X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Tilfældig hjemmebrændt cd i forseglet Xbox spilæske - WTF!?


Svar
UnnamedUnnamedSkrevet 25/04-19 00:23, rettet 25/04-19 00:31 
Lige inden påsken, så købte jeg tre Xbox One spil i Elgiganten, afd. Holstebro.
Da jeg kom hjem og pakkede spillene ud af deres originale indpakning, så bemærkede jeg, at det ene spil (Sniper Elite 4) ikke var den cd, som var i æsken.
Cd’en var derimod en tom cd, som man bruger til at ligge musik, billeder osv. over på.

Det er virkelig underligt, da spillet var i original indpakning fra fabrikken.

Min nysgerrighed drog mig til at indlæse cd skiven på computeren. Der er en masse mapper med meget underlige reklamebilleder, som ligner noget fra 70’erne, samt billeder af Illuminati og meget andet underligt.
Mapperne er allesammen installeret på cd skiven i 2000-2001. Cd skiven er endvidere meget ridset, og ligner noget man kunne have fundet i en skraldespand.

Helt seriøst? Lyder det ikke vildt utroligt? Kassetten til Sniper Elite 4 var HELT intakt og ubrudt emballage.

I mit hoved lyder det umuligt, at en brugt og ridset cd skive fra 2000-2001 er endt i en Xbox One kassette. Jeg er både irriteret over, at sådan en fejl kan ske, da jeg meget hellere vil have spillet. Omvendt er det også ret spændende og creepy, for cd skivens indhold er ret creepy.

Er der andre der har oplevet noget lignende? Eller er der nogle bud på, hvordan sådan noget kan lade sig gøre?
DarkbeatDarkbeatSkrevet 25/04-19 00:35 
Det lyder underligt. Har du mulighed for at uploade indholdet et sted?
UnnamedUnnamedSkrevet 25/04-19 00:39 
Det er også ret underligt! Jeg kan sagtens lave en deling af indholdet på Dropbox, hvis det har interesse.
DunwichDunwichSkrevet 25/04-19 08:17 
Ubrudt emballage behøver jo ikke være ubrudt fabriksfolie. Nogen kan ha købt spillet tidligere, åbnet det, taget disken, smidt anden disk i, og puttet folie omkring, for til sidst at returnere det til butikken og fået pengene retur.
slk486slk486Skrevet 25/04-19 08:41 
Har Xbox One spil ikke banderole? Burde være ret tydeligt om det har været en re-seal.
j/k
scavengerscavengerSkrevet 25/04-19 13:48 
Jeg har ikke prøvet det samme som dig, men meget ofte er den originale plastik brudt og indholdet taget ud, så det kun er den tomme æske der står på hylden. Det er i hvert fald meget ofte hos Elgiganten.

Jeg har også været ude for, at nye spil er i plastic, men at det ikke er den originale plastic, men formentlig noget butikken selv har sat på. Det er oftest ved slagtilbud, hvor spillet har ligget i en rodekasse og den oprindelige plastic sikkert er gået i stykker.
Nemo me impune lacessit
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig