X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Yooka-Laylee and the Impossible Lair

Svar
Bede-xBede-xSkrevet 07/06 15:46, rettet 14/06 13:38 
Jeg ved ikke om Playtonic har opgivet DLC'en til det første, men de har i hvert fald lige annonceret en opfølger til Yooka-Laylee, der ligger sig tættere på de moderne Donkey Kong Country spil, dog med en mere spilbar overworld, som sender tankerne i retningen af Grunty's Revenge.

https://youtu.be/2OuHmGfihfw

Ser umiddelbart lidt stift ud, med karakterdesign og animationer der ikke når samme charmerende niveau som DKC spillene, men jeg var vild med YL og elsker platformsspil, så det bliver et must buy for mig. Lyder også til Wise igen leverer noget af musikken.

Udkommer i år til Switch, PS4, PC og XO med Team17 som publisher.

Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/06 15:49 
Jeg synes det ser uendeligt meget mere interessant ud end det første :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 07/06 18:07 
Det ser jo fantastisk ud :)

Det er nok urealistisk at det når på niveau med Tropical Freeze, men det ligner bestemt noget derhen ad. Og så er det altid en fornøjelse at høre nye toner fra David Wise.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Toki, Tetris Effect, Shadow Tower: Abyss
fumfumSkrevet 07/06 18:57 
Instabuy
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
quadquadSkrevet 07/06 21:17, rettet 07/06 22:42 
Hvis det bare nærmer sig DKC er det formentlig bedre end 99% der sælges i dag. Det viste gameplay ser desværre ikke så fantastisk ud. Bliver spændende at høre fra hands on.
RaGeRaGeSkrevet 07/06 21:35 
Jeg er solgt :)
Trust will always end in betrayal -> trust hurts -> betrayal kills!
Bede-xBede-xSkrevet 14/06 10:39, rettet 14/06 10:41 
Ny video med masser af gameplay og info:

https://youtu.be/M3yOChAqaQw

Ligesom i Crackdown kan man gå op til slutsektionen (the impossible lair), når som helst, men gør man det i starten, kan man kun klare at blive ramt én gang. Ved at gennemføre de normale baner og redde bier, bliver man i stand til at kunne klare flere hits. Op til 48. Det var nok det eneste i videoen, jeg ikke var helt overbevist om, for det må blive en ret ubalanceret slutbane, når spilleren kan komme til den med så mange hit points. Omvendt måske en sjov udfordring at forsøge fra starten af.

Bortset fra den lille detalje er jeg solgt på det hele. Det er som om Playtonic laver spil lige til min smag :)
SumezSumezSkrevet 14/06 10:42 
Ja, 48 lyder godt nok overpowered. Men jeg kan godt lide idéen med at man kan prøve at tackle den med 1 hit point hvis man er modig nok! Jeg forestiller mig at det er en meget lang bane uden mulighed for a heale på noget tidspunkt?
Det er en åbenlys speedrun kategori/challenge run.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Toki, Tetris Effect, Shadow Tower: Abyss
Bede-xBede-xSkrevet 14/06 10:47, rettet 14/06 11:02 
Ja, kan også godt lide ideen. Det er mere det med de 48 hit points. Det er godt nok mange. Måske det ville have været bedre, at styrke spilleren på flere måder, end bare at øge antalle af hits, når nu tallet er så højt. Man kunne fx lade spilleren “fjerne” eller nedgradere forhindringer på slutbanen i stedet for eller noget lignende.

De siger i videoen, at sidste bane er fire gang så lang, som de andre og at der vil være 20 baner i alt, men med alternative versioner til dem alle (ikke sikker på om slutbanen også har en alternativ udgave).
SumezSumezSkrevet 14/06 10:49 
Kan godt lide deres snak om flow i styringen, det minder mig meget om de nye Rayman-spil.
Bede-xBede-xSkrevet 14/06 10:55 
Jeps, eller DKC spillene.

Man kan forresten blive ramt to gange, ikke en som jeg skrev tidligere. Efter man rammes mister man Laylee (igen lidt som i DKC spillene) og de evner hun tilfører.
Bede-xBede-xSkrevet 17/06 12:29, rettet 17/06 12:37 
Mere gameplay fra startområderne:

https://youtu.be/eX1w0xSPnDg

Forhåbentlig kører platformsbanerne (eller optimalt det hele, da skiftet ellers kan blive træls) 60fps i nogle af versionerne og så feel good som Wises musik er, er det ikke meningen trailer musikken skal køre i alle scenerne i det færdige spil, så det bliver selvfølgelig skiftet ud. Og det er næsten færdigt, ifølge et nyt interview med Playtonic, hvor de snakker om udfordringerne med Kickstarter, livet som indieudvikler, frygten for sammenligninger med Tropical Freeze og meget andet:

The Impossible Lair is due this year and Price let slip that the game is already about to enter certification. So it's nearly ready.

https://www.gamesindustry.biz/articles/2019-...tual-successor-again

De får også nævnt at Yooka Laylee har rundet en million solgte kopier.
SumezSumezSkrevet 17/06 12:39 
Det bliver svært at måle sig med Tropical Freeze, hvis musikken er det sidste de indsætter. :)

Det spil steg adskillige niveauer alene på baggrund af den måde banerne virkelig føltes som om de var fuldstændig bygget op omrkring Wise's fantastiske soundtrack.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig