X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Defekt The Legend of Zelda Majora's Mask


Svar
KTCKTCSkrevet 14/04-18 14:47, rettet 14/04-18 17:01 
Jeg har et The Legend of Zelda Majora's Mask til PAL N64, som desværre fik skader under en flytning engang, så selve connectoren på PCB'et er ødelagt og skrueindsatserne på indersiden af bagsiden af cartridge er knækket.

Chips på PCB bør være helt i orden, og forsiden af det guldfarvede cartridge, er også i fin nok stand.
Er dette noget, som er værd at sætte til salg eller lignende, eller er det helt værdiløst så jeg bare skal smide det ud?

Jeg købte et nyt eksemplar af spillet på Ebay da skaden blev opdaget, og det var ikke helt billigt dengang, så derfor ville jeg lige høre jer om selv et defekt spil er værd at samle på.

Det kan også være nogen herinde kan bruge det til noget, og jeg skal tage det med til træf eller lignende? Lad mig høre, hvad I tænker, så jeg kan afklare om det er rationelt, at jeg har gemt spillet, eller om det bare skal smides ud...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
--Skrevet 14/04-18 16:23 
Jeg tænker at det fint kan have værdi for en som synes at det er sjovt at fikse den slags. Ikke fordi det nødvendigvis giver mening når det kommer til tid / økonomi vs. at købe et funktionelt, men nogle gange er det hyggeligt at være i processen med at have gang i loddekolben og (forsøge at) fikse defekt hardware / software, samt opleve glæden ved at det kører igen efterfølgende.

Jeg er ret sikker på at der nok skal være en håndfuld folk herinde, som gerne ville tage imod spillet (mig selv inklusiv) mhp. at forsøge at få det til at spille igen. Mener derfor ikke at du bør smide det ud :)
Spiller nu: Animal Soccer World
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/04-18 16:44 
Hvis m1chelsen springer fra vil jeg da gerne have det. Kan bare lodde ROM chippen over på et donor-pcb.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KTCKTCSkrevet 14/04-18 16:57, rettet 15/04-18 10:14 
Ok, PCB står ikke umiddelbart til at redde, men ROM chippen bør være oplagt kandidat til transplantation til et board, der ikke ligner et puslespil...

Selve cartridge plastic er som sagt knækket indvendigt, og så har jeg lige set, at der også er en flænge på forsiden.
Dog kommer man nok langt med noget lim og så kan label selvfølgelig også være aktuel at flytte over på et cartridge med fugtskadet label.

Så vil jeg tage det med til træf, eller sende for portoen, hvis det er. Gad vide om der bliver træf igen?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
--Skrevet 14/04-18 17:19 
Om der bliver træf igen lige foreløbig og om det så ligeledes passer med en dato hvor jeg har mulighed for at deltage, aner jeg ikke :D Jeg vil dog gerne give mig i kast med at forsøge at fikse det og ligeledes betale for portoen, hvis du vil bøvle med at sende det afsted.

Hvis du skulle vælge at sende det til KK er det også helt okay. Jeg er sikker på at han også vil hygge sig med at fikse det :)
Spiller nu: Animal Soccer World
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig