X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Gears 5


Svar
DunwichDunwichSkrevet 06/09-19 11:59 
Gears 5 låste op for mig tidligere i dag, så har siddet lidt med det. Den tekniske side er sgu i orden. 60 fps og 4K osv på X.

Spillet kan fåes billigt, ved at have Gamepass Ultimate.

Min ven og jeg skal game co-op i dag, det er da helt sikkert.
GreaseballGreaseballSkrevet 06/09-19 18:59 
Jeg fik bestilt Ultimate Edition for nogen dage siden. Så må vente lidt endnu. Jeg gik stærkt og overvejede om man skulle tilføje den der Xbox One X i Gears 5 udgaven til sin samling. Nu man har en Xbox360 og One S med Gears bemaling. Men besluttede mig for at vente med at opdatere min Xbox til den næste maskine kommer.
Det var ikke let. Den fristede ekstremt meget.

Glæder mig til at spille det i co-up. En ven og jeg har spillet alle GOW spil igennem i splitscreen. Så ser frem til tage en omgang mere med nr 5 her. Så glad for de har splitscreen med i spillet.

Er der nogen her inde der nappet den udgave med dronen? Den udgave er lidt overkill IMHO.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/09-19 20:40, rettet 06/09-19 20:46 
Jeg synes det ser rigtig godt ud, og da jeg var glad for 4’eren er jeg bestemt også klar på 5. Jeg venter dog til det utvivlsomt ryger ned på 100kr hos elgiganten inden for overskuelig fremtid.

Jeg håber bare at vi undgår 55GB patches denne gang. Det er sgu klamt hvor mange gange 4’eren efterhånden har downloadet sig selv hele gange i patches.
Men det er typisk for Microsofts egne Xbox One-titler. De er åbenbart pisse ligeglade :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
RaGeRaGeSkrevet 06/09-19 21:15 
Har købt 2x ultimate gamepass i 14 dage for 6 euro via ebay.de, det er rigeligt til mig og en makker kan få campaign delen gennemført :)
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
Bede-xBede-xSkrevet 06/09-19 22:42, rettet 06/09-19 22:45 
De har to måneders Game Pass Ultimate for 20kr i øjeblikket, hvis man bare vil spille gennem campaign. Så kan man måske også lige nå Outer Worlds, der også kommer der dag et.

Hvis man så vil eje dem, kan man altid snuppe dem om nogle år til småpenge.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RaGeRaGeSkrevet 06/09-19 23:09 
De 2 måneder er vel kun for nye medlemmer?
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
Bede-xBede-xSkrevet 06/09-19 23:31 
Jeg gætter på, at det kun er gældende, hvis man ikke har Game Pass Ultimate kørende i forvejen. Synes dog ikke det står der, men har også kun skimmet hurtigt:

https://www.microsoft.com/da-dk/p/xbox-game-pass-ultimate/cfq7ttc0khs0?activetab=pivot%3aoverviewtab
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RaGeRaGeSkrevet 07/09-19 12:43 
Hvad sværhedsgrad spiller i på, jeg spiller selv på experienced og synes der er en del recoil på våbenene, hvordan oplever i det?
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/09-19 13:02 
Jeg spillede 4'eren på hvad der svarede til Hard og det var en fejl, da sværhedsgraden var ret dårlig balanceret. Fjender blev rene bullet sponges og du selv blev downed af ganske få skud. Så jeg tænker at jeg spiller 5'eren på Normal da det nok er meget sjovere, i hvert fald i singleplayer.
Spiller nu: Phantasy Star IV
RaGeRaGeSkrevet 07/09-19 13:35, rettet 07/09-19 13:37 
Mon om sværhedsgraden påvirker recoil på våbenene, det ville give god mening. Vi oplever hård modstand på experienced og som du skriver, så er det kun få hits inden man er nede.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
Bede-xBede-xSkrevet 07/09-19 17:51, rettet 07/09-19 18:00 
Jeg spiller på experienced og synes ikke det er specielt svært, men er heller ikke så langt endnu. Gears spillene er typisk dårligt balanceret på insane, hvilket jeg synes ofte gælder spil med mange set-pieces/gimmicks, derfor gemmer jeg insane til co-op. Så kan vi lide i fællesskab :)

Greaseball>Glæder mig til at spille det i co-up. En ven og jeg har spillet alle GOW spil igennem i splitscreen. Så ser frem til tage en omgang mere med nr 5 her. Så glad for de har splitscreen med i spillet.

Også her. Det er ret vildt, at de har inkluderet tre player split-screen campaign co-op, selv om den ene spiller er tvunget til at styre robotten. Ikke så tit man ser det mere og også fedt, at de benytter hele skærmen i to player modsat Gears 4. Jeg tror dog, der er nogle bugs i hvad spillet vælger at rendere, alt efter hvilken spiller man er, men skal lige teste det mere. Super cool i hvert fald at det er her.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 08/09-19 13:35 
Af det jeg har spillet, virker det som et fremragende spil, men det er altså for buggy i den nuværende udgave. Jeg har oplevet alt fra disconnects, AI'er der sætter sig fast så man ikke kan komme videre, collectables der ikke saver, uendelige loadeskærme mm. Lidt ærgeligt, for jeg er vild med resten (microtransactions + påvirkninger derfra undtaget).
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
DunwichDunwichSkrevet 09/09-19 08:17, rettet 09/09-19 08:24 
I singleplayer virker det fremragende, men online co-op er virkelig fejlfyldt, og i sådan en grad, at vi ikke gider spille det, indtil der kommer et fix. Men jeg lugter også en day one patch, i løbet af dagen, hvis vi er heldige. Udkommer spillet ikke i dag, eller først i morgen?

Det værste er helt sikkert de tilfældige disconnects, vi oplever i online co-op.

De er åbenbart opmærksomme på problemerne:

https://twitter.com/CoalitionGears
DunwichDunwichSkrevet 09/09-19 08:49 
5 er et flot spil, men der er åbenbart lidt vej op til originalerne, mht fysik osv.

https://youtu.be/JalWT8oNxhk
DunwichDunwichSkrevet 09/09-19 08:51 
Konsolkongen>
Jeg håber bare at vi undgår 55GB patches denne gang. Det er sgu klamt hvor mange gange 4’eren efterhånden har downloadet sig selv hele gange i patches.
Men det er typisk for Microsofts egne Xbox One-titler. De er åbenbart pisse ligeglade :(

Den store update var nødvendig for 4K teksturer, 60 fps på X osv.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/09-19 09:06, rettet 09/09-19 09:09 
Det var kun character textures der var forbedret på X jvf. beskrivelsen her:
https://gearsofwar.com/en-gb/games/gears-of-war-4/xbox-one-x-enhanced

Det fylder med 100% sikkerhed ikke 55GB. Og installationen var også omtrendt samme størrelse efter patchen var hentet. Så det var altså næsten alle spillets filer man fik lov at downloade på ny, hvilket jo er komplet idiotisk.
60fps er heller ikke noget der tager harddisk-plads :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 09/09-19 10:42 
Har du læst den artikel, du linker til? ;)

Jeg tænker, at de updates til Gears 4, har været berettiget i størrelserne.

"TRUE 4K EXPERIENCE
Get ready to experience unmatched clarity, richness and details with true 4K visuals (3840x2160) in our Visuals Rendering Mode. Even if you’re playing on a 1080p screen, you’ll instantly notice the difference thanks to a 4K super sampled image that brings you a crisper, richer looking Gears game than you’ve ever seen before.

HDR
High Dynamic Range provides increased contrast between lights and darks. Battling your way through a lightning flurry in a windflare has never looked better. Gears of War 4 on Xbox One X supports a wide color gamut for true-to-color definition – just as the artists intended – and now at 4K resolution.

UP TO 60FPS FOR ULTRA SMOOTH GAMEPLAY
We’re excited to announce Xbox One X owners will have two Preferred Rendering Options to choose from in Gears of War 4 – Visuals and Performance!

Performance

Put framerate first. For the first time ever on console, Gears of War will play at up to 60fps in 1080p in Campaign and Horde - all including higher resolution textures and some of the new enhanced graphical features available in Visuals mode.

Visuals

Push graphical fidelity to the max. This mode uses Ultra Quality Textures, a wealth of new and improved graphical features all at 4K resolution (3840x2160) thanks to the power of Xbox One X. You’ll experience the same frame rates you’ve come to expect from Gears of War 4 – 30fps for Campaign and Horde .

In both Rendering modes, Versus will run at a rock-solid 4K 60FPS (with adaptive resolution scaling).

ENHANCED AUDIO SUPPORT
When playing Gears of War 4 on any Xbox One, we now offer support for Dolby Atmos and Windows Sonic, which gives you immersive, moving audio.

The Dolby Access app lets you set up your Dolby Atmos enabled home theater, TV, or sound bar for free, and lets you try or buy Dolby Atmos for Headphones, which gives you immersive sound on any headphones. Experience the visceral sounds of Gears of War in a way that will make you feel like you’re inside the action, only on Xbox One."

The world of Sera has never been more immersive thanks to brand new features and higher resolution textures – all possible with the additional horsepower and memory offered by the Xbox One X.

Enhanced Light Shafts
Also known as God Rays, Enhanced Light Shafts provide true-to-life beams of sunlight in the world. Prepare for jaw dropping lighting as the God Rays peek through gaps in the canopy of trees above you, or in sunset conditions peeking through buildings and statues.

Dynamic Shadows
Shadows in Gears of War 4 are usually pre-defined by an artist to accurately reflect the shadows objects in the world would cast based on the lighting. On Xbox One X, dynamic shadows now react true to the lighting conditions and movement of objects – for example, trees blowing in the wind will cast an accurate moving shadow on the ground – bringing the world of Sera to life like never before.

Increased Draw Distances
With the power of Xbox One X, we can maintain higher resolution textures at a further distance than ever before – creating a higher fidelity picture and crisper world around you, even on the horizon.

Superior Reflections
We’ve pushed our surface space reflections even further to look closer to as you would expect in real life. Reflective surfaces now have a higher definition reflection of your character - whether that’s in a mirror-like reflection of water, or the muddied color reflective nature of metal. It looks especially awesome on the DeeBee’s metallic armor!

Enhanced Character Textures
With our higher resolution textures now available on console thanks to Xbox One X, characters show more detail from head to toe. They’ve never looked better!

Experience this all at no extra cost for Gears of War 4 owners when you pick up your Xbox One X. And, if you’ve picked up the Xbox One X but haven’t jumped in to Gears of War 4 yet, you can try it FREE now with our 10-hour trial – the perfect showcase piece for your new super-powered console.

We’re incredibly proud of what the team has been able to achieve on Xbox One X so far. We can’t wait to see you all experience this feast for your eyeballs!"
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/09-19 12:20 
Ja det har jeg. De nævner ultra textures, men længere nede skriver de så at det kun er på characters. Der var ingen grund til at specificere den sidste del hvis det gjalt alle textures. Sådan læser jeg det i hvert fald :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 17/09-19 11:22 
Ligeså godt spillet er til at starte med, ligeså skidt er det ofte, senere hen. Sære difficulty spikes (Matriach boss kamp og eskort missionen). Ja, man har inkluderet noget af det allermest hadet i et spil - en eskort mission...og med en timer...jubii.

Spillet opfører sig stadig underligt, mht Components. Man kan opgradere Jack, så han bliver helt awesome i kamp osv. Save sit spil og gå i seng. Dagen efter, er opgraderingerne væk, ens Components er færre, end da man stoppede dagen før, og så skal man lave opgraderingerne igen. I går, da min ven og jeg startede spillet, efter ikke at have spillet i et par dage, havde vi pludselig langt over 50 Components, vi ikke var sikre på hvor kom fra. Tilgengæld fik vi også lov til at bruge de fleste af dem igen, på at opgradere Jack, så han var som tidligere i spillet.

Læg der til, at spillet stadig crasher; Altså virkeligt crasher. Jeg var ude for i går, at det bare stoppede, skærmen gik i sort, og min X resatte sig selv til dashbord. Jeg mener, spillet resatte simpelthen min Xbox, hurtigere end jeg selv kan få den til, ved at trykke på de korrekte knapper! Det er satme vildt.

Og så er der stadig disconnects i online co-op. Ikke så mange som tidligere, men de er der stadig.

Samt, at Act 3 ikke har været særligt godt, indtil nu, med kun to kapitler tilbage.

Jeg kan stadig heller ikke helt se pointen i den Skif man fiser rundt på i hub verdenen. Foretrækker klart konceptet i de andre spil, hvor man bare går, eller at spillet tager dig fra sted til sted, i en cutscene.

Der er virkeligt ikke ret meget at lave, andet end at finde de to side missions, som indtil videre, er det antal der har været, så vidt jeg kan se, i de Acts vi har spillet. Og I Act 3 er der den retarderede scene, hvor man skal manøvrere Skif'en imellem de der lyn nedslag, som efterlader spikes i jorden, som giver næsten instant kill, hvis man rammer - senere får man lov til at jagte et tog, mens der er lynnedslag, samt at missionen, måske / måske ikke er timet. Den virker sært timet, optil hvor man skal skyde på broen, inden toget kommer, siden man kan instant faile, hvis man er et my for langsom, første gang.

Anden gang vi spillede sektionen, løb vi gennem de sidste fjender, efter at have skudt broen, tilbage til vores Skif. Men den måtte vi ikke tage, fordi der stadig var fjender, så vi måtte løbe helt tilbage, og skyde de sidste to. Det vil gerne være lidt open world, men man kan ikke bare skride fra fjender, man ikke lige gider skyde på.

Vi har begge taget os rigtigt meget til hovedet, under vores tid med Gears 5, og det der redeemer spillet, er de fantastiske gun fights, som er noget af det bedste i hele serien. Når spillet virker, er det virkelig godt.

Det undrer, at spillet har været ude i et stykke tid nu, og mange har problemer med måden spillet opfører sig på, men indtil videre har man kun fikset spillet på server siden - eller...forsøgt at fikse spillet på server siden. Ikke en eneste update til brugerne, har der været endnu. Ikke engang en lille day one patch, har de kunnet skrabe sammen, mens de ved, at der er så mange problemer med spillet. Det er ikke godt nok.
Bede-xBede-xSkrevet 17/09-19 13:24, rettet 17/09-19 14:26 
Der har været to patches/updates indtil videre på både XO og PC, men spillet er stadig fyldt med bugs af enhver art. Færre måske, men stadig alt for mange. Det var helt tydeligt ikke klar til udgivelse, da det blev udsendt og det er lidt frækt at bede brugerne betale ekstra for Ultimate Edition eller Game Pass Ultimate, for at kunne spille det før tid, når det udsendes i så ringe en tilstand. Plasteret på såret? Nogle dages ekstra boost. Altså en periode hvor man optjener dobbelt så mange af deres matador penge (supply drops og XP). Spillet er fyldt med crap af den slags og så uoverskueligt udformet, at man bliver helt rundtosset. Der er tal og barer og kort og falske valutaer over det hele. Det har haft en massiv indflydelse på alt andet end campaign.

Mit indtryk er stadig, at det er super fedt, når det virker, men også at alt det, der gør det godt, er hvad der altid har gjort Gears godt, mens alle de nye ting (open world, skill træer, upgrade opsamlinger mv.) enten ikke tilfører noget til oplevelsen eller decideret skader den. Dave/Jack er undtagelsen. Der er godt nok nogle grelle problemer med dem ift. kameraet og at navigere højdeforskelle, men det virker ret godt med en support rolle i co-op og med rette koordination mellem holdet, kan de afhjælpe noget af det jeg nævner i næste afsnit. Robotterne styrker på den måde samarbejdet i co-op, fordi mange af deres evner er timing og koordinationsafhængige.

Jeg har ikke dannet mig et ordentligt overblik endnu, men umiddelbart virker det til, at de har skruet op for antallet af instant death angreb (robotslag/sniper rifles/boomshots osv.), med et lidt staccato-agtigt flow til følge i nogle sektioner. Gears 2 havde samme problem og i mindre grad gælder det også serien som helhed.

Deres checkpoints er også forbløffende dårlige, når man tager i betragtning, at det her er en serie, hvis tidlige spilrødder blev berygtet for at have checkpoints lige før en snakke sektion. Så skulle man da tro de har lært det nu, men der tager man fejl.

Hvis det lyder overvældende negativt, så handler det mere om spillets nuværende tilstand, end hvad man må forvente det ender med, når det har fået nogle patches og balancerettelser.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/09-19 13:53 
Det lyder i hvert fald endnu mere som en senkøber end det allerede var :)

Hvor store har patches været? :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 17/09-19 14:10 
300mb hver. Den ene handlede primært om stabilitet og disconnects i tre player co-op og den anden vist nok netværksoptimeringer og korrekt ping fremvisning i multi player, hvis jeg husker rigtigt. Den første hjalp meget ift. disconnects, selv om det stadigvæk er langt fra perfekt.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/09-19 15:58 
Okay det var ikke slemt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 17/09-19 17:43 
Jeg installerede Uncharted 4 fra disc her forleden. Hentede nyeste patch.

156Mb. Jeg var shokeret!
Bede-xBede-xSkrevet 17/09-19 20:00, rettet 17/09-19 20:17 
Der skulle måske lige været kommet en tredie update, men nogle har problemer med at få den. Signer man ud og ind, burde den starte:

Gears 5

Synes dog ikke den har hentet noget her, men kan jo være sket i baggrunden.

EDIT: Da jeg gik tilbage på titelskærmen, sagde den mit spil var out of date, hvorefter patchen blev hentet:

Gears 5

Nåede ikke at se, hvad den var på, men den var lille, for det gik enormt hurtigt. Måske stod der 58mb, men er ikke sikker.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 09/12-20 14:27 
Gears 5 Hivebusters campaign udvidelse udkommer 15 december:

https://youtu.be/AKqKWW5P_Ag

Inkluderet i Game Pass Ultimate og ellers $20:

https://news.xbox.com/en-us/2020/12/08/gears-5-hivebusters-arrives-december-15/
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 17/12-20 18:17, rettet 17/12-20 18:19 
Digital Foundry kigger på både hovedspillet igen og DLC'en:

https://youtu.be/YvJ3lsFBkcw

Ser ud til de har fået fikset de mindre problemer, launch dag patchen introducerede. Der skulle vist ikke være open world segmenter i DLC'en, hvilket er godt at høre. De var kedeligt udførte og passede aldrig ind i hovedspillet.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig