X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PC Engine Mini


Svar
Bede-xBede-xSkrevet 12/07-19 07:56, rettet 12/07-19 08:32 
Folk har sikkert set, at der er en PC Engine Mini/TurboGrafx-16 Mini/Core Grafx Mini (bliver så den europæiske udgave) på vej og det fulde bibliotek er lige blevet annonceret. Det er et vildt line-up med 50 spil (dog enkelte overlaps), hvor en del bliver de uoversatte japanske versioner. Der er også Turbo CD og SuperGrafx titler i mellem:

US:
Alien Crush
Blazing Lasers
Bomberman '93
Bonk's Revenge
Cadash
Chew-Man-Fu
Dungeon Explorer
J.J. & Jeff
Lords of Thunder
Military Madness
Moto Roader
Neutopia
Neutopia II
New Adventure Island
Ninja Spirit
Parasol Stars
Power Golf
R-Type
Soldier Blade
Space Harrier
Victory Run
Ys Book I & II

JP:
Akumajō Dracula X Chi No Rondo (Castlevania: Rondo Of Blood)
Aldynes
Appare! Gateball
Bomberman ‘94
Bomberman Panic Bomber
Chō Aniki
Daimakaimura (Ghouls ‘N’ Ghosts)
Dungeon Explorer
Fantasy Zone
Ginga Fukei Densetsu Sapphire
Gradius (Nemesis)
Gradius II – Gofer No Yabō (Nemesis II)
Jaseiken Necromancer
Nectaris (Military Madness)
Neutopia
Neutopia II
Ninja Ryūkenden (Ninja Gaiden)
PC-Genjin (Bonk's Adventure)
Salamander
Snatcher
Star Parodier (Fantasy Star Soldier)
Super Darius
Super Momotarō Dentetsu II
Super Star Soldier
The Kung Fu (China Warrior)
Ys I & II

Er dog usikker på, om samme titler også er med på den europæiske udgave. Bemærk også at selv om de ovenstående titler er med i den amerikanske og forhåbentlig også europæiske version, så er der vist stadig nogle eksklusive titler i den japanske udgave.

PC Engine Mini

PC Engine Mini

PC Engine Mini

Den oprindelige annonceringstrailer: https://youtu.be/iOXlnZqPUuE

Trailer til spillene: https://youtu.be/nWbNzvb_mv8

Udkommer 19/3-2020, i hvert fald i USA.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WehnerWehnerSkrevet 12/07-19 10:39 
Uhh, Cadash!
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/07-19 12:04 
Det er godt nok fedt at man kan få både Ys I og II på Engelsk og Castlevania på Jap på samme maskine :)

Håber det gælder EU også.

Mon det er M2 der står bag denne her også? Timingen ville passe nu de er færdige med Mega Drive Mini, og det er dem som har lavet Konamis nylige opsamlinger.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 12/07-19 12:36 
Hvis de laver den ordentligt og Y'erne er med, så skal jeg da helt sikkert ha'.
There are five lights.Spiller nu: Xenoblade Chronicles 2:...
JmogJmogSkrevet 10/02 18:25 
Så er der kun lidt over en måned til den kommer.

Ser ud til den er blevet eksklusiv til Amazon. Prisen er 100 pund. Godt nok i den høje ende for en mini emu-konsol.
slk486slk486Skrevet 10/02 19:01 
Ja, det bliver på udsalg engang. Black Friday, måske :)
Har alligevel alle spillene originalt eller på everdrive i forvejen.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/03 23:43, rettet 04/03 23:44 
https://www.youtube.com/watch?v=U6OsfZzd5-8

Heldigvis med mulighed for square pixels (så ingen shimmering), men ens TV skal kunne strække billedet horisontalt for at få korrekt aspect ratio.
Hvorfor forstår de ikke at tilføje horisontal interpolation, som Nintendo gjorde på SNES mini? Det er samme opløsning og det så fremragende ud derpå.

Scanline-filteret ligner stadig et mareridt. Jeg forstår ikke hvad der sker for dem. Men gud ske tak og lov for det TurboExpress-filter de har tilføjet... tænk at de har brugt tid på sådan noget :/

Marginalt bedre end MD Mini lader det til. Men stadig et stykke fra målet. M2 er virkelig faldet af på den.
Forhåbentlig spiller det som det skal.
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 05/03 08:46 
Det lyder som om du ikke synes MD mini var særlig god?
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/03 11:34, rettet 05/03 13:21 
Jeg synes MD Mini var ret god alt taget i betragtning. Men med al den hype der er omkring M2 var det ikke acceptabelt at der er shimmering på alle titler der kører 256x224 og at scanline-filteret er så ekstremt ringe når det ser helt fint ud i mange andre af deres udgivelser.

Hvis man ikke er til scanlines og man spiller de titler som er 320x224 (som heldigvis er hovedparten), så er billedet 100% i orden.
Selv Nintendo forstod at lave horisontal interpolation på SNES Mini som løste shimmering-problemet og stadig holder korrekt aspect ratio, hvilket var godt da 100% af titlerne kører 256x224 her. M2’s løsning på samme problem på PC Engine Mini er bare at mase billedet sammen :/

Bevares Nintendos scanlines var bestemt heller ikke ret gode, men hvad er det for en verden hvor Nintendo pludselig har bedre billedkvalitet end Sega? Nintendo har altid fucket rundt på dét punkt lige indtil Wii U :D

M2 KAN gøre det her meget bedre. Deres Shmups-udgivelser er så tæt på perfektion som man kan komme og deres Mega Drive-udgivelser på Switch og 3DS var ligeledes fremragende.
Jeg tror desværre de er blevet alt for store og at flere hold arbejder på forskellige projekter uden at vide hvad de andre laver. Mini konsollerne lever ikke op til de standarder for billedkvalitet som jeg havde forventet fra dem og flere af deres andre udgivelder så som Contra, Castlevania og Mana-collections har mangler på disse punkter også :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 05/03 13:26 
Got it - jeg har nok ikke spillet så meget af de titler, at jeg har lagt mærke til det. Jeg har kun det sædvanlige issue med input lag :)
j/k
SumezSumezSkrevet 05/03 13:32 
Et ordentligt billede er også en rigtig god ting, som sagtens kan kritiseres når nu M2 er kendt for at gøre det bedre, men i sidste ende er input lag utvivlsomt mange gange vigtigere :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Toki, Tetris Effect, Shadow Tower: Abyss
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/03 13:36 
Men det synes jeg ikke er et problem på Mega Drive Mini, så derfor er der ikke grund til at nævne det.

Den forfærdelige Mega Drive Collection til PS4 og Switch fra d3t har latterligt meget inputlag i forhold.
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 05/03 13:40, rettet 05/03 13:41 
Nej, det er ikke værre på den, end emulation generelt - altså stadig mærkbart :)
Det var også bare for at sige, at jeg er godt tilfreds og ikke har haft noget at sætte en finger på, når man tager i betragtning, at det er en emulatormaskine. Der er bare nogle ting med emulation generelt, man ikke kommer ud over.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/03 13:44 
Jeg er stadig klar på PC Engine Mini.

Men shimmering af emulerede titler er noget af det jeg hader allermest ved moderne 2D-udgivelser. Kan slet ikke se bort fra det. Jeg kan bare være glad for at mit TV kan strække billedet til perfekt aspect ratio, så det vil se rigtig godt ud her. Det kan bare ikke være rigtigt at jeg skal hen og ændre indstillinger på mit TV hver gang jeg vil spille på den :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 05/03 13:59, rettet 05/03 14:00 
Det eneste element i emulering der implicit burde skabe ekstra input lag er rendering til en frame buffer. Men med de hurtige computere vi har i dag, burde den slags (formodet at det er programmeret ordentligt) nok kunne gøres så hurtigt at det giver absolut 0 ekstra lag i forhold til hvad resten af dit hardware-setup medfører (eller 1 frame værste tilfælde).
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Toki, Tetris Effect, Shadow Tower: Abyss
slk486slk486Skrevet 05/03 14:04, rettet 05/03 14:08 
@Sumez: Ja, det burde være muligt, men det kræver alligevel nærmest prediction før det kan lade sig gøre - se shmup mame. Teoretisk synes min programmeringshjerne jo heller ikke det burde være så svært, men der er altid input lag på ekstra 1-2 frames.

@Konsolkongen: Det er skide irriterende at man skal pille rundt i settings når man skifter spil i et hvilket som helst setup. Jeg vil hellere have 5 x OSSC, end skulle skifte alt muligt, når jeg skal spille på forskellige konsoller. Her burde emulering netop kunne være set-and-forget, så der er det bare endnu mere skod at det ikke bare virker.
j/k
SumezSumezSkrevet 05/03 14:39, rettet 05/03 14:39 
men der er altid input lag på ekstra 1-2 frames.

Ja det kommer af ekstra abstraktionslag som ofte skyldes designs rettet mod mere fleksibilitet - det giver ret god mening i mame som emulerer en bred vifte af hardware næsten uden fællesnævnere.
Der er dog en bred enighed om at det meste lag i mame er meget tæt på overflødigt :D

Laver du en maskine der emulerer et begrænset antal spil til én bestemt maskine, kan man som regel godt skære temmelig godt ind til benet. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Toki, Tetris Effect, Shadow Tower: Abyss
slk486slk486Skrevet 05/03 16:25, rettet 05/03 16:32 
Ja, og derfor burde mini'erne ikke have ekstra input lag, men det har de alligevel ;)
Man kan nok ikke helt negligere USB latency (der nok i de fleste tilfælde bruger standard timing og HAL) og single-threading til emulering af de enkelt komponenter
Men ligegyldigt årsagen, så er det stadig et springende punkt for mig.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 06/03 17:48 
Forsinket pga. Covid-19...
https://www.eurogamer.net/articles/2020-03-0...ini-over-coronavirus
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig