X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PS3 Super Slim køb?


Svar
nerosnerosSkrevet 29/03-18 09:35 
Hvad tænker i om den sidste model PS3 Super Slim? Synes den ser ret lækker ud i rød eller blå :-) Har stadigvæk min lunch model men tænker at opgradere til en mere mindre model.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 30/03-18 09:33, rettet 30/03-18 09:34 
Hvis din frokost-model er PS2-bagudkompatibel synes jeg du skal holde fast i den. Men man kan selvfølgelig godt have to maskiner liggende...

Mht. designs så synes jeg godt nok den sidste PS3-model (superlim?) er virkelig grim, og føles meget billig i byggekvaliteten.
Den første "slim"-model er helt klart den allermest stilede ud af alle tre efter min mening, men ved ikke om der er nogen praktisk kvalitetsmæssig forskel på de to senere modeller?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
FancyPantsFancyPantsSkrevet 30/03-18 15:12 
Nogle mener, at blæseren i Super Slim støjer en lille smule mindre end Slim. Til gengæld er der lidt mere støj fra drevet, da der kun er et tyndt plastiklåg til at støjdæmpe foroven.

Jeg har en Slim derhjemme, og vi har en Super Slim på mit arbejde... Jeg har ikke skide travlt med at forsøge at ombytte de to. Netop pga. de punkter Sumez har nævnt.

Super Slim bruger også en anelse mindre strøm end Slim. Begge bruger dog langt mindre end en frokost Fatty.


I sidste ende afhænger det nok mest af, hvad der er tilgængeligt på markedet. :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
nerosnerosSkrevet 31/03-18 00:17, rettet 01/04-18 12:53 
Hmm ok tak for jeres svar :-) Jeg tænkte bare det ville være rart med en helt splinter ny model, så en slim eller super slim ville være sagen. Synes heller ikke den nyeste super slim er særlig pæn, men kan godt lide den er så lille. Jeg har ikke behov for en PS2-bagudkompatibel PS3. Hvad menes der egentlig med dette? Min Fat PS3 kan alligevel ikke afspille PS2 titler jo? Skal man ikke have fingrene i en Japansk Fat PS3 for at det kan lade sig gøre?

Det med støjen tror jeg ikke har den store indflydelse..Ved ikke rigtigt hvad model jeg skulle gå efter hvis det var. Det kommer nok også lidt an på prisen osv. Vil gerne finde en blå eller rød slim eller super slim model. Det ville være ret lækkert ;-)
Bashful Neophyte
JmogJmogSkrevet 31/03-18 00:33, rettet 31/03-18 00:39 
Launchmodellen af PS3 kunne spille PS2 spil - også den vi fik i Europa. Den næste revision fjernede de PS2 chippen fra, så den kun kunne emulere i software. Jeg mener omkring 42% af PS2-spil kunne spilles på den.

Slim og Superslim er ikke bagudkompatible med PS2.

Edit: Fandt lidt info. 20GB og 60GB modellerne har hardware emulering. 80GB versionen havde softwareemulering, men det blev fjernet i en systemopdatering, så det virker kun på den, hvis den ikke har været online/er opdateret. Den nemmeste måde at genkende en 20GB/60GB model er at kigge på antallet af USB porte på fronten (4), da de blev reduceret i senere modeller af Fat.
BeanoBeanoSkrevet 31/03-18 01:39, rettet 31/03-18 01:40 
Modellen med ren hardware PS2 BC kom kun i USA (og Japan?) til launch. EU launch modellen havde derimod PS2 BC delvis via software og hardware. Jeg mener ikke det blev fjernet via firmware (og derfor stadig virke) men senere HW revisioner havde hardwaren til det fjernet (besparelse) og derfor ikke længere PS2 BC understøttet på de modeller.
SumezSumezSkrevet 31/03-18 10:02 
Hvad betyder delvis software og hardware? Hvordan fungerer det?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 31/03-18 10:24 
GPU er hardware cpu etmuleret så vidt jeg husker.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 31/03-18 10:54 
Præcist.
--Skrevet 31/03-18 19:15, rettet 31/03-18 19:15 
Jeg foretrækker helt klart Slim modellen, over både Phat og Super Slim. Jeg har set en del Phat modeller med fejl (YLOD m.m.), hvorimod Slim virker til at havde fået rettet op på en del af de fejl, som fik Phat til at brække sig. Super Slim finder jeg "billig / skrabet" ift. design og byggekvalitet (den ydre del / finish, dog er de gængse fejl fra Phat modellerne formentlig rettet), men som sådan tænker jeg at den klarer jobbet lige så godt som en Slim. Er du derfor til dette design, samt toploader ift. frontloader, så go for it :D
Vælger du Super Slim modellen, så husk at gå efter en med HDD (som regel 500GB). Der findes en del 12GB modeller derude, hvor du hurtigt risikerer at komme til kort pga manglende plads.
Spiller nu: Animal Soccer World
nerosnerosSkrevet 01/04-18 12:59, rettet 01/04-18 12:59 
OK tak for opklaringen med det PS2 BC understøttelse :-) Lidt af en jungle må jeg sige men egentlig er det ligegyldigt for mig da jeg har 3 PS2'er liggende :D

m1chelsen Jeg ville vælge en 500GB! Jeg har godt set dem med kun 12GB det skal man lige passe på ;-) Tror også mest jeg er til en alm slim model iøvrigt.
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/04-18 14:43 
Man kan nemt udskifte harddiske i en PS3 ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 01/04-18 15:42 
neros>
OK tak for opklaringen med det PS2 BC understøttelse :-) Lidt af en jungle må jeg sige men egentlig er det ligegyldigt for mig da jeg har 3 PS2'er liggende :D

Ja det er er foretrække hvis man har pladsen og lysten :)

Jeg anbefaler også den første PS3 slim model. HDD kan du, som KK siger, nemt skifte ;)
nerosnerosSkrevet 01/04-18 18:48 
Er HDD’en også nem at skifte i super slim modellen?
Bashful Neophyte
FancyPantsFancyPantsSkrevet 01/04-18 19:00 
Jeps.
Den sidder lige bag "dækslet" på højre side af maskinen. :)

Hvis det er en 12GB model, skal der dog lige indkøbes et HDD beslag (mener det kostede 30-40 kroner for det uoriginale vi fandt på Amazon eller Ebay, til min kammerats Super Slim).
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
nerosnerosSkrevet 02/04-18 10:21 
Aha ok tak for info det lyder jo lige til så ;-)
Bashful Neophyte
slk486slk486Skrevet 02/04-18 23:57, rettet 02/04-18 23:57 
Jeg er egentlig mest til Super Slim modellen. Slim er pænest, men støjer mere og har større fejlpunkter (strømforsyning, blu-drev). Super Slim virker billigere i plastikken fordi coveret glider frem og tilbage over det toploadede blu-drev, men det er til gengæld umiddelbart en mere solid løsning end et slot-in, og jeg bruger ofte muligheden for at tage skiver ud uden at slukke for maskinen. Jeg bruger dog begge modeller i det daglige.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/04-18 02:07 
Er der mange problemer med lasere på slim? Jeg kan ikke mindes at jeg har hørt det før.
Jeg har heller aldrig oplevet at eject-mekanismen på et slot loading drev er gået i stykker, men det er da korrekt at mere komplicerede mekanikker altid vil være en faktor.

Det eneste problem jeg har hørt om PS3’ere er YLOD med den gamle 60GB (bagudkompatible) maskine.

Mit gæt, ville ellers være at super slim var de klart ringeste all around. For når man går sådan på kompromis med buildkvaliteten og ender med noget det føles så billigt, så er plastikken nok ikke det eneste sted de har sparet, alle komponenter har nok også stået for skud :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 03/04-18 09:43, rettet 03/04-18 09:43 
Gad vide om det gamle, store PS3 monstrum bliver en samler-ting i fremtiden? :D Det var en grim, upraktisk maskine som overhovedet ikke fulgte Playstation-konvemtionerne, men også lidt af et unikt stykke hardware. Slim-modellerne har altid haft en mindre attraktion i eftermæglet.
The medium is the message.
DunwichDunwichSkrevet 03/04-18 10:08 
De bliver næppe en samler ting, eftersom de gik i stykker på stribe. I min 60GB launch PS3, stoppede BD drevet med at virke, fra det ene sekund til det andet, mens jeg sad og spillede Uncharted. Det var åbenbart et velkendt problem med maskinerne.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 03/04-18 10:53 
Har stadig min 60gb fra 2007 :)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
slk486slk486Skrevet 03/04-18 15:07, rettet 03/04-18 15:25 
Konsolkongen>
Er der mange problemer med lasere på slim? Jeg kan ikke mindes at jeg har hørt det før.
Jeg har heller aldrig oplevet at eject-mekanismen på et slot loading drev er gået i stykker, men det er da korrekt at mere komplicerede mekanikker altid vil være en faktor.

Det kan da egentlig godt være det er noget jeg digter - jeg husker bare en del problemer med slot-in drev historisk. Ikke nødvendigvis i PS3'ere, dog :)
Problemer med strømforsyningen er et kendt problem med slim'en.

Jeg er nu ikke så sikker på de er gået så meget på kompromis med byggekvaliteten i Super Slim, de har bare taget nogle fordyrrende dele ud. Som sagt mener jeg grunden til den føles billigere er at den ene halvdel kan glide frem og tilbage, hvilket får den til at virke løs og skrøbelig, selvom den reelt ikke er det.
j/k
nerosnerosSkrevet 04/04-18 23:14 
ChronoSousa>
Har stadig min 60gb fra 2007 :)

Jeg har også min 40gb endnu ;-)
Bashful Neophyte
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig