X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Days Gone


Svar
Bede-xBede-xSkrevet 16/05-18 11:48 
Vi har vist glemt at få oprettet en tråd til Days Gone, der måske kan se lidt standardiseret ud - open world post-apokalyptisk zombie setting - men jeg synes, det så meget fedt ud med de store horder af fjender man kan rende ind i. Ikke så tit den slags sker i open world spil. Game Informer har lige lavet en artikel omkring andre måder det skiller sig ud på:

As open-world games have become more commonplace over the past few years, so too have the formulaic activities they offer players to occupy their time. From climbing up towers to taking down bandit camps, and nabbing crafting items every few feet in between, players often know what to expect from open-world gameplay as soon as they strike out in the direction of their choice.

Days Gone drops players in the familiar stomping grounds of a zombie freaker-infested post-apocalyptic wasteland, and while it doesn't completely reinvent the open-world genre, it does offer enough interesting twists and bold design decisions to stand out from the crowd. In fact, the biggest surprise from our recent hands-on time with the game was how unique Days Gone feels. Here are five reasons why.

http://www.gameinformer.com/b/features/archive/2018/05/14/five-ways-days-gone-differs-from-other-open-world-games.aspx

Det står til udgivelse første halvdel af næste år.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 16/05-18 22:28 
Nyt længere klip fra GI, hvor de forsøger at tage den samme horde ned gentagne gange:

http://www.gameinformer.com/b/features/archive/2018/05/16/days-gones-horde-vs-game-informer.aspx
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WehnerWehnerSkrevet 22/05-18 00:31 
Ok, settingen ser ret uinteressant ud, men det med den høje sværhedsgrad og horden, som vi kender fra Left4Dead, ser MEGET interessant ud. Der skal dog også være nogle encounters, hvor det kan betale sig at skyde. GI løb jo kun rundt i cirkler med Molotovs og benzintønder som eneste effektive våben.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
DunwichDunwichSkrevet 22/05-18 20:02 
Det ligner et spil hvor ingenting rigtigt virker; Hverken styring, brug af våben eller dets on the fly menu system.
BeanoBeanoSkrevet 22/05-18 20:22, rettet 22/05-18 20:24 
Spillet er mindst 10 måneder fra release, så det ser naturligvis ufærdigt ud. Ret underligt Sony hyper det nu. Når det så er sagt, siger settingen mig heller ikke meget, nok mest fordi jeg får fnat af zombie-fokuserede spil. Det kan kun overraske mig positivt.
BeanoBeanoSkrevet 07/06-18 19:40, rettet 07/06-18 19:40 
Ok så, 9 måneder præcist :)

Det har fået en releasedato, d. 22 feb. 2019

Ny trailer:
https://youtu.be/VDpHSP0e_U4
spectrespectreSkrevet 07/06-18 20:54 
Jeg har været helt vild med zombie spil så længe jeg kan huske, men det her gør absolut intet for mig og jeg kan ikke sætte fingeren på hvorfor?
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
WehnerWehnerSkrevet 07/06-18 20:59 
Settingen ser absolut uinteressant ud og har nul charme.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 07/06-18 21:56 
Jeg er mega klar! Lige noget for mig!
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
BeanoBeanoSkrevet 25/04-19 14:32 
Tja, lyder til at være lige så kedeligt som det ser ud...

https://www.metacritic.com/game/playstation-4/days-gone

Pas.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 25/04-19 15:56 
Stadig klar

Køb her fra.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
BeanoBeanoSkrevet 25/04-19 16:47 
Men rigtigt pænt er det blevet.

DF analyse
https://youtu.be/BngnD3h5ZkU

DF HDR snak
https://youtu.be/xHx-PfBsYtA
slk486slk486Skrevet 25/04-19 18:04, rettet 25/04-19 18:04 
ChronoSousa>
Stadig klar

Køb her fra.

Samme her. Ser frem til lidt Zombie mashing i nogle timer, før det bliver for ensformigt :)
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/04-19 18:08 
Det bliver en senkøber for mig. Men jeg synes ikke det ser helt skidt ud.
Spiller nu: Phantasy Star IV
XiwanaXiwanaSkrevet 25/04-19 18:20 
Jim Sterling er ikke synderligt begejstret: https://www.youtube.com/watch?v=gu8pRZA634Q&t=0s
[inspirational quote here]
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/04-19 18:32 
Det er ikke det indtryk jeg fik fra hans video. Han siger da at det er okay, men ikke noget super godt spil.
Spiller nu: Phantasy Star IV
XiwanaXiwanaSkrevet 25/04-19 18:44 
Ja, at det er ok, men også at det er svagere end Sonys forudgående exclusives, og at overlevelses-vedligeholdelses-elementet (eller hva' sådan noget end hedder) er mere besværligt, end det burde være. Jeg selv får lidt kedelige flashbacks til State of Decay 2 med alt det reparationshalløj.
[inspirational quote here]
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/04-19 18:45 
Ja det lyder sgu ret træls :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 25/04-19 18:48 
Eller heste-fodring-og-børste flashbacks :/
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/04-19 18:52 
:(

Helt off topic, men jeg kender flere der gik døde i RDR2 end folk der fik det gennemspillet. Det havde jeg sgu ikke regnet med :O
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 30/04-19 10:53, rettet 30/04-19 11:55 
Nå men jeg valgte alligevel at give spillet en chance efter at at jeg hørte mange positive udmeldinger fra folk som har spillet det. Og der er bestemt bedre end hvad de første anmeldelser gav udtryk for.
Jeg har spillet det ca. 8 timer og er allerede *meget* bedre underholdt end RDR2. Gode kamp- og gunplaysystemer (specielt sammenlignet med RDR2), velfungerende survivaldeleog der er for det meste et trykkende faremoment pga. zombies der nemt kan overrumple een hvis man ikke er forsigtig, i hvertfald her i starten. Det narrative er (indtil videre) slet ikke så solidt og poleret som f.eks. ND's spil eller sidste års GOW, men det bærer spillet.
Ud over lidt hakkende framerate (streaming issue antager jeg) når man kører hurtigt nogle steder og fjende AI som sagtens kunne være bedre, har jeg ikke rendt ind i større issues eller bugs. Der er poleret og rigtigt flot grafisk i HDR.
Jeg er ikke den store zombie-spil fan men syntes godt om dette - nok den næsten konstante fare og fokus på survival og stealth som gør det :)
slk486slk486Skrevet 30/04-19 11:07 
Lyder godt Beano. Snupper det så snart jeg faktisk har tiden til at spille det :)
j/k
Bede-xBede-xSkrevet 30/04-19 15:48, rettet 30/04-19 15:50 
Jeg er enig med Beano. Det er selvfølgelig cookie cutter standard mht. mekanik og setting, men det virker også velfungerende og velpoleret, bortset fra lidt hakken i frameraten her og der. Synes ikke jeg er druknet i survival gameplay endnu, hvor man ikke bestiller andet end samle ting op og rydde op i ens rygsæk, som man ellers tit gør i den her type spil.

Indtil videre er jeg fint underholdt.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 10/05-19 09:06 
Days Gone en uofficiel Syphon Filter efterfølger?

https://www.gamesradar.com/days-gone-easter-eggs-suggest-its-really-a-syphon-filter-sequel-where-gabe-and-lian-failed-to-save-the-world/

SPOILERS... naturligvis.
Bede-xBede-xSkrevet 13/05-19 12:50, rettet 13/05-19 12:51 
Nogen der har prøvet at trække en horde ned til en lejr? Jeg har lagt mærke til, at lejrene er ret effektive til at bekæmpe fjender og har leget lidt med idéen om, at lokke en horde hen til en af dem. Fjenderne virker ikke så zone låste, som i mange andre spil af den her type. Kan huske at det generede mig meget i Horizon Zero Dawn, at man kunne stå og lokke de store fjender hen til kanten af det område AIen var tilladt at gå på, hvorefter de så vendte om. Når man så skød dem i ryggen, vendte de sig igen, men da de ikke måtte gå længere, stod de og roterede udueligt frem og tilbage, indtil man havde slået dem ihjeld.

Synes mange fjender kan trækkes meget rundt i Days Gone, men har ikke testet det med horderne endnu. I enkelte tilfælde som med distraktionsstenen på mennesker, så jeg dog gerne, at de ikke helt så velvilligt fulgte efter, men det har ikke spoleret underholdningen endnu. 25 timer inde er jeg stadig opslugt og synes egentlig det er ret undervurderet.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 13/05-19 13:30 
Kan man se total spilletid nogen steder?
millenniummillenniumSkrevet 13/05-19 14:58 
Det er egentlig mærkeligt at total spilletid ikke bare en en generel Playstation-feature, som det er i Steam.
The medium is the message.
Bede-xBede-xSkrevet 13/05-19 17:19 
Beano: Ikke jeg har set.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 13/05-19 19:37 
Der er nogle stablede sten rundt omkring, man kan vælte, som om man udfører et eller andet mål, men har de nogen funktion? Kunne selvfølgelig Google det, men så støder man måske ind i andre spoilers samtidigt.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 13/05-19 20:03 
Det er Anarchist Cairns som ikke har anden funktion end at udløse en trophy svjv.
JmogJmogSkrevet 13/05-19 21:18 
Jeg prøvede at trække en horde til en marauder camp i går, men den hastighed jeg måtte holde for ikke at blive indhentet gjorde at de blev så spredte (lang hale), at det kun var de fem forreste der holdt ved, da jeg nåede til lejren. Det gav da en ok distraktion, men ikke helt hvad jeg havde håbet på.
Bede-xBede-xSkrevet 13/05-19 21:55 
Ja, det er svært at holde flokken samlet, for man er nødt til at bevare et vist tempo, for at de forreste ikke når op til én, men samtidigt må de bagerste helst heller ikke falde for langt væk. Måske det kan lade sig gøre med nok attractors, hvis distancen ikke er for stor.

Beano: Ok, tak :)

Går ud fra de tilføjes til objectives et sted på et tidspunkt? Eller måske de er det allerede, uden jeg har lagt mærke til det. Prøvede at ødelægge en, men kunne ikke se nogen forskel på de typer objectives, der er listet på kortet.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 14/05-19 07:49 
Jeg er vist i slutspillet (ca. 30-35 timer estimeret) og har ikke haft nogen missioner der anvendte det. Kan naturligvis stadig ske.

Spillet er større/længere end hvad man lige kan tro i starten når man kigger på kortet, så en tidsrøver. Underholdende spil trods framerate problemer. Historien kunne dog sagtens komprimeres uden det gjorde noget :)
JmogJmogSkrevet 14/05-19 09:55 
Jeg synes det er et rigtig fint spil indtil videre (8-10 timer inde) men stemmeinstruktionen er virkelig spøjs. Deacon råber nogen gange helt umotiveret og andre gsnge lyder han nervøs og usikker, hvor det ikke giver mening.

Og så er det altså ikke nødvendigt at kommentere ALT hvad spilleren vælger at gøre. Han holder aldrig kæft.
JmogJmogSkrevet 14/05-19 22:35 
Jeg er i øvrigt ret begejstret for motorcyklen. Jeg har ikke brugt fast-travel en eneste gang, for det er en fornøjelse at køre gennem landskabet. Styringen og hvordan den reagerer er lige i skabet.
BeanoBeanoSkrevet 20/05-19 10:52 
Så fik jeg gennemført det i går. Jeg er stadig glad for jeg gav det en chance for det var god underholdning i ca 35 timer og en fornuftig historie og figurer der var værd at følge, dog uden det når TLoU og GOW højderne eller overrasker.
Framerate problemer og bugs trækkede oplevelsen noget ned, specielt i slutspillet hvor frameraten halter endnu mere. 3-6 måneders udvikling mere havde hjulpet gevaldigt tror jeg.
Spillet sælger svjv rigtigt godt så fine chancer for en opfølger på PS5 som forhåbentligt er mere helstøbt :)
Bede-xBede-xSkrevet 23/02-21 16:59 
Flere Playstation spil på vej til PC og det næste bliver Days Gone:

What about PlayStation games on PC? A whole slate of them is on the way starting with Days Gone this spring.

De begrunder det således (mere i linket):

So releasing PlayStation games on PC was something that Sony PlayStation held back on for a long time. Now it sounds like you’re very much on that bandwagon. What changed?

I think a few things changed. We find ourselves now in early 2021 with our development studios and the games that they make in better shape than they’ve ever been before. Particularly from the latter half of the PS4 cycle our studios made some wonderful, great games. There’s an opportunity to expose those great games to a wider audience and recognise the economics of game development, which are not always straightforward. The cost of making games goes up with each cycle, as the calibre of the IP has improved. Also, our ease of making it available to non-console owners has grown. So it’s a fairly straightforward decision for us to make.

https://www.gq-magazine.co.uk/culture/article/playstation-vr-jim-ryan-interview-2021
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 24/02-21 07:23 
Brandselvmord, i langsomt tempo.
dRxLdRxLSkrevet 24/02-21 09:02, rettet 24/02-21 09:14 
Ikke nødvendigvis.

Jeg har en meget kraftig workstation fra mit arbejde stående herhjemme, som sagtens kan køre de vildeste spil i max, men selv de gratis spil fra epic gider jeg ikke bruge tid på på pc’en da der altid er et eller andet jank man skal tage højde for.

Der er bare noget afslappende ved at spille på konsol.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 24/03-21 20:56, rettet 24/03-21 20:59 
"...to expose those great games to a wider audience..."

Fint nok - bare det ikke gøres så dovent, som Guerilla gjorde med Horizon Zero Dawn <--- abe med hænderne for øjnene.

Men de lyttede til kritikken fra pc-communityet og brugte måneder på at optimere spillet. Andre har vel så taget ved lære af samme, til spillet er reelt klargjort til den enkelte platform...

Skippede selv Days Gone, men overvejer kraftigt at smide disken i PS5 :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig