X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Playstation Classic udkommer 3/12


Svar
JmogJmogSkrevet 19/09-18 11:00, rettet 19/09-18 11:03 
Pris: 100 euro

Der følger to kablede controllers med og 20 spil indbygget. Indtil videre ved vi kun at disse er med:
Wild Arms
Tekken 3
Final Fantasy VII
Ridge Racer type 4
Jumping Flash

Playsta... <a href=Se hele indlægget


Annonceringsvideo
85 emne(r).
1 2 > »

Svar
JmogJmogSkrevet 19/09-18 11:00, rettet 19/09-18 11:03 
Pris: 100 euro

Der følger to kablede controllers med og 20 spil indbygget. Indtil videre ved vi kun at disse er med:
Wild Arms
Tekken 3
Final Fantasy VII
Ridge Racer type 4
Jumping Flash

Playstation Classic udkommer 3/12

Annonceringsvideo
JmogJmogSkrevet 19/09-18 11:01, rettet 19/09-18 11:10 
Håber de controllers får en ordentlig længde, så man ikke behøver købe en forlænger. Spændende hvad de andre spil vil være.

Konami vil sikkert have for mange penge for at inkludere Metal Gear Solid, så den tror jeg ikke vi ser. Men Sony ejer jo Wipeout, så det ville være ekstremt oplagt/billigt at inkludere det.

Ærgerligt at det ikke er Dual Shock replikaer - det vil sige, der er ikke nogen analoge sticks på controllerne. Var der egentlig spil der krævede Dual Shock eller virkede alle spil med den oprindelige controller?
millenniummillenniumSkrevet 19/09-18 11:23 
Så kommer spørgsmålet....

Synes vi også at 1st gen 3D spil ældes lige så godt som 8bit eller 16bit pixels....?

Jeg er splittet....
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 19/09-18 11:33 
Svaret er:

1st gen 3D spil der var grimme da de udkom, er stadig grimme.
1st gen 3D spil der var gode da de udkom, er stadig gode.
"8bit eller 16bit pixels" der var flotte da de udkom er stadig flotte.
"8bit eller 16bit pixels" der var grimme da de udkom er stadig grimme.


Sidenote:

Jeg håber at folk snart holder op med at benytte udtryk som "8bit" og "16bit" om grafik.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 19/09-18 12:04 
De tidlige 3D spil er jeg helt enig i ligner skrammel i dag. Textures kan jeg sagtens leve med men den der effekt med at kanter ikke altid slutter tæt og at en hel væg nærmest wobbler, når man panorerer. Det er dælme ikke ældet med ynde.
millenniummillenniumSkrevet 19/09-18 12:29, rettet 19/09-18 12:30 
De fleste gode 1st gen 3D spil ville jeg bare gerne se i en remastered udgave. Ja tak til Spyro.

Men at genbesøge "gode" gamle 3D spil med en hakkende framerate, early kameraproblemer, polygoner der crasher og altid synlig texture popping ... jeg ved ikke rigtigt. Tror ikke jeg vil foretrække Tekken 1 over Tekken 7.

Men fedt initiativ alligevel - jeg vil altid gerne spille WipeOut 2097 igen.
The medium is the message.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 19/09-18 13:31 
Jeg syntes mange tidlige polygon spil er bedre end man husker dem.. På PlayStation og Saturn ihvertfald.
millenniummillenniumSkrevet 19/09-18 13:46 
Hvis jeg så tager ja-hatten på...

Ja tak til:
- Oddworld
- PaRappa The Rapper
- Castelvania SOTN
- Raystorm
- G Darius
- R-Type Delta
- Klonoa
- Heart of Darkness
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 19/09-18 13:49 
- Shadow Tower
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 19/09-18 14:11 
Heart of Darkness, ooooh, det får vi med garanti ikke, men det ville godt nok være fedt.
XiwanaXiwanaSkrevet 19/09-18 15:03 
Jeg er kun interesseret, hvis de propper den med nogle af de Square-titler på, som vi blev snydt for: FF Tactics, Xenogears, Tobal no 2, Chrono Cross – eller hvis de smider nogle af de dyrere titler på som Legend of Dragoon, Suikoden II, Valkyrie Profile, Einhander eller Star Ocean: Second Story.
[inspirational quote here]
scavengerscavengerSkrevet 19/09-18 15:13 
Det kunne jo også være nogle af de spil der var med til at definere konsollen.
- Gran Turismo
- Metal Gear Solid
- Resident Evil
- Rollcage
- Silent Hill
- Spyro
- Tomb Raider
- Tombi
- Wipeout
Nemo me impune lacessit
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 19/09-18 15:26 

Sidenote:

Jeg håber at folk snart holder op med at benytte udtryk som "8bit" og "16bit" om grafik.

Kommer aldrig til at ske :p
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
BeanoBeanoSkrevet 19/09-18 18:23 
Tjaaa... den er da sød men jeg har sikkert allerede de fleste spil som PSone classics på PS3 og Vita.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/09-18 18:58 
Sony kunne godt finde på at udgive noget uspilleligt 50Hz converteret til 60Hz lort i europa. Så vær opmærksom på det! :O
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 19/09-18 19:55, rettet 19/09-18 20:09 
Jeg forventer også PAL udgaver men hvis maskinen understøtter 50hz output via HDMI kan det være ok alligevel. Lad os se ;)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/09-18 20:52, rettet 19/09-18 20:55 
Jeg ender med at importere min i så fald :)

Men det er selvfølgelig også en mulighed med ren 50Hz. Men set i lyset af hvor pisse ligeglade de er med PS2-titler på PS4, hvor de netop i nogle tilfælde konverterer 50 til 60Hz og dermed får spillene til at hakke ad h til, ville jeg ikke bliver overrasket hvis de gør det samme her.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 19/09-18 21:39 
PS4 softwaren (inkl PS2 classics) er svjv tvunget til køre i den opløsning og frekvens som maskinen er sat til (60hz prioriteres automatisk). På PS1 Classic maskinen behøver dette ikke være et problem da den kan køre konsekvent i 50hz hvis alle spillene er PAL udgaver, og tv'et understøtter det. En mulighed men jeg forventer det absolut ikke ;)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/09-18 22:03 
Bestemt, men det er stadig ikke særlig fedt hvis den er begrænset til 50Hz. Det ville udelukke adskillige monitors, og jeg er ret sikker på at der findes moderne fjernsyn også der ikke er glade for at aktivere game mode for 50Hz.

Den eneste rigtige løsning er at give os US-versionerne, da det bare spiller i korrekt hastighed og bare virker på al moderne grej.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 19/09-18 22:10 
Jeg mente også at både 50/60hz ville være understøttet af systemet, selvom PAL spillene så vil se forkert ud i 60hz. US spiludgaver og 60hz system ville være optimalt men der er sikkert andre ikke-tekniske grunde til at de ikke gør det.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/09-18 22:13, rettet 19/09-18 22:14 
Ja. Sony har altid været super strikse med at vi fik præcis de udgaver som vi havde originalt.

Det var også derfor at der var meget store problemer med at få de to Mega Man Legends-spil ud, da der var noget reklame-værk i spillet, som besværliggjorde en re-release på PS store, og Sony ville absolut ikke tillade at texturen blev patchet ud af spillet. Åndssvagt :(

Men hey, Nintendo fattede lige pludselig at udgive US VC-spil i Europa på Wii U, så vi kunne få 60Hz i stedet. Så hvis de kan lære det, så kan Sony måske også... :O
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 20/09-18 09:11 
Kommer der så også Time Crisis med en mini-G-con pistol? SÅ er jeg på...!
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 20/09-18 12:12 
Har du et display med HDMI-indgang som kan klare lyspistoler? :-D
slk486slk486Skrevet 20/09-18 12:31 
Kræver da bare lidt code tampering at få de gamle Time Crisis til at virke med de moderne tiltag ;)
j/k
millenniummillenniumSkrevet 20/09-18 15:19, rettet 20/09-18 15:19 
Ja, af en eller anden grund (eller så vidt jeg erindrer) så var alle moderne forsøg på lyspistol-kompensation klart underlegen originalens præcision og respons. PS Move virkede mindre præcis og mere kluntet.

Men for helvede, når vi kan sætte en mand på månen....
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 20/09-18 18:02 
Egentlig sjovt dem der har rettighederne til Time Crisis ikke har lavet en remaster compilation til PSVR. De er stort set garanteret at 80% af alle der har hardwaren køber det. Spillene ville fungere perfekt i VR. Bedre end originalerne faktisk.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/09-18 18:04 
Men ikke alle der har PSVR har move controllers. Så det ville begrænse salget noget.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 20/09-18 19:54 
Move Bundle :-D
DarkenDarkenSkrevet 21/09-18 09:57 
Hmn gad vide om man lige skal vente til PS2 Classic og så lige se om der er nogle modders der til den tid har luret hvorledes man kan loade fra en usb stick.

Jeg har virkelig nydt min mini-SNES, den er noget nemmere at pakke væk eller have med på farten, hvor man ikke skal bekymre sig over slidtage eller skade på original spillene (mine snes spil har ikke forladt mit hjem siden jeg var teenager).

Ellers skal de, som Xiwana skriver, godt nok hoste op med nogle mere interessante titler.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/09-18 11:11 
De har annonceret fem ud af tyve titler. Der kan nå at ske meget endnu :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 21/09-18 14:01 
Det virker ret uambitiøst ikke at have analoge sticks på controlleren :/
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 29/10-18 14:05, rettet 29/10-18 14:06 
Fuldt lineup: https://blog.us.playstation.com/2018/10/29/announcing-playstation-classics-full-lineup-of-20-games/

Battle Arena Toshinden
Cool Boarders 2
Destruction Derby
Final Fantasy VII
Grand Theft Auto
Intelligent Qube
Jumping Flash
Metal Gear Solid
Mr Driller
Oddworld: Abe’s Oddysee
Rayman
Resident Evil Director’s Cut
Revelations: Persona
Ridge Racer Type 4
Super Puzzle Fighter II Turbo
Syphon Filter
Tekken 3
Tom Clancy’s Rainbow Six
Twisted Metal
Wild Arms

Ikke sådan voldsomt sindsoprivende.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 29/10-18 14:07, rettet 29/10-18 14:08 
Alligevel vildt nok, der, at de putter et Persona på den.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 29/10-18 14:14 
Bizart udvalg... ingen Wipeout?

Ikke at det ville have påvirket min investeringslyst, under mig bare :)
SumezSumezSkrevet 29/10-18 14:16, rettet 29/10-18 14:16 
Naiera>
Alligevel vildt nok, der, at de putter et Persona på den.

Egentlig ja. De tænker nok på at indkassere lidt på seriens nylige succeser.

Beano>
Bizart udvalg... ingen Wipeout?

Gætter på et licensmareridt mht. soundtracket
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 29/10-18 14:17 
Ja det må være det :)
SumezSumezSkrevet 29/10-18 16:02 
Her er listen til den japanske model:

Arc the Lad
Arc the Lad 2
Armored Core
Battle Arena Toshinden
Devil Dice (aka XI [sai])
Final Fantasy 7
G Darius
Gradius Gaiden
Intelligent Qube
Jumping Flash
Metal Gear Solid
Mr. Driller
Parasite Eve
Persona
Resident Evil
Ridge Racer Type 4
SaGa Frontier
Super Puzzle Fighter 2 Turbo
Tekken 3
Wild Arms

Særligt SaGa, G-Darius og Gradius Gaiden springer i øjnene - ville have været fedt at have de spil på den vestlige udgave.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/10-18 16:18, rettet 29/10-18 16:25 
Det er da et langt mere fornuftigt udvalg IMO :O

Hvad fanden tænker de at smide Rainbow Six på den vestlige? Hvis det spiller som Dreamcast-versionen var det uspilleligt allerede da det udkom :(

EDIT: Jeg er skuffet over at SotN ikke er på den, men det gemmer de måske til Saturn mini :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 29/10-18 16:41 
SotN på Saturn mini ville være en virkelig dårlig reklame for Saturn :\
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/10-18 17:28 
Ja, det er en lorteversion :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 29/10-18 17:33 
Enig i at den Japanske version er bedre. Kan godt forstå at SOTN ikke er på når Konami gerne vil pushe den dér udgivelse der lige er kommet. Det er interessant at læse sociale medier med hvordan folks reaktion er "Så putter jeg bare mine egne spil på", som de tager det for givet at det kan man bare.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/10-18 17:53 
Ja det hænger selvfølgelig sammen :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
XiwanaXiwanaSkrevet 29/10-18 18:22 
Godt nok et sløjt (men forventeligt) udvalg i PAL-udgaven. Jeg husker PS1-versionen af Rainbow Six som en super sløj og sløv omgang.

At de vælger Destruction Derby 1 fremfor 2 eller Raw er besynderligt – ligeså med Toshinden 1 fremfor nogle af efterfølgerne. WipeOut glimrer sandelig ved sit fravær. Det samme gør Silent Hill, Worms, Tomb Raider, Soul Edge/Blade og Gran Turismo. End ikke Doom eller Quake II er der blevet plads til.
[inspirational quote here]
WehnerWehnerSkrevet 29/10-18 21:05 
Spiludvalget i PAL bekræfter på mange måder mit minde om en kraftigt overvurderet konsol, der i lange perioder stod i skyggen af N64 trods det lave antal titler til denne.

Men med det galde knækket op, så må jeg også sige, at man let kunne have lavet et MEGET stærkere udvalg. Jeg er ikke det mindste fristet, selvom jeg er en sucker for konceptet og både har Mini Snes og Nes.

Alundra havde været oplagt. Og Puzzle Bobble og for den sags skyld MediEvil og og og…

Chrono Cross kunne nok også have solgt nogle stykker til de mere hardcore gamere.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/10-18 21:18 
Det minder mig om det her Tweet som Darkbeat viste mig for et stykke tid siden. Hold kæft man har haft det vildt :D

https://twitter.com/AboveUp/status/1034460618357653504/photo/1
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 30/10-18 18:20 
Hehe ;)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 01/11-18 15:18, rettet 01/11-18 15:27 
Wehner>Spiludvalget i PAL bekræfter på mange måder mit minde om en kraftigt overvurderet konsol, der i lange perioder stod i skyggen af N64 trods det lave antal titler til denne.

Hvis man har det sådan, er det måske værd at nævne, at der går en del rygter om, at en N64 mini med 30 spil (lyder som for mange) bliver annonceret snart:

https://gamingintel.com/nintendo/leak-n64-classic-edition-announcement-imminent/
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SøgAArdSøgAArdSkrevet 01/11-18 16:01 
Xiwana>
WipeOut glimrer sandelig ved sit fravær. Det samme gør Silent Hill, Worms, Tomb Raider, Soul Edge/Blade og Gran Turismo. End ikke Doom eller Quake II er der blevet plads til.

Kræver flere af de titler ikke analog sticks?

Jeg er skuffet over Tony Hawk mangler :/
Home is where the hardware is..
AzzkikrAzzkikrSkrevet 01/11-18 20:48 
Det er en imponerende mængde skod spil de har formået at få med på både den vestlige og japanske version. Især på den vestlige er der næsten 60-70% som jeg vil betegne som virkeligt ringe spil, det er vildt synes jeg, men jeg er måske for kræsen.

Den japanske er nu heller ikke noget at skrive hjem om. Der er et utal af voldsomt gode jRPGs at vælge imellem på lige netop ps1, men så vælger man ATL1&2 og Saga frontier??? Alle elendige spil. I det mindste er der Parasite Eve, det har jeg gode minder med. Desværre var to'eren elendig.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 02/11-18 03:19 
^ Men der er FF7!

... Som jeg så både har til PS1, PS3 og muligvis også til PC (eller også er det 8).


Dens lineup og mangel på Dualshock controllere, får virkelig ikke mine arme i vejret.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
85 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig