X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvilken spil-karakter kan du bedst relatere til?


Svar
millenniummillenniumSkrevet 20/05-18 23:43 
Et spørgsmål jeg fik og som fik mig til at stikke hovedet dybt i mange års spiloplevelser. Det er immervæk sjældent jeg kan skabe nogen som helst empati eller psykologisk connection med en spilkarakter, trods en masse gode historier og (i enkelte tilfælde) godt character development. De stive, parodiske karakterer fra FF eller andre Jap spil (MGS) er ikke ligefrem nogen bonder særligt godt med.

Så... hvilken spil-karakter kan du personligt bedst relatere til - og hvorfor...?

Jeg tænker Lara og jeg havde et tæt øjeblik sammen i Tomb Raider fra 2013. Smerter og traumer blev delt så det kunne mærkes, såvel som de få (og bedrageriske) tilfælde af håb. Det føles som rejse gennem en solid ungdomsdepression, og netop de karakterer som troværdig formår at stikke hænderne i mørket, gennemgå pinsler og komme stærkere ud på den anden side, har en effektiv impact på mig.
The medium is the message.
--Skrevet 21/05-18 00:12, rettet 21/05-18 00:16 
For mit vedkommende er det første jeg kommer i tanke om Heavy Rain. Synes det er ret vildt at spille, specielt når jeg selv er far, hvor plottet i spillet skildrer noget af det mest væmmelige man som forældre formentlig kan blive udsat for. Stærk oplevelse! Lidt samme boldgade med Song of the Deep, hvor det igen spiller på de familiære bånd imellem far / barn, dog oplevede jeg ikke at blive ramt på empatien i samme omfang som ved Heavy Rain.

Spec Ops: The Line ramte også ret godt. Symboliserer meget godt, hvordan man til tider kan opleve magtesløshed at skulle vælge imellem løsninger hvor der intet godt valg er.
Spiller nu: Animal Soccer World
spectrespectreSkrevet 21/05-18 09:03 
Lee fra Telltales The Walking Dead. Har selv en datter og det han gik igennem med at passe på Clementime ramte mig lige i følelserne og blev virkeligt draget ind i spillet og dets situationer.

Frank West fra Dead Rising synes jeg også jeg kan relatere ret godt til. Ikke pga. at jeg har dækket krigshistorier eller er efter det nye scoop, men i de situationer han havner i der udviser han stor sympati og stræber efter retfærdighed. Er ikke fan af den retning de tog Frank i, i Dead Rising 4, hvor han bare er blevet forvandlet til en dumsmart klovn.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig