X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

GameStop lukker alle butikker i Danmark


Svar
enfenenfenSkrevet 29/11-19 21:33 
Alle Game Stop butikker lukker tilsyneladende hen over det næste års tid.

Link...
What is the Matrix?
GreaseballGreaseballSkrevet 29/11-19 23:28 
Så det snart ikke nogen fysiske butikker men kan købe nye spil i mere. Er lidt sørgeligt :(
Er trist på vejne af de ansatte som mister deres job.
silverstarsilverstarSkrevet 29/11-19 23:44, rettet 29/11-19 23:46 
Jeg er overrasket over at de holdt så længe som de gjorde. Ja, det er ærgerligt at fysiske butikker lukker (og at de ansatte mister deres job), men Gamestops priser har været ude af trit med virkeligheden i en årrække, deres priser har været dobbelt-op eller mere ift online butikker. Jeg synes også de mistede fokus i takt med at de febrilsk har prøvet at sælge alt muligt andet end spil, så spillene til sidst blev en bi-ting i deres forretninger.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
ResizeResizeSkrevet 29/11-19 23:45 
Lidt ironisk nyhed på en Black Friday. X-((
silverstarsilverstarSkrevet 29/11-19 23:53 
Har i forresten set ham Camelot331 på Youtube, som er en tidl gamestop manager?
Det har vist ikke været nogen dans på roser at være ansat i en amerikansk Gamestop, det lyder til de har haft en rådden virksomhedskultur og behandlet de ansatte skidt, ihvertfald i US butikkerne.

US gamestop manager med inside scoops
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
KillerBean2KillerBean2Skrevet 01/12-19 03:30 
silverstar>
Jeg synes også de mistede fokus i takt med at de febrilsk har prøvet at sælge alt muligt andet end spil, så spillene til sidst blev en bi-ting i deres forretninger.

Ja, det er også grunden til, at jeg ikke har været forbi GameStop i en evighed.

StereoStudio lavede samme type dødskrampe, så det her kommer desværre ikke som et særligt stort chok for mig :/
AV Intelligent Terminal
DunwichDunwichSkrevet 01/12-19 12:45 
Det ville overraske mig meget, hvis nogen af deres butikker i DK, har tjent penge, de sidste ca ti år. De er usædvanligt dårlige købmænd, i de butikker.

I Aalborg, har de under alle omstændigheder, skudt sig selv i foden, gentagne gange, med mere eller mindre sære tiltag og tilbud. Feks havde de engang et tilbud, hvor man var garanteret 30 kr pr dvd man afleverede, og 100 kr for tre stks. Det resulterede i, at Læsehesten afleverede alt, de ikke selv kunne komme af med, på sækkevogne i Gamestop, og gik derfra med gavekort på mange tusinde kroner, og Gamestop brændte inde med så mange ridsede dvd'er, og dårlige film tilmed, som de aldrig kom af med, endsige fik solgt.

Oven i det, er deres ansatte bare ofte nogle fjolser. Jeg købte, for et par måneder siden, et genopladeligt batteri til min ene Xbox controller. Det ville ikke lade ordentligt op, og virkede for stort til selve controlleren, så batteri-dækslet ikke kunne lukke ordentligt. så jeg fandt min kvittering, og ville returnere det. Det resulterede først i, at den ansatte påstod, at det slet ikke var meningen, at batteridækslet skulle sættes på controlleren, når batteriet var sat i, samt at han ikke kunne forstille sig, at der skulle være noget galt med batteriet. Men han ville stadig kun bytte det, til et præcist magen til. Det krævede megen overtalelse, at få mine penge tilbage, men det lykkedes da til sidst.

De menige ansatte, ved jeg virkeligt ikke, hvor de finder henne, for de er ofte nogle fjolser. Butikscheferne, virker ikke så tunge at danse med dog. Generelt, virker deres folk, bare ikke særligt kundemindede, men de har vel også ordre ovenfra, fra det famøse hovedkontor, som altid bliver nævnt i samtaler derinde, når noget begynder at gå skævt.
QQSkrevet 01/12-19 21:04 
Dunwich>
I Aalborg, har de under alle omstændigheder, skudt sig selv i foden, gentagne gange, med mere eller mindre sære tiltag og tilbud. Feks havde de engang et tilbud, hvor man var garanteret 30 kr pr dvd man afleverede, og 100 kr for tre stks. Det resulterede i, at Læsehesten afleverede alt, de ikke selv kunne komme af med, på sækkevogne i Gamestop, og gik derfra med gavekort på mange tusinde kroner, og Gamestop brændte inde med så mange ridsede dvd'er, og dårlige film tilmed, som de aldrig kom af med, endsige fik solgt.

Det var vist et landsdækkende tilbud. Benyttede mig selv af samme i Aarhus og kom af med alt skraldet. Folk stod i kø med sportstasker fyldt til randen med bæ. Ærgrer mig stadig over, at jeg ikke bare byttede alle mine film.
Så vidt jeg husker, droppede de det dagen efter de lancerede det.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
GreaseballGreaseballSkrevet 06/07-20 16:00 
Nu hvor det er de sidste uger hvor de sidste GameStop butikker har åben og der op til 90% rabat på f.eks Xbox spil.
De af jer der har været igennem og plukket kadaveret rent. Hvad har i fundet af titler der nu kunne prøves når de i nogen tilfælde var helt nede under kr 20,- ?

Selv har jeg fundet følgene:
Victor Vran: Overkill Edition (xboxOne)
Bloodborne (PS4)
Aragami: Shadow Edition (Switch)
Onrush (xboxOne)
Doom Eternal (xboxOne)
Metro Exodus (xboxOne)
Resident Evil 2 (2019) (xboxOne)
Shaq Fu: A Legend Reborn (xboxOne)
Redout: Lightspeed Edition (xboxOne)
Devil May Cry 5 (xboxOne)
No Man's Sky (xboxOne)
Darksiders Genesis (xboxOne)
Shenmue III (PS4)

Kun et var brugt og det var Victor Vran. Kun Switch spillet der var lidt dyre pga. Nintendo priser. Men det var stadig lavt.
Så ja, jeg er nysgerrig. Hvad har i andre fundet.

Skal lige siges, jeg har kun nået af prøve 2 af spilene før jeg blev opereret i hånden og pt ikke kan spille meget andet end spil der kan klares med en hånd. Som puzzle games og lign.
slk486slk486Skrevet 07/07-20 09:01 
Hvilket butikker har stadig åbent?
j/k
GreaseballGreaseballSkrevet 07/07-20 09:48 
De 3 her lukker den 18/7.
Waves, Greve.
Lyngby Storcenter.
Fields.

Rosengårdcentret lukker tidligere, den 11/7.

Så nogle dage endnu.
GreaseballGreaseballSkrevet 07/07-20 19:22 
Fandt lige lidt mere i dag. Sådan lidt rester og af nysgerrighed. Nu de kostede næsten ingen ting.

Xboxone:
The Outer Worlds,
L.A. Noire
Monster Hunter: World
Code Vein
Samurai Shodown (2019)
The Wolf Among Us,
Yooka-Laylee
Rage 2

Switch:
Trailblazers
slk486slk486Skrevet 08/07-20 08:45 
Tror desværre ikke jeg kommer i nærheden af nogen af dem, men så er de penge sparet :D
j/k
SumezSumezSkrevet 08/07-20 09:57 
Er de butikker de eneste der er tilbage nu?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
GreaseballGreaseballSkrevet 08/07-20 11:52 
Ja, de sørgelige rester. Masser af fifa spil og firkantede kopper med Zelda tryk.
scavengerscavengerSkrevet 08/07-20 15:59 
Jeg har aldrig fattet hvorfor de har tilbagekøbt sportsspil.
Dem har de alle dage brændt inde med, og man kan ikke engang fodre grise med dem.
Nemo me impune lacessit
JmogJmogSkrevet 08/07-20 19:58 
Trist at de lukker. Det var sjældent at jeg købte spil der, men det var et perfekt sted nemt at komme af med sin gamle konsol, uden nogen dikkedarer, når man opgraderede. Fik 1500kr rabat på min PS4 Pro ved at indbytte min PS4 launchmodel. Nemt, hurtigt og en fin pris.

Når de nye konsoller kommer bliver det knapt så nemt.
SøgAArdSøgAArdSkrevet 09/07-20 07:55 
Er fremtiden 100% digital uden fysiske butikker?
Home is where the hardware is..
scavengerscavengerSkrevet 09/07-20 08:32 
Danmark har jo de højeste forbrugerpriser på alt i EU, så derfor vil de danske fysiske butikker få det sværere og sværere mod netbutikker i andre EU lande. Så længe DK også lægger brugtmoms ovenpå brugte varer, som der allerede er betalt moms af én gang, så bliver problemet bare endnu større.
Nemo me impune lacessit
SøgAArdSøgAArdSkrevet 09/07-20 10:16 
Gad vide hvordan en dansk by ser ud om 5-10 år.
Home is where the hardware is..
fumfumSkrevet 09/07-20 12:47 
Bestseller tøjbutikker.
Men har danmark ikke en af de laveste forbrugerelektronik-priser i EU?
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
NaieraNaieraSkrevet 09/07-20 13:01 
Jo, forbrugerelektronik er overraskende billigt. Det slog mig da jeg kiggede på Hegel-forstærkere (jeg endte så med at købe noget væsentligt bedre ;) for nyligt, at vores er væsentligt billigere end i de fleste andre lande, som havde butikker der ville sende her til landet.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
GreaseballGreaseballSkrevet 10/07-20 09:19 
Jmog>
Trist at de lukker. Det var sjældent at jeg købte spil der, men det var et perfekt sted nemt at komme af med sin gamle konsol, uden nogen dikkedarer, når man opgraderede. Fik 1500kr rabat på min PS4 Pro ved at indbytte min PS4 launchmodel. Nemt, hurtigt og en fin pris.

Når de nye konsoller kommer bliver det knapt så nemt.

Der er stadig små selvstændige butikker der køber gamle konsoller. Men får nok ikke samme pris som Gamestop.
XiwanaXiwanaSkrevet 10/07-20 18:33 
Mange tak for tippet, Greaseball!
Jeg var forbi Fields-butikken i dag. Der er 90% på alle Xbox-spil; 80% på alle PS4-spil og 60% på alle Switch-spil. Der er vist efterhånden kun de små-sørgelige rester tilbage, men der var da lidt:

Code Vein (XO)
FIFA 20 (XO)
Genesis Alpha One (PS4)
God Eater 3 (PS4) - brugt
Pillars of Eternity 2: Deadfire. Ultimate Edition (PS4)
Planescape Torment og Icewind Dale (XO)
Recore (XO) - brugt
The Banner Saga Trilogy Bonus Edition (XO) - brugt
The Surge 2 Ltd Ed (PS4)

Foruden de ovennævnte titler, spottede jeg Last of Us II standard edition til 250,- og collector's edition til 400,-. De havde også et hav af forskellige (for mig) obskure japanske action-rpg'ere.
[inspirational quote here]
ResizeResizeSkrevet 18/07-20 21:43, rettet 18/07-20 21:47 
Så er det "GAME OVER" med Gamestop herhjemme. Ved ikke hvor mange der bærer sørgebind over det, men
kommer selv til at savne dem. Det eneste sted i europa de forbliver, er Irland pga. skatterabat.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/07-20 22:50, rettet 18/07-20 22:51 
Jeg arbejdede selv en stak år i en GamesTop da jeg var yngre. Jeg var ret glad for det, men det var også lang tid før de hev Funko Pops og alt muligt Marvel-skrammel ind i butikkerne. Jeg sagde op et halvt års tid efter de begyndte at indføre Game Protection som jeg absolut ikke brød mig om at pådutte kunderne, især dem jeg vidste allerede behandlede deres ting ordentligt. Jeg tænker at jeg var ansat i den bedst tænkelige periode :)

Købte selv en del dernede, især da jeg arbejdede der, men stort set ingenting de sidste mange år. Det har kun været hvis jeg har skulle forudbestille en eller anden Limited Edition, eller en ny konsol, hvor deres priser mærkelig nok ikke var helt ude og skide, som det næsten altid var tilfældet med almindelige spil.

Jeg har faktisk ikke besluttet mig for hvorfra jeg skal forudbestille PS5 endnu, da jeg aldrig har prøvet at gøre den slags fra en online-butik :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig