X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Death Stranding fra Kojima Productions (PS4)


Svar
BeanoBeanoSkrevet 29/05-19 18:25 
Jeg syntes der manglede en tråd om spillet ;)

Det har endeligt fået en releasedato som hedder d. 8. nov. 2019, og en ny trailer som ser fantastisk spændende ud...
https://youtu.be/piIgkJWDuQg
SephSephSkrevet 29/05-19 19:09 
Næsten ni minutter lang trailer og jeg er stadigt ikke med på, hvad spillet går ud på. Men det ser da meget interessant ud.
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near Tannhauser Gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die..."
SumezSumezSkrevet 29/05-19 21:26 
Nicolas Winding Refn? Ok så.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 29/05-19 23:19 
Hvis Hideo Kojima hellere vil lave film, så giv dog manden et kamera. Vi er faktisk nogle som sidder med controlleren i hånden og venter på at spille.
The medium is the message.
HankyHankySkrevet 29/05-19 23:37 
Jeg er sikker på der er nok spil derude, til de der ikke synes det er fedt :-D
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
SumezSumezSkrevet 29/05-19 23:53 
Jeg tror heller ikke nogen køber det her spil uden at være velvidende om at de bare skal læne sig tilbage og nyde verdens dyreste B-film i spilformat. Det ser helt fantastisk uhumsk ud det her!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 30/05-19 23:47 
Jeg synes det ser vanvittigt fantastisk ud! Har dog ingen ide om hvad det handler om men det ser vanvittigt interessant ud :D
Bashful Neophyte
DarkbeatDarkbeatSkrevet 31/05-19 00:57 
Der er en forklaring på hvad det går ud på, på spillets hjemmeside

Death Stranding fra Kojima Productions (PS4)
JmogJmogSkrevet 31/05-19 11:30 
Jeg er langt om længe hypet på spillet. Nu ved vi hvad det handler om og hvordan gameplay vil foregå. Det er lige mig.
SumezSumezSkrevet 31/05-19 13:44 
Death Stranding fra Kojima Productions (PS4)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 01/06-19 00:51 
En større ulykke er sket (måske tilfældigt, måske eksperimenter fra Mads Mikkelsens side), som har åbnet vejen for at dæmoniske væsner fra en anden dimension kan krydse over til vores. En af de største rifter i virkeligheden er sket ved Arlington Cemetary, hvilket forklarer at hovedpersonen krydser over til forskellige slagmarker fra amerikanske krige. Dæmonerne er påvirkede af erindringerne fra ligenes liv og tager deres skikkelse.

Norman Reedus karakter er præsidentens svigersøn. Han er bitter og opgivende overfor muligheden for at samle landet der er blevet splittet ad pga dæmoner, der vandrer i områderne udenfor byerne. Han udfører kun missioner for præsidenten for at ære sin døde kones minde. Han bliver plaget af mareridt, hvor hun optræder. Kunne han have reddet hende? Han bebrejder sig selv. Det er kvinden i rødt i traileren.

Gameplayet har noget at gøre med at lave leverancer mellem de enklaver, der er tilbage af mennesker. Hvad end han fragter, er noget som lovløse elementer/organisationer, som ikke længere anerkender præsidentens autoritet, vil have fat i. Det er mændene i gult. Oveni det har vi en kult, som tilbeder dæmonerne som jesu genkomst og lever i en symbiose med dem, som har givet dem nogen af deres kræfter. Det er mændene med masker.

Antidæmonforskning måske startet af Mads Mikkelsen men i hvet fald fortsat og nu under ledelse af Guillermo del Toro har ledt til udviklingen af de kunstige babyer, som fungerer som en beskyttelse mod dæmonerne. Måske er de klonet af rester af en dæmon.

Det virker som ren Metal Gear gakkelak på den fede måde. Jeg behøver ikke vide spor mere om plot, motivationer og lore, for det vil være unødvendigt spoilende af et plot, der sikkert vil være fascinerende at komme igennem med masser af overraskelser. Kojima frigjort fra at skulle holde sig til årtiers kanon ser ud til at være lige så interessant, som jeg håbede på.
Bede-xBede-xSkrevet 12/09-19 10:22, rettet 12/09-19 10:34 
50 minutters gameplay fra TGS, hvor af jeg kun har set få minutter, så ved ikke om der spoiles noget:

https://youtu.be/wG0iFysW-kc

Jeg er fuldstændigt solgt på det her. Verdenen ser fed ud og det ligner sådan noget, man slet ikke kan forstå AAA industrien investerer i, omend Sony har gjort det ofte. Et indie spil med et AAA budget, det kan vel næsten ikke blive mere spændende i det budget lag.

Behøver ikke at se mere og kan også godt lide at give spillet muligheden for at overaske mig. Bare sig hvor og hvornår, Kojima :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
DarkbeatDarkbeatSkrevet 13/09-19 12:53, rettet 13/09-19 12:56 
Endelig en social media platform hvor Likes betyder noget og godt kig på fremtiden fra Kojima.

Selvom der er farligt og døden lurer om hvert hjørne, så er der en kontrast imellem at opleve naturen og verden som den er, imens man "bare" er bud for alle de folk der bor i deres egne små bobler.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 15/09-19 09:58 
Del 2 af gameplay fra TGS handler stort set kun om hvad man kan lave i Sam's safe house, så som at gå på toilettet, tage hatte på og stirre på Norman Reedus skridt indtil han bliver sur.

https://youtu.be/M4t4TjGB_Zo

Årets spil!
enfenenfenSkrevet 17/09-19 11:34 
Det virker helt uinteressant på mig det spil; Jeg er ikke hooked :)
What is the Matrix?
millenniummillenniumSkrevet 17/09-19 11:42, rettet 17/09-19 11:43 
Jeg er nysgerrig, men også ret enig. Det virker rimeligt stift og monumentalt. Ved ikke helt om det reelt består "is it fun?" faktoren.
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/09-19 12:05, rettet 17/09-19 12:07 
Intet af det jeg har set ligner noget jeg gider spille. Det minder mig om alle de dårlige sider af MGSV :/

Jeg er klar på at blive positivt overrasket, men ingen hype herfra. Universet virker i det mindste interessant :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 17/09-19 12:36 
Jeg har valgt ikke at se de seneste videoer for at udgå spoilers men er allerede solgt på at give det chancen på dag et. Uanset hvad gameplayet kan koges ned til, så bliver det garanteret en unik oplevelse :)
Bede-xBede-xSkrevet 01/11-19 08:20 
Anmeldelser: https://www.metacritic.com/game/playstation-4/death-stranding/critic-reviews

Mange elsker det, nogle hader det. Skulle vist være ret selvoptaget og med nogle missionstyper, der nogle gange befinder sig i Shenmue afdelingen af videospilsunderholdning :)

Eurogamer skriver at det kommer ind under huden i større grad end man forventer:

https://www.eurogamer.net/articles/2019-11-01-death-stranding-review-a-baffling-haunting-grand-folly
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 01/11-19 08:22 
Også til PC:

https://www.polygon.com/2019/10/28/20936031/death-stranding-pc-release-early-summer-2020
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 01/11-19 09:02 
Bede-x>
Mange elsker det, nogle hader det. Skulle vist være ret selvoptaget og med nogle missionstyper, der nogle gange befinder sig i Shenmue afdelingen af videospilsunderholdning :)

Kigger man på fordelingen, så bliver det dog generelt positivt modtaget. Jeg ser frem til at spille det uanset :)
Bede-xBede-xSkrevet 01/11-19 09:54 
Det var også derfor jeg brugte “mange” og “nogle” :)

Jeg ser det næsten som positivt, at der er nogle der hader det, for det er tit når vandene deles, at AAA produktionerne begynder at blive interessante i dag. Ligesom med Shenmue, Conker eller måske endda Red Dead Redemption 2 (som jeg ikke har spillet) kan jeg sagtens følge det nogle hader i spillene, men holder alligevel selv af dem til trods for det. Tænker Death Stranding måske kunne gå hen og være noget i samme boldgade.

Om ikke andet er det spændende, når der kommer noget med budget, der falder udenfor samlebåndsproduktionerne.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 01/11-19 10:12 
Min kommentar var ment som en observation, vi er ret enige tror jeg :)
BeanoBeanoSkrevet 01/11-19 10:21 
DF's analyse:

https://www.youtube.com/watch?v=JQEPme0SXtQ
dRxLdRxLSkrevet 01/11-19 12:15 
Easy allies anmeldelse:

https://www.youtube.com/watch?v=3zUxXf1k5iM
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/11-19 12:35 
Bede-x>
Det var også derfor jeg brugte “mange” og “nogle” :)

Jeg ser det næsten som positivt, at der er nogle der hader det, for det er tit når vandene deles, at AAA produktionerne begynder at blive interessante i dag. Ligesom med Shenmue, Conker eller måske endda Red Dead Redemption 2 (som jeg ikke har spillet) kan jeg sagtens følge det nogle hader i spillene, men holder alligevel selv af dem til trods for det. Tænker Death Stranding måske kunne gå hen og være noget i samme boldgade.

Om ikke andet er det spændende, når der kommer noget med budget, der falder udenfor samlebåndsproduktionerne.

Det jeg meget enig i. Alle spil behøver ikke være for alle. Der er sgu rigeligt man kan spille uanset smag :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 01/11-19 12:51, rettet 01/11-19 12:51 
Som jeg ser det, kan der efter min erfaring typisk være to primære årsager til at et AAA-spil deler vandene:

1. Spillet er unikt og gør noget særligt der tænder flere folk af. Som i nævner, alle spil behøver ikke at være for alle.
2. Spillet har ingen særlige mærkbare kvaliteter, hvilket flere anmeldere anerkender, men en stor andel er stadig farvet af ting som hype eller en høj produktionsværdi der kan være god til at forklæde spillets mangler, især ved første øjekast som mange anmeldelser er baseret på.

Så kan man jo håbe at der er tale om #1, og ikke #2. Når man har med Kojima at gøre kan det nemt være enten/eller.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 04/11-19 08:19, rettet 04/11-19 08:19 
Uden at have spillet andre Kojima spil end MGS4, hvad har han så lavet, hvor 2 gør sig gældende? Jeg havde et klart indtryk af at hans spil altid var 1 :)
j/k
SumezSumezSkrevet 04/11-19 09:20 
Det var nok primært MGS4 jeg havde i tankerne.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 04/11-19 11:36 
Ha ha, jeg troede egentlig det var velanset. Jeg har ikke spillet det nok til selv at danne en mening om den side af det :D
j/k
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 30/12-19 13:00 
Jeg er lige blevet færdig. Det er nok det vigtigste spil udgivet i denne generation.

Et opgør med det moderne open-world actionspil, der på en en gang stadig er engagerende, vanedannende og komplekst med en konstant udvidelse af arsenal og muligheder for at takle vildmarken og udfordringerne i den. Det er på en gang anderledes rent spilmekanisk, mens det stadig føles familiært, og let at gå til.

Audiovisuelt brillieres der med stemningsfyldte landskaber, og blide toner fra Low Roar.

Helt elementært spiller det lækkert, og der er ikke skyggen af bugs.

Det er klart for alle - spil det.

9/10
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/12-19 14:24, rettet 30/12-19 14:26 
Det er med hundrede procent sikkerhed ikke et spil for mig :) Jeg ved at jeg vil hade hvert eneste sekund af spillet, der er bygget op omkring irriterende micromanagement, altså alt dét som jeg ikke brød mig om i RDR2.

Jeg har set og hørt nok om spillet til at jeg nok ville lande på 2-3/10 hvis jeg skulle spille det igennem, for ikke engang historien skulle være specielt god og den skulle endda være lige så fordummende og overforklarende som en Christopher Nolan-film.

Når alt dét er sagt så synes jeg at det er super vigtigt at spillet findes. Det er fedt at der tør udkomme noget som ikke bare er generisk openworld metervare. Og det er dejligt at et spil ikke absolut behøver være for alle. Der er sgu så rigeligt at spille at vi aldrig nogensinde kommer til at spille alt, så det er kun godt at der kommer noget som tager store chancer og virkelig formår at fange dem der gider det.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 30/12-19 14:34 
Jeg synes slet ikke spillet er bygget op om micro-management (de dele af spillet, hvor dette kunne være et irriterende element er der en automatiserende funktioner). Jeg har dog ikke spillet RDR2, nok netop på baggrund af de problemer du nævner, så jeg ved ikke om de to spil ligner hinanden.

Jeg synes at megen af den kritik spillet har fået ikke rammer rigtigt, og tyder på at kritikkerne ikke er nået særligt langt i spillet inden de har givet op. Jeg blev hvert fald overrasket da jeg gik i gang.

Der er plads til andre kritikpunkter, såsom fejlcasting, og enkelte dårlige præstationer.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 10/02-20 22:01, rettet 10/02-20 22:02 
Fængslende start...jeg gik kold efter ca 5 timer...men overvejer genoptagelse, når jeg har spillet mig træt i Twilight Princess HD (eneste årsag til at jeg langt om længe erhvervede en brugt Wii U).

Andre end mig, der fik (mindre) associationer til Silent Hill i spillet? Jeg kan ikke helt sætte en finger på det, men måske det bare er "fatter ikke hat af, hvad der foregår"-tingen :P
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
BeanoBeanoSkrevet 09/12-22 09:31 
Trailer og præsentation af Death Stranding 2 fra Game Awards.

https://www.youtube.com/watch?v=iAB___ZxgmM

Jeg glæder mig :)
KamekKamekSkrevet 09/12-22 09:41 
Fedt! Jeg endte også med at blive opslugt af 1’eren :-)
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
silverstarsilverstarSkrevet 09/12-22 10:26 
Jeg gik også i sin tid kold efter ca 5-10 timer i 1'eren, og har ikke haft det fremme igen siden.
Jeg husker oplægget som interessant og nyskabende, men der var gameplay-sekvenser der sugede livet ud af mig :-)
Måske skulle man prøve igen...
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
BeanoBeanoSkrevet 09/12-22 11:08 
Jeg gik først død i det efter ca. 5-7 timer på PS4 (delvist pga. udgivelsestidspunktet svjh) men prøvede igen senere med dir. cut på PS5, så blev jeg fanget og gennemførte. Unik spiloplevelse, men ikke for alle :D
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig