X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Så blev jeg endelig ejer af en Nintendo 3DS


Svar
KTCKTCSkrevet 22/01-18 18:21 
Jeg har nu investeret i en New Nintendo 3DS XL, og besluttede mig i den forbindelse for at se lidt på, hvordan deres online system fungerer. Efter at have læst i manualen, synes jeg mest af alt der beskrevet, hvordan man på 100 forskellige måder kan lave ged i systemet og miste indhold, hvis man ikke sørger for at oprette Nintendo ID på den helt rigtige måde.
Er det godt nok så broken, som dokumentationen får det til at lyde? Hvis det er tilfældet, tror jeg ikke jeg tør investere i Nintendos online del. Har I nogle skræmmehistorier, eller er det ikke så slemt?

Vil det være en fordel eller ulempe at dele Nintendo ID mellem min Wii U og 3DS?

Sidst, men ikke mindst, mangler jeg lidt spil til maskinen, så hvis nogen er interesseret i at sælge Zelda: A Link Between Worlds, Super Mario 3D Land og Luigi's Mansion 2, kunne jeg godt være interesseret.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
GreaseballGreaseballSkrevet 22/01-18 18:57 
Det jeg hørt om Nintendo ID er at du godt kan bruge det samme på flere maskiner. Men spil, DLC eller andet du køber, er låst til enheden det bliver downloadet på. Så køber du et spil og downloader det på din 3DS. Går den i stykker eller andet. Så når du får en ny og logger ind med dit Nintendo ID. Så skal du købe spillet igen.(ret endelig hvis jeg tager fejl her)

Jeg vil sige det en fordel at bruge det samme Nintendo ID som du har i forvejen på din Wii U. Det gør det nemmere at huske IMO.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/01-18 19:40 
Man har mulighed for at overføre mellem maskiner, men ellers lyder det rigtigt Greaseball :)

Det er rigtig dumt. Men jeg har 7-9-13 aldrig haft problemer med det.
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 22/01-18 19:43 
Nej, så længe en gamle maskine virker til overførsel, så fungerer det meget fint.
j/k
KTCKTCSkrevet 22/01-18 20:09 
Ok, så hvis en maskine bliver defekt, så man ikke kan overføre købt indhold, er det bare tabt for good?
Så vidt jeg kan forstå på manualen, skal man også passe på med at slette sit Nintendo ID, da man så også mister det hele, ikke?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
slk486slk486Skrevet 22/01-18 21:42, rettet 22/01-18 21:42 
Nej, men så skal man have fat i Ninty for at overføre licenserne til en ny, så det KAN lade sig gøre, det er bare mere bøvlet.

Jo, licenserne er stadig bundet til ID'et, så vidt jeg ved.
j/k
millenniummillenniumSkrevet 23/01-18 11:25, rettet 23/01-18 11:25 
Det er selvfølgelig fedt af have en håndfuld spil på sin 3DS, men generelt har jeg ikke anvendt det så meget pga ovennævnte årsager. Og slet ikke store spil.

Jeg foretrækker carts. Cloud ... er det ikke en døgnflue? :D
The medium is the message.
KTCKTCSkrevet 23/01-18 11:49 
Ja, det er lidt som at købe en håndfuld luft eller en snebold, der kan smelte væk hvornår det skal være :/
Desværre synes jeg man står alt for ringe som forbruger i dag, da man tvinges til at godkende diverse EULA, som i mange tilfælde har direkte forbrugerfjendske forbehold.
Jeg husker stadig at give fuld pris for Army of Two: The Devil's Cartel for at spille det med en kammerat, og efter omkring et halvt år, hvor vi ikke havde fået taget os sammen til at spille det online, lukkede EA serverne ned. Bastards...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SumezSumezSkrevet 23/01-18 12:06, rettet 23/01-18 12:07 
Ja, selv med services der håndterer det meget bedre end Nintendo, giver jeg heller ikke meget for ejendomme som man kun ejer via en konto, uden noget fysisk bag det... Men jeg er også en dinosaur :D
Har kun købt ting på Nintendo's eShop, som jeg godt lige kan klare at miste.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 23/01-18 12:50, rettet 23/01-18 12:51 
Hashtag metoo. Jeg er også en dinosaur som prøver at forklare sønnen det fjollede i at bruge penge på digital luft. :D
Digital preorder.... ppppffffffff.....!!!
The medium is the message.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 23/01-18 20:36 
Jeg var også lige ved at købe mig en 3ds, det stoppede så helt da jeg læste det forskelligt hvilken skærm der sidder i dem. Håber der kommer en udgave der er ren IPS ellers må jeg bare tage ud at kigge på folks 3ds'er i DBA, så jeg kan finde en med IPS, bare den øverste skærm har, går det måske :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/01-18 20:37 
Det er svjv. kun XL'erne der kan have IPS-skærme. Mener også der findes modeller med IPS på både den øverste og nederste skærm, men det skulle være totalt random hvad man får.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KroeboCopKroeboCopSkrevet 24/01-18 13:34, rettet 27/01-18 11:06 
Nå kun XL'erne. Ja det er random, det så nederen :=C
Hoid to colony C05 where the computer is...
KTCKTCSkrevet 26/01-18 22:22 
Nu har jeg købt Zelda: A Link Between Worlds, Super Mario 3D Land, Luigi's Mansion 2 og Puzzle & Dragons Z + Super Mario Bros. Edition, og har her til aften hygget mig med Super Mario 3D Land.
Jeg blev ret bidt af Super Mario Galaxy, men ellers har Mario spillene haft svært ved at fange mig for alvor gennem tiden.
Super Mario 3D Land rammer dog en fin balance mellem tilpas korte baner og ikke for svære udfordringer, som passer fint til mit temperament på visse dage. Jeg nyder bestemt at klare sindssyge baner i Super Meat Boy, men det kræver at jeg har overskud og humør til det, hvis det giver mening for jer.

Indtil videre fungerer 3D-effekten ret fint for mig, og giver spillet en ekstra dimension (jeps, dobbeltbetydning der), og siden jeg nu er halvvejs igennem med alle de store mønter, tænker jeg at det nok skal blive gennemført.

Så er det bare spørgsmålet hvad jeg så skal kaste mig over. Bør jeg spille det første Luigi's Mansion, som jeg har til GameCube igennem, før jeg går i gang med toeren, eller er der ikke så mange referencer eller lignende fra det første spil?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KTCKTCSkrevet 26/01-18 22:26 
Jeg tror min er ren TN-skærme, men umiddelbart er det ikke noget, der generer mig, for man sidder alligevel aldrig med maskinen, så man ser den fra underlige vinkler. Specielt ikke, hvis bruger 3D-effekten.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KTCKTCSkrevet 28/01-18 18:34 
Så er Super Mario 3D Land gennemført, og jeg har spillet et par S-worlds igennem også.
Nu er jeg i gang med Zelda: A Link Between Worlds, og bliver så småt irriteret over Play Coins og StreetPass. Jeg kommer altså ikke til at rende rundt konstant med det store skrummel, som en XL maskine er, så jeg håber ikke jeg får brug for noget essentielt, som skal låses op på den måde.

En anden ting, som jeg er blevet opmærksom på er ergonomien. Jeg synes ikke mine store lapper fungerer så godt med maskinen, der på samme tid virker for stor og for lille, da jeg ikke kan holde den behageligt, fordi knapper og analog sidder i en krampagtig position. Det er specielt analogen, der giver mig problemer, da der gerne skal være modstand fra bunden, når jeg skal holde ned, og så synes jeg også de yderste skulderknapper svære at bruge rigtigt.
Bruger I grips, og er der nogen I kan anbefale eller det modsatte?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/01-18 19:13 
StreetPass har ingen betydning for Zelda så vidt jeg husker :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KTCKTCSkrevet 28/01-18 19:58 
Nej, men der kan man bruge Play Coins...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/01-18 20:09 
Jeg tror ikke jeg forstår. Uanset havde den slags ingen betydning for min gennemspilning, eller noget andet 3DS-spil jeg har spillet for den sags skyld. Men jeg skal da ikke afvise at nogle titler er bundet heftigt op af det :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 28/01-18 20:38 
Ja, der er vist ikke noget "fornuftigt" at bruge dem til i nogen spil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KTCKTCSkrevet 28/01-18 22:14 
Man bruger dem i Zelda til at købe hints, men det er selvfølgelig heller ikke essentielt.
Jeg har læst at nogle af de forskellige AR-games skal låses op med dem.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
JmogJmogSkrevet 29/01-18 03:17 
Jeg har aldrig brugt Streetpass og har aldrig følt jeg var i en situation hvor jeg savnede det.

Mht ergonomien, så glæd dig over at det har været værre. Launchmodellen havde ikke afrundede hjørner. New udgaverne er bedre, men der er stadig et godt stykke op til Vita og Switch, som føles som om ergonomer var med til at teste dem.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 29/01-18 04:14 
Jeg veksler lidt mellem at bruge min 3DS XL med og uden mit Circle Pad Pro (XL).
Synes heller ikke at ergonomien på selve maskinen, indbyder til at sidde med den i timevis.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig