X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Ingen VC på Nintendo Switch


Svar
BlumarinaBlumarinaSkrevet 08/05-18 17:39 
"There are currently no plans to bring classic games together under the Virtual Console banner as has been done on other Nintendo systems."

Det udtaler en talsmand for Nintendo til Kotaku.

Hvorfor siger Nintendo sådan? Er de gået over til kun at sælge deres retrospil gennem deres 'Mini-maskiner'? Jeg troede VC var en sand pengemaskine for dem.
SumezSumezSkrevet 08/05-18 17:56 
Markedsføring.

Har du ikke selv lige skrevet et indlæg med 10 NES-spil der kommer på Switch? :) De bruger bare ikke den terminologi længere.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BlumarinaBlumarinaSkrevet 08/05-18 18:11, rettet 08/05-18 19:10 
Jo, det har jeg. Jeg undrer mig over, at deres gamle spil nu skal gemmes væk på deres betalte online-abonnement og deres Mini-maskiner. Fik ikke forklaret mig så nuanceret. Men spillene på deres kommende tjeneste har bare været udgiver 1000 gange før - og de har kun nævnt NES-titler. Jeg er skuffet og havde håbet, at det var tid til N64 og GC-spil på VC.
BeanoBeanoSkrevet 11/05-18 09:20 
Trist, så tjener de ingen penge på mig.
slk486slk486Skrevet 11/05-18 09:29, rettet 11/05-18 09:29 
Ikke engang selvom dine saves bliver holdt gidsel? Hvis jeg havde en Switch ville jeg ikke turde at lade være. Min spilletid er for kostbar til at jeg vil risikere at miste saves. Det er virkelige noget svineri de ikke tillader save backups til SD - "men hvis du betaler til vores service, så gør vi det for dig!" :(
j/k
BeanoBeanoSkrevet 11/05-18 09:51 
Ja det er ret plat.
SumezSumezSkrevet 11/05-18 10:36, rettet 11/05-18 10:36 
Ville I virkelig have backet Jeres saves op på SD-kort hvis muligheden var der?

Jeg er overrasket over at muligheden ikke er der, når nu man kunne på Wii U, men tvivler på at jeg ville have brugt de. Jeg er egentlig også overrasket over at de ikke giver mulighed for at gemme på selve spillet, ligesom på DS/3DS.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 11/05-18 11:05, rettet 11/05-18 11:07 
Ja. Det gjorde jeg også med 360 indtil cloud-saves var en mulighed. Som det er nu tvinger de jo en til at betale til deres service, hvis man vil have en backup af sine saves.
j/k
SumezSumezSkrevet 11/05-18 11:07 
Udover cloud saves (som jeg så personligt er afsindigt ligeglad med), så forstår jeg faktisk slet ikke hvad man får ved at betale for den der service på Switch? Har online spil ikke hele tiden været gratis på den platform?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 11/05-18 11:09 
Jo, men det går jeg ud fra ændrer sig fremover - husker det er sådan de har fremlagt det fra starten.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/05-18 11:11 
For et stykke tid siden snakkede jeg med en teknikker fra Bergsala som mente at, grunden til at man ikke kunne backe up til SD måske var fordi at de frygtede exploits og dermed piratkopiering ad den vej.

Det giver måske meget fin mening. Personligt vil jeg hellere undværre muligheden end at platformen bliver et pirathelvede.
Men nu er maskinen jo allerede hacket, så det er nok ligemeget nu :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 11/05-18 11:12, rettet 11/05-18 11:12 
Har bare set flere som erklæret at det ser herrefedt ud og de glæder sig til servicen, så tænkte at der må være noget jeg ikke kunne udlede af det. Man skal vist være overordentligt meget Nintendo fanboy for at glæde sig til at betale for noget man kan gøre gratis i forvejen. :)

Konsolkongen>
For et stykke tid siden snakkede jeg med en teknikker fra Bergsala som mente at, grunden til at man ikke kunne backe up til SD måske var fordi at de frygtede exploits og dermed piratkopiering ad den vej.

..... Det er i hvert fald sådan du får softmoddet din Wii :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 11/05-18 11:38 
Jeg forstår det heller ikke. Eneste gode ting er at man endelig kan få backup af sine savegames.
j/k
slk486slk486Skrevet 11/05-18 11:43 
Konsolkongen>
Det giver måske meget fin mening. Personligt vil jeg hellere undværre muligheden end at platformen bliver et pirathelvede.
Men nu er maskinen jo allerede hacket, så det er nok ligemeget nu :(

Det er jo uundgåeligt og det der med at gøre tingene besværligt for brugeren med piratkopiering som undskyldning er simpelthen for arkaisk :) Nu er det jo så Nintendo, så det ville ikke undre mig.

Det var da aldrig så stort et issue på Wii, selvom de gerne vil gøre det til det?
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/05-18 11:46 
Det er mit indtryk at det netop var et enormt stort problem på Wii. Gud og hver mand havde en Wii og et meget stort antal af disse havde softmoddet, eller kendte nogen der kunne, så de kunne slippe for at betale for deres spil.

Der har endda været folk inde og spørge til det dengang jeg arbejdede i GamesTop.

Skal ikke kunne udelukke at det er en sydfyns-ting :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 11/05-18 11:58, rettet 11/05-18 12:13 
Jeg er ikke i tvivl om at det var udbredt, men at det ligefrem var et problem for software salg har jeg ikke hørt før :)
Måske mest til sidst i dens levetid? Either way er det uundgåeligt, men ingen SD-savegame feature har da muligvis forsinket det i en dag eller to? :D
Jeg håber heller ikke på nogen måde at piratkopiering bliver et problem, men det er deres ansvar at låse deres konsol forsvarligt uden at det bliver et problem for mig, som bruger - eller endnu bedre; at incentivere folk til at købe spillene :) For mig at se er det i samme boldgade som at retfærdigøre online checks i single player spil.
Det er da en af flere grunde til jeg endnu har fravalgt den.
j/k
JmogJmogSkrevet 11/05-18 17:20, rettet 12/05-18 01:57 
Sumez>
Udover cloud saves (som jeg så personligt er afsindigt ligeglad med), så forstår jeg faktisk slet ikke hvad man får ved at betale for den der service på Switch? Har online spil ikke hele tiden været gratis på den platform?

Der er de der NES spil man får som del af tjenesten og måske flere i fremtiden (om de roterer ud eller der blot føjes til ved vi ikke). Men det er godt nok lidt tyndt. De fleste Nintendo fans ejer sikkert halvdelen af de spil i forvejen på et andet system. Hvis de havde givet os titler fra SNES, Gamecube og N64 også, så ville det være en anden snak.

De nuværende titler er ikke 20 dollars om året værd for mig og online spil er ikke noget jeg praktiserer på Switch. Spændende om de også vil låse online highscores bag tjenesten eller om det kun er selve det at spille.
SumezSumezSkrevet 11/05-18 19:15 
Ja, det var ikke gået op for mig at det var spil "til udlejning"... hvis det er standarden så må jeg indrømme at det trækker endnu mindre for mit vedkommende :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/05-18 20:40 
Jeg må indrømme at de NES-titler vægter meget højere for mig, end alt det indie-bras man får på PS plus. At de så er online synes jeg også er meget sejt. Prisen på plus er også alt, alt for høj i forhold til hvor lidt jeg spiller online.

For the record er jeg ikke den store nintendo-fanboy :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig