X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

US keyboard - DK layout (Mac)


Svar
la0sla0sSkrevet 14/01-19 17:36 
Jeg går ikke og pønser på at købe en amerikansk Macbook (ej heller Pro eller Air), men køber muligvis et tastatur der har amerikansk layout, fordi "ting".

Anyway, udover at knapperne mangler æ, ø og å, er der så nogen funktionalitet jeg vil miste? Altså, hvis jeg vælger DK i styresystemet, vil der være noget jeg ikke kan taste, eller symboler jeg ikke længere kan nå?

Jeg synes det er lidt uklart, når jeg læser på nettet.
Hvad sker der?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/01-19 17:45 
Der vil være mange symboler som også skifter plads, men det er du sikkert klar over :)

Jeg har et ældre Engelsk Mac-keyboard liggende, hvis der er noget du gerne vil have mig til at teste. Tænker at det er magen til et US?
Spiller nu: Phantasy Star IV
la0sla0sSkrevet 14/01-19 18:16 
Det måtte du meget gerne! :D
Hvad sker der?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/01-19 18:44 
Jeg kan da godt lige prøve at løbe det igennem. Hvis jeg forstår dig ret, så vil du ved at sætte keyboardet til DK i OS'et gerne have at tasterne reagerer som på et normalt dansk-keyboard? Altså f.eks. Shift + 7 = / selvom labels er anderledes på et US-keyboard?

I så fald vil det være nemt og hurtigt for mig at løbe alle tasterne igennem på US-keyboardet og se om det stemmer overens med mit danske.
Spiller nu: Phantasy Star IV
la0sla0sSkrevet 14/01-19 19:07 
Yes præcis, og om der er noget der forsvinder. Eksempelvis hvis man har et US layoutet klippetastatur, kan man så godt skifte sprog i styresystemet og bruge det i DK?
Hvad sker der?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/01-19 19:09 
Jeg forstår ikke hvad du mener med det sidste :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/01-19 19:26 
Jeg har kørt alle rækker taster igennem her. Først nummer-tasterne, og derefter med Shift, Alt og Shift+Alt holdt nede. Det fungerer 100% som mit danske keyboard, og har også samme antal knapper.

Numpad har ingen ekstra funktioner.

Har intet ændret i OS'et.

https://imgur.com/a/P05J9Yr

Håber det var dét du tænkte på :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
la0sla0sSkrevet 14/01-19 19:57 
Du er en skat.. (hvis mindre ikke kan gøre det).
Tusind tak! Det er en stor hjælp :)
Hvad sker der?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/01-19 19:57 
Så lidt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig