X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Celeste

Svar
JmogJmogSkrevet 04/02 21:54, rettet 04/02 21:55 
Celeste

Andre der spiller Celeste? Jeg er vist over halvvejs i Switch versionen og hygger mig storartet. Meget udfordrende actionplatformer, med gameplay a la Super Meatboy, nydelig pixelart, charme, velskrevet dialog og plot. Masser af kreative ting i gameplay og puzzles, som holder det friskt. Det er meget udfordrende, men føles aldrig frustrerende, da man ved død altid genstarter i det samme rum.

Musikken er i øvrigt fantastisk.

Rigeligt de 119kr (US eShop)/150kr (DK e-shop) værd.
Bede-xBede-xSkrevet 05/02 06:48, rettet 05/02 09:50 
Jeg har også købt det, men er helt opslugt af Subnautica i øjeblikket, som jeg nok skal skrive lidt om herinde inden længe. Mht udfordring, har du så prøvet at lege med assist mode i Celeste? Jeg læste, at man kunne ændre diverse ting (sænke hastigheden på spillet 10%, få længere air dash ability mm) for at gøre sværhedsgraden mere tilgængelig, hvis man normalt blev frustreret over genren:

https://www.polygon.com/2018/1/26/16935964/c...fficulty-assist-mode

Er forresten ude på flere maskiner end Switch, hvis man nu var blevet interesseret, men ærgede sig over forum lokationen :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 05/02 11:56 
Nej, jeg har slet ikke leget med assists. Niveauet ligger pt helt rigtigt for mig, svært men alle dødsfald er min egen fejl og jeg kan altid se hvordan det burde være muligt at komme videre.
JmogJmogSkrevet 05/02 23:26, rettet 05/02 23:26 
Gennemførte det i går. Begyndte forfra i dag. Kan slet ikke få nok. Spillet er værd at spille igen alene for musikken. Fandt en Pico8-udgave af spillet med ultra-retro grafik og musik. Masser af hyggelige baner med lige så meget udfordring som det almindelige spil.
JmogJmogSkrevet 05/02 23:42 
For satan da, et skjult puzzle der er en hyldest til en specifik mekanik i Super Mario 3. Genialt.
JmogJmogSkrevet 06/02 01:09 
Så fik jeg testet capture featuren på Switch. 30 sekunder er godt nok lidt nærig en grænse. Det er i øvrigt kun capturen der er i 30fps. Spillet kører perfekte 60fps:
https://twitter.com/primalsage/status/960662892583444480
SumezSumezSkrevet 06/02 08:04, rettet 06/02 08:07 
Jeg er ret stor fan af Matt's andre spil i denne type, så jeg skal helt sikkert have Celeste, men jeg venter til et prisfald (eller fysisk udgivelse). Ikke fordi det er dyrt nu, men fordi jeg har munden fuld af mange andre titler, og ikke har tid til at spille det nu alligevel :\
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Krion Conquest, The, Legend Of Heroes, The: ..., NieR: Automata
millenniummillenniumSkrevet 06/02 08:40 
Håber ikke det bliver en Limited Run udgivelse :I
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 06/02 08:49 
Håber det bliver en Limited Run udgivelse
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Krion Conquest, The, Legend Of Heroes, The: ..., NieR: Automata
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/02 08:59 
Så du kan have spillet for dig selv?
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 06/02 09:03 
Så man kan købe det på greedbay bagefter til +30%.
SumezSumezSkrevet 06/02 09:24 
Så man kan købe det til en fornuftig pris, og få det leveret på en forventet dato uden problemer eller bekymringer om toldbøder.
BeanoBeanoSkrevet 06/02 11:12 
LR er da ikke billigere end at købe hos Shopto eller lign.
SumezSumezSkrevet 06/02 11:39 
Udgiver Shopto spil?
BeanoBeanoSkrevet 06/02 11:47 
Er det et krav? Troede prisen var det afgørende.
SumezSumezSkrevet 06/02 11:51 
Nej hvis det får en normal udgivelse med bred distribution som budget-titel, så er det da klart at foretrække, men det er nok voldsomt usandsynligt.
BeanoBeanoSkrevet 06/02 11:54, rettet 06/02 11:54 
Det sker da hele tiden udenom LR.
SumezSumezSkrevet 06/02 12:02 
"Hele tiden" er så meget sagt. Det sker, men er ret sjældent for små indie-titler.
BeanoBeanoSkrevet 06/02 12:17, rettet 06/02 12:20 
Så har du overset det for der dukker altså mange titler op i online butikkerne :)

Axiom Verge, ABZÛ, RIME, The Count Lucanor, Slain, Stardew Valley, Terraria, Battle Chasers, Velocity 2X, The Escapists 1+2, Prison Architect, Sine Mora, Matterfall, Little Nightmares, The Sexy Brutale, Sublevel Zero, Aragami, Lumo, Republique, Mighty No 9, Kick Off Revival, Dex, Shovel Knight, Kromaia, Stick It To The Man, OlliOlli 1+2, Putty Squad, Yesterdays Origins, This is the Police, og mange flere.
Bede-xBede-xSkrevet 06/02 13:59 
Jeg forstår godt din pointe og er enig, Beano. Enkelte af titlerne er dog ret store hits. Terraria har fx solgt over 20 millioner, så hører vist ikke helt til i kategorien små indie titler :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 06/02 14:10, rettet 06/02 14:10 
Ok så - det var også kun en hurtig søgning :)
JmogJmogSkrevet 07/02 01:27 
Gennemført for anden gang. Hvad, der egentlig ikke var planlagt til en fuld gennemspilning, blev det, da gameplayet og musikken sugede mig ind igen. Fantastisk spil.
BeanoBeanoSkrevet 07/02 09:01 
Ja musikken er udmærket. Kan høres og købes her:

https://radicaldreamland.bandcamp.com/album/...-original-soundtrack
millenniummillenniumSkrevet 07/02 09:21 
Gammeldags "udmærket" som er bedre end fortræffelig - Eller moderne "udmærket" som er bare ok....? :-D
BeanoBeanoSkrevet 07/02 09:25 
Et jysk "udmærket" ;)
SumezSumezSkrevet 07/02 11:51 
Hvad for en af dem er det?
JmogJmogSkrevet 07/02 13:06 
Den gammeldags variant.
dRxLdRxLSkrevet 07/02 14:16 
Men er det uden at være prangende?
SIMDSpiller nu: Sonic Mania, Super Mario Odyssey, Wonder Boy: The Dragon'...
BeanoBeanoSkrevet 07/02 16:46 
Ja :)
JmogJmogSkrevet 17/02 15:34, rettet 17/02 15:35 
Jeg har stadig ikke sluppet Celeste. Først var der en bedre slutning, hvis man havde samlet nok jordbær. Så var der et helt nyt kapitel afsløret efter gennemførsel, som kun kan tilgås, hvis man har gennemført fire kapitler i B-side varianterne. B-sides låser man op ved at finde skjulte collectables i de almindelige baner. B-sides er helt nye baner med remixes af musikken. Sværhedsgraden er noget af det højeste, jeg nogensinde har prøvet. Dark Souls er ikke engang i nærheden. Stort set hver eneste rum, man kommer ind i på en B-side (fra Chapter 2 og frem), giver reaktionen: “Leveldesigneren har lavet en fejl. Det er ikke svært men decideret logisk umuligt at komme igennem”.

Jeg er 15 timer inde i Celeste og langt fra færdig. En af de sjoveste og mest udfordrende 2D-platformere på konsol.
JmogJmogSkrevet 18/02 06:30 
Så blev spillet dælme gennemført for tredje gang. Der er en helt utrolig variation i gameplayet med nye mekanikker og strategier man er nødt til at bruge.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig