X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Titan AE lignende film/tegnefilm?


Svar
holmenkolmenholmenkolmenSkrevet 08/08-03 22:04 
Jeg har haft tegnefilmen Titan AE stående i min reol ret længe. Jeg har set den mange gange og har hver gang spekuleret over om der findes nogle film/tegnefilm i samme stil?

PS jeg leder ikke efter manga titler!
Spiller nu: FIFA 11, Crysis 2 [Limited Editi..., Beyond Good & Evil HD
RJKRJKSkrevet 08/08-03 22:22, rettet 08/08-03 22:39 
Det kommer jo an på, hvilken del af stilen, du taler om. Tegnestil, teknisk stil, artistisk stil, handlingsstil etc... ;)

Jeg ville ellers foreslå dig at gå over i anime, for det er det eneste sted hvor der bliver lidt dybt.

Disneys to seneste "manga-inspirerede" tegnefilm (Atlantis og Skatteplaneten) har på flere punkter samme stil som Titan A.E. efter min mening, men ingen af dem er tilnærmelsesvis på samme niveau og nærmest halvdårlige...

Er det mere indholdet du vil have noget i samme stil med, så er vi vel ovre i retning af Det Femte Element og Star Wars. Titan A.E. er ikke specielt enestående i sit indhold.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
holmenkolmenholmenkolmenSkrevet 08/08-03 22:27 
Jeg tænker bare på en tegnefilm med lidt dybde i! Måske er det bare fordi den er beregnet til voksne?

... Er overhoved ikke filmekspert!
Spiller nu: FIFA 11, Crysis 2 [Limited Editi..., Beyond Good & Evil HD
SumezSumezSkrevet 08/08-03 22:30 
holmenkolmen >
Jeg tænker bare på en tegnefilm med lidt dybde i! Måske er det bare fordi den er beregnet til voksne?

Så er det måske lidt skidt at du ikke kigger efter anime (går ud fra at det er det du mener.. manga har intet med film at gøre).
Det er nemlig dér det sner, hvis man vil have "tegnefilm til voksne" (nej, der menes ikke hentai) og især dem med dybde i. Godt nok er Titan AE temmelig typisk amerikansk, men du går sgu glip af mange fede titler, hvis du bare undgår Japans marked hvad det angår.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
holmenkolmenholmenkolmenSkrevet 08/08-03 22:36 
OK, jeg kan mærke jeg er nød til at få navnene på nogle af de gode anime film!
Spiller nu: FIFA 11, Crysis 2 [Limited Editi..., Beyond Good & Evil HD
NaieraNaieraSkrevet 08/08-03 22:39, rettet 08/08-03 22:41 
Spirited Away
Min Nabo Totoro
Perfect Blue
Patlabors
Metropolis
Princess Mononoke
Akira
Blood
GHOST IN THE SHELL (best sh*t ever :)


Det var så generel anime goodness, og hvad jeg umiddelbart kunne komme på...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 08/08-03 22:40 
holmenkolmen >
Jeg tænker bare på en tegnefilm med lidt dybde i! Måske er det bare fordi den er beregnet til voksne?

Titan A.E. er tydeligvis til teenagere. Men, ja, den har i glimt en dybde. Eller i hvert fald seriøsitet, som man ikke normalt forbinder med amerikanske tegnefilm.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 08/08-03 22:56 
Grave of the Fireflies (også anime..) skulle være virkelig dyb og rørende. Jeg har desværre ikke fået set den endnu (hej Svovlmunk), men hvis man ikke kræver et actionbrag til at føre en gennem filmen, er det vistnok en oplevelse uden lige. (jeg glemmer også sent Angel's Egg.. men den er nok lige en tand for sort)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 08/08-03 23:22 
"Royal Space Force: The Wings of Honneamise" er også en rigtig god anime rettet mod voksne. Meget, meget lidt action, men god dybde og flotte billeder. Jeg nød den i hvert fald :) "The Castle of Cagliostro" er også værd at se, hvis du spørger mig... Og 7,5 på IMDB er heller ikke til at tage fejl af

Ellers er der også en del serier som er rettet mere mod voksne end børn... "Serial Experiments Lain" og den mindre kendte "Now and Then, Here and There" er de første jeg lige kommer i tanker om, men der er en del :)
Star SoldierStar SoldierSkrevet 08/08-03 23:35 
Godt at der endelig er en som skriver lidt om Lupin, The Castle of Cagliostro er også en af de bedste action/comedie Animes der er lavet og kan varmt anbefales, det er jo også en H. Miyazaki produktion (Ghibli guden).

The Castle of Cagliostro
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
KTCKTCSkrevet 08/08-03 23:38 
Hvis vi skal nævne noget andet end manga, og nævne mere voksne tegnefilm, er der Heavy Metal 2000, som jeg finder ganske underholdende.

Heavy Metal 2000
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 08/08-03 23:38 
Det er ved at være længe siden jeg så The Castle of Cagliostro, men det jeg husker tydeligst er, at jeg havde svært ved ikke at trække på smilebåndet det meste af tiden :)

Det der gør den sjov er ikke så meget åbenlyste jokes som det er i så mange film, det er bare de fantastiske karakterer der er med i den :)
Star SoldierStar SoldierSkrevet 08/08-03 23:53 
Uden at vide noget om filmene, så er der også levet en del animerede Starship troopers (Roughnecks), er der nogle som gider at sætte sig godt ind i filmene? (hvornår serien begynder/slutter og hvor mange episoder der er), er der nogle som har set dem?. Der skulle vist være nogle gode sekvenser i dem.
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
RJKRJKSkrevet 08/08-03 23:55, rettet 09/08-03 00:02 
De er dårlige. Jeg har anmeldt et par stykker af dem til MSN Film i sin tid.

Idéen er såmænd udmærket, men de er utroligt trivielle (der sker det samme HELE tiden) og overfladiske.

Points up for at have brugt en masse Amiga-software, though...

EDIT: På en måde minder de mig lidt om Red Vs. Blue eller hvad den Halo-serie nu hedder. Noget med personernes anonymitet, tror jeg...

MSN.Film: Hydora Campaign
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
AmbyAmbySkrevet 09/08-03 03:20 
Nu vi er ved anime kan tanken om denne film få mig til at savle som en lesbisk i en fiskebutik.

Wonderful Days are comming...
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
millenniummillenniumSkrevet 09/08-03 11:52, rettet 09/08-03 12:12 
Selvom den hører til den yngre målgruppe, syntes jeg The Iron Giant er en genial film. Den har lige præcist den dobbeltbetydning der gør at den også appelerer til det voksne publikum. (Jvf. forældre der bliver slæbt med i biografen).

Er der egentlig nogen der ved om de andre Don Bluth titler; Dragon's Lair og Space Ace, kun er udgivet som spil, eller findes de også som film?
The medium is the message.
DommergaardDommergaardSkrevet 09/08-03 12:14 
Treasure Planet er i samme stil!
JAAJAASkrevet 09/08-03 12:18, rettet 09/08-03 13:13 
Naiera >
GHOST IN THE SHELL (best sh*t ever :)

Jeg så Ghost in The Shell for første gang for et par dage siden og må give Naiera ret. Det er noget af det fedeste tegnefilm, jeg nogensinde har set. Slutningen er lidt for vag efter min smag, men det ændrer ikke på, at filmen 'holder for hårdt'.

Final Fantasy: The Spirit Within, var måske også et bud, hvis du leder efter noget i stil med Titans A.E. Ikke at filmen er specielt god, men stilen er der.
SumezSumezSkrevet 09/08-03 12:38 
JAA >
Slutningen er lidt for vag efter min smag

Nu dækker den jo også kun en del af mangaen. Historien er længere end det. 2'eren kommer vist om et halvt års tid. Har hørt rygter om at den evt. kunne finde på at snige sig i de danske biografer (men det gjorde Spirited Away jo ikke..)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AmbyAmbySkrevet 09/08-03 12:40 
Jeg tror ikke det er nok at se den film en gang. Jeg er ved at have set den 4-5 gange, men har stadig fornemmelsen af at der er noget man ikke helt fanger, eller som kan fortolkes på en spændende måde...
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
NaieraNaieraSkrevet 09/08-03 13:27 
Jeg har det også lidt på samme måde, efter kun at have set den 3 gange...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 09/08-03 13:42, rettet 09/08-03 13:43 
Sumez >
Nu dækker den jo også kun en del af mangaen.

Eh, nej... ;)

Mangaen har samme slutning som animeen.

De nye "del 2" er først lavet "mange" år senere.

Og så er jeg ellers glad for at se at en mine gamle favoritter vinder frem. For jeg er selvfølgelig enig: den er fremragende.

Mangaen er i øvrigt en tand mere interessant end animeen efter min mening. Fuchikomaerne styrer for vildt. Glæder mig til at se mere til den GITS tv-serie, som en gruppe af os snakkede om fornyligt.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 09/08-03 13:51 
Jeg har ikke læst mangaen, jeg har bare HØRT, at der er mere i historien end det man ser i 1'eren.

Der er selvfølgelig også tv serien, den er sej nok, men har ikke så meget med filmen at gøre (udover figurerne)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 09/08-03 13:57 
Der ER mere historie i mangaen, men som sagt er slutningen identisk (stort set - de får ikke en barnekrop, men en voksenkrop).

Tv-serien (den smule jeg så) virkede tættere på mangaen. Altså med alt det der sker rundt om Kusanagi. Animeen er meget mere centreret og fokuseret omkring hende. Og har dræbt al humoren, der ellers er meget fremtrædende.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ValkyrieValkyrieSkrevet 09/08-03 19:10 
Den film darklight linkede til Beautiful days, var rigtig flot!

Sygt at der er så mange anime/manga fans her:)

Jeg har kun set Akira med et halvt øje for længe siden.. Men den har sandelig også sin charme... :)
Well crucify the insincere tonight...
SumezSumezSkrevet 09/08-03 19:26 
Valkyrie >
Sygt at der er så mange anime/manga fans her:)

Det er vel ikke så overraskende. For de fleste her hænger konsolspil vel sammen med japansk kultur. Der er ikke så langt fra japanske spil til japanske tegnefilm.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig