X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Spider-Man (2018)


Svar
BeanoBeanoSkrevet 21/09-18 11:50, rettet 21/09-18 11:51 
Der er snak om spillet i PS4 tråden men syntes der manglede en dedikeret af slagsen.

Jeg fik gennemført det forleden og må sige det er ganske fortræffeligt, bedre end jeg havde forventet. Måske var det bare mig men spillet havde lidt svært ved at få fat i mig de første par timer, og jeg følte det frustrerende. Men efter indlæringsperioden gik det betydeligt bedre og jeg blev fanget at den velfortalte historie, levende verden og vanedannende kampsystem - og så ser det helt fantastisk ud. Godt gået af Insomniac og Sony. Et spil man bør give chancen, med mindre man direkte hader Spider-Man og/eller open-world spil ;)

Og så lige en flovert... først efter gennemførelse (minus nogle "random-crimes") opdagede jeg at man kan opgradere ens gadgets - helt vildt at jeg overså det så mange timer...doh :D
millenniummillenniumSkrevet 21/09-18 12:21 
Måske dårlig UI/UX hvis du faktisk kan overse muligheden for opgraderinger :D

Men, jeg har skam også tænkt mig at købe - bare ikke lige til lanceringsprisen. Det er jo ikke fordi jeg mangler spil derhjemme.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 21/09-18 13:34 
Måske. I starten bliver man kort informeret om muligheden, sammen med en masse andet info, og der er efterfølgende (imo) ikke en tydelig visuel indikering af det. Måske bare mig der havde en dårlig dag ;)
WehnerWehnerSkrevet 21/09-18 14:03 
Jeg skal vist have kigget nærmere på det her.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/09-18 14:06 
Jeg er ret sikker på at man tvinges til at upgrade en gadget i forbindelse med en tutorial :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 21/09-18 16:11 
Nope, du tænker på skill-tree eller perks. Jeg gennemførte uden en eneste gadget opgraderet ;)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/09-18 16:17 
Jeg er i hvert fald temmlig sikker på at spillet gør dig opmærksom på det på en eller anden måde :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 21/09-18 16:21, rettet 21/09-18 16:45 
Ja som sagt får man det at vide een gang i starten sammen med andre ting - jeg startede nemli et nyt spil og bemærkede det.

Edit: Og ja, måske bare mig som snorkede i starten, men gadget opgraderinger giver crimes og back packs betydeligt mere relevans for progression. En skam hvis flere overser dette.
millenniummillenniumSkrevet 15/09-19 13:42 
Købte det til El Gigantens weekendtilbud, og det er 149kr der får way beyond value-for-money. Jeg er imponeret over hvor godt det fungerer på alle niveauer, både højtflyvende i makroperspektiv og helt ned på gadeplan. Det er Batman Arkahm City vibe, tilsat højere tempo og en imponerende flow. Og i modsætning til mange nutidige AAA spil, så er det super nemt lige at åbne, tæske et par side quests, finde lidt bonus, og så slukke igen, underholdt fra første til sidste minut.
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 03/10-19 12:55 
Flere opinions om Spider-Man nu hvor jeg har cirka 30% completion.

Mens Open World konceptet efterhånden er blevet en metaltræt genre der alle følger samme formular i forskellige kulisser (Event Horizon er ingen undtagelse), så har Insomniac IMO lige skruet på nogle væsentlige knapper:

1) Fast travel findes, men er virkelig en nedprioriteret feature når det er så hurtigt og smidig en fornøjelse at bevæge sig gennem byen, også på lange distancer.

2) Side-quests og collectables er bedre integreret og folder sig ud på en mere inspirerende måde. I stedet for at gøre det til ekstra krydderi for de dedikerede, så er side quest og collectables nærmest på lige fod med main quest.

3) Main Story består ikke kun af længerevarende missioner, men også simple narrativer som man lige får lidt pusterum og mere historie.

4) Main Story ankerpunktet findes ikke altid, fordi spilleren opfordres til at udforske byen.

Eneste anke lige nu er sværhedsgraden - hvis det er en anke. Det er selvfølgelig fedt at man kan tænde for spillet og får 10 succesoplevelser på ret kort tid. Men, jeg mangler også nogle gange de råddent svære side-quests som gør at mig både frustreret og afhængig. Sammenlignet med for eksempel races i old school GTA-spil, som krævede så uhyrligt mange forsøg og frustrationer, men glæden ved at klare det var også enorm. Og nu hvor vi sammenligner med GTA... Dengang jeg spillede GTA3 og Vice, der var sgu' ikke lysende indikatorer der oplyste de hemmelige narko-pakker. Det fjerner ret meget af udfordringen når alle pile peger på backpacks. Til gengæld sænker det også tilgængeligheden, hvilket formentlig også har været intentionen.

Helt klart et dybt underholdende og afbalanceret spil, som jeg kommer til at gennemføre.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 03/10-19 17:02 
Jeg anvendte quick-travel een gang, og det var man tvunget til via story. Byen har heller ikke størrelsen så det er specielt nødvendigt :)
KTCKTCSkrevet 03/10-19 23:48 
Millennium: Nu gjorde du det igen... :)

Jeg mangler stadig at få gang i spillet, og har kun spillet introen, men glæder mig til det.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
millenniummillenniumSkrevet 04/10-19 13:23, rettet 04/10-19 13:23 
Det er nok et af de lettest tilgængelige AAA-spil jeg har prøvet i lang tid, så det burde være nemt at komme igang ;)
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 15/11-19 13:02, rettet 15/11-19 13:03 
Er lige kommet hele vejen gennem Spider-Man, og er sgu også ret glad for det, selvom det nok på mange områder er alt det jeg hader i moderne spil. Det er rimelig meget AAA: The Game.

Måske var det bare mig men spillet havde lidt svært ved at få fat i mig de første par timer, og jeg følte det frustrerende. Men efter indlæringsperioden gik det betydeligt bedre og jeg blev fanget at den velfortalte historie, levende verden og vanedannende kampsystem

Er helt enig i ovenstående. Det tog også noget tid før spillet fik tag i mig.
Intro-missionen med Kingpin er fed ud fra et historiefortællings-synspunkt, og er en god indledning til spillet (selvom Fisk i sig selv desværre hurtigt viser sig at være komplet irrelevant for hvad der sker efterfølgende). Men som den tutorial-mission den er, føltes den enormt anmasende, og på ingen måder sjov at spille.

Hele spillet er jo sådan set bare et stort kort med en masse ikoner på hvor du kan gå hen og udføre nogle challenges rangerende fra "slå på alle menneskerne" til "flyv gennem denne rute Superman 64 style", og så er der dem der bare dukker tilfældigt op mens du bevæger dig rundt i byen. Det er fuldstændig som dit GTA, Arkham City, Prototype, Saints Row, Crackdown, osv. og det ærgrer mig virkelig at alt spillets indhold blot præsenteres som dumt busywork, når der nemt kunne have været indbygget en meget større grad af udforskning og indlevelse.

Til gengæld er spillets historie virkelig velfortalt, selvom den selvfølgelig er bygget op til at bære spillets struktur. Faktisk langt bedre end de fleste Spider-Man film jeg har set, inklusiv Spiderverse. Peter Parker er præcis som han skal være, og de vigtigste figurer er virkelig godt karakteriserede. Men bliver unægteligt tændt på den uundgåelige efterfølger, der åbentlyst kommer til at fokusere på SPOILER-TEKST:
Green Goblin og Miles Morales
.
Kampsystemet er super dumt - det er den type hvor du er sikker på at ramme en fjende næsten uanset hvor du står i forhold til dem, og du dodger angreb så længe du trykker på den rigtige knap (flytter du dig manuelt, men glemmer at trykke på knappen, bliver du til gengæld ramt) - men når man kommer nok ind i det, giver det så mange ting at lege med, at selv de meget lange og repetitive kampe *næsten* undgår at blive kedelige, og det er temmelig tilfredsstillende at holde en combo kørende til over 100, selvom der ikke skal så meget til.
Jeg spillede spillet på den højest tilgængelige sværhedsgrad, så der er lidt pres på, da en enkelt fejlagtig bevægelse kan koste det meste af ens livbar, men til gengæld er der ingen konsekvenser af at dø, da man i 90% af tilfældende bare respawner præcis hvor man var.

Beano>
Jeg anvendte quick-travel een gang, og det var man tvunget til via story. Byen har heller ikke størrelsen så det er specielt nødvendigt :)

Hvornår er man det?
Jeg brugte quicktravel et par gange, men det eneste tidspunkt jeg var tvunget til det, var da jeg sad fast i en bygning og ikke kunne komme nogen vejne ellers.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 15/11-19 14:41 
sumez>
Hvornår er man det?

Kan ikke huske præcist hvornår men man bliver oplyst om muligheden på et tidspunkt og mener man skal gøre det. Over 1 år siden jeg spillede det, så jeg er lidt blurry på detaljerne :)
Bede-xBede-xSkrevet 03/06-22 00:34, rettet 03/06-22 00:42 
Spider-Man bliver remastered til PC:

Spider-Man (2018)

Miles Morales kommer også i år:

We will have more details to share about both Marvel’s Spider-Man PC games as we approach their respective launches. For now, we can reveal that Marvel’s Spider-Man Remastered will launch on PC on August 12, 2022 while Marvel’s Spider-Man: Miles Morales will launch on PC in Fall 2022.

https://blog.playstation.com/2022/06/02/marvels-spider-man-series-is-coming-to-pc/
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/06-22 01:10, rettet 03/06-22 01:11 
Er det ikke blot Spider-Man Remastered der bliver portet til PC?

Ellers er der tale om endnu en remaster af spillet på under to år :O
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 03/06-22 01:30 
Jojo, det bliver selvfølgelig den remasterede udgave, sikkert med lidt ekstra lir og udvidet controller support (mus/keyboard/Xbox/PS5/4/Switch Pro). Nixxes plejer at have styr på deres PC ports.

Det første jeg tænker er i øjeblikket, mon de kan køre på Steam Deck?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/06-22 01:45, rettet 03/06-22 01:45 
Jeg gætter på at porten bliver glimrende så mon ikke det kan køre native res i 30fps på Steam Deck? :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 03/06-22 01:52 
Det er der i hvertfald mange PS4 spil, som ender på. Spørgsmålet er så, om det at det er en remaster, bliver for meget for Deck'en. Vi må se :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RaGeRaGeSkrevet 04/06-22 19:28 
Nu sælger jeg snart min PS5 hvis det fortsætter ;)
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
Bede-xBede-xSkrevet 20/07-22 18:44, rettet 20/07-22 18:49 
Ser ud til at have nogle lækre PC features inkl. fuld Steam Input support, hvilket i praksis betyder hvad man næsten kan kalde universel controller understøttelse, inkl. selvfølgelig Sonys egen Dualsense. Ultrawide monitor, Panoramic og Nvidia Surround, hvor flere skærme kan rapportere som en til windows og vise spillet på tværs af dem, har de også inkluderet. Der er selvfølgelig også grafiske opgraderinger, men ligeså vigtigt ser det ud til at skalere godt, hvis man ellers kan stole på deres spec oversigt, hvilket er (burde være) godt for Steam Deck ejere:

Spider-Man (2018)

Spider-Man (2018)

First off, let’s touch on the graphics features newly available in the PC version of Marvel’s Spider-Man Remastered. Our goal was to make this game a visual stunner on the PC platform and that meant opening up extensive configurability to PC users with varying hardware, as well as introducing some new techniques and tools to push things even further. To provide an abbreviated list:

* Ray-traced reflections are available across the game for those with hardware that supports them.  Reflections also have varied quality levels, one of which is a new, higher-quality ray-traced mode that offers even more city detail when web-swinging and fighting crime in Marvel’s New York. 

* NVIDIA DLSS (Deep Learning Super Sampling) increases graphics performance using dedicated Tensor Core AI processors found only on GeForce RTX GPUs, boosting frame rates with uncompromised image quality.

* NVIDIA DLAA (Deep Learning Anti-Aliasing) is an AI-based anti-aliasing mode for GeForce RTX gamers who have spare GPU headroom and want higher levels of image quality. 

* Beyond choosing output resolutions, we also support a wide range of display ratios, including ultrawide 21:9, panoramic 32:9, and NVIDIA Surround multi-monitor setups.* If you’ve got three monitors, we’ve got the game for you to show them off with! 

* Many other rendering systems are more customizable than they have been in the past, with additional quality levels and algorithmic options. These include SSAO, texture filtering, LoD quality, shadows, and more.  We support windowed, full screen, and exclusive full screen rendering modes.
(..)

In addition to PC graphical features, there are multiple peripherals and customization options With PlayStation DualSense wireless controller support, PC players will get to experience adaptive trigger feedback and amazing haptic response while battling iconic Marvel villains.** Mouse and keyboard support—during gameplay and throughout the game’s UI—provide a completely different customizable control option for those who prefer it. With Steam Input support, there are innumerable remapping options available, and the game will also offer multiple accessibility features.

https://blog.playstation.com/2022/07/20/marvels-spider-man-remastered-pc-features-revealed/

Trailer: https://youtu.be/1E051WtpyWg
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
DunwichDunwichSkrevet 23/07-22 12:58 
Videoen reklamerer med unlocked framerate. Det som Digital Foundry altid kritiserer, da det ødelægger samme framerate. Måske mener de, at det betyder noget andet her, men det skal jeg ikke kunne sige.
JmogJmogSkrevet 23/07-22 20:48, rettet 23/07-22 20:49 
Unlocked Framerate er skam fint nok på PC.

Hvis du har et 60hz display, så kan du bare sætte grafikkortet til at sætte 60fps som max.
Hvis du har et display med variabel refresh, så kører spillet som det skal uanset hvilken framerate det rammer (så længe det er over vrr minimummet).

Unlocked framerate på konsol, kan være noget skidt, hvis det er eneste mode, men DF er skam fans af det som en option. Det betyder nemlig, at spillet er fremtidssikret. Masser af de PS4 og Xbox One spil som kører låst 60fps på de nye konsoller gør det netop FORDI de blev lavet med et unlocked framerate mode.

“Unlocked framerate” er i øvrigt et sjovt navn at bruge hvad angår konsolspil, da det blot er “højere framerate target”. Stort set samtlige konsolspil med unlocked framerate er blot spil med et 60fps target. Der findes ingen konsolspil med reelt ulåst framerate. Når et konsolspil reklamerer med “unlocked framerate”, betyder det som regel “60fps target, men kører ustabilt”. Når et PC spil gør det, så betyder det at man kan låse framerate selv til hvad displayet formår eller, hvis det er et vrr display, lade den forblive ulåst.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/07-22 14:15 
Jeg synes det er komisk at Sony laver langt bedre PC-ports af deres spil end Microsoft kan finde ud af :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
3of193of19Skrevet 26/07-22 16:27 
Nåja, ofte har de jo også 2-4 år ekstra i modsætning til simultan udgivelse og cross-save.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/07-22 14:39 
Det burde bare ikke gøre en forskel. Der har været masser af spil der er udkommet samtidig på PC og konsol igennem tiderne som har været fint optimeret til begge.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig