X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Anbefalet password generator


Svar
millenniummillenniumSkrevet 20/07-18 18:18 
Der er simpelthen enten for meget rod eller for meget forudsigelighed med passwords derhjemme. Jeg må som ansvarlig far vise sønnen en sikker vej på nettet, og samtidig feje for egen dør.

Har nogen en god password-generator løsning eller best practice, så jeg kan bruge forskellige passwords til forskellige tjenester, altid finde dem, og kunne give sønnen samme mulighed...?

Ikke noget med algoritmer som skal huskes i hovedet.
The medium is the message.
ProzelProzelSkrevet 20/07-18 19:54 
Jeg bruger selv Dashlane premium, og dem er meget tilfredse med. Virker rigtig fint med Windows, Mac og iOS, så de kan fint anbefales.
slk486slk486Skrevet 20/07-18 19:56 
LastPass. Både som manager og generator. Flaget "Make Pronounceable" er godt, hvis det er noget man skal huske :)
j/k
la0sla0sSkrevet 20/07-18 21:49 
Jeg bruger 1password, det har eksisteret i virkelig mange år, er super solidt og har en solid sync funktion på flere services. Den har også et fint dropbox interface, man kan tilgå uden device, hvis det skulle være nødvendigt.

Den har storing af sikre-noter nu med rtf support og alt muligt lækkert til storing af identiteter (tænk dit og dine børns pasnumre etc.), softwarelicenser osv.
Hvad sker der?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/07-18 22:10 
Er der nogen idé i at bruge et tredjeparts program i forhold til dét der er indbygget i Safari på Mac? Jeg synes det fungerer super fint og også rigtig rart at det automatisk synkroniserer mellem alle ens maskiner og telefonen.

Den kan godt nok ikke auto-udfylde password-feltet i eksterne programmer, f.eks. Steam, men har man tidligere været logget ind på hjemmesiden, så kender den passwordet. Og det er super nemt og hurtigt at hive ud af Safari når man har brug for det.
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 20/07-18 22:42 
Ville gerne have en løsning der fungerede på tværs af alt - ikke kun Mac. :)
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/07-18 23:12 
Det var egentlig heller ikke så meget en anbefaling selvom det lød sådan, men mere et spørgsmål fra min side :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 21/07-18 08:37 
Jeg lader da Safari huske passwords til en del af de webshops hvor man alligevel skal gennem en to-trins godkendelse for at købe noget. Det er da ganske ok. Problemet er blot, hvis browseren så en sjælden gang glemmer password, fordi man renser alt historik eller lign. Så skal man til at huske et password som man ikke har indtastet i månedsvis.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 21/07-18 08:48, rettet 21/07-18 08:49 
Jeg anvender KeePass som er udmærket, findes til flere platforme og koster ikke en klejne. Og så har man selv friheden (og ansvaret) for opbevaring af den krypterede nøglefil.

https://keepass.info
ProzelProzelSkrevet 21/07-18 09:41 
Konsolkongen>
Er der nogen idé i at bruge et tredjeparts program i forhold til dét der er indbygget i Safari på Mac? Jeg synes det fungerer super fint og også rigtig rart at det automatisk synkroniserer mellem alle ens maskiner og telefonen.

I mit tilfælde er min stationær en Windows, min bærbar er en Macbook Pro og jeg bruger Chrome på min iPhone, så for at mine passwords kan være samlet ét sted er tredje-part nødvendigt, og det fungerer upåklageligt. Svjv. åbner Apple deres autofil i iOS 12, så der bliver det mere integreret, end det er nu, hvilket er tiltrængt, da løsningen nu er lidt omstændig.
ElgenElgenSkrevet 21/07-18 11:18, rettet 21/07-18 11:18 
Hvormange af de forslåede løsninger er gratis og har samtidig tilgængelighed på mange platforme (primært iOS og PC/Windows)?

Mht når man sletter browserhistorik og huskede credentials, så bruger jeg tit bare: Jeg-har-glemt-mit-password-featuren til fx forums osv... det virker fint.

Mht halvskumle webshops eller andre steder der forlanger at man opretter en profil for at man kan opnå dette eller hint, bruger jeg tit 10minutemail eller lign.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
BeanoBeanoSkrevet 21/07-18 11:46 
KeePass er 100% gratis, open source og findes til de fleste platforme :)
ElgenElgenSkrevet 21/07-18 12:17 
...og man kan enten have databasen et centralt sted, eller sync’e frit mellem platforme?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
BeanoBeanoSkrevet 21/07-18 12:28 
KeePass er ikke en service som f.eks. 1Password men du kan frit have filen (som er krypteret) på dropbox, Google Drive og lign.
ElgenElgenSkrevet 21/07-18 16:11 
Perfekt! Det kigger jeg på. Takker };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
millenniummillenniumSkrevet 21/07-18 16:27 
Merci. Jeg har også fået et par muligheder som skal tjekkes. :)
The medium is the message.
ProzelProzelSkrevet 22/07-18 08:44 
Beano>
KeePass er 100% gratis, open source og findes til de fleste platforme :)

Tror jeg skal kigge nærmere på det når mit Dashlane premium udløber.
DanerenDanerenSkrevet 23/07-18 08:32 
Jeg har også selv valgt KeePass, mest fordi det er gratis hvor de andre services generelt er abonnementsbaserede.

Jeg opbevarer den krypterede fil i min dropbox, på den måde er den altid synkroniseret på telefonen, computer osv.
Spiller nu: Super Mario 3D Land, Kabuki: Quantum Fighter
slk486slk486Skrevet 30/07-18 09:43 
Husk lige at undersøg kryptering og sikkerhed for den passwordløsning, der vælges. Det handler på ingen måde bare om tilgængelighed og pris ;)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 30/07-18 09:45 
Det står på deres side.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig