X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

E3 2018: Microsoft pressekonference


Svar
JmogJmogSkrevet 08/06-18 23:02 
Det kan hurtigt blive svært at finde rundt i, hvis alt relateret til E3 bliver postet i den samme tråd, så jeg laver en til hver af de store.

Microsofts præsentation starter søndag klokken 22 dansk tid.
spectrespectreSkrevet 10/06-18 21:54 
Yoshinoro Ono spotted på stole rækkerne ved Microsoft konferencen. Spændende.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
GreaseballGreaseballSkrevet 10/06-18 22:29 
Hver gang jeg ser noget nyt fra Kingdom Hearts 3. Får så meget lyst til at spille det :)
Bede-xBede-xSkrevet 10/06-18 22:41, rettet 10/06-18 22:43 
Hot damn, de investerer i first party: Undead Labs, The initiative og Playground Games. Fedt.

Edit: Og Ninja Theory. Fire nye studier.

EDIT 2: Et femte studio, Compulsion Games.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
GreaseballGreaseballSkrevet 10/06-18 22:49 
Og playground får lov til at lave andet end Horizon. Gad vide hvad det er?

Hvad er det, et jrpg på Xbox?
Tales of Vesperia.
Bede-xBede-xSkrevet 10/06-18 22:56 
Rygterne går på at Playground laver Fable, hvilket jeg håber passer.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
GreaseballGreaseballSkrevet 10/06-18 23:02, rettet 10/06-18 23:13 
Oh! Det kunne være fedt.

Nice. Nyt Devil May Cry. DMC5
spectrespectreSkrevet 10/06-18 23:45 
Fin bait'n switch med Gears lol Først logo'et og folk går amok og så viser det sig at være Funko Pop lol Men så viser de Gears 5.

Ingen Skate 4.... jeg væltede ud af sofaen da de viste det skateboard spil, men det viste sig at være Session som jeg også er ret så spændt på.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
Bede-xBede-xSkrevet 10/06-18 23:48, rettet 11/06-18 00:34 
Fantastisk show. Det bedste de har haft hele generationen. Fem nye studier, alle deres normale franchises (Forza, Halo og hele tre Gears spil, omend et var mobile) samt Ori 2, Crackdown 3 og Battletoads. Var ikke meget man så til Halo. Gad vide om det bliver open world? Og fangede ikke hvem der stod for Battletoads?

CD Projekt Red virkede også til at være klar til at tage skridtet videre fra The Witcher 3. Cyberpunk så fremragende ud.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
GreaseballGreaseballSkrevet 10/06-18 23:49 
CD Project Red næste spil, Cyperpunk, ser flot ud. Hvis det er in-game vi fik set.
Bede-xBede-xSkrevet 10/06-18 23:54, rettet 11/06-18 00:33 
Gears of War 5: https://youtu.be/R3ooHNIYwhE

Cyberpunk 2077: https://youtu.be/8X2kIfS6fb8

Devil May Cry 5: https://youtu.be/vc2656TCbgg

Forza Horizon 4: https://youtu.be/VmQNo8xtcAg

Sekiro: Shadows Die Twice: https://youtu.be/UGPknmiLxGo

Halo Infinite: https://youtu.be/fzwddyOeiXo

Dying Light 2: https://youtu.be/98oJYDRblLI

Crackdown 3: https://youtu.be/YQ1AMEU0KyQ

Ori and the Will of the Wisps: https://youtu.be/kd0zbNw1VOg

Gears Tactics: https://youtu.be/Iko9Q1M1TR0
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WehnerWehnerSkrevet 11/06-18 00:27 
Uhhhh, grønne miljøer i Gears. Det må da være første gang :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 11/06-18 00:30 
Det er det nu ikke, men det ser lækkert ud. Der var også Gears Tactics:

https://youtu.be/Iko9Q1M1TR0

Og Gears Pop der er et mobile game.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WehnerWehnerSkrevet 11/06-18 00:52 
Det ligner godt nok en lækker Halo-engine.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 11/06-18 01:06, rettet 11/06-18 01:08 
Jeps, og serien trænger til noget nyt, så det ville være et tilfælde, hvor jeg ikke ville begræde, hvis de gik open world eller andre retninger. Ender sikkert med at være open world med Destiny lignende grinding og en battle royale mode til multiplayeren :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 11/06-18 01:19, rettet 11/06-18 01:24 
Logo og kort besked fra The Initiative:

E3 2018: Microsoft pressekonference

This morning during the Xbox E3 2018 Briefing we announced the formation of The Initiative, a new first-party game studio based in Santa Monica, California. I’m thrilled to join the Microsoft Studios family as it is clear to me that the gaming team at Microsoft shares my passion for storytelling, world-building and creative exploration. There are big plans in store for fans and we are already hard at work.

The foundation we have in place for The Initiative is unique in many ways. We’ve been given the freedom to explore, try new things and operate like an independent studio, with the backing from one of the biggest companies in the world to do something bold and different. The industry is headed in an exciting direction, and we see an opportunity to create amazing new game experiences of the future.

Our immediate focus is expanding our team to bring that vision to life, and we are incredibly excited for what the future holds for The Initiative.

https://news.xbox.com/en-us/2018/06/10/e3-2018-microsoft-studios-opens-the-initiative/#BaAUdw0JpLgfms7z.99

Lidt om de nye studier:

Investing in Development of Original Content:

Microsoft announced it is doubling its game development studios by adding five new creative teams to the Microsoft Studios family. New investments include the formation of a brand-new studio, The Initiative, the acquisition of Playground Games, and letters of intent to acquire Ninja Theory, Undead Labs and Compulsion Games.

The Initiative. Based in Santa Monica, Calif., The Initiative is a brand-new Microsoft game development studio headed by industry veteran Darrell Gallagher that is working to create groundbreaking new worlds, characters and game experiences.

Playground Games. Microsoft has acquired U.K.-based Playground Games, a development partner since 2010 that has helped grow the Forza franchise to new heights. In addition to its work on this year’s Forza Horizon 4, Playground Games will have a team dedicated to bringing their open-world expertise to an entirely new project.

Ninja Theory. The relationship between Ninja Theory and Microsoft started in 2000 when Kung Fu Chaos was in development for the original Xbox and culminated in the release of Hellblade on Xbox One earlier this year. Microsoft’s intent to acquire Ninja Theory will help ensure the creative team has the resources and freedom to bring more ambitious games like Hellblade: Senua’s Sacrifice to fans.

Undead Labs. Seattle-based Undead Labs is the creator of the popular State of Decay franchise, enjoyed by millions of fans worldwide. In the first two weeks since State of Decay 2 launched, more than two million fans joined the fight to survive and took down more than two billion zombies. By entering into a letter of intent to acquire Undead Labs, Microsoft is signaling its commitment to growing the franchise and taking the zombie survival-fantasy genre to new

Compulsion Games. As We Happy Few nears its full, multiplatform release on Aug. 10, Microsoft has entered into a letter of intent to acquire Montreal-based Compulsion Games. By joining the team at Microsoft Studios, Compulsion will have the resources, platform and freedom to take even bigger creative risks and create even more ambitious worlds with its future projects.

https://news.xbox.com/en-us/2018/06/10/xbox-e3-2018-briefing-recap/#UwYECOu0X1Wr6ZZY.99
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
GreaseballGreaseballSkrevet 11/06-18 03:37 
Bede-x>
Jeps, og serien trænger til noget nyt, så det ville være et tilfælde, hvor jeg ikke ville begræde, hvis de gik open world eller andre retninger. Ender sikkert med at være open world med Destiny lignende grinding og en battle royale mode til multiplayeren :)

Jeg ved ikke om Destiny opbygningen ville passe til Halo og måde spillet fortæller en historie på. Hvor man følger en central figur(er).
Destiny måde at håndtere historie fortælling på blev jeg meget hurtigt træt af. Ville slet ikke passer til Halo.
Så skulle de bruge det til multi-player delen alene. Men det ville ødelægge det for dem som holder af Halo multi-player og alle dets varianter.
Hvis jeg har misforstået dig. Så undskyld ^^;
spectrespectreSkrevet 11/06-18 07:53 
Har de sagt noget om, om Metro 2033 Exodus bliver liniært som de tidligere spil eller om det bliver open world?
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
BeanoBeanoSkrevet 11/06-18 07:55 
Fint show fra MS, hvis man er til Halo/Gears/Forza, ellers ikke meget Xbox specifikt at byde på. De fleste af deres 18 "eksklusive" titler er multi-plats og DLC til spil som allerede er ude.

Cyberpunk traileren var fed, jeg ser frem til noget som viser gameplay eller bare ikke er CGI.
BeanoBeanoSkrevet 11/06-18 07:56 
spectre>
Har de sagt noget om, om Metro 2033 Exodus bliver liniært som de tidligere spil eller om det bliver open world?

https://www.gameinformer.com/b/features/archive/2018/02/09/how-open-world-is-metro-exodus.aspx
OlimarOlimarSkrevet 11/06-18 08:07 
Næste generation Xbox codename scarlet. https://www.thurrott.com/xbox/161161/microsoft-confirms-xbox-scarlet-new-game-streaming-service
Bede-xBede-xSkrevet 11/06-18 10:56 
Gameplay fra det Zelda agtige Tunic:

https://youtu.be/dK0EP-Mtn7s
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 11/06-18 11:29, rettet 11/06-18 11:33 
Greaseball>
Jeg ved ikke om Destiny opbygningen ville passe til Halo og måde spillet fortæller en historie på.

Håber skam også de finder en mere original tilgangsvinkel. I det hele taget så jeg gerne grinding og alt det bras design det fører med sig, smidt ud af langt majoriteten af titler det optræder i, men det er noget helt andet. Det jeg mente var, at de er nødt til at finde på et eller andet, for det virker ikke den måde franchisen kører på nu. Derfor er det fint, at de tager tiden til at lave noget nyt, også hvis fantasien ikke rækker længere end til, hvad der er populært pt, men forhåbentlig er ambitionerne større end det.

Det bedste ville selvfølgelig være, hvis de lavede en helt ny franchise, men det har vist ingen chance for at ske..
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 11/06-18 11:41 
Greaseball>
Oh! Det kunne være fedt.

Nice. Nyt Devil May Cry. DMC5

Er det så fra Capcom denne gang?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 11/06-18 11:52 
Ja og med Hideaki Itsuno som producer.

https://en.wikipedia.org/wiki/Hideaki_Itsuno
GreaseballGreaseballSkrevet 11/06-18 12:22 
Bede-x>
Håber skam også de finder en mere original tilgangsvinkel. I det hele taget så jeg gerne grinding og alt det bras design det fører med sig, smidt ud af langt majoriteten af titler det optræder i, men det er noget helt andet. Det jeg mente var, at de er nødt til at finde på et eller andet, for det virker ikke den måde franchisen kører på nu. Derfor er det fint, at de tager tiden til at lave noget nyt, også hvis fantasien ikke rækker længere end til, hvad der er populært pt, men forhåbentlig er ambitionerne større end det.

Det kommer vel også an på hvordan de vil fortælle historien. Skal det være delt op i dele man selv vælger som vi ser i FarCry eller en mere linær fortælling. Men ja, ville være cool hvis vi ser noget nyt uden at det går ud over spillets evne til at fortælle en historie. En Mass Effect lign. tilgang kunne måske være intr.
Men ja, det bliver ser interessant at se hvordan de vil takle HALO 6.

Det bedste ville selvfølgelig være, hvis de lavede en helt ny franchise, men det har vist ingen chance for at ske..

Ikke så længe der er fans og penge at tjene på en IP. Så slipper de den nok ikke lige med det samme :/
WehnerWehnerSkrevet 11/06-18 12:25 
Et semi-open world a la Mass Effect tror jeg kunne være et tiltrængt, frisk pust. Jeg håber i hvert fald ikke, at det igen bare kommer en 9-timers lineær shooter - uanset at den nok skal være god.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 11/06-18 13:30 
Intereressant med nyt Battletoads, men det lugter meget bare af et tilfældigt lille studie der har fået lov til at lege med licensen af Microsoft. Kommer nok til at gå ca. samme vej som det nye Sparkster.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/06-18 13:36 
De skal godt nok fucke up hvis de skal lave et mere slattent spil end det originale Battletoads :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 11/06-18 15:45 
Xbox storen viser Halo 5 til PC:

https://www.xbox.com/en-US/games/halo-5-guardians

Mon det er en fejl eller noget der annonceres senere i dag?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 11/06-18 16:28 
Greaseball/Wehner: Ja, noget i stil med Mass Effect kunne virke fint, men der er et par sten i skoen.

1) Jeg bliver nok ikke populær blandt fans, når jeg siger det her, men de bør altså overveje at droppe Master Chief, hvis de vil gå i en mere historie fokuseret retning. Uendelige historier med en karakter, der aldrig var specielt interessant til at begynde med, er et dårligt udgangspunkt.

2) Tror ikke de har lyst til at gå i retningen af one and done content med et spil som Halo. Vi snakker trods alt om Microsoft, der ikke har annonceret en single player only AAA eksklusiv hele generationen. Sidste gang det skete var før generationen begyndte. Og så ville det måske også være lidt forkert at tage Halo i den retning. Det er et service spil hele vejen i gennem.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WehnerWehnerSkrevet 11/06-18 16:32 
Jeg er helt enig i, at vi har oplevet John Spartan det, vi behøver. Det er universet og konceptet "spartan", der er interessant. Ikke ham som sådan, selvom han passede rigtig godt til den første trilogi.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
GreaseballGreaseballSkrevet 11/06-18 17:10 
De måtte godt skifte mellem forskellige karakterer som i 5. Måske mere end 2. Så længe historien holder. Gider bare ikke det skal være sådan noget Destiny/Athen multi player only.
Den type er jeg træt af. Mulighed for co-up som vi i Halo 5 er fint. Men hele spillet skal kunne nydes alene uden andre tosser hopper rundt og siger boing boing hele tiden. Det ødelægger indlevelse for mig.
Bede-xBede-xSkrevet 12/06-18 01:03, rettet 12/06-18 01:03 
Gears Tactics er eksklusivt til PC:

Gears Tactics (Windows 10 Exclusive – World Premiere)
Finally, Gears Tactics is the true Gears of War PC experience that our fans have been asking for. Developed in partnership with Splash Damage, Gears Tactics evolves turn-based tactics games combining signature fast-paced brutal action and character-driven storytelling with customizable squads, upgradable weapons, and of course, massive boss battles.

https://news.xbox.com/en-us/2018/06/10/gears-of-war-e3-2018/

Det synes jeg er dårlig stil over for Xbox ejere. Nu kommer alle Xbox spil på PC, men PC'en får også sine egne eksklusiver fra Microsoft ved siden af, mens Xbox'en ingen får. Håber de ændrer det.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
EltanEltanSkrevet 12/06-18 08:41 
Er det ikke blot i tråd med deres strategi om at positionere Xbox brandet som andet end en traditionel konsol men gaming streaming service uanset platform.
Det er ikke noget der får salget af deres konsol til rykke - tværtimod.
Bede-xBede-xSkrevet 12/06-18 11:55, rettet 12/06-18 11:59 
Streaming servicen er mere en måde at nå ud til kunder, der ikke ellers har adgang til Microsofts økosystem, ligesom Sonys streaming service og med tiden sikkert også EAs. Det kan være det engang tager over - og sikke et skræk scenarie - men det gælder jo for dem alle sammen. Spencer har pointeret flere gange dette E3, at de ser konsol segmentet som deres core business og de forstiller flere generationer endnu, modsat Ubisoft der var ude med, at den næste bliver den sidste.

Men med tanke på hvor meget (velfortjent) kritik, der har været af deres first party, synes jeg det er synd, at de svigter Xbox ejere ved at bruge first party ressourcer på PC eksklusiver. Alle Microsofts Xbox spil kommer i dag på PC samtidigt, men så skal PCen også lige oven i hatten, have dens egne eksklusiver. Det kan til dels retfærdiggøres, hvis det er noget som Age of Empires, med et interface målrettet mus/keyboard og seriens historik i mente, men et nyt tur baseret Gears spil, burde være lavet med Xboxen i tankerne. På samme måde burde de også finde en måde at folde Live Gold ind i Game Pass*, for det virker også forkert, at loyale Xbox ejere skal betale for online, mens de sætter de samme ydelser til rådighed gratis på PC. Det er dårlig stil over for dem, der har købt allermest ind i deres økosystem.

*Ved godt at de tjener så meget på guld, at det nok ikke kan betale sig lige med det samme.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/06-18 16:45, rettet 12/06-18 16:46 
Ja det er virkelig en skam med Gears Tactics. Man kan håbe det kommer senere :)

Jeg synes ellers at MS havde et ret godt show. Der var en del titler jeg er interesseret i. Primært Forza Horizon 4, da settingen ser vildt fed ud og der er 60fps mode på X :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 13/06-18 11:47, rettet 13/06-18 11:53 
Der har været en del interviews ude med Xboxens lederskab i forbindelse med E3 og det lyder som om, der er kommet andre boller på suppen i afdelingen. Kan selvfølgelig være, de bare forsøger at sige det, man vil høre, men kunne måske også være udtryk for en reel forandring. Om ikke andet så til det nuværende lederskab udskiftes. Lidt citater fra et af dem i The Guardian:

Phil Spencer, who ran Xbox’s game development studios for years, was made executive vice-president of gaming within the company in September 2017. This finally put Xbox on equal footing with Windows and Office within Microsoft – and put a gamer in the room with the CEO and CTO of the company. This has meant big changes for the Xbox business, and apparently huge investment in creative video game talent.
(..)

Matt Booty, who was previously in charge of Minecraft, has taken Phil’s place as head of Microsoft Studios. “It was a big vote of confidence for Xbox and for gaming to have our gaming work sitting side by side with some of the other big pillars of Microsoft,” he says. “We really see that as a signal for long-term investment, in our existing franchises and in starting new things.”
(..)

Phil Spencer is frank about the reasons for this relatively sluggish performance. “We launched a box that was underpowered compared to the Playstation, and more expensive because of the inclusion of [motion-sensing camera] Kinect in every box,” he says. “Underpowered and overpriced was … not the right model for us. We had shipped some of our franchises too frequently, which had made them lose some of the anticipation that’s important in the entertainment industry. Our studios had lost leaders, which meant they were the studio that they had been before in name rather than in function.”
(..)

Microsoft’s recent investment in game studios is the start of remedying situation, enabling Xbox to take more creative risks, says Phil.
“The entertainment business is a portfolio business,” he adds. “Most games don’t work. Most movies don’t work; most books don’t work. The worst thing you can do is say, I’m going to create a hit game: if you’re going to create one game, the maths says it’s not gonna work, though of course there are exceptions. When you’re trying to do new things with video games, or another entertainment medium, your hit rate is 20-30%.”

https://www.theguardian.com/games/2018/jun/11/microsoft-e3-xbox-maker-suggest-streaming-will-replace-consoles

Virker sjældent ærligt at kalde sin egen konsol “underpowered and overpriced” og særligt den sidste pointe omkring “portfolio business”, håber jeg virkelig de har forstået og tager til sig. Det går simpelthen ikke at køre en first party, der kun fokuserer på de tydelige hits og some løber forpustet fra trend til trend, i forsøget på at tilpasse ens franchises til at ramme det hele. Vi har hørt fra ældre interviews, hvordan deres hold er blevet instrueret i at jagte fx service games og en af de tidligere Lionhead folk brugte det blandt andet som grund til at forlade dem, fordi de ikke fik friheden til at gå i andre retninger. De er nødt til at finde en anden model, end den nuværende, hvor deres teams er sat op som franchise fabrikker, der producerer det samme til solen brænder ud. Det lyder det til, de har forstået, men lad os nu se.

Er lidt ærgeligt, at det næsten altid er Sony, der skal tage de tunge løft, med dyre kreative produktioner få andre publishers ville røre ved, af frygt for at misse nuværende trends. Ville være positivt hvis Microsoft også tog sin del af slæbet.

Andet interview hos Eurogamer der fokuserer på deres dedikation til konsol markedet og med et par lovende citater omkring bagudkompatibilitet på kommende Xbox hardware:

https://www.eurogamer.net/articles/2018-06-11-a-chat-with-phil-spencer-about-next-gen-xbox-consoles
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
slk486slk486Skrevet 14/06-18 09:58 
Det er nogle dejlige citater, der virkelig giver håb for den nuværende retning i Xbox :)
j/k
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig