X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Rega Planar 1 pladeafspiller til høretelefoner?


Svar
caspern0904caspern0904Skrevet 26/04-18 12:59 
Jeg har svært ved at gennemskue/finde ordentlige informationer, når jeg jeg kigger på pladeafspillere.
Mit fokus er, at jeg skal kunne sætte mine høretelefoner direkte i pladeafspilleren, og få lyden derigennem.

Jeg har haft kig på mange afspillere, men ens for alle beskrivelserne er, at der ikke står noget om udgang til høretelefoner.

Jeg overvejer så at købe en Rega Planar 1, men kan ikke få svar nogen steder fra, om jeg kan tilslutte mine høretelefoner i den.

Nogen herinde, som kan svare mig på det?

Mvh Casper
NaieraNaieraSkrevet 26/04-18 13:17, rettet 26/04-18 16:12 
Der sidder ingen forstærker i, så det kan du i sagens natur ikke. Få ordentlige pladeafspillere har forstærker indbygget, og derfor heller ikke hovedtelefon-udgang.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
WonderboyWonderboySkrevet 26/04-18 13:18 
Besked sendt
I love monster land
FancyPantsFancyPantsSkrevet 26/04-18 14:19 
Naiera>
Ingen ordentlige pladeafspillere har forstærker indbygget, og derfor heller ikke hovedtelefon-udgang.

Pro-Ject har næsten lige smidt en på gaden.
Prisen tør jeg dog ikke gætte på, sammenlignet med en "almindelig" pladepiller + RIAA + lyttebøf forstærker.

De fleste Pro-Ject afspillere fåes også med "indbygget" phono box (RIAA), hvis man ikke lige orker RIAA og amp koblet i forlængelse.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
NaieraNaieraSkrevet 26/04-18 16:16, rettet 26/04-18 17:02 
Hov, ja, sådan en har de sgu :) Det må næsten være den første af slagsen, blandt de seriøse hi-fi-muligheder.

De der rædderlige sammenklappelige nogle med indbyggede højttalere som har været på mode i nogle år har sikkert også hovedtelefon-udgang, men mon ikke man ville være bedre tjent med 320Kbit MP3 på en anden afspiller af en art i stedet for sådan en ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
FancyPantsFancyPantsSkrevet 26/04-18 17:01 
Ville hellere leve med musik fra de earbuds der i sin tid fulgte med min Z3 Compact, afspillet fra Spotify på min nuværende ZX, end jeg vil udsætte mine vinylplader for den slags pladehøvl du nævner :P
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
NaieraNaieraSkrevet 26/04-18 17:03 
Jeg købte i øvrigt ny forstærker for et par uger siden og fik dem til at pille RIAA-modulet ud :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig