X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad var titlen på denne animeserie?


Svar
JmogJmogSkrevet 19/03-18 21:16 
Tilbage i de gode gamle dage, hvor jeg så alt anime, jeg kunne komme i nærheden af, var der en serie der musikalsk gjorde et meget stort indtryk på mig. Nogen der kan ihukomme en titel udfra mine hukommelsesrester?

TV-serie. Mener der var en enkelt sæson på 26 episoder.

Foregår i vores verden et par år ude i fremtiden.

Hovedpersonen er en ung kvinde (mørk hår, går ikke feminint klædt) i midten/slutningen af 20’erne.

Plottet er noget med en organisation, som jager et barn (pige), som vores hovedperson beskytter. Måske en lillesøster. Hovedpersonen har, muligvis via lillesøsteren, psykiske/overnaturlige kræfter såsom telekinese. Hun kan flyve mener jeg. Tror også der blandt dem som jager parret var en ung mand, som ikke var nær så rådden som resten af organisationen og muligvis teamer op med dem senere.

Der var ikke overvældende mange forskellige numre (instrumentale) komponeret til serien, så der var meget genbrug mellem episoderne, men det gjorde intet, for når musikken gearede op til de mere dramatiske scener, var det helt forrygende.

Jeg tror titlen var et enkelt ord. Serien var ny, da jeg så den mellem 2002-2006. Nogen der kan genkende den?
Soren47Soren47Skrevet 19/03-18 23:03 
Okay, den er slet ikke japansk, og mener ikke der er noget overnaturligt i den. Synes bare plottet matcher meget godt.
Men det er da worth a shot: den franske animerede serie Sophie et Virginie?
JmogJmogSkrevet 20/03-18 00:31 
Helt klart ikke den, men tak for buddet. Den jeg leder efter er med sikkerhed japansk og ti år nyere.
JmogJmogSkrevet 20/03-18 01:51 
Fandt den! Det gik mig på nerverne, så jeg startede fra en ende med at kigge på samtlige titler udgivet hvert år siden 2000. Heldigvis skulle jeg ikke længere end til 2004 før jeg fandt Kurau: Phantom Memory:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Kurau_Phantom_Memory

Alt det jeg kunne huske viste sig umiddelbart at være lige i skabet. Manglede blot titlen.
NaieraNaieraSkrevet 20/03-18 06:41, rettet 20/03-18 06:42 
Nå, så det var sgu Kurau :) Det var også mit bedste bud.

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig