X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Assassin's Creed Odyssey


Reply
BeanoBeanoSkrevet 13/06-18 11:16, rettet 13/06-18 11:21 
Bygger på fundamentet fra Origins men skruer op for RPG delen med bl.a. branched dialoger og beslutninger som påvirker handlingen på tværs af missioner. Også større fokus på sejlads og søslag a.la. Black Flag.

Historien foregår små 400 år før handlingen i Origins der var starten på Assassins. Der spekuleres i at Odyssey er en oprindelseshistorie for Templars (eller hvad der gik forud).

Trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=s_SJZSAtLBA

46min. gameplay:
https://www.youtube.com/watch?v=pXtO1BVvs0o
BeanoBeanoSkrevet 01/10-18 17:24 
Spillet udkommer fredag og det får generelt pæne ord med på vejen Jeg ser frem til det :)

https://www.eurogamer.net/articles/2018-10-01-assassins-creed-odyssey-review-a-vast-and-generous-voyage
OlimarOlimarSkrevet 05/10-18 18:01 
Jim har også en del at sige om det https://www.youtube.com/watch?v=UH4R6BusYrg
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/10-18 00:44 
Den vigtigste pointe i den video er nok at man skal punge ud for “time saver” packs som xp boosts før det bliver sjovt at spille.
Lyder som noget man bare skal styre udenom.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 06/10-18 04:13, rettet 06/10-18 04:23 
Jeg har kun spillet det i ca 5 timer men det føles ikke spor grindy - jeg level'er op løbende ved helt normal gameplay flow og får masser af gear og loot. Faktisk meget lig Origins som han roste, måske en smule nemmere. Har heller ikke oplevet reklamer for store items endnu. Det kan naturligvis ændre sig senere i spillet, men indtil videre har det været fortræffeligt, specielt den nye exploration-mode kan anbefales at spille med.

Men principielt hører micro-transactions ikke hjemme i et fuldpris spil, på den front er jeg stadig rørende enig med Sterling. Jeg giver ikke en prut for udgivernes lamme argumenter om valgfrihed-til-forbrugeren, spil-er-dyre-at-lave, osv
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/10-18 05:52 
Nej det er ren bullshit.
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 07/10-18 09:10 
Ja god of war/spider man laver gode penge uden.

Og de er exclusive spil , som ikke kan tjene ind på nintendo og xbox platform.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
slk486slk486Skrevet 08/10-18 10:14 
Beano>
Men principielt hører micro-transactions ikke hjemme i et fuldpris spil, på den front er jeg stadig rørende enig med Sterling. Jeg giver ikke en prut for udgivernes lamme argumenter om valgfrihed-til-forbrugeren, spil-er-dyre-at-lave, osv

Hørt! Og jeg er glad for han bliver ved og ved... :)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 09/10-18 17:34 
Jeg har nu rundet de 20 timer (normal gennemførelse er estimeret til 100 timer af udviklerne) og er på lv19 (cap er lv50). Man får løbende XP og stiger i level når man spiller missioner (mest på main-quest og større side-missions) og føles ikke grindy for mig sammenlignet med Origins. Odyssey har langt større spilområde (jeg har kun set ca. 15% af kortet) og det er meget længere, så der går mere tid imellem levels. Sværhedsgraden er mærkbart højere, primært pga. der er lavet-scaling, noget som Origins ikke havde. Selv områder man har besøgt, stiger i sværhedsgrad løbende som man level'er op. Det havde jeg ikke hørt om på forhånd og er klart spillets største problem imo, jeg har aldrig været fan af level-scaling som virker billigt. Ellers et godt spil (uden overraskelser) ind til videre.
slk486slk486Skrevet 10/10-18 15:00 
Jeg er heller ikke fan af level-scaling. Det øderlægger jo helt økonomien i at level-up - og er også et af de største problemer med Oblivion.
j/k
XiwanaXiwanaSkrevet 10/10-18 16:33 
Og Final Fantasy 8!
[inspirational quote here]
WehnerWehnerSkrevet 10/10-18 16:51 
Enig. Jeg har lige spillet Origins igennem, og der kan man som tilvalg slå det til. Det har jeg bestemt ikke gjort.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
NaieraNaieraSkrevet 10/10-18 16:56, rettet 10/10-18 16:56 
Lost Odyssey havde ikke som sådan level-scaling, men det var der effektivt, da der meget hurtigt blev sat en stopper for fordelen ved at grinde.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 10/10-18 18:17, rettet 10/10-18 19:29 
Wehner>
Enig. Jeg har lige spillet Origins igennem, og der kan man som tilvalg slå det til. Det har jeg bestemt ikke gjort.

Ok det vidste jeg ikke, spillede også uden her. Men ingen option i Odyssey :/

Edit: Mon der havde været en option i spillet hvis de ikke pushede XP boosters via MT denne gang? Jeg tror det. #ulækkert
WehnerWehnerSkrevet 17/11-18 00:32 
319,- på Playstation Store. Det er kun level scaling, der holder mig tilbage...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WehnerWehnerSkrevet 17/11-18 23:07 
Fandt dette fra en Ubisoft community manager på reddit:

[–]domvgt Community Manager 2 point for 11 dage siden
Hey, apologies for the super late reply on this but I can assure you that an option for the auto enemy scaling is part of our post-launch content roadmap. More details to follow in the near future.

Det er nok til, at jeg venter.


Reddit om level scaling i Odyssey
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 17/11-18 23:24, rettet 17/11-18 23:24 
Dejligt ;)

Coolshop har det forøvrigt til kr 249,- til både PS4 og XB1 med premium, 289,- uden.
WehnerWehnerSkrevet 17/11-18 23:51 
Det er godt nok faldet hurtigt.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/11-18 00:29 
Det er et Ubisoft-spil. Synes altid de falder i pris ekstremt hurtigt efter launch. I hvert fald fysisk.
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 18/11-18 00:49 
Det er nok rigtig nok, men stadig vildt nok med deres blockbuster midt i julehandlen. Det er jo blevet modtaget pænt.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JmogJmogSkrevet 18/11-18 12:25 
Mon ikke det bare er pga Black Friday opvarmning? Det stiger nok igen om et par uger.
WehnerWehnerSkrevet 26/11-18 02:23, rettet 26/11-18 02:24 
Tilbuddene stopper i morgen, så jeg sad lige og kiggede nærmere. Den helt store udgave, gold ed., er nede i 549,-

Man får så også en del for de 230,- ekstra:

SEASON PASS indeholder:
- To nye, store historier med tre episoder hver, der kan downloades
- Bonus-missionen The Secrets of Greece kan spilles fra dag 1
- Spillene: Assassin's Creed III REMASTERED og Assassin's Creed Liberation REMASTERED

Det er lige ved, at jeg napper den i stedet, for jeg plejer altid at købe de udvidelser alligevel.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WehnerWehnerSkrevet 02/12-18 14:44 
Jeg nuppede faktisk den store pakke og afventer nu valgfri level scaling. Der er lidt i nyeste patch, men slet ikke nok:

"Naval
Conquest Battles no longer scale with the player's level but stay on the region's level."


Assassin’s Creed® Odyssey - Release Notes - Version 1.1.0 & 1.1.1
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 09/01-19 14:29 
Så skulle der endeligt være fuld level-scaling options i den kommende patch...

https://www.eurogamer.net/articles/2019-01-09-assassins-creed-odyssey-will-finally-let-you-tinker-with-its-auto-levelling
WehnerWehnerSkrevet 09/01-19 22:30 
Uhh, det bliver godt. Så er jeg glad for, at jeg ventede. Det passer fint med, at jeg er ved at være igennem Monster Boy.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
slk486slk486Skrevet 10/01-19 09:06 
Ah, så er det pludselig interresant :)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 10/01-19 09:15 
Beano>
Så skulle der endeligt være fuld level-scaling options i den kommende patch...

Dog kan det ikke helt slås fra. "Vi lytter"... til hvem?
DunwichDunwichSkrevet 18/01-19 11:07 
https://www.dr.dk/nyheder/kultur/gaming/populaert-spil-skuffer-fans-jeg-er-rasende-og-foeler-jeg-har-faaet-en

"Populært spil skuffer fans: 'Jeg er rasende og føler, at jeg har fået en mavepuster'
Spilfirmaet Ubisoft er kommet i stormvejr efter et handlingsforløb i 'Assassin's Creed: Odyssey'. Advarsel: Der er spoilers i artiklen."

Jesus fucking christ.

Tænk hvis de mennesker, skulle komme til at spille et rigtigt RPG en dag, og skulle påtage sig rollen som en karakter.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 18/01-19 17:59 
Alligevel en ret stor nitte for Desmond Miles, hvis både Altaïr og Ezio (og alle andre assassins han nedstammer fra) havde
været homoseksuelle.

Fallout 4 havde også været et rimelig kort spil, hvis hovedpersonens partner var af samme køn. Eller hvis de blot havde valgt ikke at få børn, uafhængig af seksualitet.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
DarkbeatDarkbeatSkrevet 18/01-19 18:08 
Hvis de havde været det havde han nok ikke nedstammet så meget ;)
Soren47Soren47Skrevet 18/01-19 18:59 
Har ikke spillet spillet, men i Origins har de lært bare at tage dna fra en mumie. Så der behøver vist ikke være nogen efterkommere?

Jeg ville da også blive ret irriteret hvis alle - meget karakterdefinerende - valg jeg traf i et spil, var fuldkommen ligegyldige og blev strøjfet i et DLC.
BeanoBeanoSkrevet 18/01-19 19:06 
Jeg er fløjtende ligeglad så længe valgene anvendes i hovedspillet. DLC bør have lov at stikke en anden kurs. Hysterisk at det skal være noget som Ubi (ikke overraskende) undskylder for :/
FancyPantsFancyPantsSkrevet 18/01-19 19:15 
Darkbeat>
Hvis de havde været det havde han nok ikke nedstammet så meget ;)

Eller også var han blevet født til at være avisbud i stedet... Paperboy's Creed!
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
WehnerWehnerSkrevet 11/02-19 23:41 
Jeg er gået i gang, og det er et ok kompromis med level-scaling. Der kommer op til fire levels forskel. Det er (naturligvis) stort, flot og vellavet. Som noget nyt kan man lave saves, hvilket ikke lige var gået op for mig, så jeg misser nogle quests, fordi en karakter blev sur på mig. Overvejer faktisk at starte forfra af den grund.

Meeeeen... Jeg overvejer også at spille Dragon's Trap først. Det er svært at komme fra et absolut topspil som Monster Boy til helt ren metervare - uanset hvor velpoleret en meter, det er.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Login for at besvare
Username
Password
Remember me