X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvilke nyere spil bliver samleobjekter i fremtiden?


Svar Sortering
millenniummillenniumSkrevet 11/08-19 16:10 
Jeg kan ikke lade være med at spekulere over det. Som en samler af spil på eksempelvis C64, Amiga og SNES lægger jeg mærke til hvordan daværende ubetydelige titler senere er blevet funklende diamanter, ramt af en hype på brugtspilsmarkedet til (ofte) alt for høje priser. Nogle gange berettiget, andre gange ikke.

Labyrinth til C64 - et middelmådigt spil dengang, men i dag en historisk brik i udviklingen af Point+Click adventures. Loom fra LucasArts, især med alt indholdet, er blevet et fund. Og hvad skete der ikke lige for Tombi på PS1?

Måske har markedets bevidsthed ændret sig, så samlere tager værdien på forskud og hamstrer de spil som måske blive til guldmønter senere. Nintendo + Zelda + Særlig edition = gode odds.

Men, jeg kan heller ikke lade være med at overveje hvilke små, skæve titler, som måske pga et lille oplag, senere bliver værdifulde (I know, ikke det bedste argument at købe spil for). Jeg har en mani for at købe særlige udgaver af standard-spil. WipeOut Omega med retro-coveret. Dragon’s Crown Pro med stålcoveret. The Last of Us pakket ind i stofbetræk. Skuffen er fuld af dem.

Hvilke spil tror I måske får en raketfart på brugtmarkedet i fremtiden? (Hvis man tør sige det).
The medium is the message.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 11/08-19 17:59, rettet 11/08-19 18:04 
Svært at sige , men har et gæt

Spil som ikke er collector edition:

PS3
3D dot heroes
Duck tales remastered
Siren blod curse
Strider

Wii
The calling
Fatal frame 2
Fragile Dreams
Gunblade NY / L.A. Machineguns
Ju-on

Ps4
Bloodstained: Curse Of The Moon
Horizon Chase Turbo
Guns, Gore & Cannoli
Ultimate Marvel Vs. Capcom 3
Wonder boy returns
Duke nukem 3D world tour


Collector Editions:
Zelda (alt)
Gode RPG spil , som kom i flotte brugbar editions.
Resident Evil 2 (figure + spil)
Catherine [Love Is Over Deluxe Edition]
Sonic Generations
The Walking Dead
Metal Gear Solid HD Collection
Wii U spil som kom i den lille meget kendte/brugt papkasse.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 11/08-19 18:02 
Stort set , RPG / survival horror / Zelda / og limited run af spil
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
millenniummillenniumSkrevet 11/08-19 21:38, rettet 11/08-19 21:39 
Ja, tænkte også at Duck Tales Remastered er en keeper. Ligesom de spil der primært var beregnet til downloads, men som måske lige fik en begrænset fysisk release. F.eks. Rez Infinite.

Jeg stemmer også på Sin & Punishment til Wii.
The medium is the message.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig