X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Playstation Classic udkommer 3/12


Svar
JmogJmogSkrevet 19/09-18 11:00, rettet 19/09-18 11:03 
Pris: 100 euro

Der følger to kablede controllers med og 20 spil indbygget. Indtil videre ved vi kun at disse er med:
Wild Arms
Tekken 3
Final Fantasy VII
Ridge Racer type 4
Jumping Flash

Playsta... <a href=Se hele indlægget


Annonceringsvideo
85 emne(r).
« < 1 2

Svar
WehnerWehnerSkrevet 02/11-18 10:49 
Bede-x>
der går en del rygter om, at en N64 mini med 30 spil

Den er jeg meget mere klar på. Jeg tror, mini-maskinen kommer til at blive malket ret grundigt de næste par år, og det generer mig bestemt ikke :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
millenniummillenniumSkrevet 28/11-18 21:52 
Sony, for fanden....

IGN review: 5.5
The medium is the message.
WehnerWehnerSkrevet 28/11-18 22:15 
Ja, det er desværre helt som forventet. Cash-in.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 29/11-18 08:16 
Bras
millenniummillenniumSkrevet 29/11-18 08:32, rettet 29/11-18 08:34 
Håber de lærer noget, inden PS2 Mini. :-O

Spillene er ALTAFGØRENDE.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 29/11-18 08:51 
.... eller er de?
Har de her maskiner ikke hele tiden været nostalgiske gimmick-apparater til folk, der sjældent kommer til at bruge dem?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 29/11-18 09:19 
Jo, men det ændrer ikke på at folk generelt kun bliver lokket, hvis det er spil de har lyst til at spille. Også selvom de bagefter samler støv ;)

Jeg hører ingen der har lyst til at købe en PS Classic, med spillene som den fundamentale afskrækkelse.
j/k
KTCKTCSkrevet 29/11-18 10:06 
Enig, jeg havde aldrig købt min SNES Mini hvis der ikke havde været spil på den, som jeg gider at bruge tid på. At man så godt kan "flette ønsker ind" var selvfølgelig også en faktor.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
millenniummillenniumSkrevet 29/11-18 10:46 
SNES Mini havde ikke bare cremen af SNES spil, men også cremen af spilhistorie. Det var dælme et motiverende købeargument der gjorde det nemt for mig at svinge dankortet.
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/11-18 13:01, rettet 29/11-18 13:09 
Spillene er ikke hvad der ødelægger PS Classic IMO. Ja det er er skuffende udvalg, men det er de 9 PAL-versioner af spil, selv på US-udgaven, og blur-filteret der ødelægger den for mig.

Jeg havde regnet med at maskinen i europa ville være et 50Hz-helvede. Det ville være typisk Sony jvf. deres PS1 og PS2-emulation på PS Store. Men at de mixer det op og forpester den amerikanske maskine med vores fortids-synder havde jeg fandeme ikke fantasi til! :O

Det eneste positive er at den bruger en open source emulator, så hvis maskinen en dag bliver hacket vil man med stor sikkerhed kunne rette blur-filteret og man vil forhåbentlig kunne erstatte PAL ROM’erne med US-versioner.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 29/11-18 13:17 
Jeg havde ikke fantasi til at forestille mig, at de ville lave så meget lort i det. Hvor svært kan det være?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KTCKTCSkrevet 29/11-18 17:04, rettet 29/11-18 17:14 
Sony tror, at mini konsoller er gratis penge, lige meget hvor doven en løsning de laver.
Ja, PAL/NTSC blandingen giver heller ikke nogen mening, og skodfiltre er heller ikke noget hit. Der synes jeg faktisk også Nintendo gjorde det pisse godt. Deres CRT filter er ikke perfekt, men faktisk godt nok til at jeg bruger det i stedet for pixel perfect skalering.
Man må da håbe, at Sony får et rap over snuden og lærer noget af det, ligesom Sega ser ud til med deres AT games fadæse...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
millenniummillenniumSkrevet 29/11-18 20:24 
Naiera>
Jeg havde ikke fantasi til at forestille mig, at de ville lave så meget lort i det. Hvor svært kan det være?

Ja, det er faktisk ret utroligt. De skulle jo bare lave en minikonsol med to joypads (gerne analog), starte med den klassiske bootscreen der ville aktivere nostalgiølelsen, og så fylde den med WipeOut, TombRaider, Tekken 3, Gran Turismo, Spyro, Crash B, Medievil, Destruction Derby, MGS, Final Fantasy og alt det andet som vækker minder, plus et par oversete underdogs (f.eks. N2O)

Og hvis de ikke engang kan det, så skulle de lade være.
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 29/11-18 21:23 
Desværre ville WipeOut og Gran Turismo altid være helt udelukket pga den licenserede musik :(
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/11-18 21:25 
Fucking lorte musik :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 29/11-18 22:17 
Der var heller ingen grund til at være nærig med FF-serien. Når nu de alligevel sparede de analoge styrepinde væk, så burde de have valgt spil, der passede til den første controller.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 04/12-18 18:39 
Menuen i den emulator, Sony har hugget til PS Classic kan stadig tilgås hvis man tilkobler et tastatur og trykker ESC :P

https://www.youtube.com/watch?v=yNtAUwz8fqw&feature=youtu.be
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 06/12-18 00:23, rettet 06/12-18 00:23 
Hvordan man får 60fps på pal spil

IGN video
https://m.youtube.com/watch?v=dSxRWXTWeEU
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/12-18 00:56 
Jeg gad nok vide om det er en ordentlig løsning på problemet. At tvinge PlayStation EU-spil i 60Hz på original hardware plejer at introducere en hel masse andre problemer, og det er kun meget få spil det virker ordentligt med.

Men det er selvfølgelig slet ikke umuligt at en emulator er smartere og designet til at overkomme eventulle problemer som der ville være med originale spil.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Le RoofLe RoofSkrevet 06/12-18 01:04, rettet 06/12-18 01:26 
De eneste keyboards der skulle virke med den, indtil videre, er Corsair K65, K70 og K95.
Jeg har godt nok et Corsair K70, men jeg holder stadig fingrene langt fra den Playstation Classic ><
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/03-19 21:11, rettet 29/03-19 21:20 
Jeg har bygget en USB hub ind i min maskine. Så controller port 2 nu virker igen.

https://imgur.com/a/ZpKhLti

Jeg har blot cuttet forbindelsen lige før den oprindelige USB-port, og forbundet USB hubben hertil. Så har jeg loddet et USB-stik på til mit USB-drev og en af de andre forbindelser går så tilbage til controller USB-porten.

USB hubben er en fire ports, af den type med headders til motherboard USB-stik, og krævede lidt modifikation som man kan se på det ene billede.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 14/06-19 13:42, rettet 14/06-19 13:45 
Jeg kan se at den seneste BleemSync (v1.1) understøtter OTG adaptors så man kan komme uden om USB stick problemerne, derved slipper man for at USB hubs og stadig have begge USB porte tilgængelige på fronten :)

https://www.youtube.com/watch?v=ydLKv1HUd0A
BeanoBeanoSkrevet 02/07-19 08:56, rettet 02/07-19 10:17 
Fik mig en OTG adapter og det spiller godt med store USB3 sticks, og så har man begge USB porte fri på fronten.

Playstation Classic udkommer 3/12

(beklager det dårligt belyste billede)
millenniummillenniumSkrevet 02/07-19 09:12 
Jeg må til at få gjort noget ved den. Min PSOne classic har endnu ikke mistet sin mødom. :D
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 02/07-19 10:16, rettet 02/07-19 10:22 
Emuleringen er skidt med stock emulator, så kom i gang :D

Supernemt at hacke den med Bleemsync 1.1. Eneste der kan drille, er at man skal have et USB stick som maskinen kan læse fra USB porten, jeg anbefaler et USB2 stik. Efter den er hacket med ny kernal, kan man bruge en OTG adaptor og USB3 sticks via bagsiden som vist på billedet. Alternativt en powered USB hub via fronten.

Jeg købte OTG adaptoren (venstre version) via eBay fra en UK sælger:
https://ebay.us/vgx759

EDIT: En bonus feature ved at bruge RetroArch (inkluderet i Bleemsync 1.1), er at man kan spille med en DS4 via USB og derved få analog kontrol i de spil som understøtter det :D
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/07-19 12:46 
Husk at sætte region/speed, eller hvad det nu hedder i RetroArch, til 60Hz. Default er auto, men det virker ikke ordentlig og Wild Arms bliver afspillet i 50Hz med vanvittig stuttering, trods at spillet er US-versionen.

Held og lykke med at finde den option. RetroArch er uden sammenligning dét software med værst UI jeg nogensinde har brugt.

Der er heldigvis mulighed for at bruge den oprindelige stock menu til at launche spillene igennem RetroArch så man aldrig mere behøver kigge på det, men det tog mig timer at sætte op.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 02/07-19 16:04 
Så slemt syntes jeg ikke det er, men options/settings kunne bestemt være bedre organiseret - foretrækker RetroArch lidt kedelige liste frem for stock karrusellen :)

Latency setting er også værd at sætte til early eller normal.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/07-19 16:34 
Der er tre forskellige steder at sætte options. Det er lavet af sindssyge :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 02/07-19 17:02 
Men ikke de samme options :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/07-19 17:04 
Nej det er rigtigt, men det er en pain in the ass at finde de settings man leder efter.

Ved ikke med Bleemsync 1.1, men forrige version (og alle andre platforme jeg har prøvet RA på) er det heller ikke altid at settings gemmes selvom man saver.

Jeg hader det virkelig :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 02/07-19 17:12, rettet 02/07-19 17:13 
Ja det er noget rod - bærer præg af at systemet løbende er vokset med nye features og options, som man ikke har sørget for at strukturere ordenligt for nye brugere. Så bliver det nørdet at anvende.

Og nogle features er unødigt kompliceret, f.eks. skifte disks og håndtere save states.

Jeg har ikke oplevet at settings ikke gemmes.... tror jeg :)
GreaseballGreaseballSkrevet 03/07-19 19:48 
Beano>
Fik mig en OTG adapter og det spiller godt med store USB3 sticks, og så har man begge USB porte fri på fronten.

Playstation Classic udkommer 3/12

(beklager det dårligt belyste billede)

Hvor har du købt den henne?

Selv bruger jeg pt Autobleem da det ikke kræver noget hack af maskinen. Men kunne fristes til BleemSync hvis det frigøre en port foran.
BeanoBeanoSkrevet 03/07-19 20:44 
Der er et eBay link længere nede :)
GreaseballGreaseballSkrevet 07/07-19 14:41 
Jeg fandt det. Tak for det.
BeanoBeanoSkrevet 11/09-19 09:55 
BleemSync 1.2 er kommet

https://www.youtube.com/watch?v=EEcNumrI3dc
85 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig