X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

E3 2018 - de bedste spil


Svar
jaesjaesSkrevet 17/06-18 21:09, rettet 17/06-18 23:06 
Hvad synes I, har været de bedste spil til årets E3?

E3 er normalt spil-jul for mig, men jeg synes, det var ret nederen i år - nok det svageste E3, jeg har fulgt.

En kombination af få annonceringer, at firmaerne de seneste år fremlægger det meste af hvad de vil vise i ugerne før, og så at jeg efterhånden er stået næsten helt af på de klassiske spiltyper.

Men der var da lidt at være semi-hype på:

- The Sinking City - fedt med et action-adventure hvor actiondelen er tonet ned
- Cyberpunk 2077
- The Forgotten City - et krimi-spil der er gået fra Skyrim mod til standalone. Mulighed for flere opgave-løsninger
- Forza Horizon 4
- Control - Remedys næste shooter. Dejlig, syret spilverden
https://www.youtube.com/watch?v=y4KFu3zLB6M
- Concrete Genie - en slags action-adventure om mobning, hvor man bl.a. tegner "gode monstre" som kan bruges i puzzles m.m. Man kan flygte og gemme sig men ikke kæmpe
https://www.youtube.com/watch?v=fsbI-D99yXI
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 17/06-18 21:15 
Resident evil 2 !!
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
JmogJmogSkrevet 17/06-18 21:27 
Har ikke nået at se det hele, da jeg er på ferie med begrænset internet. Jeg er dog helt solgt på Ghost of Tsushima.
SumezSumezSkrevet 17/06-18 22:24, rettet 17/06-18 22:26 
- Sekiro tog helt klart præmien. Fantastisk at de kan vise så meget fra det allerede, From Software arbejder virkelig på højtryk, og skorter åbenbart ikke på kvaliteten.
- Concrete Genie ser helt utroligt flot ud, og er en af de sjældne overraskelser.
- Death Stranding skal snart komme med noget lidt mere konkret for at fastholde min interesse, men det vi har set virker så absurd at de har min opmærksomhed indtil videre.

Ville sige Cyberpunk 2077, for jeg ser meget frem til det, men vi har stadig ikke set spillet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 17/06-18 23:10 
Sumez>
Ville sige Cyberpunk 2077, for jeg ser meget frem til det, men vi har stadig ikke set spillet.

Jeg har rettet først indlæg - for det var uklart, at jeg ikke kun mente spil, vi har set gameplay fra :)

Grunden til, at jeg nævner Cyberpunk 2077, er den time lange præsentation for lukkede døre, der har væltet de fleste journalister omkuld.
WehnerWehnerSkrevet 17/06-18 23:43 
Jmog>
Jeg er dog helt solgt på Ghost of Tsushima.

Samurai open world. Ja tak.

Og så selvfølgelig Cyberpunk. Death Stranding vakte også min interesse. Det samme gælder Assassin's Creed. Men så ved man også, at det har været en lidt tynd E3, når man så hurtigt nævner det :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 17/06-18 23:47 
-Resident Evil 2 var jeg meget glad for... Nok delvis fordi det var en oprigtig overraskelse at de havde det klar og at det kommer lige om lidt.
-Fist of the North Star var et spil jeg havde håbet på blev lokaliseret og det blev endelig annonceret på E3. Der er endda fuld engelsk dub, hvilket jeg ikke havde regner med, så de har abejdet på det længe.
-Ghost of Tsushima var ikke rigtig højt på min radar da det “bare” er Sucker Punch, men jeg blev faktisk rigtig imponeret over det.
-Yakuza Kiwami 2 har Virtual On med i nu!
SumezSumezSkrevet 18/06-18 01:10, rettet 18/06-18 01:12 
jaes>
Jeg har rettet først indlæg - for det var uklart, at jeg ikke kun mente spil, vi har set gameplay fra :)

Nej jeg misforstod dig såmænd ikke. Jeg mener bare at for mit vedkommende så er Cyberpunk 2077 ikke rigtig interessant før jeg ved noget om hvad det reelt er. Jeg ser bestemt frem til det, men E3 viste ikke andet end hvad vi har vidst i nogle år nu: Det er et Cyberpunk spil lavet af CDPR.

Ghost of Tsushima så interessant ud indtil det efterhånden blev klart for mig at det ikke var meget andet end hvad vi allerede har fået serveret i årevis, bare i en lidt anden indpakning. Jo længere ind i spillets demonstration de kom, jo mere tørt så det ud. Men helt uinteressant er det nu ikke.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 18/06-18 08:17, rettet 18/06-18 08:18 
Enorm kedelig E3 i år mht. nye spil og overraskelser, men af det viste var Ghost of Tsushima, Dreams, Death Stranding, Cyberpunk 2077, AC Odyssey, Concrete Genie og Resident Evil 2 det som jeg fandt mest spændende.
TLOU2 gameplay debuten var måske det mest skuffende for mig - teknisk imponerende men håber virkeligt ikke det er tonen for hele spillet.
spectrespectreSkrevet 18/06-18 08:25 
Cyberpunk 2077
- Er vild med universet og spillede lidt tabletop i mine teenage år, så er helt klart hooked på at se noget mere.

Forza Horizon 4
- jeg er kæmpe racing fan og Forza Horizon serien er i toppen. Synes ikke de har ramt atmosfæren ligeså godt siden det første, så håber at de er kommet efter det. Grafikken er mindblowing og glæder mig til at se hvordan de håndterer de forskellige sæsoner.

Resident Evil 2
- så vildt godt ud og er vildt med det nye over the shoulder view. Låste alt op i det spil back in the day, så ser frem til at spille historien igen her 20år senere.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
Bede-xBede-xSkrevet 18/06-18 11:05, rettet 18/06-18 11:43 
Der var et kedeligt E3, hvor man godt kunne mærke, at næste generation kun er et par år væk og derfor virkede det til, at der blev holdt igen med annonceringerne og nogle af dem der trods alt kom, var så tidlige, at vi først ser dem efter næste generations begyndelse (Cyberpunk, Starfield, Elder Scrolls m.fl.). Microsofts annoncering af fem nye studier var eneste overraskelses moment, men der er lang tid til, de betyder noget spilmæssigt.

Jeg har ikke set så meget fra selve showet, men på konferencerne lignede de fleste AAA spil ofte velkendte sikre skabeloner, fremvist i kedelige vertical slices, hvor man ikke får et specielt godt indtryk af spillet. Death Stranding får point for at skille sig ud og tage en chance, hvilket efterhånden er ekstremt vigtigt i et ellers stagnerende AAA marked. Ikke at man fik nogen ide om, hvordan det spillede, men det så i det mindste ikke ud til bare at være en sammenkogning af tidens trends. Med Ghost of Tsushima er jeg solgt på settingen og det er nok til, at jeg skal have det. Spider-Man havde en dårlig fremvisning på Sonys show, men bagefter var der andre demonstrationer, der så rigtig gode ud. Ja, det er endnu et open world spil, men det er også Spider-Man. Det skal sgu være open world og det ser super flot ud, når man svinger rundt i byen og Insomniac har så meget talent, at det næsten kun kan blive godt.

Og dyrk lige den draw distance: https://gfycat.com/simplisticshrillaegeancat

Et par korte bemærkninger til andre spil:

Satisfactory: Håber der er en start og en slutning, for så kunne det godt være der, hvor jeg virkelig gav fabriksgenren en chance. Trailer: https://youtu.be/i5TogHASrCo

Gears 5: Der var forbavsende få cover sekvenser i traileren, altså for en cover shooter, men det så fedt ud og virkede til at ramme tonen bedre end Gears 4 (som dog også var godt). Ved ikke om jeg læser for meget ind i det, men det virkede som om traileren hintede, det ville blive mere åbent i køretøjssekvenserne. Glæder mig i alle fald til at spille det.

Serious Sam 4: Blev vist kun fremvist bag lukkede døre for udvalgte journalister og snakken om at det er blevet delvist open world, med en motercykel til at komme rundt på, lyder ikke alt for lovende - omend banerne i de gamle var semi-åbne allerede - men med løftet om kampe med 100000 fjender involveret, virker det alligevel som om, de forstår, hvad serien handler om. Jeg vil se, hvad det her er blevet til i det færdige spil:

E3 2018 - de bedste spil
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
jaesjaesSkrevet 18/06-18 11:43, rettet 18/06-18 17:01 
Sumez>
Nej jeg misforstod dig såmænd ikke. Jeg mener bare at for mit vedkommende så er Cyberpunk 2077 ikke rigtig interessant før jeg ved noget om hvad det reelt er. Jeg ser bestemt frem til det, men E3 viste ikke andet end hvad vi har vidst i nogle år nu: Det er et Cyberpunk spil lavet af CDPR.

Så kan det være, at jeg har misset info gennem årene, men nyt for mig var bl.a.:
- At det er i førsteperson
- Køretøjer og andre transportmidler bekræftet
- Klasserne beskrevet
- Kampsystemet i flere detaljer (skydning, melee, cover-system)
- Konceptet med mega buildings (lyder som "verdener inde i verdenen")

Jeg føler i hvert fald, at jeg nu ved en del mere om CP2077 end om Ghost of Tsushima og Death Stranding :)

EDIT: Jeg mente Sekiro og ikke GoT.
SumezSumezSkrevet 18/06-18 12:24 
Ja okay, må indrømme at jeg i forbindelse med E3 primært bare har kigget videoer igennem. Det eneste jeg havde hørt var det med at det var førsteperson, men det er et ret stort minus i min bog. :\
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 18/06-18 22:35 
Bede-x>
Spider-Man havde en dårlig fremvisning på Sonys show, men bagefter var der andre demonstrationer, der så rigtig gode ud. Ja, det er endnu et open world spil, men det er også Spider-Man. Det skal sgu være open world og det ser super flot ud, når man svinger rundt i byen og Insomniac har så meget talent, at det næsten kun kan blive godt.

Og dyrk lige den draw distance: https://gfycat.com/simplisticshrillaegeancat

Det ser faktisk interessant ud. Superhelte er ikke lige min ting, men skal det være, er Spidey også en af favoritterne. Klart på min radar nu.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig