X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Mega Drive Mini


Reply
jaesjaesSkrevet 16/04-18 19:10 
141 topic(s).
1 2 3 > »

Reply
jaesjaesSkrevet 16/04-18 19:10 
GreaseballGreaseballSkrevet 18/04-18 15:10 
Mit eneste spørgsmål. Vil Sonic og Knuckles lock-on virker i denne udgave?
Syns ikke de har udgivet nogle ordentlige udgaver af de 4 MD Sonic spil (1,2,3 & k) siden Sonic Jam.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/04-18 16:12 
Sonic 3 er ikke på. Noget med licensen på musikken.

Håber det bliver bedre end alt det andet makværk atgames har udgivet. Men jeg vil se det før jeg tror det.
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 18/04-18 18:36 
Måske har de så lært, at man ikke kan sælge den til 3.000kr :-D
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/04-18 18:58 
Jeg synes alligevel det er lidt spændende at de udgiver den i Japan først. Atgames har svjv ikke udgivet noget af deres lort i Japan før, så det betyder måske at de har mere tillid til maskinen denne gang :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
GreaseballGreaseballSkrevet 18/04-18 20:40 
Konsolkongen>
Sonic 3 er ikke på. Noget med licensen på musikken.

Det lyder underligt. De har da aldrig haft problemer med det før?
Bortset fra en PC udgave som havde et nyt soundtrack.
Le RoofLe RoofSkrevet 19/04-18 01:29 
Jeg gætter på at det er pga Michael Jackson’s involvering med soundtracket til Sonic 3.
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
GreaseballGreaseballSkrevet 19/04-18 07:26 
Ja, det var derfor. Men han er aldrig krediteret i selve spillet for musikken. Da han ikke var fan af den måde Mega Drive håndterede lyden på. Men det er så lang tid siden det spil udkom og MJ er begravet for længst.
Kan godt se at Sonic 3 mangler på den Mega Drive "ting" der blev udgivet for ikke så lang tid siden, samme gør S&K. Underligt!
Men kan stadig købe Sonic 3 på XBL kan jeg se.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/04-18 13:10 
Det har bare aldrig været et problem før han døde, har det?
Spiller nu: Phantasy Star IV
3of193of19Skrevet 19/04-18 14:29 
Det kan være at dem der har arvet Jacksons rettigheder vil have penge for det.
Ikke umuligt at de kan forlange betaling format udgive Sonic 3 igen på nye platforme.
SumezSumezSkrevet 19/04-18 14:32 
Uden at vide noget om det, tror også det er usandsynligt at det har noget med MJ at gøre. Selvom flere af hans inputs rygtes at være intakte i spillet, så har han jo officielt trukket sig fuldstændig fra produktionen, så dem der har rettighederne til hans ting kan vel ikke holde dem op på noget.
Men der var mange andre etablerede musikproducere involveret i produktionen af det soundtrack (Brad Buxer, Darryl Ross, Doug Grigsby), så det kan vel reelt set være hvemsomhelst.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HankyHankySkrevet 19/04-18 15:37, rettet 19/04-18 15:38 
ATGames har vist bekræftet, at det er dem som kommer til at levere softwaren dertil.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
GreaseballGreaseballSkrevet 19/04-18 17:26, rettet 19/04-18 17:27 
Konsolkongen>
Det har bare aldrig været et problem før han døde, har det?

Kun på den før omtalte PC port hvor de måtte skifte en del musik. Dette var før hans død.
Fans ved hvordan de oprindelige spor lød.


Erstatter musik i PC udgaven.
millenniummillenniumSkrevet 24/02-19 18:18 
Mega Drive Mini lanceres i 2019, og ifølge The Verge uden ATGames ved roret.
https://www.theverge.com/circuitbreaker/2018/9/19/17878556/sega-mega-drive-mini-genesis-delayed
Måske fordi nogen ønsker sig en reel kvalitetskonsol på hylderne.
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/02-19 18:52, rettet 24/02-19 19:01 
De snakkede om at et Japansk firma var inde over. Hvis det er M2 sprænger jeg en sikring, for så kommer vi op i et noget højere niveau end selv Nintendos Classic-maskiner :)

Jeg kunne godt tænke mig at de smed nogle Mega CD-titler på også :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 24/02-19 19:17 
Snatcher !!!
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/02-19 19:22 
F.eks sådan noget ja :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 25/02-19 07:17 
Konsolkongen>
De snakkede om at et Japansk firma var inde over. Hvis det er M2 sprænger jeg en sikring, for så kommer vi op i et noget højere niveau end selv Nintendos Classic-maskiner :)

Jeg kunne godt tænke mig at de smed nogle Mega CD-titler på også :)

Ja, det kunne være vildt! :D
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/03-19 14:58 
Fuck ja! Det er M2 der står for emulationen. Så er det vidst ikke naivt at regne med et produkt der bliver bedre end Nintendos maskiner :)

https://kotaku.com/sega-will-release-the-genesis-mini-on-september-19-1833681956
Spiller nu: Phantasy Star IV
Le RoofLe RoofSkrevet 30/03-19 15:30, rettet 30/03-19 19:20 
Med musik i menu’en lavet af Yuzo Koshiro.
Ok, så går man vist bare all-in :P
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
AzzkikrAzzkikrSkrevet 30/03-19 16:30 
"While the Japanese version will include six-button controllers, the U.S. version will ship with two three-button Genesis controllers that connect to the Mini via USB. Original Genesis controllers won’t connect."

Så får vi sikkert også kun 3 button controllere i EU hvis de gør i US. Nu er der ikke så mange spil hvor 6 knapper er nødvendige til MD, men i dem der er, er det er godt nok ikke særligt sjovt at spille med en 3 button controller.

Tåbeligt ikke bare at udgive 6 button controllers som standard i alle regioner.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/03-19 16:48 
Ja det er lidt øv :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 30/03-19 17:59 
Tre eller seks knapper, min begejstring er alligevel kæmpe. Ser ud til at jeg skal købe noget på den anden side af sommeren.
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 01/04-19 11:36 
Konsolkongen>
Fuck ja! Det er M2 der står for emulationen. Så er det vidst ikke naivt at regne med et produkt der bliver bedre end Nintendos maskiner :)

Fuck, det er vildt! day fucking -999 :D
j/k
3of193of19Skrevet 01/04-19 15:29 
Azzkikr>
"While the Japanese version will include six-button controllers, the U.S. version will ship with two three-button Genesis controllers that connect to the Mini via USB. Original Genesis controllers won’t connect."

Så får vi sikkert også kun 3 button controllere i EU hvis de gør i US. Nu er der ikke så mange spil hvor 6 knapper er nødvendige til MD, men i dem der er, er det er godt nok ikke særligt sjovt at spille med en 3 button controller.

Tåbeligt ikke bare at udgive 6 button controllers som standard i alle regioner.

Hvis der kun medfølger spil der ikke understøtter 6 buttons kan det selvfølgelig være lidt ligemeget, MEN 6 button controlleren er langt mere ergonomisk end den originale.
slk486slk486Skrevet 01/04-19 17:43 
Der er vel heller ikke meget andet end noget så kedeligt som SF2 og deslige ;)
j/k
SumezSumezSkrevet 01/04-19 18:34 
Contra Hard Corps og Ranger-X :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 01/04-19 18:54 
Er det en specifik udgave af Contra du refererer til? Der står i us manualen, at XYZ er unassigned ;)

https://www.digitpress.com/library/manuals/genesis/contra%20hard%20corps.pdf
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/04-19 19:06, rettet 01/04-19 19:06 
Du bruger det til at skifte stance i Contra :)

Comix Zone bruger dem også til items.
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 01/04-19 19:16 
Ok, jamen så ER der jo spil med på nuværende tidspunkt, der kan bruge den :/
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/04-19 19:17 
Ja :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
FancyPantsFancyPantsSkrevet 01/04-19 19:45, rettet 01/04-19 19:45 
Konsolkongen>
Comix Zone bruger dem også til items.

Og man bruger herefter A til at blokere... Alle indstillingsmulighederne for 3-button controller er noget juks at spille med deri. :/
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
AzzkikrAzzkikrSkrevet 01/04-19 21:11 
Selvom jeg ved det er ilde hørt blandt nogle af fantasterne herinde så glæder jeg mig meget til at se hvorledes denne "mini" her kan hackes og resultatet deraf. Specs er ikke alt, som PS classic har vist ved at være ringere end SNES mini, som tilmed kører PS spil bedre hvilket er lidt morsomt.

Og nej jeg installerer selvfølgelig ikke spil som jeg ikke ejer i forvejen.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/04-19 21:19 
Så vidt jeg husker så kører Snes mini kun PS1-spil bedre hvis man bruger en anden emulator der ikke er nær så præcis som den der bruges på PS Classic :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 01/04-19 21:33, rettet 01/04-19 21:33 
Det ville være mærkeligt, hvis den ikke kan åbnes helt op og afspille HELE din samling ;)
j/k
AzzkikrAzzkikrSkrevet 01/04-19 21:42, rettet 01/04-19 21:48 
Konsolkongen>
Så vidt jeg husker så kører Snes mini kun PS1-spil bedre hvis man bruger en anden emulator der ikke er nær så præcis som den der bruges på PS Classic :)

Men bare det i sig selv er jo også helt håbløst fra Sonys side.

Elendig emulering - check
Håbløs kontrol, især i spil hvor der bruges analog - check
90% elendige pre-installerede spil - check

I det mindste er den billig, men billigt lort er stadig lort ;)

Der er så meget potentiale i en PSX mini (imo det 2nd bedste system nogensinde, efter SNES selvfølgelig) , men det kunne de ikke overskue åbenbart.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/04-19 21:47 
Helt enig. I uhacket tilstand vil jeg vove at påstå at PS Classic leverer en af de værste spiloplevelser nogensinde. Jeg havde set videoerne der pillede den fra hinanden, men jeg var målløs da jeg faktisk sad med den selv.

Hvad værre er at der blot skal en nyere udgave at den præcis samme emulator til og så kører svinet helt fint. Det er bare en pisse gammel version Sony af gud ved hvilken grund har valgt at smide på :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
AzzkikrAzzkikrSkrevet 01/04-19 21:55, rettet 01/04-19 22:00 
Ja det eneste der tiltrækker mig lidt med PSX mini er prisen + den store lagringsevne iflh til SNES mini, så der ikke er behov for OTG skod kabler for at få mere data (de går i stykker konstant for mig, er på 3rd kabel nu). Det kniber også med nogle arcade og n64 spil på SNES mini, måske er det bedre på PSX mini med lidt bedre HW? Men det er sikkert bare emuleringen der halter. (Har fx ventet længe på ordenlig emulering af Dungeon magic/Lightbringer, men det kører stadig af crap :()
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/04-19 22:31 
Pas, jeg har kun brugt den i forbindelse med PlayStation-spil :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 02/04-19 07:36 
j/k
millenniummillenniumSkrevet 02/04-19 09:40 
Jeg køber den på release. :)
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/04-19 11:32 
Også lækkert at vi åbenbart undgår det prisscam der kørtes herhjemme med Snes mini og PS Classic. Det er nok Atgames lorte konsoller som har givet Mega Drive-kloner så dårligt ry at de ikke tør prøve denne gang. Eller også forstår importørerne ikke forskellen :/

Gad vide hvad det vil betyde for salget?
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 02/04-19 11:42 
Tror der er mange der ikke forstår forskellen.

Tror også at luften nok er gået lidt af ballonen...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 03/04-19 07:22 
Det er helt klart et niche-marked som vil købe Mini-Megadrive, og som kender forskellen på lort og kram. Derfor synes jeg alligevel den har sin berettigelse og fortjener noget kram og positivt salg.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 03/04-19 08:25, rettet 03/04-19 08:35 
Køber de personer som vil have kram ikke "bare" en Mega Sg?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/04-19 16:11 
Sonic 2
Earthworm Jim
Castle of Illusion
World of Illusion
Contra: Hard Corps
Landstalker
Streets of Rage 2
Shinobi III
Super Fantasy Zone
Thunder Force III

Er annonceret. Satme en barsk omgang. Jeg havde dog foretrukket Quackshot over World of Illusion som er det svageste på listen.
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 18/04-19 16:19 
Jeg køber uden tøven. Noget godt 2P brawler i Streets og Rage er savnet derhjemme.
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/04-19 16:36 
Altered Beast er Mega Drivens Donkey Kong Country.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/04-19 16:16 
Sega Games Can er inkluderet på den Japanske model. Så med mindre at de har rippet ROM'erne fra skiven og andet fusk så understøtter maskinen vidst Mega CD også :)

Så håber vi på Snatcher i vesten! :O
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 19/04-19 17:48 
Det ville godt nok være vildt hvis de fik lov til at udgive Snatcher igen
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
141 topic(s).
1 2 3 > »

Login for at besvare
Username
Password
Remember me