke være nødvendig medmindre den er oppe omkring 6-700 dollars.

Lyder måske lidt underligt, men jeg håber den er pissedyr.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/12-19 16:06, rettet 16/12-19 16:27 
Jeg forstår ikke hvordan du kan lave en direkte sammenligning mellem størrelsen på maskinen og prisen? Det bliver ret sikkert kølingen der fylder en god del i maskinen og den burde ikke hive prisen ret meget op. Jeg ville være overrasket hvis hele maskinen ikke kan være på ét motherboard (+ strømforsyning på eksternt board), det er jo et APU-design. Så er der kun BD-drev og nVME-drev tilbage. Resten må være køling.

EDIT: Og helt ærligt, så er den heller ikke større, det er to GameCubes (m GB players) stablet. At dømme efter de sammenligningsbilleder du postede lader den til at have stort set samme volumen som PS4 Pro. Se sammenligningen med controlleren i videoen :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 16/12-19 18:51 
“Jeg forstår ikke hvordan du kan lave en direkte sammenligning mellem størrelsen på maskinen og prisen?”

hmm, hvis volumen virkelig ikke er større end en PS4 Pro, så har du da helt ret. Det umiddelbare indtryk er at der kan være mere i den.

Det gør det dog til et særpræget designvalg, for så er de bevidst gået væk fra en AV-møbel-venlig form. De vinder dog helt klart på mængden af omtale pga udseendet. Medmindre PS5 lægger sig op ad sit dev-kit :-D
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/12-19 20:01 
Jeg synes også designet snyder og at den virker større end den er. Jeg er personligt ret pjattet med vertikalt-stående konsoller, så det passer mig udmærket. Synes faktisk at PS4 og Pro er super grimme når de ligger ned, men ret flotte vertikalt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 16/12-19 21:54 
Ja, jeg synes bestemt den ser fin ud vertikalt. Irriterer mig bare at jeg reelt vil være nødt til at stille den på gulvet.
GreaseballGreaseballSkrevet 18/12-19 09:15 
Gad vide om de bruger et andet disk format end Bluray? Tænker på hvor meget 4k testure og lign. fylder. Så hvis den skal sælges til områder med lav hastighed, så skal hele spillet kunne være på disken.
Bare en tanke.
BeanoBeanoSkrevet 18/12-19 09:27, rettet 18/12-19 09:30 
Begge maskiner vil bruge 100GB blu-ray som også anvendes til 4K UHD blu-ray udgivelser, dvs. dobbelt kapasitet af de nuværende PS4/XB1 blu-ray skiver. XB1-S og X har allerede 100GB blu-ray drev men anvendes ikke til spil.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/03-20 19:40 
En port af Gears 5 der er hastet igennem på kun to uger performer omtrendt på niveau med en PC med Threadripper og GTX 2080. Ornli' imponerende! :O

https://youtu.be/oNZibJazWTo
Spiller nu: Phantasy Star IV
tastasSkrevet 19/03-20 21:16 
Sku' imponerende. Jeg er klar :)

De har læst på lektien denne gang Microsoft, i forhold til deres launch sidste gang, hvor de ville alt for meget med maskinen.

Er spændt på hvad prisen er, den lyder dyr. Hvis de kan lande den på 4000kr ved launch, lyder det jo ikke engang dyrt i forhold til spec.

Er også svært glad for deres backwards compatability, samt at gamle spil i mange tilfælde bliver lidt enchanced.
Jeg læste DF's gennemgang, og kunne forstå de også arbejder på noget software HDR til gamle titler (spørg mig ikke hvordan det virker), og resultatet deraf, lød også til at blive ganske flot. Jeg forstår så ikke helt hvordan det fungere, og går ud fra, der er en hvis mængde software snyd i det, men hvis slut resultatet er noget synligt som ser godt ud, kan man jo ikke klage.. :)

Anyway, er meget positivt over for de udmelding og den fokus de har på raw gaming denne gang,
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
SumezSumezSkrevet 20/03-20 08:56 
Xbox Series X
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/03-20 09:07 
:D
Spiller nu: Phantasy Star IV
GreaseballGreaseballSkrevet 28/05-20 23:01 
HDR support helt tilbage til Xbox1 titler. Plus 120fps. Er så høj fps en fordel? Hvis ja, hvilken
(Plus, det er da noget af et skæg ham der Jason Ronald har. Om det pænt, det op til den enkelte, men det langt)

Xbox series X update
JmogJmogSkrevet 29/05-20 00:39 
Der er jo monitors der understøtter op til 144hz. Forskellen mellem 30-60 er klart større end 60-120, men der er stadig fordele:

Mere responsivt. Reelt, inputlag minimeres.

Skarpere billede i f.eks. fps spil, når man drejer synsvinklen. Selvom et spil kører 4k native, så er den oplevede opløsning under bevægelse faktisk omkring 600p på LCD og OLED (plasma havde fuld motion resolution). Fordi 120fps er endnu mere flydende burde den oplevede opløsning være højere.

Men regn ikke med at se det i ret mange spil. Der er for få der har et display der kan udnytte det til at det kan betale sig at kaste udviklingskroner efter det. Det vil nok nærmere være et valg mellem låst 60fps og unlocked framerate. Med variabel refreshrate vil det dog stadig være godt, da man så vil have f.eks. 90fps uden tearing.

Man skal også huske på at fordoble framerate fra 60-120 er langt mere krævende end 30-60.
scavengerscavengerSkrevet 29/05-20 10:31 
Ja, ham Jason Ronald ligner en roadie fra en ZZ Top koncert tour.
Nemo me impune lacessit
GreaseballGreaseballSkrevet 30/05-20 09:15, rettet 30/05-20 09:16 
scavenger>
Ja, ham Jason Ronald ligner en roadie fra en ZZ Top koncert tour.

Ja det gør han faktisk.
Og bare for sjov, til dem der ikke ved hvem ZZ Top er ;)
Xbox Series X
JmogJmogSkrevet 08/07-20 12:57 
Mht det med at alle first party spil det første år skal virke på alle Xbox One modeller...

...det betyder, at de er begrænset til at bruge almindelige 50gb Blu-ray skiver, da den almindelige Xbox One ikke har et drev, der understøtter UHD skiver.

Det vil nok betyde, at visse store spil ikke vil have 4k textures på disken, da der ikke er plads.

Så vi kommer i den situation at Xbox One disc-spil vil tage længere at installere, medmindre man har meget hurtigt internet.
slk486slk486Skrevet 08/07-20 13:20 
Så vi kommer i den situation at Xbox One disc-spil vil tage længere at installere

Det ved jeg nu ikke - Xbox One installerer fra disc så langsomt at de flestes internet er hurtigere :D

Udover det betyder det vel ikke nødvendigvis at de ikke laver Series X SKU'er af spillene - eller har 2 disce i æsken. At de skal virke på alle Xbox One modeller betyder vel bare at spillet ikke er eksklusivt.
j/k
HankyHankySkrevet 08/07-20 13:26 
De langsomme og tvungne installeringer, er faktisk den primære årsag til mit valg af platforme.

X360 > PS3
PS4 > XO

Så hvis Series X byder på mere fra samme lunkne skuffe, bliver det nok et sent køb for mig, så frem der kommer nogle eksklusive jeg overhovedet gider :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/07-20 15:18 
Det gør der nok ikke hvis Xbox One er nogen indikation. Det er 3rd party og reklamer på dashboards all the way to the bank.
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 08/07-20 16:04 
Den nye Xbox kan vel næppe installere disk baserede spil endnu langsommere end X'en.

Det tog den bedste del af 3-4 timer, at installere Modern Warfare sidst jeg gjorde det, på min X. Min PS4 Pro installerede dens version af spillet, hurtigere. Begge fra fysisk disk. Da det kom til resten af install, som var fra download, knækkede X næsten helt, og det blev lidt en farce at vente på.

Man må give X at den er en billig UHD afspiller, og til det formål, virker den rigtig fint, men til installering af store spil. Der kommer den til kort, nu om dage. Jeg siger ikke at PS4 Pro er lynhurtig, sammenlignet, men det er dog betænkeligt og værd at bemærke, at en såkaldt meget hurtigere maskine, med flere cores og båndvidde osv, så tit kommer til kort, i så mange ting efterhånden, sammenlignet med den hardware, som den skal forestille at være overlegen.
JmogJmogSkrevet 08/07-20 17:30 
Grunden til det går så meget langsommere i dag på Xbox One modellerne skyldes flere ting:

-Sony har slet og ret kodet den del bedre, så data fra disk bliver hurtigere installeret.

-PS4 installerer først det der er på disken og derefter installerer den patchen. Så der er fuld power på installationen.

-Xbox One installerer, downloader og installerer løbende patchen samtidigt. Det betyder, at selve installationen fra discen kører langsommere end på PS4, da både disc og download samtidigt lægger data ned på HDD’en. De konkurrerer.

Jeg håber de har fået rettet det på Series X, for det er åbenlyst en forkert prioritering.
BeanoBeanoSkrevet 08/07-20 19:24 
Siden både PS5 og XBX har hurtige SSD drev, *burde* dette ikke være en flaskehals :)
JmogJmogSkrevet 08/07-20 19:55 
Nej, der er det kun drevets hastighed der sætter begrænsningen, men SSD’erne vil hjælpe kraftigt på det.
JmogJmogSkrevet 23/07-20 19:42 
Ét fucking launchspil til Series X. Halo. De to mest interessante spil (The Gunk og Medium) havde ikke engang en dato. Forza havde ikke engang en dato!

Vildt. På trods af Gamepass, så nøjes jeg med PS5 i år.
GreaseballGreaseballSkrevet 23/07-20 23:58 
En del flotte og interessante spil på vej. Ser frem til at se mere f.eks Rares nye spil og en del af de nyere IP'er.
Håber at vi snart ser mere til Fable og næste fremvisning også giver os en dato og pris på konsollen.
3of193of19Skrevet 24/07-20 09:32 
Ved ikke endnu om jeg hopper i med begge fødder denne gang heller.
Selvom der er ret få, eller måske endda ingen spil til launch der kræver en Series X, så er der så mange spil på GamePass jeg ikke har fået spillet endnu der bliver optimiseret til Series X, at "bare" flottere grafik og praktisk talt ingen load tider alligevel kunne friste.

Yakuza: Like a Dragon er et spil jeg har set frem til i lang tid også

Men jeg bliver nok så beskæftiget med World of Warcraft: Shadowlands til efteråret at jeg kan sidde og vente lidt, både på Xbox og PS fronten. Damn hvor ville det være fedt hvis man kunne spille WoW på Xbox Series X.... suk
SumezSumezSkrevet 24/07-20 09:42 
Så en opsummering af de spil der blev fremvist til Xbox i går, og selvom jeg nok er ligeglad med maskinen, var det da forfriskende at se et stort fokus på noget der lignede rigtige spil, og en rigtig fin variation i idéer og gameplay. Måske er spilbranchen ved at komme sig igen?

Hanky>
De langsomme og tvungne installeringer, er faktisk den primære årsag til mit valg af platforme.

X360 > PS3
PS4 > XO

Damn, hvis XO har langsommere installeringer end PS4 ser det godt nok sort ud :O

Jeg har en virkelig dårlig vane med at glemme hvor lang tid det tager, især for AAA spil. Jeg tror næsten ikke jeg kan tælle på to hænder de antal gange jeg har fundet et PS4 spil frem og tænkt nu vil jeg endelig tage mig tid til at få spillet det her, og sat mig ned kun for at opdage at der går op mod 40 min. på diverse installationer og patch downloads osv. før jeg overhovedet kan komme i gang. Har flere gange helt droppet et spil af den grund.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 24/07-20 10:25 
Sumez, det er bla.a derfor jeg er glad for at jeg har langt den største del af mit PS4 og Xbox One bibliotek digitalt.
Efterhånden er det til at få downloadhastigheder der er hurtigere end optiske drev, så når man skal henter spillet igen efter et stykke tid går det langt hurtigere.

Xbox' prioritering af patch data er heller ikke helt så i hampen som Jmog får det til at lyde, især når vi snakker om online spil eller spil med større day one patches, da man alligevel er nødt til at vente til de er installeret før man kan gå igang.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/07-20 11:16, rettet 24/07-20 11:51 
Xboxen jonglerer mellem install fra disc og updates over nettet. Det er meget hurtigere at slå internettet fra og installere disc’en først og derefter downloade updaten. Det er virkelig dumt lavet.

Edit: En anden ting der er pisse irriterende ved Xbox er at first party titler meget ofte har absurd store patches som overskriver næsten hele spillet. Hvad værre er at disse patches udkommer med jævne mellemrum. Ikke nok med at Gears 4 tog mig fem timer at installere pga ovenstående fremgangsmåde, det har nok også hentet tæt på en halv terrabyte i patches i tidens løb. Det er i hvert fald sket mindst fem-seks gange at der lige skulle downloades 40-50GB.
Og på Xbox må man ikke spille sine spil imens patches downloader i baggrunden.

Det er fuldstændig fucked up hvad de har gang i. Bortset fra COD Warzone har jeg ikke oplevet noget lignende på PS4 hvor jeg trods alt havde mange flere spil.

Jeg er glad for at jeg solgte min Xbox. Jeg savner den virkelig ikke. X var okay pga. bagudkompabilitet med 360, men det er i sandhed den værste mainstream konsol nogensinde. Intet kommer tæt på at være så idiotisk designet og samtidig ikke have en skid eksklusivt at byde på.
Det eneste jeg er interesseret i mht Series X er igen 360 bagudkompabilitet hvor jeg bestemt regner med at alt nuværende kommer til at rendere i 4K, for det virker ikke til at de opper sig mht deres spiludvalg.
Mange spil kommer sikkert til at køre bedre på Xbox end på PS5, men det er lige meget hvis oplevelsen med konsollen bliver lige så dårlig som One.
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 24/07-20 13:18 
Jeg måbede noget over den præsentation i går. Er series x den nye platform de bare dumper random pc spil på, og så kalder dem for world premiere exclusive? Stalker bla. Mener jeg talte et par gamle Playstation titler, som osse får fortsættelser (Psychonauts bla) og så var der stor ståhej over Tetris Effect, som har været ude på PS 4 i et par år nu.

Crossfire X nåede jeg lige at notere mig, koster ekstra for at få singleplayer campaign, men de slår spillet op som værende gratis på Gamepass. Flot.

Halo Infinite. Nu med grabblehook. Fordi det har jeg som gammel Halo spiller altid ønsket mig at spille med, og når nu Doom har det, skal Halo da osse være med. Suk. Jeg fik generelt et halv skidt indtryk af det Halo, og det speedede up gameplay det åbenbart skal have. Hmm, Doom vil det måske gerne være.

Den remasterede og kommende udgave af Destiny 2 så interessant ud, men den måde de efterhånden har skilt det spil af og forsøgt at samle det igen, skriger næsten instant turn off alligevel, for mig.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/07-20 23:07 
Ifølge Digital Foundry er det viste fra Halo Infinite fra PC-versionen... og super pænt er det ikke engang, så det ville være skuffende hvis det ikke så lige så godt ud på Series X. Textures er specielt rigtig sløje.

https://youtu.be/H9yYrn8DYmA
Spiller nu: Phantasy Star IV
GreaseballGreaseballSkrevet 25/07-20 20:01 
Ifølge 343 så er det en tidligere demo som de fremviste. Hvilke jeg også syns det lignede. Men giver en idé om hvad de planlægger.

Halo Infinitedemoen var baseret på en ældre version af spillet
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/07-20 20:03 
Her er en virkelig god forklaring på hvorfor det ser så sløjt ud:

https://youtu.be/KnQd6W9BxLg
Spiller nu: Phantasy Star IV
GreaseballGreaseballSkrevet 25/07-20 21:18, rettet 25/07-20 21:20 
Syns spillet så flot ud, for et nuværende konsol synspunkt. Som hvis det kørte på Xone.
Jeg vil gerne se noget der skriger next gen. Måske næste fremvisning.
Dog den der Brute der holder monologue til sidst. Lignende næsten noget fra Halo 3. Jeg gætter på et meget tidligt build for den scene.

Jeg fik kun lige set lidt af Digitale Foundry video. Skal have set resten senere. De laver nogle gode videoer og er ret neutrale, for det meste, i deres synspunkter.

Hvad hed det spil forresten, som foregår i 2 verdener på samme tid?
Det ser ret interessant ud.
453 emne(r).
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig