X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Misbruge moderator status


Svar
EltanEltanSkrevet 13/03-19 22:54 
Jvf. anden tråd i off-topic forummet, hvor det ret tydeligt blev bevist at enkelte eller rettere en ikke kan håndtere at debattere med andre og være uenige uden at slette andres indlæg, men lade eget stå.
Er det et udtryk for den officielle holdning til rummelighed eller blot en perfid persons magt trip??
DunwichDunwichSkrevet 13/03-19 23:13 
I det mindste er jeg stadig ubegavet. Den fik lov at stå.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 13/03-19 23:14 
Lol
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
SumezSumezSkrevet 14/03-19 00:18 
Der er vist ikke noget der er blevet misbrugt her.

En snak (i en tråd dedikeret til *filmsnak*) kørte ud på et voldsomt tumpet sidespor lige fra starten af. Der blev sagt stop, og folk blev opfordret til at holde sig til emnet (ie. filmsnak). Alt hvad der så alligevel er blevet postet i den omtalte "diskussion" efterfølgende er blevet slettet, mens de kommentarer der er blevet skrevet forinden har fået lov til at stå. Det er rimelig standard procedure, og der er ikke foretaget subjektiv udvælgelse af hvilke indlæg der bliver slettet og hvilke der ikke gør.

At der så ikke blev sagt stop tidligere er nok snarere en fejl.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 14/03-19 08:37 
At lukke for en diskussion, der er kørt af sporet - jeg forstår konceptet, men vil nok mene det er bedre at bede folk oprette en ny tråd til den tangent det er kørt ud på og holde sig til emnet. Jeg forstår ikke, at i som moderatorer sletter indlæg. Tilbage står "børn, opfør jer ordentligt. Lad være med at gøre det igen".

Og os, som ikke nåede at se tråden, før det var ovre, aner ikke hvad det er folk har skrevet, som man ikke må skrive.
SumezSumezSkrevet 14/03-19 08:57, rettet 14/03-19 08:59 
Alt hvad der er blevet skrevet står der stadig. Det eneste der er blevet slettet er de indlæg der er kørt videre i samme spor efter der udtrykkeligt er bedt om at stoppe, i et forsøg på at holde orden i tråden.
Naiera kunne godt have valgt at svare igen i stedet, men det ville jo ikke føre til noget? Den slags "diskussioner" skal bare stoppes, eller tages videre i privaten, når de begynder at blive personlige.

Som sagt, der foregår intet usædvanligt. Folk skal bare lære at snakke pænt. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
EltanEltanSkrevet 14/03-19 08:59 
Helt enig, det er usik at slette indlæg og i den konkrete sag fremstår det tydelig som misbrug af moderator tryllestaven til at fremhæve egen politiske overbevisning og nedgøre andre der vover at have en anden holdning.
SumezSumezSkrevet 14/03-19 09:01 
Hvis man ikke kan "have en anden holdning" uden at diskutere den pænt, så foretrækker jeg at man holder den for sig selv. Det gælder begge sider af sagen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
EltanEltanSkrevet 14/03-19 09:03, rettet 14/03-19 09:04 
Sumez>
Alt hvad der er blevet skrevet står der stadig. Det eneste der er blevet slettet er de indlæg der er kørt videre i samme spor efter der udtrykkeligt er bedt om at stoppe, i et forsøg på at holde orden i tråden.
Naiera kunne godt have valgt at svare igen i stedet, men det ville jo ikke føre til noget? Den slags "diskussioner" skal bare stoppes, eller tages videre i privaten, når de begynder at blive personlige.

Som sagt, der foregår intet usædvanligt. Folk skal bare lære at snakke pænt. :)

Ah please, den sidste bemærkning fra Naiera "Yderligere alt-Right lort bliver slettet." viser vist med al tydelighed hvilket politisk ståsted han tilhører og lige får serveret en bredside mod alle der ikke har samme holdning.
Det var jo overhovedet ikke nødvendigt at tilføje den del og han kunne have skrevet " vi går tilbage til emnet"

Eller denne lige perle fra ham "Du virker ret ubegavet." jo jo det er slet ikke personligt og blot at snakke pænt.
SumezSumezSkrevet 14/03-19 09:07, rettet 14/03-19 09:07 
Det er egne kommentarer, ikke noget der repræsenterer moderator-handlinger.

Der blev bedt om at stoppe emnet der, og det gælder naturligvis begge sider af "debatten", og omfatter både brugere og moderatorer. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 14/03-19 09:08 
Sumez>
Alt hvad der er blevet skrevet står der stadig. Det eneste der er blevet slettet er de indlæg der er kørt videre i samme spor efter der udtrykkeligt er bedt om at stoppe

Vil det sige, at det der står i tråden nu vurderes som "alt-right lort"? Jeg er meget anti-alt right, men jeg synes da godt nok ikke der er noget i den dur nu.
EltanEltanSkrevet 14/03-19 09:09 
Det bekræfter jo blot min pointe, at han ikke magter at have moderator status når det sidste der står tilbage er det personlige budskab "Yderligere alt-Right lort bliver slettet".
SumezSumezSkrevet 14/03-19 09:12, rettet 14/03-19 09:12 
Jo, alternativet er at vi sletter alt hvad der blev skrevet om det. Det ville også være en fin løsning. Næsten intet der er blevet skrevet i den diskussion har ikke været særlig pænt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 14/03-19 09:15 
Så det hele har været spitzenklasse pænt? ;-)

\sprogpedantoff
AzzkikrAzzkikrSkrevet 14/03-19 09:18 
Ah drama om P:R's moderatorer!

Det minder mig om dengang jeg fik slettet en post, som en moderator ikke gad/kunne argumenterer mod, med den grinagtige begrundelse at der ikke var stort begyndelsesbogstav :D.

Fight the power Eltan!
DeluxScanDeluxScanSkrevet 14/03-19 09:29 
Per S og Naiera har altid ret.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
slk486slk486Skrevet 14/03-19 11:23, rettet 14/03-19 11:38 
Som mod *skal* man bare være hævet over den slags usaglige og personlige angreb, sagt i spøg eller ej. Det andet er sgu for useriøst og man er da på ingen måde sin mod status værdig.
j/k
DunwichDunwichSkrevet 14/03-19 15:06 
Jmog>
Vil det sige, at det der står i tråden nu vurderes som "alt-right lort"? Jeg er meget anti-alt right, men jeg synes da godt nok ikke der er noget i den dur nu.

Det er det samme jeg studser over, og først gik jeg bare ud fra, at indlæg jeg ikke havde set, var blevet slettet, men det har jo ikke været tilfældet. Der bliver udelukkende, som jeg ser det, lavet en kobling fra ordet "snefnug", og til at det ord repræsenterer alt-right synspunkter? Hvilket heller ikke giver mening, i og med "snowflake generationen" bare er en betegnelse af millennial generationen, og ikke har noget som helst at gøre med politiske synspunkter og ståsteder. Oder was?

Jeg bemærkede, at jeg syntes Brie Larson virkede ubegavet i et klip på Youtube, og prompte bliver jeg kaldt ubegavet. Jeg er bedøvende ligeglad med, om vedkommende der sidder bag sin skærm, og bliver personlig mod mig, har en moderator hat på, på et spil forum, eller ej. Bare stop dig selv, når du føler trang til at blive rigtig personlig, ellers åbnes der for en helt anden dåse orm herinde, hvor vi åbenbart kan kalde hinanden hvadsomhelst, og det er der ingen der gider.
NaieraNaieraSkrevet 14/03-19 15:29, rettet 14/03-19 15:31 
“Snowflake” er helt tydelig en politisk tilsvining, typisk brugt af dem på det politiske højre mod dem på det politiske venstre. Lad være med at spille dum, Okotta.

Snowflake as a politicized insult is typically used by those on the political right to insult those on the political left.[16] In an article from the Los Angeles Times, Jessica Roy says the alt-right in the United States pejoratively describes most liberals and those protesting against Donald Trump as "snowflakes", short for "special snowflake".[17] A 2017 article from Think Progress commented: "The insult expanded to encompass not just the young, but liberals of all ages; it became the epithet of choice for right-wingers to fling at anyone who could be accused of being too easily offended, too in need of "safe spaces, too fragile".[18] Jonathon Green, editor of "Green's Dictionary of Slang" points out snowflake is an unusual insult in that it calls someone weak and fragile without using misogynistic or homophobic references.


Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
EltanEltanSkrevet 14/03-19 15:38 
Du fortsætter simpelthen hvor du slap i går aftes med din perfide måde at omtale brugere som du er uenige med.
Du skulle seriøst overveje at tælle til 10 inden du sætter dig til tasterne, der er ingen herinde der kalder andre for dumme eller andet blot fordi man er uenig.
NaieraNaieraSkrevet 14/03-19 15:41 
Jeg skriver ikke at han er dum. Jeg skriver at han SPILLER dum. Det er noget helt andet. Prøv så at forholde dig til substansen næste gang du poster...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
EltanEltanSkrevet 14/03-19 15:45 
Ro på nu Kristian ingen grund til at blive personlig. Som sagt træk vejret dybt, få noget frisk luft og gå en tur med din kæreste hvis du ellers har en.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 14/03-19 18:19, rettet 14/03-19 18:29 
Dunwich

Har ret:
Jeg bruger snowflakes ord , og stemmer selv mere mod venster end højre.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
AzzkikrAzzkikrSkrevet 14/03-19 20:10 
Naiera>
“Snowflake” er helt tydelig en politisk tilsvining, typisk brugt af dem på det politiske højre mod dem på det politiske venstre.

Det er faktisk ret interessant. Jeg har hørt udtrykket brugt i i hvert fald 2 årtier, men det er første gang jeg har hørt at der er nogen politisk baggrund med det og jeg har trods alt færdes i online gaming verdenen konstant siden SC/BW.

Jeg har altid forbundet det med en form for uberettiget "entitlement", lige gyldigt om man politisk er mod højre eller venstre.

Jeg tror ikke der er ret mange der forbinder udtrykket med noget politisk, men det kan selvfølgelig være jeg tager fejl selvom det sjældent sker ;)
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 14/03-19 20:19, rettet 14/03-19 20:20 
Yep.

Og hvis naiera ikke havde slettet min post om snowflaks.

Ville man kunne blivet krænket som både venster og højre-side af den politiske-tærte
:D LOL
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
FancyPantsFancyPantsSkrevet 14/03-19 20:25 
Azzkikr>
Jeg tror ikke der er ret mange der forbinder udtrykket med noget politisk, men det kan selvfølgelig være jeg tager fejl selvom det sjældent sker ;)

Det er vist kun på Facebook, at udtrykket forsøges brugt som noget politisk... Men det er Facebook, hvilket bør sige alt.
Der er det oftest personen, der kaster om sig med "snowflake" i et kommentarspor, den der udviser den mest sneflagede opførsel. <3
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
NaieraNaieraSkrevet 14/03-19 20:28 
Præcis som jeg skrev i filmtråden ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
AzzkikrAzzkikrSkrevet 14/03-19 20:48, rettet 14/03-19 21:01 
At det skulle et være en politisk sviner fra højre mod venstre virker heller ikke videre logisk. Om noget er kommunistiske Pernille skipper typer da det præcis modsatte af "special snowflakes"? Det virker da mere logisk at det er en sviner fra venstre orienterede mod højreorienterede.

FancyPants>

Der er det oftest personen, der kaster om sig med "snowflake" i et kommentarspor, den der udviser den mest sneflagede opførsel. <3

Ja det rigtigt :D
JmogJmogSkrevet 15/03-19 11:05 
På resetera-forummet, hvor jeg færdes en del, bruges Snowflake i stor stil om at beskrive republikanske vælgere, der går amok, over noget der går imod deres holdninger. Det er muligt termen startede som noget man sagde om nærtagende liberale, men i dag er det brugt af alle som synonym for “nærtagende”.
Soren47Soren47Skrevet 15/03-19 16:50 
Sprog udvikler sig, men det er helt klart et begreb der startede som et skældsord fra højrefløjen i USA mod de "liberale".
Mange af de her begreber som snowflake, soyboy, feminazi, pladderhumanisme, "attack helicopter" osv. starter tit som begreber på den ydre højrefløj.

Ord, der kan bruges til at være ubehagelig med eller stemple andre som idioter, har det dog bare med at sprede sig fordi det altid er populært at være nedern overfor andre :b
DunwichDunwichSkrevet 23/03-19 09:57 
Sumez>
Det er egne kommentarer, ikke noget der repræsenterer moderator-handlinger.

Det lyder lidt ligesom systemet i en PG-13 film, hvor man får lov at bruge ét "fuck", og så ikke flere.

Altså, det er okay at svine en bruger til én gang, ved feks at kalde vedkommende et-eller-andet, og så skal man stoppe?
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig