X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Mega Drive Mini

Svar
jaesjaesSkrevet 16/04-18 19:10 
80 emne(r).
« < 1 2

Svar
slk486slk486Skrevet 22/04 06:52 
Konsolkongen>
Er annonceret. Satme en barsk omgang. Jeg havde dog foretrukket Quackshot over World of Illusion som er det svageste på listen.

Ja, også jeg, men resten er virkelig stærke titler. Fedt at nogen har fået hænderne op af lommen og sat et ordentligt stykke arbejde i gang her :)
j/k
SumezSumezSkrevet 22/04 10:20 
World of Illusion er da et fedt spil? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Toki, Tetris Effect, Shadow Tower: Abyss
slk486slk486Skrevet 23/04 10:25 
Jeg er ikke så vildt med det og havde hellere set Quackshot, men det er helt forståeligt valget er faldet på World of Illusion :)
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/04 20:29 
Jeg synes ikke det spiller så godt som Castle og Quackshot. Men jeg kiggede lige igennem et longplay på YT og synes det er ret sejt at der er forskellige baner alt efter om man spiller Mickey eller Donald i 1P og endda baner hvor man skal samarbejde i 2P.

Det har i hvert fald vækket min interesse, så jeg spiller det nok igennem på et tidspunkt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 16/05 16:29, rettet 16/05 16:31 
Flere spil :

Mega Man: The Wily Wars
Street Fighter II': Special Champion Edition
Ghouls 'n Ghosts
Alex Kidd in the Enchanted Castle
Beyond Oasis
Golden Axe
Phantasy Star IV: The End of the Millennium
Sonic the Hedgehog Spinball
Vectorman
Wonder Boy in Monster World

Japan:
Daimakaimura (Ghouls 'n Ghosts)
Street Fighter II Dash Plus: Champion Edition
Rockman: Mega World (Mega Man: The Wily Wars)
Golden Axe
The Super Shinobi (The Revenge of Shinobi)
Phantasy Star IV: The End of the Millennium
The Story of Thor: A Successor of the Light
Puzzle & Action: Tant-R
Party Quiz Mega Q
Yu Yu Hakusho Makyo Toitsusen
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
slk486slk486Skrevet 16/05 17:21 
The Story of Thor: A Successor of the Light (Beyond Oasis)

Det er en imponerende liste af spil! :)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 08/08 10:40 
Maskinen er forsinket en smule til d. 4. oktober.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/08 00:45, rettet 15/08 00:47 
Ekstremt skuffende scanline-filter med klam blur samt shimmering i et par af titlerne grundet mangel på horisontal interpolation.

https://youtu.be/Pe39YHYUQBU

Er man ikke til scanlines og er man ligeglad med de fire titler der kører 256x224 vil man ikke være påvirket.

Scanline-filteret var ligeledes skod på SNES mini, men kunne trods alt fikses nemt med en ændring af en commandline efter softmod. Jeg håber det også er tilfældet at det kan fikses via hack her, men fra M2 havde jeg virkelig forventet perfektion. Slapt :(
BeanoBeanoSkrevet 15/08 08:19 
Og lag i lyden? :/
SumezSumezSkrevet 15/08 08:59 
Hold da op den der kommentar omkring Tetris er godt nok tåkrummende. Hvorfor laver folk ikke bare 5 sekunders research? >_>
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Toki, Tetris Effect, Shadow Tower: Abyss
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/08 09:21 
Beano>
Og lag i lyden? :/

Ja, men det lader til at være fælles for dem alle? Ikke at det er super fedt heller :/
BeanoBeanoSkrevet 15/08 11:21 
Iflg. videoen er det alle spil :!
BeanoBeanoSkrevet 15/08 11:49, rettet 15/08 11:49 
My Life In Gaming nævner også problemet, men er ellers rimeligt positive generelt og vurderer maskinen for hvad det er ift. hvilken målgruppe de sigter efter.

https://www.youtube.com/watch?v=kbr5eP6KO_o
slk486slk486Skrevet 15/08 11:50 
Audio lag virker som et problem alle mini'erne har.
j/k
slk486slk486Skrevet 15/08 11:51 
Sumez>
Hold da op den der kommentar omkring Tetris er godt nok tåkrummende.

Hvad er så indignerende ved det han siger?
j/k
SumezSumezSkrevet 15/08 12:33 
Først og fremmest er der tale om en helt spritny M2-port af System16 arkadespillet, lavet fra bunden, og ikke "det sjældne megadrive-spil" der aldrig blev udgivet (og iøvrigt er voldsomt dårligt). Det var et af denne maskines helt store trækplastre.

Derudover er dette en af de bedste og indflydelsesrige udgaver af spillet der findes, så at sige at "der ikke er noget specielt ved den version" kunne ikke være mere forkert. Fair nok hvis man ikke er inde i spillet og ikke ved nok til at kunne lave den slags iagttagelser, men det svarer sådan lidt til at sige "Dodonpachi er bare et skydespil med en masse kugler, det har vi set før, så der er ingen grund til at spille det". :)

Alene det faktum at der bliver udgivet et officielt Tetris-spil i 2019 som ikke følger de officielle licens-regler er ret stort (Nintendo kunne ikke engang vinkle den til deres NES Mini), men lige det element kan man ikke bebrejde folk for at overse.
BeanoBeanoSkrevet 15/08 12:40 
Han har en ret kraftig sarkastisk tone i hans videoer, så læg ikke så meget i den kommentar :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/08 16:29, rettet 15/08 16:30 
slk486>
Audio lag virker som et problem alle mini'erne har.

Ja det var dét jeg mente. Hvis der er omkring 11 frames lag på alle minierne har jeg aldrig lagt mærke til det.

Ham Joe fra Game Sack arbejder professionelt med lyd på en eller anden måde, så han er nok typen som nemt opdager det :)

Hvis nogen af jer falder over et lossless screen grab af scanline-filteret må I gerne sige til. De nævner jo at det ikke tager sig specielt godt ud på video, så _måske_ det er brugbart? :)
BeanoBeanoSkrevet 15/08 17:49 
Bortset fra at gamma ikke kan justeres for at kompensere for mørkere billede ifm. scanlines, lyder det til at virke fornuftigt. Ja, YT videoer er en skidt måde at vurdere scanlines på ;)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/08 21:54 
Jeg plejer personligt ikke booste gamma når jeg bruger scanlines. Men det her ser godt nok meget mørkt ud :)
slk486slk486Skrevet 16/08 08:30, rettet 16/08 08:33 
Jeg troede egentlig han arbejde med videoproduktion, men either way plejer han at have godt styr på det.

@Sumez: Det er stadig bare Tetris. Resten er kun interessant for Tetris connoisseurer og måske lægger du for meget i den kommentar, men det er fedt det så er en rigtig god udgave :)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 16/08 09:33, rettet 16/08 09:34 
Sumez>
Først og fremmest er der tale om en helt spritny M2-port af System16 arkadespillet, lavet fra bunden, og ikke "det sjældne megadrive-spil" der aldrig blev udgivet (og iøvrigt er voldsomt dårligt). Det var et af denne maskines helt store trækplastre.

Den "detalje" var jeg ikke klar over (troede kun Darius var ny) og måtte google det - godt gået da det oprindelige version er ret forfærdeligt "klistret" at spille :)
BeanoBeanoSkrevet 16/08 09:44 
Giant Bombs "dybdegående" demo/snak :)

https://www.youtube.com/watch?v=VU0Qbkg7IMo
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/08 18:55 
Der er heldigvis rigtig god fokus på problemet med pixel-shimmering og dårligt scanline filter.

Forhåbentlig betyder det at M2 har helt styr på det når PC-Engine mini kommer.

MD Mini bliver ikke en erstatning for rigtig hardware for mig, men PC-Engine Mini gør! :O
BeanoBeanoSkrevet 16/08 20:27 
Kommet nogen detaljer om den?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/08 20:33 
Ikke andet end at M2 også laver den :)

Og at de lige har tilføjet flere spil til listen:
https://www.polygon.com/2019/8/8/20791763/tu...ist-pc-engine-konami

Der er hovedparten af de titler som jeg er interesseret i på platformen hvilket er super fedt, for jeg må desværre erkende at jeg ventede for længe med PC-Engine og priserne er nu stukket fuldstændig af. Dét og så problemet med "reproductions" (piratkopier) af CD-spil gør at jeg ikke orker det :)
BeanoBeanoSkrevet 17/08 00:05 
Hvilken model går du efter? Amazon er vel eneste salgskanal?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/08 00:07 
Jeg køber bare EU-modellen, modsat MD mini er alle spillene vidst ens på alle maskiner. Kan nok bedst lide den hvide PC-engine, men det er ikke noget jeg gider importere for :)
BeanoBeanoSkrevet 17/08 00:22, rettet 17/08 00:24 
Kan jeg godt forstå - gør selv det samme, hvis jeg altså hopper på den vogn ;)
NaieraNaieraSkrevet 17/08 01:43 
Ærgerligt den et over et halvt år væk :(
There are five lights.Spiller nu: Fallout 76
80 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig