X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Den originale Xbox


Svar
nerosnerosSkrevet 13/05-18 08:09 
Jeg har virkelig en stor kærlighed til den originale Xbox. Købte faktisk sådan en før jeg fik en PS2 som faktisk skete ret sent. Efter Dreamcasten's død blev det Xbox for mig hvilket var ret naturligt da de to konsoller havde visse ligheder osv.

Videre til mit spørgsmål her:

Jeg har brug for hjælp her! Jeg har en hard-modded original Xbox (Crystal) som jeg ikke kan finde ud af at tænde ordenligt! Altså den starter på normal mode og viser den originale Xbox menu, men jeg skulle jo gerne komme ind i XBMC og f.eks UnleashX osv. Hvordan kommer jeg tilbage til det igen? Jeg har prøvet at holde den sorte og hvide knap nede når jeg tænder den men det hjalp ikke desværre jeg har også fået et tip om at holde powerknappen nede når man tænder maskinen men det hjælper heller ikke? :-( Jeg kan se på harddisken at XBMC og alle de andre apps ligger installeret men jeg kan ikke komme ind til dem. Jeg kan heller ikke spille US og JAP spil mere på den. Faktisk opføre maskinen sig som om den ikke er modded!

Hvad kan være galt og hvorfor kan jeg ikke bruge den som jeg plejer?

Jeg fik Xbox'en lavet af en i England men kan ikke huske navnet på den person han havde en hjemmeside også, mener dog det var noget med "Silvermonk", måske nogen kender til ham?

Hjælp please!
Bashful Neophyte
Mes1983Mes1983Skrevet 13/05-18 10:07 
Jeg elsker simpelthen også den originale xbox, fantastisk og noget undervurderet ift ps2, som i mine øjne slet ikke når xbox til sokkeholderne

Alt efter hvilken chip, der sidder i så kan de opføre sig lidt forskelligt. Nogle gange skal man holde den lille powerknap inde i et par sekunder, andre gange skal der bare et hurtigt tryk til, at få chippen til at aktivere. Jeg havde også en engang, der kun ville aktivere, ved at trykke på eject knappen.
Hvis alle de her ting ikke virker, så er det måske chippen den er gal med. Men så er det meget nemt at softmodde den i dag ☺️
BeanoBeanoSkrevet 13/05-18 10:25 
Hvis det er et hard-mod, kunne det være en god ide at checke lodningerne.
KTCKTCSkrevet 13/05-18 11:06 
Ja, som nævnt er der mange forskellige chips og måder at installere dem.
Mange, inklusive undertegnede, installerede dem dog, så de altid er aktiveret, ikke mindst fordi man så slap for at låse harddisken.
Umiddelbart tænker jeg også, at det kan være lodningerne, som lige skal kigges igennem. Specielt det punkt, der hedder D0, da det ofte er her systemet finder ud af, om chippen skal være aktiv eller ej.

Sidenote: Er clock kondensatoren fjernet/skiftet i maskinen? Hvis ikke, er det en god idé at få kontrolleret hurtigt muligt, da den godt kan tage livet af din maskine, og faktisk sætte brand til bundkortet!
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
nerosnerosSkrevet 13/05-18 14:30, rettet 13/05-18 14:31 
Hmm...Ok ved ikke hvordan ham gutten har lavet min Xbox men jeg fik den for ca et år siden. Tror det er et ret nyt mod eller en ny måde at gøre det på siden det med power knappen ikke virker.

Hvis det er noget med lodningen så må det være ret ringe lavet tænker jeg da den ikke er brugt ret meget men må hellere få det tjekket så :-)
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 13/05-18 14:34 
KTC>
Sidenote: Er clock kondensatoren fjernet/skiftet i maskinen? Hvis ikke, er det en god idé at få kontrolleret hurtigt muligt, da den godt kan tage livet af din maskine, og faktisk sætte brand til bundkortet!

Har godt hørt om problemet hvordan tjekker jeg det? Kan jeg se det i menuen?
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/05-18 15:26 
Det er en 1.6 du har, der mener jeg ikke kodensatoren er et problem.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 13/05-18 15:32, rettet 13/05-18 15:32 
Da KTC lavede min i sin tid monterede han DIP switches på bagsiden, så jeg kunne skifte mellem mod on/mod off. Pissesmart, da det gjorde mig istand til at benytte Xbox Live.

Der er ikke tilfældigvis noget “ekstra”/anderledes på ydersiden af din maskine i forhold til en fra fabrikken, vel?
KTCKTCSkrevet 13/05-18 15:41 
Jmog: Dejligt med lidt nostalgi :)

Neros: ja, hvis det er en version 1.6 er den kondensator ikke noget problem, som Konsolkongen nævner.

Du kan ikke se det på maskinen, umiddelbart. Eller, det er muligt med homebrew, men det er jo det du ikke kan køre nu :)

Ved at åbne maskinen, kan det dog godt identificeres, ligesom man også kan give et kvalificeret bud ud fra maskinens produktionsdato og serienummer.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
BeanoBeanoSkrevet 13/05-18 16:37 
Jeg har to af de grønne LE modeller, er der kondensator problemer med dem mon?
KTCKTCSkrevet 13/05-18 20:39, rettet 13/05-18 20:44 
Ja, det er der stor sandsynlighed for. Jeg har selv en grøn LE, som jeg har fjernet kondensatoren fra for nyligt. Den havde faktisk lækket, men fordi jeg ikke har haft den sat til, kunne den renses op uden yderligere skader.
Min hvide Crystal "LE" var desværre ikke så heldig, for den havde lavet en mini "Wehner", hvilket betyder at der havde været ild i bundkortet (!), der havde taget livet af flere komponenter som resultat på grund af kortslutninger. Det lykkedes mig dog at få liv i maskinen igen, men det er bestemt noget man bør tage alvorligt i version 1.0-1.5.

Lige for at understrege er det værste man kan gøre, at sætte maskinen til for at se om den har problemer, for det kan betyde forskellen mellem en oprensning og fjernelse af kondensatoren og så en Xbox, som får så store skader, at det ikke kan betale sig at reparere på den...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
nerosnerosSkrevet 13/05-18 21:13, rettet 13/05-18 21:14 
Aha ok ja det er en 1.6 som Konsolkongen nævner! Det ville også være lidt underligt hvis den sælger jeg købte den fra ikke havde taget højde for det. Den blev næsten bygget op fra bunden. Nej den har ingen switches på ydre siderne heller.

Jeg læste at det måske er eject knappen man skal tænde maskinen med så kommer man ind i XBMC osv det har jeg dog ikke prøvet endnu. Det bliver gjort i næste weekend når jeg er hjemme igen. Er lige på en lille kursus tur her i næste uge så er ikke hjemme før :-)

En hel anden ting så er jeg så vild med at alle de originale xbox spil kan komme op i mindst 480p og højere opløsning med komponent! Det er fandme så fedt :D
Bashful Neophyte
WehnerWehnerSkrevet 14/05-18 00:37 
Ja, det var ret dårlig timing, da min brød i brand under en date, hvor vi så Mallrats på den :D

Dejlig maskine ellers. Den var med til at forny min interesse for gaming og åbnede en helt ny online-verden.

Jeg kan også tydeligt huske, da jeg fik component fra gode, gamle gamebits til min <3
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 14/05-18 08:12, rettet 14/05-18 08:12 
@KTC: Tak for info og advarsler - det lyder noget nasty! Jeg kommer nok på arbejde så, i et område jeg bare ikke orker :/
KTCKTCSkrevet 14/05-18 13:51 
Velbekomme.
Operationen med at fjerne kondensatoren behøver heldigvis ikke at være så besværlig, men man skal selvfølgelig lige være skarp på, hvilken komponent man hiver ud af maskinen :)
Jeg har en del Xboxe, og tog hele striben, og har i den forbindelse også tænkt tanken, om det er noget jeg skal tilbyde andre at gøre. Dog har jeg ikke konkluderet noget, og ved heller ikke hvor udbredt maskinen er mere, men I må gerne give jer tilkende her i tråden, hvis det kunne være aktuelt for jer, så jeg kan lodde stemningen (pun intended).
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
ElgenElgenSkrevet 14/05-18 20:51 
Altså nu er det ikke for at virke Karl Smart eller noget. Men har du mailet lidt frem og tilbage med gutten da han chippede den Xbox? Og er det så ikke bare at søge i gamle mails efter ord som "xbox", "mod", "mod chip" osv og så har du hans emailadresse?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
nerosnerosSkrevet 15/05-18 07:04 
neros>
Jeg fik Xbox'en lavet af en i England men kan ikke huske navnet på den person han havde en hjemmeside også, mener dog det var noget med "Silvermonk", måske nogen kender til ham?


Elgen jeg skrev dette her ;-) Jeg kan ikke huske hvad personen hedder eller navnet på hjemmesiden hvor jeg købte den så det er et no go desværre...Suk!
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 15/05-18 16:27 
@KTC: Nogen links til sites/artikler der viser hvad der konkret skal udskiftes på boarded?
ElgenElgenSkrevet 15/05-18 17:15 
Har jeg læst, derfor jeg foreslog at søge i gamle mails efter nøgleord (der ikke er hans navn) };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KTCKTCSkrevet 15/05-18 17:53 
Beano: Jeg kan faktisk ikke huske, hvor jeg læste om det, da det var aktuelt første gang for flere år siden, men det bør være muligt at finde tråde, billeder og videoer om det. Bundkortene er dog lidt forskellige, så man skal sørge for at finde instruktioner, som passer til sin aktuelle version.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
BeanoBeanoSkrevet 15/05-18 18:22 
Jeg må knappe min boXplorer-box op og se hvad der gemmer sig :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/05-18 18:27 
https://www.youtube.com/watch?v=9cdR8Ryn4wE
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 15/05-18 18:32 
Tak ;)
nerosnerosSkrevet 15/05-18 19:53 
Elgen>
Har jeg læst, derfor jeg foreslog at søge i gamle mails efter nøgleord (der ikke er hans navn) };-P

Jeg har lige ryddet gevaldigt op i min indbakke og slettet over 2000 mails så regner ikke med at finde noget men det er forsøget hver :-)
Bashful Neophyte
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig